Ervaringen met terug in vermogen

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Wie oh wie heeft motor ingeruild op een lichtere qua vermogen fiets, en heeft daar achteraf spijt van of juist niet.. :] :]
 
Laatst bewerkt:
@gizmo88

Hoezo deze vraag? wat wil je doen dan, ga je iets anders kopen?

vertel, vertel, vertel!
 
Wie oh wie heeft motor ingeruild op een lichtere qua vermogen fiets, en heeft daar achteraf spijt van of juist niet.. :] :]

Niet teruggegaan, wel erbij gekocht. Had al een Pan (ST1100, oud model dus) en heb daar in het voorjaar een Transalp bijgekocht. Praktisch gezien omdat ik midden in de stad woon, vaak de motor ook voor betrekkelijk korte stukken nodig heb en ik merkte dat de Pan daardoor buitensporig veel sleet (remblokken, koppeling, etc.). Bekende probleem bij Pans die bv. door de politie of als ambulance worden gebruikt.

De Transalp is lichter, voor mij toch niet te klein en bovenal leek het me leuk. En dat is het ook. Absoluut geen spijt van. Voor de lange stukken pak ik de Pan, maar de Transalp gebruik ik een paar keer per week voor een rondje vanaf mijn werk terug naar huis en het is gewoon een heel andere ervaring.

Teruggaan is natuurlijk wat anders, zou er niet aan moet denken alles met de Transalp te moeten doen ;)
 
Ik heb een ZZR1200 ingeruild voor een ZX9R en die later weer ingeruild voor een Z1000.
De ZZR1200 heeft een beresterk en koppelrijk blok maar vond hem erg zoutloos rijden, naar mijn mening dan O-)
De Z1000 had standaard ook weer iets minder vermogen als de ZX9R maar dat is intussen wel weer recht getrokken. ;)
Ik ben dan ook meer iemand die van stuurfietsen houd dan van snelwegbranders.
Dan is vermogen ook wat minder belangrijk, al moet je ook weer niet te weinig hebben *D
 
Van 130 pk (Fireblade) naar 80 pk (Ducati)

Veeel leuker dit, met een 4-cyl heb je pas een kick
ver hoog in z'n toeren (en dus altijd veelste snel)

Met een 2-cyl (met open uitlaten O-) ) heb je de kick
bij het starten al })

En koppel maakt het rijden juist leuk :Y
 
Wel goed dat men over koppel begint; staar je niet blind op het max PK :P
 
ik heb een zx 10r, en ik wil daar een tweede motor bij kopen voor de toerritten, maar ik denk dat ik op den duur het vermogen teveel ga missen, en uiteindelijk spijt krijg van mijn besluit. Vandaar dat ik dit topic open...
 
elke motor zijn eigen rijstijl.Ik vind het wel lekker om op een pk arme motor te rijden.Hoef je er ook niet zo om te denken en rij je heel ontspannen.Veel makkelijker om een constante(normale) snelheid te houden.

Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan