Ervaringen met van Eyk-Hypotheken | » Motor Zeker Pakket ???

Mit46

MF veteraan
12 mei 2008
11.734
1.070
Na het bericht gelezen te hebben van onze mede MF-er wiens garage compleet leeggeroofd is en zijn circuithobby daarmee ten einde is, als ook dat er van een bekende van mij (toevallig ook) zijn Ducati bij notabene de dealer gestolen is, ben ik gaan nadenken en op onderzoek uitgegaan.

Mijn vorige verzekeraar wilde mijn circuitmotor niet verzekeren bij de inboedel. Ik zit inmiddels bij een andere dus mijn tussenpersoon gemaild, maar helaas. Ook bij de huidige kan dit niet.

Zij wezen mij echter op van Eyk-Hypotheken | » Motor Zeker Pakket en ik vraag mij of er mensen van hier zijn die zo'n verzekering hebben.

Ik heb zelf nog geen contact met hen opgenomen. Ik wil eerst peilen of er mensen zijn die ervaring hebben met deze maatschappij en bij voorkeur met deze verzekering.

Het klinkt heel mooi namelijk.
Vooral diefstal uit de schuur thuis is iets zorgwekkend aangezien mijn fiets iets van 360 dagen per jaar in die schuur staat.

Nu heb ik geen dikke Duc ofzo, maar ik zou toch enorm balen daar het voor mij ook einde hobby zou betekenen.

Wie o wie?
 
Ik heb toevallig zojuist een offerte aangevraagd.
Ervaring met hun heb ik verder niet, maar wanneer ik een reactie van hun ontvangen heb, laat ik het hier weten.
 
Interpolis , geen extra kosten .

wel de voorwaarde dat hij in de garage of schuur staat welke aan het woonhuis vast zit of op dezelfde grond staat als het woonhuis en dan puur verzekerd voor diefstal en brand niet voor deuken en krassen. ik heb het nagevraagd en nu ook zwart op wit van de verzekeraar
 
Ik heb toevallig zojuist een offerte aangevraagd.
Ervaring met hun heb ik verder niet, maar wanneer ik een reactie van hun ontvangen heb, laat ik het hier weten.
Ik ben benieuwd. Ik ga hen vanochtend ook even bellen en zal delen wat daar uitkomt.

Unive. 5 euro per maand gewoon op de inboedel. Enige eis is goed op slot.
Univé ben ik juist weggegaan vorig jaar. Geen goede ervaring mee na een poding tot diefstal met een vervolgens afgeschreven motor. Slordig en moeilijk telefonisch contact. Nu had ik zelf ook beter kunnen opletten en kunnen zien dat er te veel geld werd afgeschreven in de daaropvolgende maanden, maar toch. Teveel betaalde geld terugkrijgen ook weer moeizaam en over 36 schijven. Toen was ik er klaar mee.
Interpolis , geen extra kosten .

wel de voorwaarde dat hij in de garage of schuur staat welke aan het woonhuis vast zit of op dezelfde grond staat als het woonhuis en dan puur verzekerd voor diefstal en brand niet voor deuken en krassen. ik heb het nagevraagd en nu ook zwart op wit van de verzekeraar
De website van interpolis ga ik nu even bekijken.

Ik zit trouwens via mijn tussenpersoon bij NH1718 verzekeringen. Alles loopt via hen behalve mijn zorgverzekering, want die hebben zij niet.
Die loopt nog via FBTO, want daar had ik voorheen weer alles op mijn voertuigen na, maar FBTO doet het niet en nu NH1817 dus ook niet.
 
Mijn collega heeft zijn crosser via de KNMV verzekerd.
Verzekerd in de schuur, aanhanger en bus/auto.
Je moet wel een aankoopbon hebben van de motor en eventuele accessoires.
 
Ik heb net een zeer prettig gesprek gehad met deze verzekeraar.
Nu zijn mensen natuurlijk wel vaker blij als iemand belt met de vraag of hij zijn geld bij jou kan komen uitgeven. :+

Volgens mij was het de eigenaar welke dit pakket zelf heeft samengesteld met een verzekeraar. Het is een hypotheekadviseur die deze verzekering aanbiedt.
Dit heeft hij in 2011 zelf opgezet, omdat hij zelf met dit probleem zat. Met de circuitmotoren naar het circuit in het buitenland en dan telkens niet lekker kunnen slapen, want de fietsen waren niet verzekerd.

Ik vind het altijd fijn als dingen ontstaan uit de praktijk en niet één of andere jup of kantoor het heeft verzonnen voor de rest.
De verzekering is voordeliger \ beter dan die van de KNMV (staat uitgelegd op hun website). De KNMV wilt dit namelijk helemaal niet meer omdat zij schijnbaar enorm veel moeten uitkeren aan onze cross vrienden. Dat is de reden waarom zij ook geen nieuwe aanvragen meer aannemen.

Ook bij hen geldt de verzekering voor schuur en vervoer (ook op de paddock voor €50 per jaar extra). Rij je op de paddock tegen iemand of iets aan met jouw circuitmotor dan wordt dit ook vergoed als WA verzekering (dus niet de schade aan jouw fiets).


Mijn motor heeft een custom race frame en daarom geen framenummer. Je moet op het aanvraagformulier een framenummer invoeren dus ik hoop maar dat het kan.
Ik moest het gewoon indienen, want hij kon niet aangeven of het een struikelpunt zou zijn. Eerst maar even speuren van het weekend of er niet ergens anders op het frame toch een nummer ofzo staat.

Vanavond maar beginnen met invullen en maandag vanaf het werk inscannen en opsturen.
 
volgens mij is Van Eijk ook een forumlid.
en hij rijdt zelf ook actief op het circuit.
het is dat ik mijn circuitmotor wel op de inboedel kon meeverzekeren anders had ik dit zeker overwogen.
 
Voor de Crossers en trialisten: Bij ASR standaard meeverzekerd bij de inboedel.
 
Ik heb deze verzekering al jaren, gelukkig nog nooit nodig gehad 8-)

Top!
Ik ben mijn fiets aan het opbouwen en eenmaal klaar dan staat deze verzekering ergens bovenaan de "To do list".

Ik ga ervan uit dat ze deze nu niet kunnen taxeren gezien die verspreid door de schuur ligt.
 
Ik heb toevallig zojuist een offerte aangevraagd.
Ervaring met hun heb ik verder niet, maar wanneer ik een reactie van hun ontvangen heb, laat ik het hier weten.

We zijn nu zo'n 2 weken verder, maar geen enkele reactie gehad op mijn offerte aanvraag....
Blijkbaar hebben ze al genoeg geld, of is mijn geld niet goed genoeg....
Ook geen probleem, ga ik toch op zoek naar een andere verzekeraar, die wel mijn geld wil hebben
 
En ter vergelijk, mag ik vragen wat deze verzekering kost?
Ter indicatie, de mijne is voor 7000 verzekerd, kost 5euro per maand.

Dat is niet duur.
Maar is die dan ook onderweg en op het circuit verzekerd tegen diefstal e.d.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan