Ervaringen met Tsjechie?

Klinkt allemaal heel aanlokkelijk. Waren zelf aan slowakije aant denken. Zijn er nog bikers die met beide landen ervaring hebben?
 
Tip: als je naar het noorden van Tsjechie wilt, dan kun je lekker toeren via de Harz. Er zijn daar mooie slingerwegen. De B242 is super om van west naar oost te gaan en met het Duitse tempo van 100kmh+ kun je daar lekker opschieten (bij voorkeur op zondag als er geen vrachtverkeer rijdt). Enschede - Pirna doe ik bv. in iets van 5 a 6 uur.
 
Tip: als je naar het noorden van Tsjechie wilt, dan kun je lekker toeren via de Harz. Er zijn daar mooie slingerwegen. De B242 is super om van west naar oost te gaan en met het Duitse tempo van 100kmh+ kun je daar lekker opschieten (bij voorkeur op zondag als er geen vrachtverkeer rijdt). Enschede - Pirna doe ik bv. in iets van 5 a 6 uur.
We vertrekken idd op zondag, lekker rustig. De Harz is erg mooi rijden, daar heb ik me vorig jaar ruim een week vermaakt. We zitten er over te denken om het grootste gedeelte binnendoor te rijden. Dan doen we het in 2 dagen maar dat is wel een stuk leuker dan de snelweg afjakkeren. Zal de B242 ook eens op gaan zoeken op de kaart...
 
Meerdere keren geweest, raad je aan om een beetje aan de noordkant te blijven (is bergachtig en veel mooier dan het zuiden) Misschien moet je doorrijden naar Slowakije vind ik persoonlijk mooier. Is iets netter en schoner oude steden zijn wat beter onderhouden e.d. Pas wel op met rijden met name 2 baanswegen het is normaal om zijn drieën intehalen gaan soms ietsje opzij maar niet altijd.
Verder natuurlijk erg goedkoop naar onze maatstaven, is al stuk duurder geworden naar een 5tal jaren geleden maar nog steeds erg goedkoop vooral uit eten e.d.
Eigenlijk alles is goedkoop wat geen import is..
En belangrijk verwacht niet de luxe en dingen zoals hier maar geniet van de dingen zoals het daar gaat en is, dan zal je een prima vakantie hebben.
 
Hmmm........ik geloof dat ik na afloop wat schuldig ben..... Ok, dan krijgen jullie wat tips en foto's van mij...


En foto's maken kàn ze! :} ;)

Ey Bootje, gefeli met je nieuwe bike. :}
Ik schaam me diep dat ik niets meer van me heb laten horen. B|
Heb je niets aan, maar toch...

Mag ik nog een keer in de herkansing? ;)

Bijdeweg: een hele fijne :] vakantie toegewenst en hou het rubber onder. *D
 
En foto's maken kàn ze! :} ;)

Ey Bootje, gefeli met je nieuwe bike. :}
Ik schaam me diep dat ik niets meer van me heb laten horen. B|
Heb je niets aan, maar toch...

Mag ik nog een keer in de herkansing? ;)

Bijdeweg: een hele fijne :] vakantie toegewenst en hou het rubber onder. *D

Leuke bike hé, dat is nog eens ff wat anders!
En schaamte heb je niks aan, verspilde energie. We zijn niet met elkaar getrouwd dus herkansingen heb je altijd :)
Die vakantie zal ook wel lukken....en natuurlijk probeer ik weer een etentje weg te slepen met de foto's!
 
Deze zomer gaan we naar de gp van Brno. Zondag de 10de gaan we weg. De 15e willen we op een camping bij Brno staan om alles mee te maken.

We hebben dus 5 dagen om naar Brno te komen. Maandag willen we dan weer vertrekken, dan hebben we nog een week om rond te rijden.

Wat ik allemaal lees is het bovenin te doen, het reuzengebergte bedoel ik dan. Zijn er in het zuiden van Tsjechië nog dingen die aan te raden zijn om heen te gaan?

gr Jan
 
Deze zomer gaan we naar de gp van Brno. Zondag de 10de gaan we weg. De 15e willen we op een camping bij Brno staan om alles mee te maken.

We hebben dus 5 dagen om naar Brno te komen. Maandag willen we dan weer vertrekken, dan hebben we nog een week om rond te rijden.

Wat ik allemaal lees is het bovenin te doen, het reuzengebergte bedoel ik dan. Zijn er in het zuiden van Tsjechië nog dingen die aan te raden zijn om heen te gaan?

gr Jan

Wat ik al schreef: Cesky Krumlov = zuid-west Tsjechië, of misschien een stukkie Oostenrijk doen? In het noorden is idd. wel veel meer te zien dan in het zuiden.
 
Haha, vragen hoe het was, na 3 jaar ;-)

ik ben vrij regelmatig in CZ, maar meestal in de buurt van Lyberec, een paar kilometer van de poolse grens, in het linker 'tepeltje' boven in tjechie.

Het reuzengebergte is een fijne plek om te toeren. Op mijn Africa Twin is het ook leuk om eens van het asfalt af te duiken en over de grindpaden door de bossen te rijden.

Over het zuiden van CZ kan ik je weinig vertellen, Brno ben ik nog nooit geweest.

have fun op de GP in ieder geval!
 
prachtig land, wel soms slechte wegen (scheuren en grind) maar alles is er super goedkoop je kan er flink uit eten van 6 tot 11 voor 20 euro. En dan zit je in een luxe tent, met 5 gangen menu drinken alles erbij.
 
schopje voor dit topic, aangezien Wolve en ik aan Tsjechie (en evt. Slowakije) zitten te denken voor de komende zomer :)
 
Ik heb er ook weer zin in.
Is ons uitstekend bevallen daar.
Zou wel eens een beetje oost of zuid willen kijken.
Lekker rustig daar en niet duur. :N
 
Deze zomer ga ik in blik naat tjechie samen met de rest van de familie. maar voor die tijd overweeg ik wel een weekje te doen. huisje huren buiten het seizoen is niet duur. in het noorden schitterende routes en eeerrrgggg veel motoren heb ik vorig jaar gezien. veel bmw en hd's. Ook veel politie, parkeren snelheid overal krij je bonnen. voordeel is dat ze minder duur zijn als in nederland, geldt overigens ook voor het bier.
dus wie in het voorjaar mee wil of er ook over denkt, laat het weten kunnen we iets samen ondernemen.
 
ik ga in April wel weer even een weekendje naar CZ. Een goede vriend van mij heeft zijn (motorvriendelijke) camping / biergarten bijna klaar, op een locatie vlak bij het reuzengebergte, in de buurt van Liberec.

al weer veel te lang niet geweest, ik krijg weer zin!
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn daar voor het laatst in 2004 geweest. In het westen. Dan is het 120 km naar Praag. Mooie motorwegen. Brandstof kost daar ook geen drol. Een paar jaar eerder zijn wij ook in het Reuzengebergte [Liberec] geweest, Dat zijn eigenlijk wintersport dorpen. Dus zomers is dat heeeeeel goedkoop. Vaak hebben ze er nog garage bij voor de motoren.
De mensen zijn erg vriendelijk. Zet alleen nooit je motor op de stoep. Staat er gelijk een politie bij. Bang dat er een drupje olie op de stoep komt. Ik ga zeker nog eens. Het weer is daar ook meestal lekker.
Onderaan mijn berichtje staat een link naar mijn foto's 'Tsjechië 2004.'ff kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de afgelopen zomers ook weer een paar weken geweest, maar het land wordt erg snel duurder. Zo spot-goedkoop als tot een paar jaar geleden is het helaas niet meer. Maar nog steeds de moeite waard voor een aangename vakantie. Ik moet wel zeggen dat ik dan bij Jicin (Noord CZ, Z-O van Liberec) zit, wat redelijk toeristisch is. De welvaart is daar flink toegenomen. Dorpjes die er vroeger grauw, vervallen uitzagen herken je nu niet meer weer.
 
We hebben een ANWB-camping gids gekocht waar ook aardig wat campings in Tsjechië staan voor onder de 22 euro, en dat is dan op basis van 2 volwassenen en 2 kinderen. Voor alleen twee volwassenen is het ongeveer 15 euro al klaar :) *O*

wij hoeven geen zwembad en/of entertainment :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan