Ervaringen met spuiten van helm?

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.824
524
Ik wil mijn helm laten airbrushen, is nu hoofdzakelijk blauw, en moet hoofdzakelijk zwart worden.

Maar het gaat me erom of het nu eigenlijk mag of niet, of de verf de schaal aantast of niet.
Zelf dacht ik dat het met Arai mocht, ga die gasten ook nog wel bellen, maar even kijken wat men er hier vanaf weet.

betreft een Arai Signet/GT

1126204414.jpg
 
van de arai site

1. Is het spuiten van de helm en het gebruik van zelfklevende stickers toegestaan?

Iedere Arai helm mag gespoten worden (zie ook de instructies in de gebruiksaanwijzing daarvoor). Verwijder voor het spuiten alle polycarbonaat delen. Verwijder NOOIT de trim rubbers aan onder meer de onderkant van de helm en rond de vizieropening, noch de kinriemen of de binnenvoering (met uitzondering van het uitneembare gedeelte). Stickers mogen aangebracht worden, zij hebben geen invloed op het materiaal van de buitenschaal.
 
Vandaag is die begonnen met mijn helm, ben benieuwd :)
 
Haha, mijn helm is net gebracht :)

Moet wel zeggen dat het niet makkelijk is om een goede foto ervan te maken, er gaan op de foto veel kleine details/effecten/schaduwen ed verloren, maar je heb iig een idee.


misc.php

misc.php
 
ik brush ook inprincipe is je helm niet meer goedgekeurd en mag je er dus niet meer mee rijden !!!en moet dus officieel op nieuw gekeurd worden .
de politie kan je er voor bekeuren maar in de praktijk valt het mee een goeie airbrusher had je dit verteld (teminste ik dan)om teleulstellingen te voor komen
 
helm is gaaf geworden :}
ik brush ook inprincipe is je helm niet meer goedgekeurd en mag je er dus niet meer mee rijden !!!en moet dus officieel op nieuw gekeurd worden .
de politie kan je er voor bekeuren maar in de praktijk valt het mee een goeie airbrusher had je dit verteld (teminste ik dan)om teleulstellingen te voor komen
omdat??
de huidige materialen van de helm worden met de huidige lakken niet aangetast dus kwa sterkte veranderd er niks.
ga je kin banden verwijderen etc. dan kan ik het snappen.

(officieel moet je motor bij een andere uitlaat ook gekeurd worden want dan wijkt ie ook af van de type goedkeur O-) ;) )
 
Laatst bewerkt:
je gaat je helm toch schuren en bewerken dus is hij niet meer orgineel waar een goedkeuring voor is gegeven net als je uitlaat ja dat klopt maar ik vind dat de brusher je er op moet wijzen dat het gebeuren kan want de meenste mensen weten het dus niet
 
je gaat je helm toch schuren en bewerken dus is hij niet meer orgineel waar een goedkeuring voor is gegeven net als je uitlaat ja dat klopt maar ik vind dat de brusher je er op moet wijzen dat het gebeuren kan want de meenste mensen weten het dus niet


? eeuh, wat zal ik zeggen, zou het persoonlijk wel erg ver vinden gaan, en het volgende staat op de Arai site, verder niets.
Wat gebeurd er nu helemaal, de vernis laag wordt iets opgeschuurd/ruw gemaakt, en er komt een laagje lak overheen.

En verder zal het me me reet roesten, te hard rijden mag ook nie :)

van de arai site

1. Is het spuiten van de helm en het gebruik van zelfklevende stickers toegestaan?

Iedere Arai helm mag gespoten worden (zie ook de instructies in de gebruiksaanwijzing daarvoor). Verwijder voor het spuiten alle polycarbonaat delen. Verwijder NOOIT de trim rubbers aan onder meer de onderkant van de helm en rond de vizieropening, noch de kinriemen of de binnenvoering (met uitzondering van het uitneembare gedeelte). Stickers mogen aangebracht worden, zij hebben geen invloed op het materiaal van de buitenschaal.


Maarre, afgezien van wel of niet goedgekeurd, wat vind jij ervan?
 
Laatst bewerkt:
ik zeg alleen hoe het zit en lieg er dus niet om maar als jij het beter weet




anders bel het rdw ze zullen je het zelfde vertellen
 
ik zeg alleen hoe het zit en lieg er dus niet om maar als jij het beter weet




anders bel het rdw ze zullen je het zelfde vertellen



hoho, ook ik zeg alleen maar wat ik er van vind, val jouw niet af, maar vind het wel overdreven. (van het rdw of wie dan ook)

ps: wat vind je van de helm zelf :) bedoel ontwerp, uitvoering, kwaliteit?
 
Laatst bewerkt:
zo op de foto ziet het er goed uit jammer dat hij wat donker is waar heb je het laten doen??



Buurman doet het erg veel voor zijn hobby, en ik doe wel eens wat voor hem, en hij voor mij, er was wel wat meer werk in gaan zitten dan eerst gedacht.

en wat bedoel je met donker, ik probeerde met de foto maken zoveel mogelijk details te bewaren, met flits valt er veel weg, dit is een andere foto.

misc.php
 
Laatst bewerkt:
ja das beter klopt zit vaak erg veel werk in zie dat er ook best veel freehand in zit en die geblokte vlag zit ook veel werk in om hem echt goed te krijgen .zie dat je buurman al een poosje bezig is mooie helm mag je trots op zijn hoop hem nog eens live te zien ik woon vlakbij groningen
 
ik zeg alleen hoe het zit en lieg er dus niet om maar als jij het beter weet




anders bel het rdw ze zullen je het zelfde vertellen

ff voor de goede orde, ik viel je ook niet aan/af hoor ;)

ik dacht/denk net als Gizzmo, iets opruwen en dan lakken zal weinig aan de bescherming veranderen van de huidige helmen.
bescherming wordt hoofdzakelijk gedaan door de schalen
 
Uhm , niet echt in de buurt, maar je weet maar nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan