Ervaringen MP3

ewolffenbuttel

Die hard MF'er
26 feb 2007
351
0
Rotterdam
Hoi,

Zijn er op dit forum al meerdere mensen die een MP3 bezitten?

Zo ja, hoe zijn de ervaringen voor wat betreft:

- windgeruis
- verbruik
- etc.

Ewald
 
Hoi Ewald

Wij zijn bijna in het bezit van een mp3.Zaterdag besteld.We zijn voor de 400 gegaan,omdat we vaak samen rijden.Heb wel op een 250 proefgereden,maar vond dat net iets te weinig power hebben.Tijdens de poefrit had ik wind kracht 23,dus kan je vragen niet echt beandwoorden.

Heb je al eens een proefrit gemaakt?

groeten Wilfred
 
@Wilfred

Ik heb een proefrit gemaakt op een 250 maar ik ben toen niet de snelweg opgegaan.
Wat mij opviel wat het prima weggedrag maar ook erg veel windgeruis.

Ik wil ook op de 400 nog een proefrit gaan maken op de snelweg.

Ewald
 
Hallo,
Ben sinds vorige week zaterdag de gelukkige bezitter van een MP3-400.
Rijdt echt super.

@ewolffenbuttel
Heb ook een transalp en MP3 is stiller v.w.b. wind.

@wromijn
Gefeliciteerd, had ook op de 250 proefgereden en inderdaad iets te weinig power.
De 400 kan zich beter meten met optrekken qua andere motoren.
Ik heb alleen 4 maanden moeten wachten omdat ik een 2008 model wilde hebben en eerst een rode besteld had.
deze gingen ze niet/pas later maken dus toen is het een blauwe geworden maar voordat dat vanuit Italie hierheen gecommuniceerd was ?!?.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bart.
Gaaf dat je de mp3 al hebt.Wij wachten nog op ons ook blauwe exemplaar.Wat zijn de veranderingen aan het 2008 model??Mijn dealer wist niets van modelveranderingen af.Ben wel benieuwt hoe het blauw eruit ziet,we hebben het nog niet in het echt gezien.Krijg jij je mp3 makkelijk verzekerd?Heb wat rondgebeld,met torenhoge premies en veel vragende advieseurs.Toch nog onbekend de piaggio.
Enne rijd ie lekker????
 
Veranderingen aan 2008 model : minimaal tot niets
Ik wilde enkel zeker zijn dat ik een "verse" kreeg en geen oud "demo" model, verder vindt ik de lichtblauwe kleur niet mooi.
Dit donker metallic blauw vinden we mooier. heb hieronder geprobeerd een plaatje in te voegen, hoop dat het gelukt is.(ja dus)

Ik heb de MP3 als "bij-verzekering" bij de auto ondergebracht, dan kost een motor namelijk WA € 38 en de MP3 "all-risk" € 410,- (bruto was het ruim 1700).(we hebben auto en 3 motoren)
En ja op de polis staat piaggiot.

Hij rijd echt lekker, in het begin inderdaad "oh jee, ik heb 2 wielen voor" maar als je daar doorheen ben dan is het inderdaad de sport om hem plat te leggen en is het rijden een feest.
Ik ben nog wel aan het wennen en oefenen met het stoppen zonder voeten aan de grond want volgens mij is het asfalt bij stoplichten soms zo ongelijk dat hij bij het op slot zetten het stuur licht wegdraait maar dat zal vast wel wennen zijn (nu +/- 200km gereden).

Ik had de mijne eind November 2007 besteld (bordeuax rood), toen zou hij in februari geleverd worden maar begin februari kwam het bericht dat de Italiano's toch maar geen rode gingen maken dus toen de blauwe gekozen.
Eind februari een telefoontje met goed nieuws, de blauwe gingen gemaakt worden alleen gingen ze wel eerst de zwarte maken, dan de grijze en als laatste de blauwe.

Resultaat, 5 april opgehaald, wij zijn er superblij mee.
Mijn vrouw is nu bezig met haar motor rijbewijs en die kan er dan ook meteen mee op weg.

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de foto,de eerste keer dat ik hem zo volledig in het blauw zie.Inderdaad mooier dan het babyblauw.Heb tijdens het proefrijden ook een scheef wegrij ervaring gehad,zag er vast leuk uit voor de toeschouwers.Ik zet de eerst een voet aan de grond daarna de scooter recht en vast.Meestal gebruikte ik het vast zet mechanisme niet eens,vind het fijner met het optrekken.Mijn verzekerings premie kwam ook rond de 1600 uit.Neem aan dat ze daar ook wel begrijpen dat het bij de andere verzekeringen onder gebracht kan worden.Toch maar weer een paar telefoontjes er aan wagen.Fijn te horen dat je tevreden bent.Jammer van je foto,maakt me nog ongeduldiger.Hoop dat je het oke vind dat ik je foto gebruik om hem vast aan familie te showen.Dat vind ik wel jammer aan de piaggio organisatie,zo weinig info,of een normale folder.Leuk om hier wat ervaringen te delen
 
Hoi allen,

Ik heb mij vandaag ook maar eens bij dit forum gevoegd.
Ik had tot een paar weken geleden een lichblauwe MP3 250. Helaas werd die bij mij voor de deur gestolen en later als wrak teruggevonden.
Inmiddels heb ik een nieuwe besteld en dit keer een 400cc, wel meteen met een alarm er op. Afgelopen vrijdag was hij bij de dealer binnengekomen.
Aangezien ik hem meteen in een andere kleur laat spuiten moet ik nog even geduld hebben.

Ik had met mijn 250 al zo'n 3500 km gereden waarvan ook een heel stuk door de Alpen.

groetjes
Erik
 
Met mijn MP3 250 haalde ik met lange ritten makkelijk de 1:25, verder heb ik het eigenlijk nooit zo bij gehouden.
In de Alpen al helmaal niet, daar had ik veel te veel plezier om op het verbruik te gaan letten.
De 400 zalvast en zeker meer gebruiken.

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de rijervaring op de 400.
Ik hoop hem volgende week op te kunnen halen, mijn geduld wordt zwaar op de proef gesteld.
 
Het wachten is beloond,vanmorgen belde de dealer.De mp3 stond klaar,top geregeld.Na wat stinkende eerste km ,staat ie effe uit te rusten.Het blauw komt nu extra mooi uit,door een zonne straal.Wat kan een mens toch blij zijn met een speeltje.Jammer dat we vandaag zoveel famillie verplichtingen hebben.....Morgen weer verder.En Erik,weet jij al iets meer over de levering.
 
@ wromijn
Veel plezier met het nieuwe bezit, toch nog snel gekregen dus.

@ piaggio
Deze kleur rood had ik dus besteld maar ze hadden maar besloten die in 2008 niet te gaan leveren

@ Erik-MP3
Overspuiten is een optie, wel drastisch, speciale kleur ? (we krijgen toch wel een foto)
Gestolen ?, stuurslot/handrem/startblokkering. Hebben deze niet gewerkt of stonden die (of een ervan) er niet op ?
Wel interessant om te weten lijkt me, want zal een alarm ze dan wel tegenhouden.
 
Wij (werk) hebben al een paar maanden de 400 staan. Was inderdaad niet meer in rood te krijgen, maar i.v.m. de huisstijl moest ie perse rood zijn. Dus overgespoten.

Inmiddels staan er 3000 km op de teller en niks dan lof
Hij staat nu alleen wel weer bij de importeur i.v.m. een lekke tank
 
erik wat heb je met je oude mp3 gedaan? ik heb er wel intressen in
 
Laatst bewerkt:
erik wat heb je met je oude mp3 gedaan? ik heb er wel intressen in
email is nipo_nipo@hotmail.com

Mijn oude was gestolen en als wrak terug gevonden. Men had heel veel panelen vernield en flink in de bedrading zitten rond hakken.
Toen het waarschijnlijk niet lukte om hem aan de praat te krijgen hebben ze hem zeer waarschijnlijk uit een busje of zo gedumpt waardoor hij zelfs ontzet was, scheef dus.
Bij het afhandelen van de verzekering word door de verzekering zo'n wrak op een total-loss site aangeboden voor opkopers en zo is hij ook door een opkoper gekocht.

kotom: Ik heb mijn oude niet meer en je had er waarschijnlijk ook niet veel aan gehad
 
jammer had wel zin in nieuw project. vind het erg leuke motorscoots maar zijn nog te duur voor mij. dus zoek eentje met schade.
nog veel plezier met je nieuwe
 
heb wel een keer zo 1 zien staan op internet was het die blauwe met halve voorkant kapot?
 
heb wel een keer zo 1 zien staan op internet was het die blauwe met halve voorkant kapot?

Klopt, helaas heb ik hem zelf niet zien staan.
Hij heeft nog geen week op Marktplaats gestaan voor zover ik weet.
De motor was nog goed maar verder was hij geen cent meer waard

full
 
ik probeer al weekje een verkooppunt in zuidholland te vinden.
de meeste dealers zitten waarschijnlijk in de tuin :)

Vraag,
waar heeft u de mp3 gekocht?
en was het 250cc of 400cc
hoe bevalt het rijden?
 
Laatst bewerkt:
ik probeer al weekje een verkooppunt in zuidholland te vinden.
de meeste dealers zitten waarschijnlijk in de tuin :)

Vraag,
waar heeft u de mp3 gekocht?
en was het 250cc of 400cc
hoe bevalt het rijden?


Het wrak op de foto was mijn MP3 250 en nu heb ik een 400.
Ik heb ze allebei bij van Laar in Amsterdam gekocht. Scootercity in Amsterdam verkoopt ze ook en dan is er ook nog een zaak in Hoofddoorp die wel op marktplaats adverteerd.

Ik vind het geweldig rijden. Onder normale omstandigheden is het gewoon een heel stabiele scooter maar zodra de omstandigheden wat minder worden heb je enorm voordeel van dat extra wiel. Dat ik na de diefstal van mijn 250 toch weer een MP3 heb gekocht zegt eigenlijk wel genoeg denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan