Oud topic, sorry, maar toch even aanhalen.
Heb -helaas- een maat pak besteld bij Luuk Pruijn van PBS leathers, ontwerp gekozen, logo's gekozen, 2paar handschoenen gekozen met bijpassend ontwerp tijdvak voor levering afgesproken en bij het verschijnen van de factuur betaald.
Daarna is het helaas bergafwaarts gegaan. Geen contact te leggen de eigenaar, afleverdatum compleet overschreden zonder passende communicatie hier over, verdere loze beloften over levering van, beloofde crediteringen blijven weken lang open staan. Telefonisch en via de mail krijg je hem niet te pakken, tenzij je je geld terug wil, dan kan hij opeens heel snel reageren dat dat niet kan want zus en zo..
Ergens in de wintermaanden krijg ik het spulletje eindelijk binnen, logo's schots en scheef en een aantal ontbraken. Gecorrigeerd bij de Zilveren Naald in Veenendaal (Michel, als je dit leest, je bent een ultraheld !!). Daarna het pak van alle ellende in het traject in de kast gehangen, want ja, het is koud, het pak geperforeerd en ik ga pas rijden als het weer acceptabel is om het pak in te rijden (Pak gewoon helemaal zeiknat maken en dan droogrijden, woorden van Luuk Pruijn).
Het motorrij seizoen begint dit jaar redelijk laat pas voor mij, maakt niet uit, pakkie aan en gaan, denk je. Pak zit wat strak, maar dat was voorspeld, gewoon gaan rijden en dan rekt het waar nodig wel. Handschoenen meerdere malen zeiknat gemaakt enzo, blijven beetje vreemd aanvoelen, maar misschien is dat wel omdat het maatwerk is, ik ben tot op heden alleen maar confectie maten gewend die net niet lekker zitten.
Mooi niet dus. Ik ben na een opmerking van een maatje dit keer zelf met pak naar de Zilveren Naald gereden voor wat input. Blijkt; pak is bij de kuiten veels te krap, zodoende moet ik het 'broek' deel veel te ver om laag trekken om de kuit ritsen dicht te krijgen. Broekspijpen stoppen pas bij mn enkels.
Handschoenen zijn verkeerd gemaakt, is ook niks aan te vermaken.
Contact met Luuk: Ja, is niet binnen 30 dagen na in ontvangstname gemeld dus er valt niks te reclameren.
Even nog een
korte opsomming van het tijdvak waar dit zich ongeveer in afspeelt.
- 5 juni 2019 op locatie geweest voor aanmeten pak en handschoenen, uiterlijke levering van vòòr 20 juli 2019 besproken ivm geplande circuitdagen
- 27 juni 2019 bestelling geplaatst, en direct betaald, onder voorwaarde dat het vòòr 20 juli 2019 geleverd is
- 19 juli 2019 passeert, geen pak, geen handschoenen, geen correspondentie wat er scheelt, onderweg naar Mettet, Belgie ben ik nog steeds aan het bellen, als het pak er opeens is rij ik wel om en rij ik het pak wel in tijdens de geplande circuitdag
- 20 juli 2019 is er opeens contact via Whatsapp, waarna een telefonisch gesprek volgt, een hele hoop excuses, een aantal smoezen. Een creditering van 1 paar handschoenen en een spoedige levering van het pak is er beloofd
- Eind juli 2019, nog steeds geen pak, geen handschoenen
- 6 augustus 2019 is er beloofd einde van die week te crediteren
- 16 augustus 2019 krijg ik een whatsapp foto van een pak en 1 paar handschoenen, 2e paar handschoenen is manco, aangegeven dat ik de bestelde spullen enkel compleet wil ontvangen
- 17 augustus 2019 heb ik weer verzocht om creditering
- 22 augustus 2019 status update gevraagd mbt missende handschoenen en creditering
- 24 augustus 2019 krijg ik een bericht dat de creditering aankomende maandag(26augustus) op de rekening zou moeten staan
- 27 augustus 2019 vraagt hij zelf of ik het geld al ontvangen heb. Er is niks bijgeschreven
- 29 augustus 2019 stuur ik 'm maar een betaalverzoek, misschien gaat het dan sneller.
- 5 september 2019 krijg ik het pak en handschoenen(1 paar) thuisgestuurd, er missen diverse logo's en een aantal zijn verkeerd geplaatst, creditering nog steeds niet voldaan
- 10 september 2019 is de creditering eindelijk voldaan
- 5 oktober 2019 ligt het pak bij de Zilveren Naald in Veenendaal voor correcties van de logo's. In het die dag telefoongesprek is er beloofd een mail met bevestiging van de besproken zaken gestuurd te krijgen van Luuk
- 11 oktober 2019 vraag ik of de mail er ooit nog gaat komen
- 22 oktober 2019 stuur ik een hele rits vraagtekens via whatsapp, geen idee wat ik precies verwachte van deze actie
- 23 oktober 2019 krijg ik een reactie van Luuk Pruijn dat het pak "1 deze dagen aangepast wordt zoals gepland" en wat excuses dat ik niet op de hoogte was gehouden Op mijn vraag of ik het dit jaar nog terug mag verwachten is het antwoord: Jazeker, maar wanneer was niet duidelijk. Dezelfde dag nogmaals gevraagd wanneer hij wel zou weten wanneer het pak klaar is.
- 25 oktober 2019 nog een verzameling vraagtekens gestuurd.
- 26 oktober 2019 krijg ik een reply dat het pak woensdag of donderdag klaar moet zijn.
- 6 november 2019 vraag ik wanneer ik het pak retour krijg. Het antwoord is dat het pak klaar is en afgehaald of verstuurd kan worden, ik opteer voor het afhalen op 9 november, hij zal de Zilveren Naald hier over informeren.
- 9 november 2019 sta ik in de zaak in Veenendaal om het pak af te halen, de winkeleigenaar weet van niks. (Pak was wel klaar)
- 25 mei 2020 neem ik contact op met Luuk via de mail, omdat de handschoenen helemaal niet op maat blijken
- 27 mei 2020 is het eerste keer dat ik het pak draag op de motor. Kom er al snel achter dat het pak niet zit zoals het hoort.
- 5 juni 2020 bij de zilveren naald geweest voor diagnose; kuiten te smal, handschoenen verkeerd geproduceerd.
Tot zover kwamen de broekspijpen dus, ik vond het maar vreemd dat mn laarzen zo slecht pasten... geen wonder als je scheenbescherming zo laag zit
- 13 juni 2020 pak weer opgehaald bij de Zilveren Naald, zie hier wat er aangezet moest worden om het pak te laten passen zoals het hoort.
Het leer dat matter is van kleur midden op de foto is wat er bij moest, 8cm breed
- 11 juni 2020 is er mail reply, omdat de handschoenen 8 maanden geleden al verstuurd zijn, er niet binnen 30dagen na ontvangst gereclameerd is, is er geen restitutie mogelijk
- 11 juni 2020 mail reply gestuurd dat hij zelf niet voldaan heeft aan de voorwaarden die gesteld waren aan de bestelling en dat het 'inrijden/dragen' van de kleding op de door hem voorgeschreven manier in oktober niet echt van toepassing was voor mij. Daarnaast ook geschreven dat hij een sportieve oplossing mocht verzinnen na de intense hoofdpijn die hij mij bezorgd heeft in het hele traject van 'effe een pakkie kopen' en de 'binnen 30 dagen na ontvangst reclameren' niet fair play was in de situatie.
Hierna geen reactie van Luuk Pruijn meer mogen ontvangen
Mijn ervaring: Nooit meer.