Ervaringen met Tsjechie?

We hebben een ANWB-camping gids gekocht waar ook aardig wat campings in Tsjechië staan voor onder de 22 euro, en dat is dan op basis van 2 volwassenen en 2 kinderen. Voor alleen twee volwassenen is het ongeveer 15 euro al klaar :) *O*

wij hoeven geen zwembad en/of entertainment :9

Dat is inderdaad nog een leuke prijs. Ik heb geen ervaring met campings of hotels ed. Ben daar altijd te gast bij een bevriende vliegclub, dus ken alleen een beetje de prijzen in de supermarkt (internationale ketens tegenwoordig) en terrasjes en restaurants. Dat is zeker nog steeds wat goedkoper dan bv in NL, maar vroegâh was het daar helemaal feest. Voor zwembaden + entertainment lijkt het me ook niet zo geschikt, maar wel als je bv. van mooie oude stadjes en kastelen houdt.
 
Tsjechie is super! Als je uit de steden blijft is het nog steeds erg goedkoop.

Het gebied tegen Polen, volgens mij het reuzengebergte is een heel mooi gebied. De tijd heeft daar echt 50 jaar stil gestaan. Ze halen het wel snel in, maar zoveel geschiedenis raak je niet kwijt.

De wegen zijn heel wisselend van kwaliteit. Van voor oorlogs asfalt tot superstrak EU-subsidie racebanen. Let wel op dat de aanduiding van werkzaamheden en gevaarlijke situaties niet zo is als in Nederland en omgeving. Ook de snelwegen zijn niet zo veilig. Sommige stukken hebben geen middengeleider zodat de inhalers wel eens spookrijden.... Even schrikken, maar als je het weet ga je er op letten en is het best een goed systeem.
 
Laatst bewerkt:
We zijn er 2 jaar gleden geweest met de 10 pk diesel(dus geen snelwegvignet)
pluspunten zoals wij die hebben meegemaakt;
-geweldige horeca, niet alleen door de lage prijzen.
-aardige mensen, niet zo onbeschoft en rasistisch als in (vml- Oost-) duitsland.
-leuke weggetjes en betere wegwijzering dan NL en DE, al is het een plank aan een boom.
- bewaakte parkeerplaatsen bij de meeste stadjes.

Nadelen;
-blikken van de plaatselijke roma(in tsjechie vinden ze die mensen daar helemaal niet zielig zoals men op de tv spotjes hier ziet, ze schijnen daar nogal problemen te geven)
weerhielden me ervan om de motor en bepakking bij een stadje voor bezichtiging achter te laten.
Niet altijd is duidelijk of een parkeerplek bewaakt is.
Als er niemand is en je zet je motor neer zonder te betalen(want er is niemand) schijn je het risico te lopen dat je banden stuk worden gesneden(misschien overtrokken)
De toeristinfomiepen, duidelijk geinstrueerd als je vraag naar diefstal/veiligheid, volgens hun is er nooit een motor of auto gejat in de stad..
Vervolgens sta je buiten en zie je iemand een krant van de dag over het stuur leggen, stuurslot erbij, de deur op slot doen en er een foto van nemen...
Opdringerige zwervers die aan je fites gaan plukken in de binnenland-stadjes en wat ons besloot naar oostenrijk te gaan;
We zouden om relax- en veiligeidsredenen een dagje met de bus op pad gaan(op een hete dag 4 uur lang op de bus terug wezen wachten.. er was een omlegging en daar hebben ze dan geen zin in, het bordje richting treinstation bleek niet te kloppen, loop je daar in de hitte vele km's te zoeken..)
De enfield stond dus op de bewaakte camping met poort en slagboom (leek ons goed)en 16 jarig mokkel dat constant met vriendje stond te bellen en gewooon iedereen binnenliet.. (hmmm.)
Dus we komen terug, uitgeput van de dag, is er aan het slot van de enfield gekloot!( ik bedoel,een enfield, jemig..)
Ik ga naar de receptie om te vragen of ze iets gezien had, reageert ze me een partij agressief!!@
dus, die bewaking tot zover.. na een nacht niet geslapen te hebben door een jankkind van nieuwe achterburen zijn we weg gegaan uit tsjechie...

Hebben we misschien pech gehad?

Hoe is slowakije in bovengenoemde(veiligheid) opzichten??
 
Dit item uit de dood herrezen.
Ik heb inmiddels mijn Video klaar uit 2004. Moest eerst naar de ontwikkeling landen natuurlijk.
Ik heb 10 min op YOUTUBE geknald.

kijkuh
 
Ik ga dit weekend weer naar pension country hill :P www.countryhill.nl

Zal wel ff inspecteren hoe het staat met de gezelligheid :P
 
Effe een oud topic reanimeren...

Binnenkort nog een weekje vrij, en ik dacht er aan om eens naar Tsjechie te gaan. Eventueel ook nog een stukje Slowakije meepakken. Weer eens wat anders (voor mij dan). Een jaar of 10 geleden ben ik er eens geweest, maar dat was met de auto, met de motor nog nooit geweest.

Aan planning doe ik nooit zo veel, maar zijn er nog dingen die ik niet mag missen?
(Praag ben ik toen al geweest, dus dat staat niet direct boven aan het lijstje voor mij).
 
Effe een oud topic reanimeren...

Binnenkort nog een weekje vrij, en ik dacht er aan om eens naar Tsjechie te gaan. Eventueel ook nog een stukje Slowakije meepakken. Weer eens wat anders (voor mij dan). Een jaar of 10 geleden ben ik er eens geweest, maar dat was met de auto, met de motor nog nooit geweest.

Aan planning doe ik nooit zo veel, maar zijn er nog dingen die ik niet mag missen?
(Praag ben ik toen al geweest, dus dat staat niet direct boven aan het lijstje voor mij).
Ga met de motor door/over het reuzengebergte/de Tatra's..
Verder ligt CZ in een soort heuvelkrans.. beetje eifel-achtig.
Cheb is een leuk stadje voor 1ste nacht(-en) Heeft campings aan het meer en voor ca 30 euro heb je een hotel met ontbijt.
hxqw4ix.jpg
 
Bedankt Sammie!
Ik was sowieso van plan om voornamelijk rondom het Reuzengebergte en de Tatra te blijven, dat lijkt me voor de motor het mooist als ik zo op de kaart kijk.
 
Effe een oud topic reanimeren...

Binnenkort nog een weekje vrij, en ik dacht er aan om eens naar Tsjechie te gaan. Eventueel ook nog een stukje Slowakije meepakken. Weer eens wat anders (voor mij dan). Een jaar of 10 geleden ben ik er eens geweest, maar dat was met de auto, met de motor nog nooit geweest.

Aan planning doe ik nooit zo veel, maar zijn er nog dingen die ik niet mag missen?
(Praag ben ik toen al geweest, dus dat staat niet direct boven aan het lijstje voor mij).

Paar weken terug met de motor naar Brno geweest voor de MotoGP. Waren eerst naar Praag, Pilsen en Ceský Krumlov gereden. Brno heeft ons het meeste verrast. Erg mooi stadje en de omgeving was ook erg mooi. Vanuit daar kan je ook makkelijk richting Oostenrijk.
 
Ik ga over een maand die kant op en doe dan een fabrieks- en museumtour bij de Skoda-fabriek in Mlada Boleslav (50km boven Praag). Misschien dat jij dat ook leuk vindt.
 
Ik ga over een maand die kant op en doe dan een fabrieks- en museumtour bij de Skoda-fabriek in Mlada Boleslav (50km boven Praag). Misschien dat jij dat ook leuk vindt.

Ik zal het zeker in gedachten houden. Ik zal er waarschijnlijk niet speciaal voor heenrijden, maar als ik in de buurt ben is het zeker leuk om even mee te pakken.
 
Prachig land :] :] net terug na 2.5 week

Met bezoek aan terezin en auschwitz en austerlitz

photo.php
 

Bijlagen

  • rit 2018.jpg
    rit 2018.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Iemand nog een goede camping in/nabij het Reuzengebergte? Zijn er echt al heel veel gesloten op dit moment. Sta nu ook als enige op een camping die eigenlijk dicht is, maar ik mocht er nog staan van de eigenaar. Niet echt gezellig zo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan