ervaringen Strada motoren in Dongen?

doov

MF veteraan
15 jun 2001
1.022
7
Iemand ervaring met Strada motoren te Dongen?

Betrouwbaar adres voor een occasion of heeft iemand negatieve ervaringen?

Shoot !
 
'Stada motoren in Dongen' > 'ervaringen Stada motoren in Dongen?'
 
Nou dan toch liever ervaringen met Strada motoren in Dongen.

In plaats van Stada dus.
Dan had je maar geen tikfout in de titel moeten maken.

Geef niks hoor, we passen het wel weer aan.
 
'ervaringen Stada motoren in Dongen?' > 'ervaringen Strada motoren in Dongen?'
 
Geen ervaringen mee maar even het gastenboek doorbladeren en ik je ziet dat ze "veel" met import motoren werken, hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Het gastenboek zal ongetwijfeld handmatig gefilterd worden op negatieve reacties maar uit een aantal reacties blijkt ook dat de after-service goed is. Zelf ben ik wel altijd enigszins sceptisch over een gastenboek op de eigen website...
 
Geen ervaringen mee maar even het gastenboek doorbladeren en ik je ziet dat ze "veel" met import motoren werken, hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Het gastenboek zal ongetwijfeld handmatig gefilterd worden op negatieve reacties maar uit een aantal reacties blijkt ook dat de after-service goed is. Zelf ben ik wel altijd enigszins sceptisch over een gastenboek op de eigen website...

Gastenboek had ik ook gezien. Maar daar koop je weinig voor, zoals je al stelt.
 
Toevallig zelf mijn motor bij hun gekocht. (GSXR750 K8)
Mooie motoren voor eerlijke prijzen. Kan op afspraak in de avond uren langs komen of zaterdag overdag. Proefritje geen probleem en goed advies. Bij aankoop nog een extra beurt en meteen een nieuwe band er om heen dus helemaal geen problemen.

Meeste motoren zijn import. De eigenaar werkt zelf bij een groothandel en pikt de ''mooiste'' motoren er uit voor zijn eigen zaakje voordat ze aangeboden worden aan andere dealers. Telefonisch tot nu toe ook altijd goed bereikbaar dus geen gezeur gewoon zoals het hoort.
 
Je probeert nu natuurlijk reactie te krijgen wat goed of slecht is.
Een schijn zekerheid.Maar ga vooral op je gevoel af en ga eens kijken bij de motor(zaak).

Ik kocht mijn eerste motor bij een grote keten Motoport en ben nergens zo genaaid als door hun!
Vervolgens een kleine onbekende en dik tevreden.

Klein en onbekend is niet meteen slecht of oneerlijk
 
Laatst bewerkt:
Dacht een mooie Speed Triple gekocht te hebben bij Strada Motoren met een zeer lage kilometerstand (7000 km). Het gaat om een import motor uit Engeland. Hij werd verkocht met "complete onderhoudshistorie". Ik heb de motor op 05-07 opgehaald en op 06-07 heb ik de onderhoudshistorie en bijbehorende documentatie doorgelezen. De tellerstand staat op de koopovereenkomst en daar is ook mee geadverteerd.
De enige en laatst gedocumenteerde beurt is de 6.000 mijlen -beurt (10k km's) in november 2011. Dat is mooi zou je denken, ze hebben alvast vooruit gewerkt, want er staat op 7000 km op de teller. Oh nee, wacht. De kilometerstand op de teller klopt gewoon niet, want de werkelijk stand was toen al 5936 mijlen ! Dus dat is al meer dan de stand die nu op de teller staat.

Ook zit er een MOT report bij uit Oktober 2013 waar een tellerstand van 11669 staat genoteerd. Dat is bijna 20.000 kilometers. Verder staat nergens gedocumenteerd of er toen ook onderhoud is verricht. Dat is toch wel balen, vooral omdat ik niet weet welk onderhoud er tussen de 6k en bijna 12k is uitgevoerd. Waarschijnlijk niets, maar gezien de leeftijd had de olie eigenlijk nog wel een keer ververst mogen worden. Met als klap op de vuurpijl dat de 12k beurt nu moet gaan komen en dat is incl klepspeling controleren. Dat zal geen goedkope zijn.

Strada heb ik op 06-07 op de hoogte gesteld van de constateringen, met het verzoek om samen tot een oplossing te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit ook welwillend zal oppakken. Hij heeft een mailtje teruggestuurd dat hij het erg vervelend vindt en ook graag samen tot een gepaste oplossing komt. Alleen is hij nu met vakantie, dus of ik de eerste week van augustus even een belletje wil geven. Ik weet nog niet precies wat ik zal verlangen. Afgezien van de foutieve tellerstand ben ik tevreden met de motor. Hij ziet er netjes uit, hij rijdt goed en er is nergens schade te bekennen.

De volgende punten zijn voor mij een issue:
De motorfiets is minder waard door de extra gereden afstand.
Nauwelijks meer te verkopen, omdat de getoonde stand op de teller niet klopt met de werkelijk gereden afstand.
De beurt die nu moet worden uitgevoerd is zeer prijzig.
Gevraagde tegemoetkomingen van handelaar:
Deel van de aankoopsom restitueren.
20k beurt vergoeden.
Nu weet ik niet precies wat de marge is geweest op de motorfiets, maar ik verwacht dat hij ter goede trouw heeft gehandeld. In dat geval gaat hij nooit uitkomen met zijn marge. Ik gok bij de beurt op +/- € 800 en een waardedaling van ongeveer € 750 door de kmstand?

Een andere mogelijkheid is vragen of hij een gelijkwaardige motorfiets kan leveren. Een motor van het zelfde type, (liefst zelfde kleur), ongeveer gelijke kilometerstand als geadverteerd op de vorige. Mochten de accessoires de waarde verhogen, dan zou ik eventueel bij kunnen betalen. Op 06-07 heb ik deze overwegingen ook naar Strada Motoren gecommuniceerd. Ik wil zijn vakantie ook respecteren en heb dit vermeld. Ik heb daarom ook nog geen reactie vernomen en zal de eerste week van augustus contact met hem zoeken.

Ik weet nog niet zo goed waar ik op uit wil komen. Vooralsnog heb ik vertrouwen in Strada Motoren en verwacht ik dat dit gewoon een incident is. Ik zal hier in ieder geval de uitkomst laten weten.

Ten 1e is het lullig dat er met de ml/km stand is geknoeid :')

Ten 2e is een gok van 800 euro voor een beurt wel erg hoog,met mijn daytona 675 ben ik bij een dealer voor 500 euro klaar.
Verder maakt 7000 km of ruim 18000 km voor een speed triple (1050) niet zoveel uit,zo hard slijten die fietsen niet :)

Je kan proberen enige compensatie te krijgen maar verwacht/vraag niet de hoofd prijs,da's niet reeel :N

Heb je de motor gekocht als investering of om mee te rijden?
Zoals als jij het een en ander formuleert ,komt op mij over als zijnde,dat je de motor gekocht hebt om er weer zo snel mogelijk vanaf te komen.

Als ie goed loopt probeer er dan een grote beurt uit te halen,evt een klein bedrag ter compensatie voor de km's en rijden maar :]

STRADA MOTOREN STAAT VOOR DUIDELIJKHEID EN EERLIJKHEID

Dit zal vast wel meewerken ;)
 
Laatst bewerkt:
Dacht een mooie Speed Triple gekocht te hebben bij Strada Motoren met een zeer lage kilometerstand (7000 km). Het gaat om een import motor uit Engeland. Hij werd verkocht met "complete onderhoudshistorie". Ik heb de motor op 05-07 opgehaald en op 06-07 heb ik de onderhoudshistorie en bijbehorende documentatie doorgelezen. De tellerstand staat op de koopovereenkomst en daar is ook mee geadverteerd.
De enige en laatst gedocumenteerde beurt is de 6.000 mijlen -beurt (10k km's) in november 2011. Dat is mooi zou je denken, ze hebben alvast vooruit gewerkt, want er staat op 7000 km op de teller. Oh nee, wacht. De kilometerstand op de teller klopt gewoon niet, want de werkelijk stand was toen al 5936 mijlen ! Dus dat is al meer dan de stand die nu op de teller staat.

Ook zit er een MOT report bij uit Oktober 2013 waar een tellerstand van 11669 staat genoteerd. Dat is bijna 20.000 kilometers. Verder staat nergens gedocumenteerd of er toen ook onderhoud is verricht. Dat is toch wel balen, vooral omdat ik niet weet welk onderhoud er tussen de 6k en bijna 12k is uitgevoerd. Waarschijnlijk niets, maar gezien de leeftijd had de olie eigenlijk nog wel een keer ververst mogen worden. Met als klap op de vuurpijl dat de 12k beurt nu moet gaan komen en dat is incl klepspeling controleren. Dat zal geen goedkope zijn.

Strada heb ik op 06-07 op de hoogte gesteld van de constateringen, met het verzoek om samen tot een oplossing te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit ook welwillend zal oppakken. Hij heeft een mailtje teruggestuurd dat hij het erg vervelend vindt en ook graag samen tot een gepaste oplossing komt. Alleen is hij nu met vakantie, dus of ik de eerste week van augustus even een belletje wil geven. Ik weet nog niet precies wat ik zal verlangen. Afgezien van de foutieve tellerstand ben ik tevreden met de motor. Hij ziet er netjes uit, hij rijdt goed en er is nergens schade te bekennen.

De volgende punten zijn voor mij een issue:
De motorfiets is minder waard door de extra gereden afstand.
Nauwelijks meer te verkopen, omdat de getoonde stand op de teller niet klopt met de werkelijk gereden afstand.
De beurt die nu moet worden uitgevoerd is zeer prijzig.
Gevraagde tegemoetkomingen van handelaar:
Deel van de aankoopsom restitueren.
20k beurt vergoeden.
Nu weet ik niet precies wat de marge is geweest op de motorfiets, maar ik verwacht dat hij ter goede trouw heeft gehandeld. In dat geval gaat hij nooit uitkomen met zijn marge. Ik gok bij de beurt op +/- € 800 en een waardedaling van ongeveer € 750 door de kmstand?

Een andere mogelijkheid is vragen of hij een gelijkwaardige motorfiets kan leveren. Een motor van het zelfde type, (liefst zelfde kleur), ongeveer gelijke kilometerstand als geadverteerd op de vorige. Mochten de accessoires de waarde verhogen, dan zou ik eventueel bij kunnen betalen. Op 06-07 heb ik deze overwegingen ook naar Strada Motoren gecommuniceerd. Ik wil zijn vakantie ook respecteren en heb dit vermeld. Ik heb daarom ook nog geen reactie vernomen en zal de eerste week van augustus contact met hem zoeken.

Ik weet nog niet zo goed waar ik op uit wil komen. Vooralsnog heb ik vertrouwen in Strada Motoren en verwacht ik dat dit gewoon een incident is. Ik zal hier in ieder geval de uitkomst laten weten.

Laat je nou niet gek maken door een lage kilometerstand! Stil staan is erg slecht voor een voertuig, of erger, alleen maar korte stukjes gereden..
Kleppenstellen had toch een keer gemoeten, alleen nu iets eerder, heb je ook eerder geruststelling dat alles weer goed is...
 
Laat je nou niet gek maken door een lage kilometerstand! Stil staan is erg slecht voor een voertuig, of erger, alleen maar korte stukjes gereden..
Kleppenstellen had toch een keer gemoeten, alleen nu iets eerder, heb je ook eerder geruststelling dat alles weer goed is...

Triumph hanteert beurten om de 10000 km,de 1e heeft ie gehad de 2e(grote beurt) zit er nu aan te komen.

Olie verversen is wel ieder jaar,maar da's dus niet duidelijk of dit gebeurt is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Ik ben zeker niet van plan om de fiets door te verkopen.

De reden waarom ik het verhaal hier even noteer, is omdat ik niet zo goed weet wat allemaal reeël is om te verwachten. De kosten van de 20k beurt vind ik redelijk. De koopovereenkomst is tot stand gekomen met de veronderstelling (mondeling geveriffieerd bij aankoop) dat er voorlopig geen onderhoud noodzakelijk was.

Dus wat ik verwacht is dat de motorfiets voldoet aan deze verwachting. Wat de beurt daadwerkelijk gaat kosten is voor mij niet zo ontzettend relevant. Dit is wel van belang voor de tegenpartij, want die weet wat de marge is geweest. Ik wil met de prijzen slechts proberen in te schatten wat schappelijk is voor de tegenpartij.

Dat de motorfiets iets minder waard is lijkt mij ook aannemelijk. De exacte waardedaling, daar heb ik niet zo veel notie van. Misschien een setje banden? Lijkt me ook redelijk.

Het is zeker niet de bedoeling om hier "het maximale" uit te halen; dat is helemaal de insteek niet. Ik wil slechts verkennen wat beide partijen van elkaar mogen verwachten.

Zwart-wit is er sprake van misleiding,en zou je de koop kunnen ontbinden,omdat je niet gekocht hebt wat aangeboden is.
Ik vind het ook wel slordig dat de motorzaak niet goed in de papieren gekeken heeft.
Maar als men de fiets de grote beurt geeft en ter compensatie een klein bedrag(of idd nieuwe banden of evt andere slijtage delen,indien nodig, vervangt) dan zou ik er wel mee kunnen leven :)

Uit welk jaar is de fiets eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen is het van Strada niet helemaal correct. Echter de koper heeft ook onderzoeksplicht. Verstandig is om dit voor de koop te doen. Een bakje koffie erbij en samen de papieren doorlopen. Ook de motor erbij halen, of er naar toe lopen en de gegevens controleren.

Helaas staren veel kopers zich blind op de lage prijs. Of anders gezegd: liefde maakt blind.
 
Ik heb met Strada enig contact gehad om mijn motor in te ruilen op iets wat zij hadden staan. Ik heb via de email tot in detail alle informatie gegeven en wat foto's gestuurd. Echter was de waarde niet via email te communiceren en moest hij de motor eerst zelf zien. Is op zich in te komen, al was een richtprijs wel wenselijk geweest.

Daar aangekomen was de eigenaar er niet (had wél een afspraak gemaakt) en was er een verkoper die geen uispraken over prijzen mocht doen. Hij belt met de eigenaar, geeft door dat mijn motor er goed uit ziet en noemt de extra's. Krijgt hij via de telefoon een bod van 5500 euro door. Ja, **** ik dacht dat de motor perse op locatie moest zijn om er iets van te kunnen zeggen. Nu ziet hij hem nog niet en kan het wel..

Maar goed, 5500 euro was een belachelijk laag bod waar ik absoluut niet mee akkoord ging. (vergelijkbare staan overal rond de 7000, 7500 te koop) Er kwamen nogal wat redenen waarom de mijne zo weinig waard was. Er zat steenslag op het voorspatbord (letterlijk één) dus die moest geheel vervangen worden, en was het geen gewilde motor uberhaupt. Hij noemde het door mij betaalde bedrag bij de motordealer vorig jaar dan ook veel te hoog.

Nu staat er echter een vergelijkbare motor op hun site, één jaar ouder maar 2500 km minder gereden. Dure opties die ik er op heb zitten (vering geheel hyperpro, stuurdemper, uitlaat etc) zitten op die van hun niet. Vraagprijs: 8950 euro. :? :?

Toen ik er stond had ik al aangegeven dat ze érg duur waren, maar dat vonden zij uiteraard niet. :Z

Verder ziet alles er netjes uit en staan er eigenlijk alleen vrij nieuwe motoren. Als je iets voor een goede prijs kunt kopen zonder inruil zou ik dat best aandurven. Ik kom er alleen niet meer om iets in te ruilen.
 
Laatst bewerkt:
Er is sprake van 7000 km, dus een 1000 km geleden is er een beurt uitgevoerd volgens de verkoper. Is het niet een beetje dom om bij een Engelse motor uit te gaan van kilometers ipv mijlen? Verder lees jij dat er in een rapport uit 2013 al sprake is van 11669 mijlen, en dat ziet de verkoper over het hoofd? Beetje slordig. Ik ben het eens met Downsider, je kunt overwegen de koop te ontbinden, dan zul je alleen wel de motor moeten laten staan tot de zaak geregeld is. Of je zult er goed over moeten nadenken wat je een redelijke vergoeding vindt. Houd er dan wel rekening mee dat de verkoper er uiteindelijk wel wat op wil verdienen, dus als je al 800 euro voor een beurt wil hebben, en 750 euro voor de waardevermindering, is de kans groot dat de verkoper er verlies op lijdt. In ieder geval is er ook bij de verkoper de wens om er samen uit te komen, dus als je verwachtingen realistisch zijn, moet dat gaan lukken.
 
Ik durf iedereen met goed vertrouwen naar Strada motoren te verwijzen. Motoren verhandelen kan iedereen, maar op correcte wijze omgaan met de uitzonderingen is hoe ze zich op positieve wijze onderscheiden.
 
Laatst bewerkt:
Ik had beloofd om er nog even opvolging aan te geven.

Zodra Tim terug was van vakantie heeft hij contact met mij gezocht. In zijn e-mail gaf hij aan dat hij bereid was om de 20k beurt te vergoeden (wel uitgevoerd door een garage waar hij zelf zijn werk aan uitbesteedt) en restitutie á 300 euro (waarde van een setje banden) als tegemoetkoming.

Ik ben tevreden met de uitkomst en de wijze waarop Tim omgaat met de situatie. Ik geloof dat hij wel 100x zijn excuses heeft aangeboden voor de vergissing.

We hebben afgesproken dat er ook een document wordt overlegd waarop alles staat wat in de beurt is uitgevoerd, zodat ik over een complete onderhoudshistorie beschik.

Ik durf iedereen met goed vertrouwen naar Strada motoren te verwijzen. Motoren verhandelen kan iedereen, maar op correcte wijze omgaan met de uitzonderingen is hoe ze zich op positieve wijze onderscheiden.

Mooi dat hij het zo opgelost heeft, lijkt me een keurige uitkomst!
 
Om even een heel oud topic leven in te blazen (dank voor de headsup, M-F OMA):

Ik was afgelopen jaar al een poos op zoek naar een andere motor, ter vervanging van mijn toenmalige ZX-6R uit 2005. De redenen waren toen dat ik een racer toch te klote vond zitten. Daarnaast heb ik er een keer een schuiver mee gemaakt dus hij was wel beschadigd.

Ik ben me toen gaan oriënteren en kwam uiteindelijk bij Strada Motoren uit, die hadden namelijk een mooie Z1000 uit 2008 staan. Ik belde hem om te informeren naar inruil, en in principe wilde ze daar niet aan doen omdat mijn motor beschadigd was. Na wat heen en weer overleg gingen ze toch akkoord, maar wel uiteraard met de kosten van het herstellen van de schade in mindering op de inruilwaarde.

De motor die ik kocht kwam met een beurt + garantie. Normaal gesproken was die garantie gewoon de eerste 3 maanden, maar omdat ik hem in november kocht en ik geen doorrijder ben, zou dat betekenen dat ik vrijwel niets aan die garantie had, immers in december en januari en het grote deel van februari zou hij in de stalling komen te staan. Ze hebben toen aangeboden om dit te veranderen naar de eerste 2000 km. Dat was een goed alternatief!

Ik had daar tegenover aangeboden dat ik alle originele onderdelen van mijn ZX6R mee zou geven. Ik ben toen een keer met de auto langsgereden om deze onderdelen alvast af te gooien.

Kort na de mondelinge overeenkomst hebben we een afspraak gemaakt dat ik mijn motor zou komen brengen, overschrijven, (bij)betalen, en met de Z1000 naar huis. Het was in principe ook zo gezegd zo gedaan.

Nadat ik de Z1000 gekocht heb, heb ik er slechts 2 keer op gereden voordat het weer te slecht werd en er gestrooid werd, dus heb ik hem in de stalling gezet. Ik sta te popelen om er weer mee te gaan rijden!

Ik heb dus uitstekende ervaring met Strada Motoren.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik wil graag mijn ervaring met Strada graag delen op MF. In mei van dit jaar heb ik bij Strada motoren een mooie V-strom 650 gekocht. Voor de aflevering zou Strada een beurt uit laten voeren en er waren nog enkele kleine puntjes die ik aangegeven had dat ik ze graag opgelost zou willen hebben. Enkele dagen later belde Strada dat mijn motor klaar stond en alles is netjes en naar volle tevredenheid opgelost. 2 weken geleden reed ik over een drempel en hoorde een klap. Ik dacht zelf in eerste instantie dat mijn middenbok een beetje vrij kwam en door de veer terug tegen de motor aan klapte. Bij de volgende drempel gebeurde dit weer. Even gestopt en de middenbok gecheckt. Hier was dus niks aan te zien en ik ben dus verder gereden. (Onderweg hoorde ik nog diverse keren het geluid. Enkele dagen later loop ik richting mijn motor en zie een beschadiging in mijn achterbrug. Een klem aan de demper kan dus schijnbaar net mijn achter brug raken bij inveren op een drempel. Doordat dit meerdere keren gebeurt is zat er een serieuze groef in mijn achter brug. Even Strada gebeld. Verzoek van hun om enkele foto's te sturen en binnen enkele uren kreeg ik bericht. Breng hem maar terug wij lossen dit op. Ze hebben de achter brug gelast en strak gemaakt waarna de brug weer zwart is gespoten. Je ziet niks meer van de schade. Ik ben super tevreden. Ik kan dan ook iedereen aanraden om een motor bij Strada te kopen. Gewoon service zoals het hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan