ervaringen Rsz Motorsport

jin

Die hard MF'er
7 nov 2015
275
108
Brugge
Beste Mf'ers,

Het valt mij op dat bijna alle circuitdagen op Assen met Racecracks al uitverkocht zijn maar, dat er bij Rsz Motorsport nog plaats zat is.

Is daar een specifieke reden voor?

Heb wel eens met circuitschool en mssz gereden, vond ik beiden 'zo zo'.

Nu zou ik willen inschrijven met Rsz omwille van de kalender die past, vandaar neem ik hier even poolshoogte.

Thnx!
 
Ik ben onlangs met RSZ naar Zandvoort geweest.
Eerste keer met deze organisatie, ik heb er een slechte ervaring mee.

Het begon al met bijkomende kosten, zoals 10 euro voor het overnachten op de paddock. Maar ok dat is allemaal nog zo'n ramp niet.
Vervolgens begon de dag met inschrijven en technische keuring, ik vond hierbij de manier van communiceren uiterst onvriendelijk.

Daarna begon de dag en bij elke val partij ook al was het niet op een gevaarlijke plek of stond de motor en rijder al achter de vangrails werd de sessie gelijk afgevlagd met rood.
Normaliter word er dan opgesteld in de pits en zodra het gevaar geweken is kan je de resterende tijd van de sessie nog uitrijden, maar nee hor hier werd je op een uiterst onvriendelijke manier gemeld dat de volgende groep de baan op mocht.
Door de vele rode vlaggen liep het tijdschema in de soep, nieuwe tijden werden niet gecommuniceerd en moest je zelf maar aanvoelen wanneer je groep de baan weer op mocht.
Door de vele rode vlaggen werden halverwege de dag de sessies ook ingekort van 20 minuten naar 15 minuten om de verloren tijd weer in de halen.
Ik ben hiermee toe naar de organisatie gegaan, maar hierop werd weinig begripvol gereageerd.
 
Ik heb ook geboekt voor komende maand, ook Racecracks etc. al vol - dit wordt voor mij ook de 1e keer bij deze partij -dus ben benieuwd naar de reacties O-)
 
Ik ben onlangs met RSZ naar Zandvoort geweest.
Eerste keer met deze organisatie, ik heb er een slechte ervaring mee.

Het begon al met bijkomende kosten, zoals 10 euro voor het overnachten op de paddock. Maar ok dat is allemaal nog zo'n ramp niet.
Vervolgens begon de dag met inschrijven en technische keuring, ik vond hierbij de manier van communiceren uiterst onvriendelijk.

Daarna begon de dag en bij elke val partij ook al was het niet op een gevaarlijke plek of stond de motor en rijder al achter de vangrails werd de sessie gelijk afgevlagd met rood.
Normaliter word er dan opgesteld in de pits en zodra het gevaar geweken is kan je de resterende tijd van de sessie nog uitrijden, maar nee hor hier werd je op een uiterst onvriendelijke manier gemeld dat de volgende groep de baan op mocht.
Door de vele rode vlaggen liep het tijdschema in de soep, nieuwe tijden werden niet gecommuniceerd en moest je zelf maar aanvoelen wanneer je groep de baan weer op mocht.
Door de vele rode vlaggen werden halverwege de dag de sessies ook ingekort van 20 minuten naar 15 minuten om de verloren tijd weer in de halen.
Ik ben hiermee toe naar de organisatie gegaan, maar hierop werd weinig begripvol gereageerd.

hmm, dergelijke reactie was ergens wel te verwachten.

Nu, om dit jaar nog op Assen te rijden, schiet er weinig keuze over.

Ik denk het op 5 augustus te proberen, wie niet waagt zeker?

Dank voor de feedback alvast.
 
Hi, Ik heb ook meerdere malen met RSZ gereden en ben er heel positief over.
Hele fijne en gezellige club.
De ervaring zoals beschreven herken ik wel maar toen was ik met Trackdays4all.
Exact dezelfde ervaringen met afvlaggen. De stewards waren van het circuit en het was toen de eerste keer van trackdays4all.
Kortom, ik ben erg enthousiast over RSZ.
 
Ik rijd al jaren bij RSZ. Prima geregeld en relaxed. Ja je moet wel eens een beetje geduld hebben met inschrijven. Nou en, lekker kletsen met gelijk gestemden. Verder perfecte club waar je vrij kan rijden en ook kan racen. En alles met respect voor elkaar.
 
Ik ben onlangs met RSZ naar Zandvoort geweest.
Eerste keer met deze organisatie, ik heb er een slechte ervaring mee.

Het begon al met bijkomende kosten, zoals 10 euro voor het overnachten op de paddock. Maar ok dat is allemaal nog zo'n ramp niet.
Vervolgens begon de dag met inschrijven en technische keuring, ik vond hierbij de manier van communiceren uiterst onvriendelijk.

Daarna begon de dag en bij elke val partij ook al was het niet op een gevaarlijke plek of stond de motor en rijder al achter de vangrails werd de sessie gelijk afgevlagd met rood.
Normaliter word er dan opgesteld in de pits en zodra het gevaar geweken is kan je de resterende tijd van de sessie nog uitrijden, maar nee hor hier werd je op een uiterst onvriendelijke manier gemeld dat de volgende groep de baan op mocht.
Door de vele rode vlaggen liep het tijdschema in de soep, nieuwe tijden werden niet gecommuniceerd en moest je zelf maar aanvoelen wanneer je groep de baan weer op mocht.
Door de vele rode vlaggen werden halverwege de dag de sessies ook ingekort van 20 minuten naar 15 minuten om de verloren tijd weer in de halen.
Ik ben hiermee toe naar de organisatie gegaan, maar hierop werd weinig begripvol gereageerd.

Nachtwaker op CPZ is erg duur en RSZ wil dit niet over alle rijders spreiden maar vraagt 10,- per rijder die overnacht. Niet mijn voorkeur maar oke.

Qua inschrijven en keuren deel ik je mening niet.

Rode vlaggen komen vanuit race control en daar heeft RSZ niets over te zeggen. En door opruim werkzaamheden liep het schema uit, dus sessies van 15min, als dan iemand op de helft van de sessie crasht hebben die overige 5min (2rondjes) weinig zin.

Ik vermoed ook dat de luidsprekers nog niet werken en ben dus zelf langs de organisatie gegaan en heb alle info gekregen die ik nodig had om haarfijn te weten wanneer ik weer mocht.


Maar ik snap wel hoe je het voelt, deel je mening alleen niet.
 
Nachtwaker op CPZ is erg duur en RSZ wil dit niet over alle rijders spreiden maar vraagt 10,- per rijder die overnacht. Niet mijn voorkeur maar oke.

Qua inschrijven en keuren deel ik je mening niet.

Rode vlaggen komen vanuit race control en daar heeft RSZ niets over te zeggen. En door opruim werkzaamheden liep het schema uit, dus sessies van 15min, als dan iemand op de helft van de sessie crasht hebben die overige 5min (2rondjes) weinig zin.

Ik vermoed ook dat de luidsprekers nog niet werken en ben dus zelf langs de organisatie gegaan en heb alle info gekregen die ik nodig had om haarfijn te weten wanneer ik weer mocht.


Maar ik snap wel hoe je het voelt, deel je mening alleen niet.

als je hiermee bedoelt dat er beveiliging is en die kosten worden betaalt door de mensen die er overnachten, dan is dat op zich niet zo slecht bedacht.
heel af en toe word er toch wel wat gestolen, uiteraard niet alleen op paddocks maar overal, dan is het wel fijn als er ook daadwerkelijk beveiliging is. als deze maar niet alleen aanwezig is en smartphone verslaafd.
 
als je hiermee bedoelt dat er beveiliging is en die kosten worden betaalt door de mensen die er overnachten, dan is dat op zich niet zo slecht bedacht.
heel af en toe word er toch wel wat gestolen, uiteraard niet alleen op paddocks maar overal, dan is het wel fijn als er ook daadwerkelijk beveiliging is. als deze maar niet alleen aanwezig is en smartphone verslaafd.

Ik betwijfel sterk dat het “beveiliging” is. Meer iemand die in geval van hulpdiensten het hek open doet. En zou niet weten waar ik hem vinden kan.

Komt bij elke organisatie heeft zo’n gast alleen daar zit het al in de boekingsprijs verwerkt.
 
wordt daar echt zo streng op gecontroleerd?
Wordt wel gecontroleerd ja. Ik heb een nieuwe moeten kopen op het circuit. Je helm mag dacht ik 4 jaar oud zijn, en moet in redelijke staat verkeren.
Evt eentje lenen van een bekende, de productie datum staat meestal aan de binnenkant van je helm ergens.
 
De keuring bij RSZ is ook echt wel een keuring. Geen beschouwing zoals bij veel organisaties waarbij eigenlijk alleen wordt bekeken of er een dB killer in je demper zit. Is eigenlijk wel fijn dat er toch ff wat meer aandacht wordt besteed of er degelijk materiaal de baan op komt.

Stond wel ff te kijken dat mijn hjc helm die ik 2 jaar geleden heb gekocht bij FC moto, een productie datum uit 2013 heeft... Mocht er gelukkig nog wel mee rijden.

Ik denk dat een verschil met veel andere organisaties is dat er bij RSZ voornamelijk ZAC/licentie wordt gereden. Heeft toch een ander karakter, iets serieuzer, dan de vrij rijden organisaties.
 
De keuring bij RSZ is ook echt wel een keuring. Geen beschouwing zoals bij veel organisaties waarbij eigenlijk alleen wordt bekeken of er een dB killer in je demper zit. Is eigenlijk wel fijn dat er toch ff wat meer aandacht wordt besteed of er degelijk materiaal de baan op komt.

Stond wel ff te kijken dat mijn hjc helm die ik 2 jaar geleden heb gekocht bij FC moto, een productie datum uit 2013 heeft... Mocht er gelukkig nog wel mee rijden.

Ik denk dat een verschil met veel andere organisaties is dat er bij RSZ voornamelijk ZAC/licentie wordt gereden. Heeft toch een ander karakter, iets serieuzer, dan de vrij rijden organisaties.
Klopt inderdaad, daarbij krijg je ook vaak tips om iets handiger te doen of waar je ff op moet letten. Daarbij geeft het mij een fijn idee dat de knutselmotoren niet door de keuring komen dus minder kans op lekkages en dergelijke!
 
wat valt er over te zeggen , soms loopt het goed en soms kan het wat beter .
Low budget racen heeft zo zn voor en nadelen, dat zag je wel de 2e race afgelopen zondag , die speakers achter op het terrein deden het niet waardoor er mensen te vroeg waren en deze terug gestuurd werden.
Na 7 minuten waren ze terug bij het opstellen en waren ze te laat ? dus starten uit de pits.
Kijk dit soort dingen zijn minder leuk en zouden beter moeten maar ja dat is RSZ.
Verder veel rij tijd , dat zag je zondag wel 5 x de baan op en dat is weer super.
 
om nog even te reageren- ik ben dus gisteren geweest-> ten eerste: was echt TOP! 8-) 8-)
bij de keuring koffie aangeboden, vriendelijke mensen, alles piekfijn voor elkaar.

keuring: is inderdaad wel echt een keuring- je motor in de klem en alles wordt ook goed nagelopen (goede zaak vind ik zelf)
helm: ook deze werd grondig bekeken, zelf rij ik met een HJC - die blijkbaar uit 2012 komt... (kreeg met geluk een "dagsticker") - dus mocht wel gewoon rijden (ondanks de 5-jr die ze aanhouden)
ze zijn de moeilijkste dus niet. had voor de zekerheid wel een andere helm meegenomen, maar vond het toch wel relaxed met mijn "normale" helm te mogen rijden. :+


verder was groepsindeling ook echt super- reed zelf in "light" 2:10 // 2:30 en hierin was het snelheidsverschil m.i. prima (ben (nog) geen die-hard circuitganger, maar ik vond het lekker rijden)

omdat het zo rustig was qua inschrijvingen kregen we dag van te voren zelfs de melding dat ze wat hebben lopen schuiven met de indelingen- om zo 6 i.p.v. 5 sessies te kunnen rijden!

dus ik heb echt een heerlijke dag gehad- wil zelfs kijken om in augustus nog een bij te prikken! *O*:W
 
wat valt er over te zeggen , soms loopt het goed en soms kan het wat beter .
Low budget racen heeft zo zn voor en nadelen, dat zag je wel de 2e race afgelopen zondag , die speakers achter op het terrein deden het niet waardoor er mensen te vroeg waren en deze terug gestuurd werden.
Na 7 minuten waren ze terug bij het opstellen en waren ze te laat ? dus starten uit de pits.
Kijk dit soort dingen zijn minder leuk en zouden beter moeten maar ja dat is RSZ.
Verder veel rij tijd , dat zag je zondag wel 5 x de baan op en dat is weer super.
Hier ben ik dus slachtoffer van geweest. Was keurig op tijd met opstellen, werd ik terug gestuurd race was uitgesteld. Zou over 7 min starten.
Eenmaal weer terug was ik "te laat". Mocht niet meer weg terwijl de groep nog maar net weg was dus uit de pitstraat starten.

Nu rijd ik niet mee om topposities dus heb me er verder niet al te druk om gemaakt, maar dit is natuurlijk niet tof.
 
Hier ben ik dus slachtoffer van geweest. Was keurig op tijd met opstellen, werd ik terug gestuurd race was uitgesteld. Zou over 7 min starten.
Eenmaal weer terug was ik "te laat". Mocht niet meer weg terwijl de groep nog maar net weg was dus uit de pitstraat starten.

Nu rijd ik niet mee om topposities dus heb me er verder niet al te druk om gemaakt, maar dit is natuurlijk niet tof.

Simpele tip: Hou de livetiming in de gaten.
Dan kan je zien hoelang de Sessie voor je nog rijd.
 
Fijn ook dat RSZ gewoon nog livetiming/raceresults heeft. Vind dat ontime.bike onderdoen in gebruiksgemak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan