ervaringen schijfremsloten met alarm,welke?

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
Durf het bijna niet te vragen hier maar kon geen goed antwoord vinden in de zoekfunctie.

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een hagel nieuwe Honda :)
Ik heb al twee art 4 kettingsloten maar zou er graag een GOED schijfslot met alarm bij willen.
Liefst art 5 als die er is.

Welke schijfsloten met alarm zijn niet simpel te "dimmen" met een kauwgommetje?
Gaan niet af als je in bed een scheet laat en zijn niet zomaar open te breken?

Wat zijn dus de betere in deze categorie?

Ervaringen van gebruikers?

Alvast bedankt!

Mvg
 
Ik heb een Abus Detecto of zoiets. Van Abus in ieder geval. Werkt prima, ik heb maar weinig valse alarmen gehad tot nu toe. (3,5 jaar in gebruik). Het volume is hard genoeg, en de batterijen (2x AAA) gaan ruim een jaar mee. Dwz, ik vervang ze ieder jaar preventief.

Het is vast met een goedkoop trucje te omzeilen. Als het slot te sterk is, slijpen ze de remschijf wel door. Ik zou me nog het meeste zorgen maken dat ze de motor gewoon met alarm en al in een busje tillen. ;) Verder: de gelegenheidsdief tegengaan en goed verzekeren.
 
De Abus Detecto heb ik ook, als alarm is het 3x niks, veel te zacht... en wie kijkt er tegenwoordig nog op van een alarm?

zie het maar als een draadloos draadje voor aan je stuur ;)

0118603044A_hi.jpg
 
Aangezien je al 2 sloten hebt is het ook nog een optie om een alarm op de motor te (laten) bouwen.
Er zijn genoeg eenvoudige betaalbare alarmen te koop.
 
Ik heb een Abus Detecto 8077 en deze werkt fijn. Geluid is iets van 100dB dus ook zeker wel te horen. Bij een redelijke beweging van het stuur gaat het alarm al af dus verslepen zal ook niet zo maar lukken.
 
Ik heb een Abus Detecto of zoiets.

Had ik ook. Abus Detecto, dat is dezelfde als de Abus Granit Sledge maar dan met alarm. Het alarm is goed hoorbaar, je heb vrij korte tijd om de sleutel om te draaien. Als je in de regen in het donker ergens op straat de sleutel er in moet doen, dan wil het nog wel 's afgaan.

Maar zoals oliekan al zegt, wie kijkt er op van een alarm? Mij heeft het niet geholpen, motor is gestolen met slot en al. Ik had twee schijfremsloten en een ART4 Abus kettingslot aan een andere motor.
 
Aangezien je al 2 sloten hebt is het ook nog een optie om een alarm op de motor te (laten) bouwen.
Er zijn genoeg eenvoudige betaalbare alarmen te koop.

Ik hoor een paar keer per dag een autoalarm hier in de straat. Wie kijkt daar nog van op? Ik heb nu een tracker ingebouwd, voorkomt diefstal niet maar hopelijk geeft het de motor wel weer terug.
 
Heb ook de abus, zal vrij simpel zijn te manipuleren voor de dief, maar icm andere beveiligingen wel weer een extra obstakel.

Hang bv. Ook een simpel bewegings alarm op in je berging /garage buiten handbereik.
Buitenlamp, anti inbraakstrip, veiliheidssloten, kettingslot met grondanker, .....
 
Hij staat áltijd aan een vast opject vast,ook in de schuur.
Alarm is meer voor mij.
Schuur onder slaapkamer raam.
 
Zou wel graag een erkend ingebouwde alarm willen.
Scheelt me 25% op mijn all risk verzekering.
Geintje kost me alleen zo 350 euro.
Gaat me net effe te ver.
 
Voorkomen kan niet dat weet ik ook wel.
Ontmoedigen is het meest effectieve denk ik.
Schijfslot met alarm is gewoon een extra vertraging wat hem misschien nét iets minder interessant maakt om tijd in te steken
 
Ik bedoel alleen, ALS ze hem met schijfslot mee nemen, ze hem toch op tillen. ter plekke doorknippen zullen ze waarschijnlijk niet doen. Vind persoonlijk die extra knaken voor het alarm er bij niet zo nuttig. Elk slot zal een opening hebben om zijn geluid kwijt te kunnen, en waar geluid uit kan komen, kan troep in.
 
Ik heb 2 weken geleden mijn Hornet '07 gekocht en direct een Abus Detecto x-plus erbij gekocht. Kost wel meteen 130 euro. Maar ik moet eerlijk zijn, het werkt super!! Heb mijn motor ook nog aan een ART4 kettingslot liggen aan een muuranker + een diefstal verzekering natuurlijk.
Vroeg me laatst alleen eens af, wat nou als ze iets maken wat communiceert met je smartphone? Als het alarm afgaat dan je gebeld word o.i.d.
 
Ik bedoel alleen, ALS ze hem met schijfslot mee nemen, ze hem toch op tillen.

Niet altijd. In februari vorig jaar werd mijn gixxer gestolen, ik vond stukken schijfrem die ze doorgeslepen hadden en het slot. In november had ik een dik kettingslot en twee schijfremsloten, toen hebben ze de ketting doorgeslepen en de motor met schijfremsloten en al in een busje getild.
 
Ik hoor een paar keer per dag een autoalarm hier in de straat. Wie kijkt daar nog van op? Ik heb nu een tracker ingebouwd, voorkomt diefstal niet maar hopelijk geeft het de motor wel weer terug.


Ben ik met je eens, het alarm zou dan in ieder geval binnen gehoorsaftand van ts moeten zijn zodat hij het wel hoort.
Tracker werkt goed maar ook daar hebben de boeven alweer trucjes voor om die onzichtbaar te maken.
Een paar jaar geleden is mijn werkbusje gestolen waar ook een tracker in zat en die werd de volgende ochtend weer teruggevonden door middel van de tracker, stond gewoon ergens geparkeerd met de contactsleutel er nog in, ook al het gereedschap zat er nog in.
Dus het kan absoluut effectief zijn.
 
diefstal voorkomen kan niet, hooguit ontmoedigen.

Zorg dat jou motor beter beveiligd is dan die van de buurman ;)

Ik heb 2 abus detecto sloten, werken beide goed, wel erg weinig tijd om je sleutel er in te steken helaas.
check wel even of hij past op jou schijf voor je hem ergens besteld, op sommige motoren past hij niet.

Gr Onno
 
Ik zal eens kijken op de beurs of ze zo'n abus hebben voor een leuke aanbieding.

Bedankt voor de reacties alvast
 
P.s. De tuin is snachts áltijd flink verlicht.
Motor staat in schuur met slot ongeveer 4 meter afstand.

Allemaal geen enkele zekerheid maar alle beetjes helpen
 
Maar even serieus. 2 sloten, extra schijfremslot met alarm, in de schuur op slot? Hoelang ga je dat volhouden en wat vereist de verzekering precies?

Ik zou gek worden als ik dat ding in de afgesloten schuur ook nog eens met extra sloten op slot moet zetten. Als ie binnen staat -in de schuur- verwacht ik dat dat voldoende is voor de verzekering en bovendien wil ik niet eerst 3 sloten gaan verwijderen en opbergen eer ik weg zou kunnen gaan met het ding.

Snap dat je blij bent met je aankoop, maar overdrijf je nu niet een beetje, want je hebt natuurlijk ook het contactslot nog..

Wellicht is het ook een optie om een extra onderbreking ergens in te maken, zodat ze 'm niet zo simpel kunnen starten ook.
 
Laatst bewerkt:
Dat zit er al standaard van Honda op.
Ik ben gewoon zuinig op mijn spul.
In de schuur oke,maar doe er ook woon werk mee en daar moet hij ook veilig staan.
 
Die Boss oxfort is weer wel art 4 goedgekeurd (ivm verzekering)
Maar die past weer niet denk ik door de abs.

Voor.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan