Ervaringen met Xenon van Ebay?

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Ik zat even te zoeken naar een setje bi-xenon en kwam deze tegen.
Als het goed werkt is dat super voor 13 euro, maar kan xenon echt zo goedkoop zijn? Iemand ervaring met een goedkoop xenonsetje (misschien toevallig van deze verkoper)? Zal er wel twee moeten kopen omdat ik twee dimlichten heb, maar dan alsnog, 26 euro voor een complete set :o Wat zijn de risico's voor mijn motor? To buy or not to buy?

$_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Lampjes van ebay zijn super. Heb dr RC want normale zijn te lang(c) . Met de extra reflector (R) weinig strooilicht en een mooie strakke lijn aan lichtbeeld. Lampje gaat nu al 3 jaar a 10k per jaar mee
 
Ik vind dat witte xenon licht :r
Het zal misschien vast wel veiliger zijn door de hogere lichtopbrengst, maar denk ik dat er een blauw zwaailicht aan komt rijden, kijkende mijn achteruitkijkspiegel, bijkt het meestal zo'n van kleur verschietende xenon rijder te zijn.
 
Als ik me niet vergis heb ik wel kunststof dus denk dat het wel meevalt. Anders polijst ik ze ook nog wel even. Tegenwoordig hebben weinig voertuigen nog glazen koplampen geloof ik.

Kunststof of niet daar gaat het niet om, het gaat erom dat je originele lamp een reflector is. Xenon is eigenlijk (op sommige speciaal gemaakte sets die een stuk duurder zijn na) alleen bedoeld voor projectorlampen, deze focussen het licht met een lens in plaats van dat het een richting op gereflecteerd wordt zoals met je OEM licht. Als je deze xenon plaatst zul je dus alle tegenliggers verblinden en als je een beetje pech hebt word je voor je flikker gereden omdat ze totaal niet meer zien waar de weg en de weggebruikers zijn.

Koop een nette projectorlamp, die kun je ook prima uit China laten komen, is iets van 6-8 tientjes voor de hele kit en dat werkt wel perfect. Heb ik ook in de motor zitten, netjes afgesteld en geeft een mooie scheidingslijn zoals het hoort (en ben inmiddels ook een nieuwe unit aan het ontwerpen zodat ik ze ook in mijn auto kan gebruiken).
 
Ik vind dat witte xenon licht :r
Het zal misschien vast wel veiliger zijn door de hogere lichtopbrengst, maar denk ik dat er een blauw zwaailicht aan komt rijden, kijkende mijn achteruitkijkspiegel, bijkt het meestal zo'n van kleur verschietende xenon rijder te zijn.

De beste xenon (gewoon wit) is 6000k, Deze geeft het meeste licht. Als er een blauwe gloed op zit zoals jij aangeeft dan is het 8000 of 10.000k, Totaal nutteloos want het geeft minder "nuttig" licht dan de 6000k versie.
 
Elke 6000k set die je koopt heeft een blauwe gloed. Wil je echt wit, dan moet je een 5000k of 4300k set bestellen. Dan kan de schaal qua kleurtemperatuur best vertellen dat dat meer naar geel gaat ipv wit, de praktijk is anders.

Tweede dingetje wat bij goedkope xenonlampen vaak een probleem is, is dat ze niet van kwartsglas gemaakt worden. Daardoor komt er best wel wat UV-licht uit de lamp die na enige tijd zwarte brandplekken in de reflector veroorzaakt.
 
Elke 6000k set die je koopt heeft een blauwe gloed. Wil je echt wit, dan moet je een 5000k of 4300k set bestellen. Dan kan de schaal qua kleurtemperatuur best vertellen dat dat meer naar geel gaat ipv wit, de praktijk is anders.

Tweede dingetje wat bij goedkope xenonlampen vaak een probleem is, is dat ze niet van kwartsglas gemaakt worden. Daardoor komt er best wel wat UV-licht uit de lamp die na enige tijd zwarte brandplekken in de reflector veroorzaakt.

De mijne is toch echt gewoon perfect wit hoor

2013-08-12%2022.13.43.jpg
 
De beste xenon (gewoon wit) is 6000k, Deze geeft het meeste licht. Als er een blauwe gloed op zit zoals jij aangeeft dan is het 8000 of 10.000k, Totaal nutteloos want het geeft minder "nuttig" licht dan de 6000k versie.
De reden dat ik met 10.000K rij is niet dat het meer licht geeft, maar wel dat het meer opvalt. En ook al is er maar 1 automobilist die mij meer ziet en daardoor geen ongeval veroorzaakt is het mij dat al waard. Meer licht is niet interessant, ik kan makkelijker mijn snelheid aanpassen aan minder zicht dan aan minder ziende andere verkeersdeelnemers.
 
De reden dat ik met 10.000K rij is niet dat het meer licht geeft, maar wel dat het meer opvalt. En ook al is er maar 1 automobilist die mij meer ziet en daardoor geen ongeval veroorzaakt is het mij dat al waard. Meer licht is niet interessant, ik kan makkelijker mijn snelheid aanpassen aan minder zicht dan aan minder ziende andere verkeersdeelnemers.

Ik snap je punt, ik ervaarde met 6k K ook al dat ik met opviel en mensen eerder wachten bij rotondes, mss dit de blauwe gloed dat ze denken dat het politie is ofzo.
 
[afbeelding]

De lampen ogen wat blauw op de foto, maar zijn fel wit in het echt
Heeft allemaal te maken met het fototoestel, hoe die de belichting enz insteld.

Ik heb sinds enkele dagen twee bi-xenon lenzen gemonteerd, 8000K (hoger zou ik zeker niet gaan!, 6000K is beter), en die geven in bepaalde foto's ook erg blauw. In werkelijk wit. En op enkele foto's genomen in mijn werkplaats, geven ze zelfs een beetje groenig _O-
 
Kleur is kleur.
En de 6000k of 8000k of 4300k aanduiding is keihard, en overal op aarde gelijk voor het menselijk oog.

Als de uitstraling van een lamp daarvan afwijkt, dan is het dat; een afwijking :)
 
De reden dat ik met 10.000K rij is niet dat het meer licht geeft, maar wel dat het meer opvalt. En ook al is er maar 1 automobilist die mij meer ziet en daardoor geen ongeval veroorzaakt is het mij dat al waard. Meer licht is niet interessant, ik kan makkelijker mijn snelheid aanpassen aan minder zicht dan aan minder ziende andere verkeersdeelnemers.

10K haal ik niet meer.. Ik werd er voor staande gehouden en kon net ontkomen aan een WOK melding. 8K kon nog wel zij meneer agent.
 
Ik heb vorige maand een setje H7 6000k besteld van xenon24. Niet specifiek voor de motor, dan zou ik 2 losse units moeten bestellen terwijl een autoset er al 2 heeft (en voordeliger is). Werkt perfect!

Ga later deze week weer bij 24 een bestelling plaatsen om de lampjes van het koekblik ook te vervangen. Nee, geen aandelen. Gewoon tevreden klant 😊
 
Bevalt de set Patrick? Zit er ook over na te denken om een setje te bestellen maar twijfel nog tussen eBay en die van xenon24.nl
Ja, ik ben er super tevreden van. Vooral van het feit dat het lenzen zijn 8-)

Ik heb de mijne wel via AliExpress besteld.
Online Shop 2.5 inches Mini HID Bi xenon Projector Lens, Xenon Bulb 4300K-8000K, Ballast CCFL Angel Eye for Car Headlight Retrofit Kit | Aliexpress Mobile
Er kwamen ook nog douanekosten bij. Dacht iets van een 45 á 50€ :P

1 van de angel eyes werkte niet, maar ik denk dat dat is omdat ik wat onhandig ben geweezt met die draadjes ervan. De andere dus ook niet aangesloten. Je kan die ook wel afzonderlijk vervangen, en een andere kleur kiezen (maar ik zou ze enkel in het wit willen).

Of de kwaliteit goed is gaan we in de toekomst zien. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Wel had ik hiervoor op een van mijn vorige motors een set xenons niet van Aliexpress, maar de aansturing, aansluiting, bekabeling enz zijn bij mijn huidige set net dezelfde!

De kabels van de originele koplamp wordt hierbij enkel als schakeldraad gebruikt om een relais te bedienen. Die relais schakelt dan de xenons in met een apart daarvoor voorziene en afgezekerde kabel. Dus geen risico op overbelasting van je originele kabels.
Zoals ik al zei, ik heb 8000K. Maar die zien in werkelijkheid toch minder blauw dan op dit schema. Net zoals een 3000k niet "Frans geel" is, maar gewoon net iets geler dan een halogeen koplamp.

Het is dikwijls ook maar dat de fabrikant er een K waarde aan toeschrijft.

Zelf zou ik volgende keer opteren voor een 6000k ipv 8000k. Maar ik ga ze nu wel niet vervangen.

Met 10000 of 12000k rondrijden ... dat is vragen om problemen mijns insziens ...
In de USA 18000k :? Wat een kleur mag dat wel niet geven???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het zo zie is 6K voor jezelf het beste om te zien. En 8K iets minder maar valt dan weer wat meer op. Maar dat doet amber ook in mijn optiek.
Zo kun je het idd wel stellen ja.

Amber koplampen mogen niet. Gele wel. Maar als je "Frans geel" wilt bereiken moet je eerder zakken tot 2700k. Voor amber wordt dat al meer rond de 2300k.

Mijn koplampen:
full



En wat ik eerder zei, bij het nemen van een foto in mijn werkplaats gaven ze zelfs een groenige schijn _O- _O-
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan