Ervaringen met Tsjechie?

We hebben een ANWB-camping gids gekocht waar ook aardig wat campings in Tsjechië staan voor onder de 22 euro, en dat is dan op basis van 2 volwassenen en 2 kinderen. Voor alleen twee volwassenen is het ongeveer 15 euro al klaar :) *O*

wij hoeven geen zwembad en/of entertainment :9

Dat is inderdaad nog een leuke prijs. Ik heb geen ervaring met campings of hotels ed. Ben daar altijd te gast bij een bevriende vliegclub, dus ken alleen een beetje de prijzen in de supermarkt (internationale ketens tegenwoordig) en terrasjes en restaurants. Dat is zeker nog steeds wat goedkoper dan bv in NL, maar vroegâh was het daar helemaal feest. Voor zwembaden + entertainment lijkt het me ook niet zo geschikt, maar wel als je bv. van mooie oude stadjes en kastelen houdt.
 
Tsjechie is super! Als je uit de steden blijft is het nog steeds erg goedkoop.

Het gebied tegen Polen, volgens mij het reuzengebergte is een heel mooi gebied. De tijd heeft daar echt 50 jaar stil gestaan. Ze halen het wel snel in, maar zoveel geschiedenis raak je niet kwijt.

De wegen zijn heel wisselend van kwaliteit. Van voor oorlogs asfalt tot superstrak EU-subsidie racebanen. Let wel op dat de aanduiding van werkzaamheden en gevaarlijke situaties niet zo is als in Nederland en omgeving. Ook de snelwegen zijn niet zo veilig. Sommige stukken hebben geen middengeleider zodat de inhalers wel eens spookrijden.... Even schrikken, maar als je het weet ga je er op letten en is het best een goed systeem.
 
Laatst bewerkt:
We zijn er 2 jaar gleden geweest met de 10 pk diesel(dus geen snelwegvignet)
pluspunten zoals wij die hebben meegemaakt;
-geweldige horeca, niet alleen door de lage prijzen.
-aardige mensen, niet zo onbeschoft en rasistisch als in (vml- Oost-) duitsland.
-leuke weggetjes en betere wegwijzering dan NL en DE, al is het een plank aan een boom.
- bewaakte parkeerplaatsen bij de meeste stadjes.

Nadelen;