Ervaringen Motorhuis Brabant

Onlangs was ik in Tilburg eo ....................
Gelijk maar een rondje gemaakt langs de nieuwe ChromeBurner (Nieuwkuijk) en de nieuwe Louis in Tilburg.
CB krijgt iig een heel groot pand, maar die was nu nog leeg. Dat belooft wel een mooie shop te gaan worden.......??
Louis-NL heeft ook in een mooi pand, maar deze winkel was al wel bevoorraad. Helaas was de deur nog gesloten.
Beetje de afmeting zoals ik die ken uit Duitsland, als een giga-shop! Ook niet verkeerd! De eerste van een hele keten filialen in NL.....??

Tsja, als je bij Louis bent, dan is Motorhuis Brabant van daar ook vrijwel om de hoek.
Onlangs had ik scepsis over de opmerking over MB van Jasper. Dat was vooral omdat het zijn eerste post is waar hij gelijk halleluja begint te roepen.
Maar nu ik zelf heb gekeken, blijkt het bedrijf geen verkeerde indruk te maken.
Bij mijn zoektocht de laatste weken naar een andere motor ben ik zeker bij bedrijven geweest die het minder netjes voor elkaar hebben.

Al met al is MB een handelsbedrijf voor motorfietsen die in eerste aanblik, wel een goede indruk heeft achtergelaten.
Ervarings-posts zullen in de toekomst gaan aangeven in hoeverre dat het klopt................................
 
Ik heb hier ook een motor gekocht. Ik wacht nu al 3 weken op het kenteken van de geïmporteerde motor.
Hoe lang duurde dit bij jullie?

ik wacht nu ook al 1.5 week op kenteken/belletje. hoop toch niet dat dit ook 3 weken zal gaan duren....:Z:Z
 
ik wacht nu ook al 1.5 week op kenteken/belletje. hoop toch niet dat dit ook 3 weken zal gaan duren....:Z:Z
Ik heb 2 weken geleden een motor bij ze aangeschaft en zou uiterlijk a.s. zaterdag opgehaald kunnen worden. Helaas ook hier is het kenteken nog niet binnen. Ik baal vreselijk aangezien mijn plannen voor een trip naar Duitsland nu niet door kan gaan 😡
Het betreft een buitenlandse motor die nog op kenteken gezet moet worden. Waarom lees ik overal dat het binnen een paar dagen geregeld kan zijn en we nu 2 weken verder zijn en het nog steeds niet geregeld is?? Dit is echt zwaar klote!!
 
Ik snap niet dat ze zo motoren verkopen,mijn oud wergever importeerde ook motoren en die
gingen gelijk naar de RDW voor een kenteken en niet achteraf,daarnaast zou ik zelf nooit een motor zonder kenteken kopen,je leest
er te veel horror verhalen over.
 
Ik heb onlangs een motor gekocht. Ik was op zoek naar een Honda Blackbird.
Veel Blackbirds blijken bij nader inzien een buitenlands verleden te hebben.
Nee, dat was voor mij toch niet de voorkeur.

Dus in mijn geval gewoon een NL-BB aangeschaft!
 
Heb een maand geleden zelf een auto ingevoerd, duurde ook veel langer dan normaal.
Blijkbaar hebben ze een nieuw systeem bij de belastingdienst.
 
Ik snap niet dat ze zo motoren verkopen,mijn oud wergever importeerde ook motoren en die
gingen gelijk naar de RDW voor een kenteken en niet achteraf,daarnaast zou ik zelf nooit een motor zonder kenteken kopen,je leest
er te veel horror verhalen over.

Lijkt me logisch, scheelt ze geld dan hoeven ze eventuele BPM pas te betalen
 
Ik heb 2 weken geleden een motor bij ze aangeschaft en zou uiterlijk a.s. zaterdag opgehaald kunnen worden. Helaas ook hier is het kenteken nog niet binnen. Ik baal vreselijk aangezien mijn plannen voor een trip naar Duitsland nu niet door kan gaan 😡
Het betreft een buitenlandse motor die nog op kenteken gezet moet worden. Waarom lees ik overal dat het binnen een paar dagen geregeld kan zijn en we nu 2 weken verder zijn en het nog steeds niet geregeld is?? Dit is echt zwaar klote!!

Fckkk echt mega irritant. Naja weet je wat het is, waarschijnlijk hebben zij ook hier geen invloed op. Maar tis apart dat wanneer je zelf waarschijnlijk een motor importeert en heel die administratieve handelingen afwacht je een week verder bent.

Een ding, beter nu nog ff wachten dan in t hoog seizoen ;-). Ons geduld word op de proef gesteld maar uiteindelijk rijkelijk beloont..

Laat ff weten wanneer jij een belletje krijgt, weet ik ongeveer ook wat mij nog te wachten staat :-)
 
Fckkk echt mega irritant. Naja weet je wat het is, waarschijnlijk hebben zij ook hier geen invloed op. Maar tis apart dat wanneer je zelf waarschijnlijk een motor importeert en heel die administratieve handelingen afwacht je een week verder bent.

Een ding, beter nu nog ff wachten dan in t hoog seizoen ;-). Ons geduld word op de proef gesteld maar uiteindelijk rijkelijk beloont..

Laat ff weten wanneer jij een belletje krijgt, weet ik ongeveer ook wat mij nog te wachten staat :-)
Ik denk ook dat ze er zelf niet veel invloed op hebben. Wat alleen vervelend is dat bij aankoop werd gezegd max 2 weken. Ik heb van nature al weinig geduld 🤓 dus die 2 weken vond ik al te lang maar ja....
Verder wel erg tevreden over MB. 3 proefritten op verschillende BMW’s voordat ik deze heb gekocht en erg vriendelijk personeel.
C1A89D7A-05B4-435E-9CED-A26546E1F019.jpeg

Vrijdag werd gezegd dat aankomende week het kenteken wel binnen moest zijn.
Laten we het hopen 😵😵🥳🥳
Ik zal het wel even melden hier.
3D7A21F1-7282-40DD-969E-BA4189A6BE7B.jpeg
 
Ik heb onlangs een motor gekocht. Ik was op zoek naar een Honda Blackbird.
Veel Blackbirds blijken bij nader inzien een buitenlands verleden te hebben.
Nee, dat was voor mij toch niet de voorkeur.

Dus in mijn geval gewoon een NL-BB aangeschaft!
Had een prachtige BB te koop.
Ga m inruilen bij MotorhuisBrabant op de BMW die ik heb gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Daar kom je nu mee? Je bent toch Alexander uit Terheyden?
Ik heb idd enkele RT's en GS-en zien staan bij MB. Keus genoeg voor een BMW.

Vlgs mij hebben wij wel eens (op MP) contact gehad.
Jouw BB met 60k op de teller? Was (toen) geïnteresseerd. Nu een BB met 30k gekocht.
Je wilde de BB toch inruilen op een RT omdat je last had van je polsen....................??

Er staat/ stond ook nog een andere nette(?) zwarte BB (2001-73k) bij MB voor €2750

Veel plezier gewenst met de RT. Hoop dat je er meer lol van gaat krijgen dan een (motor)maat van mij.
Met zijn (jonge) RT toch wel veel storingen, met daarna steeds mega-rekeningen.:r
(je kan ook niet veel zelf doen, want overal is speciaal-gereedschap voor nodig)
Eigenlijk zou ie 'm willen inruilen, maar dan moet er een flinke stapel bankbiljetten bij. ;( Au, en daar zit de pijn!:X
 
Laatst bewerkt:
@ BMW4ever:
Je bent wel heel zeker van je keus? Je hebt je gelijk maar aangemeld onder een nieuwe Nick-name? En dan ook nog 'for ever'!
Ik neem aan dat je vorige week nog als BB-eigenaar te boek stond en ook 'for-ever'........? (niet-dus)

Als je over enkele jaren de RT zat bent ga je dan verder onder een Kawa- of Yammie-Nick-name?
 
@ BMW4ever:
Je bent wel heel zeker van je keus? Je hebt je gelijk maar aangemeld onder een nieuwe Nick-name? En dan ook nog 'for ever'!
Ik neem aan dat je vorige week nog als BB-eigenaar te boek stond en ook 'for-ever'........? (niet-dus)

Als je over enkele jaren de RT zat bent ga je dan verder onder een Kawa- of Yammie-Nick-name?

Waarom zo’n afgunst? Als hij tevreden is met zijn aankoop prima toch!?
Leven en laten leven, belangrijkste is toch de gezamenlijke “fun” van het motorrijden.. 💪🏼
 
@ BMW4ever:
Je bent wel heel zeker van je keus? Je hebt je gelijk maar aangemeld onder een nieuwe Nick-name? En dan ook nog 'for ever'!
Ik neem aan dat je vorige week nog als BB-eigenaar te boek stond en ook 'for-ever'........? (niet-dus)

Als je over enkele jaren de RT zat bent ga je dan verder onder een Kawa- of Yammie-Nick-name?
Uiteraard ben ik heel zeker van mijn keuze anders had ik ‘m wel gehouden natuurlijk.
Dit wordt mijn 5e BMW na vorig jaar een uitstapje te hebben gemaakt naar de BlackBird. Niet dat ik jou uitleg verschuldigd ben maar dit is de 1e keer dat ik op dit forum geregistreerd ben. Beetje vreemd van je om allerlei aannamens te maken.
 
Zo is het nu ook niet bedoeld hoor..................

Het is meer dat als je OOIT nog eens een andere motormerk krijgt, dat dat ook je naam niet meer zal passen.
Maar OKE, je zegt for-ever. Dan zal het ook wel voor ALTIJD zijn.

En AFGUNST, zoals hierboven genoemd, dat zeker niet.
Als ik die maat van mij meld dat ik zijn RT over zou willen nemen (natuurlijk wel met bbh prijskaartje) dan springt ie een gat door het dak!
Wat zijn ellende is, heb ik al genoemd. En daar heb IK helemaal geen zin in.
Maar zo veel motorrijders, zoveel verschillende gedachtes......................... (en maar goed ook)

Toch veel plezier gewenst met jouw nieuwe aanwinst!!!
 
Over de betrouwbaarheid van BMW maak ik me geen zorgen, pech kun je altijd wel eens een keer hebben zoals die maat van je. Bedankt in ieder geval en jij ook veel plezier op je BB maar dat zal wel lukken denk ik 👍
 
Hmmm, iemand een Carlozzz te koop? Bij voorkeur va 750cc. Normaal zou ik zeggen een naked maar dat klinkt nu erg raar ;)
 
Fckkk echt mega irritant. Naja weet je wat het is, waarschijnlijk hebben zij ook hier geen invloed op. Maar tis apart dat wanneer je zelf waarschijnlijk een motor importeert en heel die administratieve handelingen afwacht je een week verder bent.

Een ding, beter nu nog ff wachten dan in t hoog seizoen ;-). Ons geduld word op de proef gesteld maar uiteindelijk rijkelijk beloont..

Laat ff weten wanneer jij een belletje krijgt, weet ik ongeveer ook wat mij nog te wachten staat :-)
Ik heb inmiddels hetzelfde issue, helaas bij mij wel in het hoog seizoen. Ik wacht inmiddels al 2,5 week op het kenteken. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
 
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een motor koopt waar nog geen kenteken op zit,
ik heb er 1 laten staan toen de verkoper zei dat het kenteken nog aangevraagd moest worden,je leest genoeg horror verhalen
op MF over dit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan