Vincent456
MF'er
- 31 okt 2014
- 34
- 0
Heeft iemand hier toevallig ervaringen met motorhuis Brabant (Tilburg)? Leuke motor gezien en aangezien snel verliefd ben vroeg ik me af of mensen ervaringen hebben met dit bedrijf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Staat in off-topic, moet je 30 berichten voor hebben geplaatst om te kunnen zien (je hoeft er dus nog maar 1 ).MeanBlueman zou je wellicht een nieuwe link kunnen posten? Deze verwijst naar niks. (dit topic)
Tevens weet iemand hoe je het de geschiedenis kan terug zien? Er zat geen kenteken op/ niet bekend en deze moet nog aangemeld worden bij rdw bij aankoop.
MeanBlueman zou je wellicht een nieuwe link kunnen posten? Deze verwijst naar niks. (dit topic)
Tevens weet iemand hoe je het de geschiedenis kan terug zien? Er zat geen kenteken op/ niet bekend en deze moet nog aangemeld worden bij rdw bij aankoop.
Maar een import uit Europa wordt toch alles van bijgehouden? of dat dscht ik ten minste
Er wordt ook verwezen naar Erik van Lent, maar daar kan ik alleen dit vinden:Ik lees dat er meedere reacties negatief zijn en ze hebben alleent op de laatste gereageerd. Vind ik vreemd ken ze verder niet hoor.
Er wordt ook verwezen naar Erik van Lent, maar daar kan ik alleen dit vinden:
Erik van Lent motorkeuringen
Oke na het lezen zou ik daar nietzo snel een motor kopen
Omdat een toko een motor verkoopt die teruggedraaid blijkt te zijn door iemand waarvan zij de motor hebben overgekocht?
Het zou mij niets verbazen als bij meer dan de helft van de oudere motoren in Nederland iets niet klopt aan de stand.
Dat zou kunnen maar als je dat al zo leest dan is voorkomen beter dan genezen en zullen ze met garantie prut ook lastig doen
Dit kan ook ontstaan als bijvoorbeeld korte stukken met de motor is gereden bij kouder weer. Je krijgt dan condensvorming ongeacht of de olie nieuw of oud is (bijvoorbeeld test-ritten van de monteur of proefritje).Maat van me heeft er een 2009 r1 gekocht. Naar eigen zeggen had de motor een klein beurtje gehad (olie en oliefilter) en was alles verder in orde. Na het bezichtigen viel mij al direct op dat er schuim op de olie stond in het kijkvenstertje, duidt in mijn ervaring op water in de olie aangezien olie hygroscopisch is(mogelijk lang stilgestaan voor het invoeren), dit ondanks afspraak dat de motor een beurtje zou krijgen voorafgaande aan de deal, oliefilter niet kunnen inspecteren op 'nieuwigheid'.
Dit kun je niet altijd voorzien en doormeten. Netjes dat ze het gewoon onder garantie afhandelen.3 weken na de aanschaf accu verrot, weliswaar onder garantie vervangen maar toch een matig puntje vind ik, creëert bij mij een heel erg dozenschuif-imago, accu ff snel doormeten is geen megaklus.
Ik moet de eerste motorzaak nog vinden die vooraf alle bekende potentiële problemen oplepelt van een motor.Zowel kopende (maat van me) als verkopende partij niet horen reppen over de problematiek met de -uit Engeland geïmporteerde- R1's, dit voor wat betreft falende big-end-lagers. Dit was het eerste wat mij opviel bij een korte zoektocht via google, dit risico had ik persoonlijk proberen af te vangen door bijv. een langere garantieperiode proberen te onderhandelen.
Beetje dubieuze conclusie. Als een motorzaak motoren inruilt is het wel goed, maar als deze worden geïmporteerd zijn het dozenschuivers? Een bekende motorzaak van mij importeert momenteel veel motoren uit Duitsland om zijn showroom gevuld te krijgen (veel verkoop en nauwelijks inruil). Prijzen zijn nu eenmaal gunstiger in het buitenland.Mijn eerste indruk is enigszins twijfelachtig, voor mijn gevoel heeft deze zaak een hoog dozenschuif-gehalte(importmotoren uit engeland doorrammen), hoeft per definitie niet slecht te zijn maar getuigd in mijn optiek van niet veel passie voor het vak en waardering voor de klanten.
water in de olie aangezien olie hygroscopisch is