ervaringen over de Honda CBR600F '92

aha heb je nog op of aanmerkingen op de mini blade?
wat is jou ervaring met deze motor
veel onderhoud nodig?
deze motor is gewoon niet stuk te krijgen, allemaal erg degelijk ik rij er door weer en wind mee(woon werk) en nog nooit problemen gehad het enige wat ik aan me motor heb moeten vervangen zijn de gebruikelijke dingen zoals kettingset banden, olie etc.

echte slechte punten kan ik niet verzinnen, het enige wat je even moet controleren als je hem koopt is of de distrubutieketting niet 'rammelt'dat is een echte cbr kwaal

maar verders een goede motor wat heeft die gelopen die je op het oog hebt?

ik vind hem wel aardig aan de prijs
 
o ja je moet nieuwe banden he let er even op dat je de voorband laat vervangen door de orginele maat 120-60-17
veel mensen zetten er een 120-70-17 op omdat stabieler zo rijden..
je kunt beter de orginele maat aanhouden
 
deze motor is gewoon niet stuk te krijgen, allemaal erg degelijk ik rij er door weer en wind mee(woon werk) en nog nooit problemen gehad het enige wat ik aan me motor heb moeten vervangen zijn de gebruikelijke dingen zoals kettingset banden, olie etc.

echte slechte punten kan ik niet verzinnen, het enige wat je even moet controleren als je hem koopt is of de distrubutieketting niet 'rammelt'dat is een echte cbr kwaal

maar verders een goede motor wat heeft die gelopen die je op het oog hebt?

ik vind hem wel aardig aan de prijs

25000 miles!! op de teller
hoe merk je dat de distribatie riem rammelt?
wat zijn de kenmerken?
 
das iets van 40000 km heeft ie van mij nu ook gereden zonder problemen

ik kocht hem met 27000 km voor 7750 nlg met een nieuwe accu en een schijfremslot en in tip top conditie.

dat van die distributie ketting hoor je als ie warm is en dan nog ratelt maar hier zijn al meer toppics overgeweest moet je even de search gebruiken.

ik zou hem kopen als ik jou was maar op voorwaarde dat je er een setje nieuw rubber bij krijgt zonder extra kosten.
 
das iets van 40000 km heeft ie van mij nu ook gereden zonder problemen

ik kocht hem met 27000 km voor 7750 nlg met een nieuwe accu en een schijfremslot en in tip top conditie.

dat van die distributie ketting hoor je als ie warm is en dan nog ratelt maar hier zijn al meer toppics overgeweest moet je even de search gebruiken.

ik zou hem kopen als ik jou was maar op voorwaarde dat je er een setje nieuw rubber bij krijgt zonder extra kosten.


heb ik al geprobeerd
maar hij hielt de poot stijf
lager kon hij niet gaan
 
of wilde hij niet gaan.....
hoe is de staat verder ik bedoel als die banden al op zijn en hij zet hem zo in de winkel
hoe is het met de kettingset?
kost ook 190 euro een nieuwe setje(heb ik er toevallig afgelopen zaterag op laten zetten)
hoe is het met de remblokken etc?
garantie?

kijk een op marktplaats.nl
staan er genoeg met minder km's voor minder geld
 
of wilde hij niet gaan.....
hoe is de staat verder ik bedoel als die banden al op zijn en hij zet hem zo in de winkel
hoe is het met de kettingset?
kost ook 190 euro een nieuwe setje(heb ik er toevallig afgelopen zaterag op laten zetten)
hoe is het met de remblokken etc?
garantie?

ketting setje zag er nog goed uit
remmen moet ik nog beter bekijken

thanks for the tips *D

kijk een op marktplaats.nl
staan er genoeg met minder km's voor minder geld
 
Mijn 92 CBR was echt een perfecte motor. Weinig onderhoud en heeft me nooit laten staan (behalve 1 keer zonder peut |( ).

Enige nadeel vondt ik de remmen. Deze voelden mij te zacht aan. Maar dat vondt ik met mijn huidige R6 ook al, terwijl die erg goed bekend staan. Maar een setje stalen remleidingen zal dat probleem waarschijnlijk wel oplossen.
 
25000 miles!! op de teller
hoe merk je dat de distribatie riem rammelt?
wat zijn de kenmerken?

als je een tijdje gereden hebt
motor 5-10 min uit en dan weer starten dan ramelt die als een gek.
naar 10m rijden is het weg

schamperd_mfcd-02.jpg


ikke
 
Laatst bewerkt:
thankx for the reply

mooi uitlaatje!
heb je nog tips ten aanzien van iutlaatjes op de CBR?
 
Ik heb zelf een 91-er en tot nu toe nog weinig problemen mee gehad. de paar 'problemen' die ik heb gehad zijn de al eerder genoemde distributieriem, een defecte spanningsregelaar (lekker midden in Luxemburg).

dat met die spanningsregelaar was overigens de eerste keer dat ie niet wilde starten (en een keer een lege accu)
Verder is ie ooit eens gestolen ( gelukkig weer met niet al teveel schade teruggevonden binnen ene maand, daarna ook het lege accu verhaal) en hij is afgelopen december omgestormd (verzekerd)

wat het uitlaatje betreft heb ik er een bos onder hangen, leuk compact carbon pijpje met een lekker soundje (niet te hard dus)
 
Terug
Bovenaan Onderaan