Ervaringen Motorhuis Brabant

Vincent456

MF'er
31 okt 2014
34
0
Heeft iemand hier toevallig ervaringen met motorhuis Brabant (Tilburg)? Leuke motor gezien en aangezien snel verliefd ben vroeg ik me af of mensen ervaringen hebben met dit bedrijf
 
Als ik de recensies zo lees dan zijn vooral de mensen die zelf 0 verstand van motoren hebben hier klant geweest.
Mensen die aan de kleur van de motor beoordelen of ze de motor 'leuk' vinden.

Zorg dat je een beetje weet waar je over praat of neem iemand mee met verstand van zaken. Net als bij iedere andere motorzaak, alleen is ( op grond van de meningen op www.baatsen.com ) die kennis nog iets belangrijker dan gemiddeld.

Gaat het trouwens om hetzelfde bedrijf als in dit topic ?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat er meedere reacties negatief zijn en ze hebben alleent op de laatste gereageerd. Vind ik vreemd ken ze verder niet hoor.
 
Veel is import oa uit Engeland.
Beetje een "dozen schuiver"

Let in ieder geval goed op
 
MeanBlueman zou je wellicht een nieuwe link kunnen posten? Deze verwijst naar niks. (dit topic)

Tevens weet iemand hoe je het de geschiedenis kan terug zien? Er zat geen kenteken op/ niet bekend en deze moet nog aangemeld worden bij rdw bij aankoop.
 
MeanBlueman zou je wellicht een nieuwe link kunnen posten? Deze verwijst naar niks. (dit topic)

Tevens weet iemand hoe je het de geschiedenis kan terug zien? Er zat geen kenteken op/ niet bekend en deze moet nog aangemeld worden bij rdw bij aankoop.
Staat in off-topic, moet je 30 berichten voor hebben geplaatst om te kunnen zien (je hoeft er dus nog maar 1 ;)).
 
MeanBlueman zou je wellicht een nieuwe link kunnen posten? Deze verwijst naar niks. (dit topic)

Tevens weet iemand hoe je het de geschiedenis kan terug zien? Er zat geen kenteken op/ niet bekend en deze moet nog aangemeld worden bij rdw bij aankoop.

Nee hoor, die link verwijst echt naar een ander topic.

Geschiedenis terug zien ? Geschiedenis waarvan ? Als er nog geen kenteken is afgegeven dan is het dus sowieso een importmotor. En dan kun je alleen informatie van de verkoper krijgen, als die al informatie wil verstrekken.
 
Maar een import uit Europa wordt toch alles van bijgehouden? of dat dscht ik ten minste
 
Maar een import uit Europa wordt toch alles van bijgehouden? of dat dscht ik ten minste

De motor word uitgevoerd vanuit 'een land'. Daar word de motor uitgeschreven uit het kentekenregister.

Normaal gesproken kun je van een Nederlandse motor al geen gegevens achterhalen. Om dan historische gegevens vanuit een ander land te krijgen is eigenlijk gewoon uitgesloten.

Administratief is dus alles wel 'ergens' beschreven, maar je zult 'nooit' bij die gegevens kunnen komen.
 
Oke na het lezen zou ik daar nietzo snel een motor kopen :N

Omdat een toko een motor verkoopt die teruggedraaid blijkt te zijn door iemand waarvan zij de motor hebben overgekocht?

Het zou mij niets verbazen als bij meer dan de helft van de oudere motoren in Nederland iets niet klopt aan de stand.
 
Omdat een toko een motor verkoopt die teruggedraaid blijkt te zijn door iemand waarvan zij de motor hebben overgekocht?

Het zou mij niets verbazen als bij meer dan de helft van de oudere motoren in Nederland iets niet klopt aan de stand.

Dat zou kunnen maar als je dat al zo leest dan is voorkomen beter dan genezen en zullen ze met garantie prut ook lastig doen
 
Dat zou kunnen maar als je dat al zo leest dan is voorkomen beter dan genezen en zullen ze met garantie prut ook lastig doen

Dat kun je bij elke dealer zeggenen ik kan je garandereren dat elke dealer die ook gebruikte motoren verkoopt, daar motoren tussen heeft staan waar ooit met de teller mee gerommeld is zonder dat de dealer dat weet.

En uit het bericht van Van Lent blijkt nergens dat Motorhuis Brabant met garantie moeilijk doet. Komt uberhaupt niet eens ter sprake in zn column.

Al met al, denk ik dat jij je motor gewoon bij een particulier koopt, want dan heb je geen garantie en dus ook geen garantieperikelen en discussie daaromtrent :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ooit eens geweest. Het leek mij een zaak van de snelle handel, dus redelijke prijzen en snelle doorverkoop. Met dit soort verkoop, zullen zij ook minder goed hun handel nagaan of het topkwaliteit is. Je zult daarom iets meer zelf moeten beoordelen. Je kan er mazzel mee en voor een leuke prijs een goede motor kopen.

Zekerheid krijg je nergens. :)

En zoals gezegd, partikulier heeft altijd mijn voorkeur gehad.
Dan kun je zien wat voor figuur op de motor zit en heb je daar een veel beter gevoel bij of iemand de waarheid spreekt of alleen een verkoop doet.
 
Laatst bewerkt:
Zelf hier een aprilia tuono gekocht.Vooralsnog al 12k probleemloos mee gereden sinds afgelopen jaar zomer.Mijn motor kwam uit duitsland met alle boekjes erbij,zelfs de naam van de vorige eigenaar erbij in het onderhoud's boekje.motor is nu anderhalf jaar in mijn bezit.Er was 1 voorpoot kering lek en die hebben ze netjes gemaakt. Ook wilde ik van de tuono wat stroomvoorziening dingetjes aangepast hebben en dat hebben ze voor de aflevering ook netjes voor me in orde gemaakt.Garantie had ik voor 6 mnd maar daar heb ik zoals eerder gezegd nooit aanspraak op hoeven maken dus daar kan ik niks over zeggen.Inruil prijs van mijn suzuki gsxr 1000 k5 was meer dan netjes.Om eerlijk te zijn vind ik de aannames van mensen die er zelf niet geweest zijn er zal wel dit en dat aan de hand zijn erg kort door de bocht.Ook steken ze niet onder stoelen of banken dat het import motoren zijn.Dus persoonlijk zou ik zeggen als je iets leuks ziet staan ga er met gezond verstand heen.Ik heb met 2 motoren proef mogen rijden een tuono die ik ook gekocht heb en een speed triple.Daar deden ze ook totaal verder niet moeilijk over.Heb ik aandelen in dit bedrijf nee totaal niet noch ben ik bevriend met de mensen daar.Dit is gewoon mijn ondervinding met dit bedrijf.
 
Ik ben er samen met Chantal eens geweest. Beide hadden we er niet echt een hele goede indruk bij. Er staan op het eerste gezicht geen totale wrakken maar erg netjes zijn de motoren ook niet. Gewoon veel snelle handel tegen lage/concurrerende prijzen. Als je door zo'n prijs naar een zaak als deze gaat mag je ook niet te veel verwachten.
 
Maat van me heeft er een 2009 r1 gekocht. Naar eigen zeggen had de motor een klein beurtje gehad (olie en oliefilter) en was alles verder in orde. Na het bezichtigen viel mij al direct op dat er schuim op de olie stond in het kijkvenstertje, dit ondanks afspraak dat de motor een beurtje zou krijgen voorafgaande aan de deal, oliefilter niet kunnen inspecteren op 'nieuwigheid'.

Verder werden we met de R1 de showroom uitgestuurd met toch zeker 200 ml liter aan benzine in de tank om vervolgens na 500 meter rijden stil komen te staan op een 2-baans autoweg. Ik kon in alle haast op zoek naar een tankstation tevens geluk dat ik met de auto was gevolgd i.p.v. direct naar huis gereden.

Beetje slordig in mijn optiek, zorg in ieder geval dat er een acceptabele hoeveelheid benzine in de tank zit zodra je weet waar de kopende partij ongeveer vandaan moet komen of een dusdanige hoeveelheid dat je mogelijkheid hebt om een tankstation te bereiken.

3 weken na de aanschaf accu verrot, weliswaar onder garantie vervangen maar toch een matig puntje vind ik, creëert bij mij een heel erg dozenschuif-imago, accu ff snel doormeten is geen megaklus.

Zowel kopende (maat van me) als verkopende partij niet horen reppen over de problematiek met de -uit Engeland geïmporteerde- R1's, dit voor wat betreft falende big-end-lagers. Dit was het eerste wat mij opviel bij een korte zoektocht via google, dit risico had ik persoonlijk proberen af te vangen door bijv. een langere garantieperiode proberen te onderhandelen.

Ik heb zelf een commerciële achtergrond (b2bsales) en denk een klein beetje te weten waar mensen/klanten/bedrijven enthousiast en blij van worden als het aankomt op de aanschaf van een product of dienst.

Mijn eerste indruk is enigszins twijfelachtig, voor mijn gevoel heeft deze zaak een hoog dozenschuif-gehalte(importmotoren uit engeland doorrammen), hoeft per definitie niet slecht te zijn maar getuigd in mijn optiek van niet veel passie voor het vak en waardering voor de klanten.
 
Laatst bewerkt:
Maat van me heeft er een 2009 r1 gekocht. Naar eigen zeggen had de motor een klein beurtje gehad (olie en oliefilter) en was alles verder in orde. Na het bezichtigen viel mij al direct op dat er schuim op de olie stond in het kijkvenstertje, duidt in mijn ervaring op water in de olie aangezien olie hygroscopisch is(mogelijk lang stilgestaan voor het invoeren), dit ondanks afspraak dat de motor een beurtje zou krijgen voorafgaande aan de deal, oliefilter niet kunnen inspecteren op 'nieuwigheid'.
Dit kan ook ontstaan als bijvoorbeeld korte stukken met de motor is gereden bij kouder weer. Je krijgt dan condensvorming ongeacht of de olie nieuw of oud is (bijvoorbeeld test-ritten van de monteur of proefritje).

3 weken na de aanschaf accu verrot, weliswaar onder garantie vervangen maar toch een matig puntje vind ik, creëert bij mij een heel erg dozenschuif-imago, accu ff snel doormeten is geen megaklus.
Dit kun je niet altijd voorzien en doormeten. Netjes dat ze het gewoon onder garantie afhandelen.

Zowel kopende (maat van me) als verkopende partij niet horen reppen over de problematiek met de -uit Engeland geïmporteerde- R1's, dit voor wat betreft falende big-end-lagers. Dit was het eerste wat mij opviel bij een korte zoektocht via google, dit risico had ik persoonlijk proberen af te vangen door bijv. een langere garantieperiode proberen te onderhandelen.
Ik moet de eerste motorzaak nog vinden die vooraf alle bekende potentiële problemen oplepelt van een motor.

Mijn eerste indruk is enigszins twijfelachtig, voor mijn gevoel heeft deze zaak een hoog dozenschuif-gehalte(importmotoren uit engeland doorrammen), hoeft per definitie niet slecht te zijn maar getuigd in mijn optiek van niet veel passie voor het vak en waardering voor de klanten.
Beetje dubieuze conclusie. Als een motorzaak motoren inruilt is het wel goed, maar als deze worden geïmporteerd zijn het dozenschuivers? Een bekende motorzaak van mij importeert momenteel veel motoren uit Duitsland om zijn showroom gevuld te krijgen (veel verkoop en nauwelijks inruil). Prijzen zijn nu eenmaal gunstiger in het buitenland.
 
Dat kun je al na een paar seconden krijgen (schenk maar frisdrank met ijsklontjes in met warm weer). Normaal rij je daarna ook een stukje, zodat dit ook weer meteen verdampt. Als je korte stukjes rijdt, dan krijgt dit niet de tijd om te verdampen en zal het na een aantal ritjes meteen opvallen. Rij je dan vervolgens je motorblok een keer goed warm, verdampt het ook weer vanzelf.

Dat is ook o.a. de reden waarom wordt geadviseerd om niet even in de winter de motor te starten (tenzij je het blok goed heet laat worden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan