Ervaringen met Tsjechie?

Ik heb dezelfde plannen dit jaar!
Verder weet ik het niet, ben nog op zoek naar een groepje avonturiers die ook heen gaan :)
 
Ben er 2 keer geweest, wat wil je weten?
Zijn niet echt hele bijzondere dingen ofzo die je perse moet weten volgens mij...

O ja dat je een bahnhofvignet moet kopen bij de grens. Die dingen kosten een paar euro,maar de boete die je moet betalen als je er geen hebt en het land uit wil is iets meer dan een paar euro...
 
ik heb begrepen dat de wegen niet zo fantastisch zijn, alleen tussen de weinige grote steden. Wel een mooi land met veel natuur en rustige wegen. Maar helaas ook al laserguns, so watch out!
 
Vergeet idd je snelwegvignet niet te kopen bij de grens.
Heb zelf geen laserguns gezien en heb de snelweg dwars door Tsjechie gepakt, via Praag..

Leuke weggetjes maar de tsjechen rijden er zelf ook als gekken dus wel oppassen geblazen. Verder is het een heerlijk land, alleen zodra je verder in het noord-oosten komt moet je of tjechies spreken of zorgen voor een makkelijker woordenboekje want duits, engels of frans spreken ze daar niet. Wel staan er daar overal fruitboomjes langs de weg, appels, pruimen, peren, etc.

Huisje met een zwembad is trouwens heerlijk en je betaald er niet erg veel voor vind ik. Verder zijn de goederen er over het algemeen net zo duur of duurder als hier. Alleen uit eten is errug goedkoop. Hebben wij dan ook elke dag gedaan.. met 4 mensen voor 30 eurotjes eten is niks *D En dat is 3 gangen..

Pas wel op met dure spullen want de mensen daar zijn niet zo rijk.

Ik ben zelf vorig jaar in Lomnicka geweest en een paar jaar daarvoor ergens in het zuid westen, weet niet meer hoe het daar heet.

Edit: De wegen zijn trouwens best redelijk. Alleen op sommige stukken wel oppassen. Te vergelijken met de ardennen.
 
Het bier is er in ieder geval ontiegelijk goedkoop (in de provincie).

Owja, de rest van het eten en drink ook... :)

Mooi landje, weer eens wat anders!
 
Hmm ik rijd al jaren op vakantie in Tsjechië zonder vignet. Mij is verteld (door het CZ toeristenburo en een tankstation miep) dat ik die niet nodig zou hebben en ook op de infoposter stond alleen vermeld dat het voor auto's ed. zou zijn...

Mooi land trouwens, als je van oude stadjes en gebouwen houdt en ook nog eens goedkoop en goed uit eten / drinken wilt.
 
Ik zie een heel andere motor in je icoontje.... :?

Andere motor dan ik eerst had *D . Dat klopt. En ik ben er heeeel blij mee. Had eerst een chopper maar na 2 weken wil ik al niet meer ruilen. Dit stuurt echt veel makkelijker, motorrijden is nog leuker geworden!

En verder bedankt voor de tips, dat vignet wist ik idd niet. Zal nog een ff navraag doen bij de ANWB of het ook voor motoren geldt.
Natuurlijk gaan we daar lekker uit eten. Ik ben een verwende vakantieganger en heb een hekel aan kamperen. Maar dat kan in Tsjechie zonder dat je na een week falliet bent.

Is idd een arm land dus ik overweeg de aanschaf van een kofferset. Wil alles ook graag weer mee naar huis nemen ;)
 
Ja, ik hou wel van oude stadjes etc., lekker eten en drinken natuurlijk ook. Wie niet!
Zijn er stadjes die ik absoluut niet mag missen?


Ben zelf in Pardubice geweest, best aardig, beetje ingeslapen. Was niet met de motor trouwens, ben dat wel van plan volgend jaar ofzo. BRNO schijnt ook mooi te zijn. Met Praag alleen al ben je al wel een paar dagen zoet, zou ik zeggen. Pas op voor kuilen en grind op de weg en zorg dat je al je papieren bij je hebt! Veel :] plezier
 
Ik heb dezelfde plannen dit jaar!
Verder weet ik het niet, ben nog op zoek naar een groepje avonturiers die ook heen gaan :)

wanneer ben je van plan te gaan?

ik heb nog geen plannen gemaakt ben er al vaak geweest met de auto maar das toch altijd anders
het noorden is wel leuk heb je nog wat bergen
 
Ik kan vakantie nemen wanneer ik wil.
Een paar vrienden van me gaan met de auto naar een huisje daar, ik ga er heen rond die tijd, kan ik nog ff een biertje halen in tjechie bij ze ook :)

Ik wil vooral naar de bergen toe ja. Ergens deze zomervakantie in ieder geval.
 
Ik ben nieuw hier maar reageer omdat ik in Tsjechie ben geweest *D
Ik ben afgelopen jaar in t Reuzengebergte geweest (Rokytnice),
in het noorden dus.
De wegen waren er goed, pas alleen op als ze aan wegwerkzaamheden bezig zijn,
ze leggen t asfalt eerst om de putten heen, dus die gaten zijn zo 20 cm diep!!

Laserguns hebben wij ook niet gezien, in de bergen was t lekker rijden.
Mooie bochtige weggetjes :]

Er zijn daar genoeg mooie dorpies e.d.
Dvur Kralove is er ook één van.
Maar Praag is echt een MUST!!

Wens jullie allemaal alvast veel plezier

groetzels :}
 
vrienden van me hebben een hotel/pension in het reuzengebergte (horni marsov) bij trutnov in de buurt
Zijn zelf fanatieke motor rijders, organiseren veel enduro tochten in Tsjechie etc.

en B E R E gezellig altijd!

ik heb je een mail gestuurd op je hotmail adres.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik een erg mooi stadje vond is Cesky Krumlov (beetje zuiderlijk). Je waant je daar nog in de middeleeuwen. Ik weet alleen niet wat er 2 jaar geleden aan schade is ontstaan door de wateroverlast...

piccie:

castlecomplex_v.jpg
 
Hey bedankt allemaal voor de goede tips.
Om wat vragen te beantwoorden: we vertrekken op 5 juni voor een week of 2. De bedoeling is een beetje binnendoor via een rechte streep door Duitsland naar het oosten van Tsjechie te rijden. Daar maken we een rondje via zuid-Bohemen naar de oostkant van Praag. Praag gaan we een dagje bekijken en als het daar nou helemaal te gek is knopen we er gewoon nog een dag bij aan. Van daar uit rijden we naar het Reuzengebergte. Het pensionnetje van Grolsch lijkt ons wel wat (bedankt voor je mailtje), dus waarschuw ze maar vast ;) . Daarna gaat het weer richting huis, dan zitten de 2 weken er onderhand ook wel op. De genoemde plaatsjes zal ik onthouden!
 
Tsjechië, leuk land :)
Ben er vorige zomer met koekblik geweest. Er zijn meerdere mooie plaatsen. Tip: Koop een toeristengids bij de anwb ofzo, is echt zn geld waard als je wat dingen wilt zien enzo.

Kleine wegen zijn vaak beroerd, soms met veel gaten. Soms valt het ook wel mee. De grotere wegen zijn meestal heel goed.

Pas op voor snelwegen die stiekum geen snelwegen zijn. Lijkt net een snelweg, maar er staat geen bord snelweg. Ben ik vorig jaar gepakt met 53 te hard 8-)
Kostte me 1000 kronen, wat zo'n 30 euro is :) Is goed te doen dus :P Wel zorgen voor wat contant geld op zak.

Eten is lekker goedkoop, je kunt iedere dag wel uit eten. Voor 15 euro kun je met zn tweeen al héél aardig eten! De bediening is vaak wat anders dan wij gewend zijn. Behalve in Praag enzo, daar zijn ze wel toeristen gewend. Maar verder zijn ze wat verlegen ofzo, is even wennen.
In Praag is het vaak wat duurder trouwens, maar is nog goed te doen.

Ze spreken meestal wel wat Duits, soms Engels. Ze houden er echter niet zo van Duitsers, dus niet doen alsof je heel goed Duits kunt ;)

Veel plezier alvast!! *D
 
Tip: Koop een toeristengids bij de anwb ofzo, is echt zn geld waard als je wat dingen wilt zien enzo.

Ze spreken meestal wel wat Duits, soms Engels. Ze houden er echter niet zo van Duitsers, dus niet doen alsof je heel goed Duits kunt ;)

Ik heb ff in de buidel getast en zo'n national geographic gids gekocht. Mooi hoor. Krijg er al helemaal zin in!

En dat Duits........is niet zo moeilijk om het beroerd te laten klinken, gaat vanzelf :)
 
Kijk anders ff op Motorvision.
En dan onder bestemmingen daar staat wel wat info.
Veel plezier en we willen wel foto's ;) (of een reisverslag naar Motorvision sturen :P )
 
vrienden van me hebben een hotel/pension in het reuzengebergte (horni marsov) bij trutnov in de buurt
Zijn zelf fanatieke motor rijders, organiseren veel enduro tochten in Tsjechie etc.

en B E R E gezellig altijd!

ik heb je een mail gestuurd op je hotmail adres.
Zou je mij die mail ook willen sturen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan