Ervaringen 'modulars'

klaus_beyer

MF'er
8 jul 2004
48
0
Tuurlijk
Binnen een week heb ik een motor en ik hoop ook mijn rijbewijs. Dus moet ik een helm enzo kopen.
Ik ben benieuwd wie er ervaringen heeft met modulars. Van die helmen die je over je gezicht kunt trekken. En dan met name de helm van het merk AGV.
Deze:
GTopen-silver_dx.jpg

GTopen-silver.jpg


Wie draagt er helmen van AGV? Ik kan een 'gewone'kopen voor 175 euro, maar een helm moet wel goed en veilig zitten natuurlijk.
Deze:
DAYSTARBLUESILVERGUNAG1189.jpg


p.s. zoekfunctie leverde geen modulars op.
 
Die dingen heten systeemhelmen.

Gaat niet om de prijs maar om de pasvorm.

Succes (met zoeken)

Gr.

B.
En om de veiligheid.
En trouwens, dat bepaal ik zelf wel waar het om gaat :P .
Wil alleen ervaringen en kennis te weten komen van mensen met het werk AGV en/of systeemhelmen t.o.v. andere soorten helmen en/of merken.
 
Ik heb nu een Nolan en een Shoei, maar als deze aan vervangning toe zijn dan kies ik ook voor AGV. Ik heb diverse malen er 1 gepast en zit verder goed. En niet zo zwaar als Shoei.
 
Ik heb nu een Nolan en een Shoei, maar als deze aan vervangning toe zijn dan kies ik ook voor AGV. Ik heb diverse malen er 1 gepast en zit verder goed. En niet zo zwaar als Shoei.

Na enig gesurf op het net merk ik dat AGV een bekend merk is in de racesport. Dus dat zal wel goed zitten (letterlijk en figuurlijk).
Ben er nog steeds niet over uit...wind in mijn gezicht lijkt me namelijk heerlijk, maar als je een 'veilige' systeemhelm koopt ben je wel wat kwijt.
 
k heb ook n agv, bijna dezelfde als op je plaatje en zit geweldig, nooit beslagen vizier en zalige pasvorm. me neus en kin passen er tenminste goed in..

mijnes heb ik bij me rijschool gekocht, was 135,- i.p.v. 250 in de winkel (weet niet wat er van waar was maar vond het goedkoop en is een prima helm)
 
Heb een Nolan gekocht die lekker zat, van glasvezel en met een zeer groot kijkruimte! Ook belangrijk. Geen systeem dus, werd ook afgeraden door verkoper.
 
Heb een Nolan gekocht die lekker zat, van glasvezel en met een zeer groot kijkruimte! Ook belangrijk. Geen systeem dus, werd ook afgeraden door verkoper.

Wat voor type Nolan heb je eigenlijk gekocht?

BTW: Succes morgen met afrijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan