Ervaringen online (gebruikte) motor onderdelen bestellen?

Sonador

MF veteraan
16 apr 2014
2.128
1
Op de berg!
Wie heeft ervaring met online (gebruikte) motor onderdelen bestellen?

Ik heb bij een bedrijf inmiddels 2 bestellingen gedaan, en 2x is het fout gegaan.

De eerste keer heb ik het zelf opgelost, door de bestelde onderdelen te ruilen met een lokaal iemand. Maar ik moest eerst goed boos worden om überhaupt een reactie te krijgen van de verkopende partij.

De eerste keer waren de onderdelen helemaal niet voor het model waarvoor ik het bestelt had, ze waren "mislabelled" ik had er dus niks aan.

De 2de keer iets besteld en de helft klopte niet, 0.0 reactie op diverse e-mails helaas.
Het is nog lopende (nog steeds geen reactie van het bedrijf) en zodoende ga ik hier geen bedrijfsnamen noemen. Maar ik vroeg mij gewoon af van jullie ervaringen zijn m.b.t online motoronderdelen te kopen, en welke bedrijven erg fijn zijn om dat bij te doen.

Ook is het voor mij ff een stukje frustratie "afreageren" of uitspreken op dit fijne forum ;)
 
Daarom ga ik het altijd halen...
muv een compleet blok uit Munchen, kwam zonder problemen aan, en een set uitlaatbochten uit de US ook probleemloos...

In NL en tot 150/200 km dld in ga ik het altijd halen
 
Daarom ga ik het altijd halen...
muv een compleet blok uit Munchen, kwam zonder problemen aan, en een set uitlaatbochten uit de US ook probleemloos...

In NL en tot 150/200 km dld in ga ik het altijd halen

Ophalen heeft ook altijd mijn voorkeur, ik heb nu wel gemerkt dat je als "webshopklant" erg weinig hebt om op te staan. Sommige webshops hebben ook belachelijke voorwaarden ben ik achter gekomen.

Thanx voor je reactie :Y
 
Ik heb nooit een probleem ondervonden bij het bestellen van onderdelen online....
Ik vraag dan ook altijd veel foto's
 
Al vanaf het jaar 2000 diverse malen onderdelen besteld. In 2000 bij een sloper in Ohio (USA) een nieuwe tellerkast besteld voor mijn import Z1100, met credit card vooruit betaald en paste perfect. Jaren daarna onderdelen besteld bij bedrijven en particulieren. Alleen twee keer van twee verschillende particulieren slechte schokbrekers (voor GL1500 en K1100LT) ontvangen, die waren bijna net zo slecht als de mijne. Maar van bedrijven altijd goede onderdelen ontvangen. Voorbeelden: Topkoffer en Akrapovic (beide gebruikt) van Rob's Accesoires, in prima staat, van Wunderlich onderdelen voor mijn R1150, prima.
Zelf onderdelen verkocht via Marktplaats, geen problemen. Via Marktplaats een Zumo 550 van een particulier, geen kwaad woord. Dus het kan wel.
 
Laatst bewerkt:
Denk toch dat als je de onderdelen bij een zaak koopt je gewoon recht hebt op terug sturen en geld terug
Wat voor voorwaarden ze zelf ook verzinnen
 
})
full
 
Na een week wachten, en nog een keertje een extra mail te sturen.
Nog steeds niks gehoord helaas, morgen even bellen!
 
Ga je de rest van de goegemeente nog waarschuwen of wil je dat er meer slachtoffers komen?
 
Ga je de rest van de goegemeente nog waarschuwen of wil je dat er meer slachtoffers komen?

Mocht ik na morgen er niet uitkomen met het desbetreffende bedrijf, dan zal ik dat hier melden!


Over jou ben ik trouwens tevreden ;)
Over de ebc remblokkies minder, zal wel door mijn rechterboeren(ruk)hand, en mijn rechter(trapvoorjehol)been komen ....

:P
 
Laatst bewerkt:
Als het even kan ga ik de spullen halen. Als je meerdere onderdelen koopt kun je ook vaak wat onderhandelen. Bij bestellen via internet en vooraf betalen gaat dat niet.
Woesthoff gewoon prima ervaringen mee. Motorparts-online.com heeft wat moeite met juiste omschrijvingen bij de artikelen zetten. Volgens de site was van een topkuip 1 bevestigingsnokje afgebroken. In de praktijk waren ook de 4 bevestigingen van de koplamp afgebroken. Daar koop ik dus alleen nog als ik het zelf kan ophalen en eerst bekijken.
 
ik heb al wel het één en ander gekocht aan gebruikte onderdelen, via verschillende webshops, particulieren, veilingsites etc., uit binnen- en buitenland. Het is mij nog niet overkomen dat het mis ging. Ik let er wel altijd op dat de verkoper goede ratings heeft (eBay) en ik google altijd even reviews van webshops. Als het niet goed zit weet je het meestal snel op die manier.

Het enige wat mijn ooit is overkomen is, is dat ik een onderdeel van mij opgestuurd had naar iemand in polen (el cheapo, zonder track & trace oid) en dat dat nooit is aangekomen. Maar dat zal de poolse post wel zijn geweest, of de douane ofzo.
 
Gebruikte onderdelen haal ik bij voorkeur zelf.

Meestal blijkt de aangeduide "gebruiksstaat" aangeduid door de verkoper meestal wat meer gebruikt zodra je het onderdeel in handen hebt.

Dan moet je wel eens bedanken omwille de te hoge prijs of dat het gewenste onderdeel het stadium van versleten al dicht heeft benaderd.
 
Inmiddels is het soort van opgelost.

Na 2 weken wachten op reactie, kreeg ik er eindelijk 1.
Ik mocht het onderdeel retour sturen, en ik zou weer geld krijgen.
Er werd niets gezegd over de hoogte (want de bestelling bestond uit meerdere delen)

En er werd gezegd dat de handelaar niks meer had liggen, ging s 'middags de deurbel.
Een pakketje met daarin het onderdeel.

Lekker vaag allemaal, maar ik heb uiteindelijk wel mijn onderdeel.

Het gaat hier om Motorparts-online.com

Ik heb hier nu meerder bestellingen gedaan, en bij alle bestellingen is het misgelopen
Onderdelen niet goed gelabeld, bv je bestelt een Honda CBR knipperlicht, en je krijgt er 1 van een VFR. Of je krijg je onderdelen zwaar beschadigd omdat ze niet goed zijn ingepakt.
Of je krijgt je onderdelen pas na 2 weken ....

Kijk dat er dingen mis gaan, OK dat kan.
Je hebt ook te maken met 2de hands onderdelen.
Maar dat er ZO slecht gecommuniceerd word met de klant, kan wat mij betreft echt niet.

Het gekke is, is als je iets bestelt en ze krijgen geld van je.
Dan loopt de communicatie soepeltjes .....
 
Motorparts-online.com is volgens mij een bemiddelaar.
Het is een soort samenwerkingsverband van handelaren in gebruikte onderdelen.
Het onderdeel koop je dus niet direct van Motorparts-online.com.
Dit verklaart misschien ook wel de "slechte" communicatie als het levertraject wordt gestart.

De onderdelen liggen op diverse locaties in NL.
De onderdelen worden bij voorkeur verstuurd.
Ophalen kan wel maar is een uitzondering. Het zelf ophalen van een onderdeel kun je verzoeken met een aanvraagformulier. (of ingeval je er op staat het onderdeel eerst te willen zien) Je komt dan terecht bij de "echte" leverancier van de onderdelen.
 
Wij verkopen onderdelen voor uw motor. Gebruikte 2dehands onderdelen maar ook nieuwe onderdelen en accessoires. De motorfietsen kopen we met of zonder schade in . We demonteren alle onderdelen die nog te gebruiken zijn en zetten die online te koop op onze website.

We zijn een samenwerkingsverband van meerdere handelaren.
110.000 + onderdelen online.
Bijna alles op voorraad.
U koopt met de Motorparts-garantie : NIET GOED = GELD TERUG
Ons hoofdkantoor bevindt zich in Nieuwkuijk, tussen s-Hertogenbosch en Waalwijk. De onderdelen liggen op verschillende locaties in Nederland.

Bij voorkeur verzenden we de onderdelen. We versturen bijna alles met UPS, incl trackingcode.
 
Ik weet dat het een bemiddelaar is, kan ook niet anders.
Maar: bemiddelaar of niet, zo ga je niet met klanten om vind ik.

2 weken lang niks laten horen, en dan een berichtje ik kan je niet helpen.
Je kan geld terug krijgen, laat even gauw weten wat je wilt.

B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan