Ervaringen RMZ 450 enduro???

  • Onderwerp starter Anoniempje621
  • Startdatum
A

Anoniempje621

Guest
Hoi,

Iemand hier al ervaring met de RMZ enduro?
Niet alleen rij-technisch, maar ook graag wat betreft techniek, onderhoud (vaak kapot?) etc...
 
Bouwjaar? De nieuwe heb ik geen ervaring mee. Vanaf dit jaar worden er pas originele enduro's gemaakt volgens mij.

Heb zelf een rmz 450 gehad, bouwjaar 2005. Nooit problemen mee gehad. Gewoon netjes op tijd zijn onderhoud doen (olie, oliefilter en kleppen). Maar nou ben ik geen ''roppert'' en ben ik er altijd erg zuinig op geweest...
 
Laatst bewerkt:
m'n neef heeft een 2006 met origineel kenteken, hij baalt er alleen van dat die maar 4 versnellingen heeft op wat langere stukken, volgensmij is er vanaf 2007 weer een 5 bak.

hij heeft nu wel een probleem, hij zette hem rijdend weg paar dagen later wil die hem aantrappen compressie bijna weg? en de motor is pas 12uur oud, nu is dat waarschijnlijk de distributieketting want die schijn je regelmatig te moeten spannen.
 
Laatst bewerkt:
Moeten spannen? Zit daar geen spanner op dan?
 
volgensmij geen automatische spanner, maar je kunt hem wel spannen van buitenaf

@ jeffry het gaat toch om enduro en daarbij rij je regelmatig lange stukken en over de weg.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad...de enduro...dan is die 5 wel fijn ja.
 
volgensmij geen automatische spanner, maar je kunt hem wel spannen van buitenaf

@ jeffry het gaat toch om enduro en daarbij rij je regelmatig lange stukken en over de weg.

klopt idd dan is een 5 bak fijner...maar heb me er zelf nooit zo aan gestoord ook niet op de weg, maar nou gebruikte ik hem ook alleen hobby matig
 
er zit een crossblok in met dus ook de versnellingsbak verhoudingen van het crossblok.
de 2008-2009 modellen zijn gebasseerd op het nieuwe model met injectie en de (cross) 5-bak.

op baan kom je daarmee veel te kort en rijdt hij veel te nerveus.

het is een circuitmotor.

distributieketting is manueel op de jaren 2005-2006, vanaf 2007 was het een automatische spanner. als je de ketting niet op tijd opspant zal je dat wel duidelijk horen (klop/tik) maar dat zal nog altijd geen aanleiding geven tot compressieverlies.

en ja , ik heb ook 1 gehad en voor enduro of SM op openbare weg zou ik het niet aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Juist dat wilde ik weten...wilde hem misschien als enduro/sm voor openbare weg...
 
er zit een crossblok in met dus ook de versnellingsbak verhoudingen van het crossblok.
de 2008-2009 modellen zijn gebasseerd op het nieuwe model met injectie en de (cross) 5-bak.

op baan kom je daarmee veel te kort en rijdt hij veel te nerveus.

het is een circuitmotor.

distributieketting is manueel op de jaren 2005-2006, vanaf 2007 was het een automatische spanner. als je de ketting niet op tijd opspant zal je dat wel duidelijk horen (klop/tik) maar dat zal nog altijd geen aanleiding geven tot compressieverlies.

en ja , ik heb ook 1 gehad en voor enduro of SM op openbare weg zou ik het niet aanraden.

staat anders wel in de manual als oorzaak van compressieverlies en volgens de crosszaak hiero staat dan de klep dan iets open.
 
Iemand al ervaring met de 2010 versie???
 
Terug
Bovenaan Onderaan