Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan had je maar geen tikfout in de titel moeten maken.Nou dan toch liever ervaringen met Strada motoren in Dongen.
In plaats van Stada dus.
Geen ervaringen mee maar even het gastenboek doorbladeren en ik je ziet dat ze "veel" met import motoren werken, hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Het gastenboek zal ongetwijfeld handmatig gefilterd worden op negatieve reacties maar uit een aantal reacties blijkt ook dat de after-service goed is. Zelf ben ik wel altijd enigszins sceptisch over een gastenboek op de eigen website...
Dacht een mooie Speed Triple gekocht te hebben bij Strada Motoren met een zeer lage kilometerstand (7000 km). Het gaat om een import motor uit Engeland. Hij werd verkocht met "complete onderhoudshistorie". Ik heb de motor op 05-07 opgehaald en op 06-07 heb ik de onderhoudshistorie en bijbehorende documentatie doorgelezen. De tellerstand staat op de koopovereenkomst en daar is ook mee geadverteerd.
De enige en laatst gedocumenteerde beurt is de 6.000 mijlen -beurt (10k km's) in november 2011. Dat is mooi zou je denken, ze hebben alvast vooruit gewerkt, want er staat op 7000 km op de teller. Oh nee, wacht. De kilometerstand op de teller klopt gewoon niet, want de werkelijk stand was toen al 5936 mijlen ! Dus dat is al meer dan de stand die nu op de teller staat.
Ook zit er een MOT report bij uit Oktober 2013 waar een tellerstand van 11669 staat genoteerd. Dat is bijna 20.000 kilometers. Verder staat nergens gedocumenteerd of er toen ook onderhoud is verricht. Dat is toch wel balen, vooral omdat ik niet weet welk onderhoud er tussen de 6k en bijna 12k is uitgevoerd. Waarschijnlijk niets, maar gezien de leeftijd had de olie eigenlijk nog wel een keer ververst mogen worden. Met als klap op de vuurpijl dat de 12k beurt nu moet gaan komen en dat is incl klepspeling controleren. Dat zal geen goedkope zijn.
Strada heb ik op 06-07 op de hoogte gesteld van de constateringen, met het verzoek om samen tot een oplossing te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit ook welwillend zal oppakken. Hij heeft een mailtje teruggestuurd dat hij het erg vervelend vindt en ook graag samen tot een gepaste oplossing komt. Alleen is hij nu met vakantie, dus of ik de eerste week van augustus even een belletje wil geven. Ik weet nog niet precies wat ik zal verlangen. Afgezien van de foutieve tellerstand ben ik tevreden met de motor. Hij ziet er netjes uit, hij rijdt goed en er is nergens schade te bekennen.
De volgende punten zijn voor mij een issue:
De motorfiets is minder waard door de extra gereden afstand.
Nauwelijks meer te verkopen, omdat de getoonde stand op de teller niet klopt met de werkelijk gereden afstand.
De beurt die nu moet worden uitgevoerd is zeer prijzig.
Gevraagde tegemoetkomingen van handelaar:
Deel van de aankoopsom restitueren.
20k beurt vergoeden.
Nu weet ik niet precies wat de marge is geweest op de motorfiets, maar ik verwacht dat hij ter goede trouw heeft gehandeld. In dat geval gaat hij nooit uitkomen met zijn marge. Ik gok bij de beurt op +/- € 800 en een waardedaling van ongeveer € 750 door de kmstand?
Een andere mogelijkheid is vragen of hij een gelijkwaardige motorfiets kan leveren. Een motor van het zelfde type, (liefst zelfde kleur), ongeveer gelijke kilometerstand als geadverteerd op de vorige. Mochten de accessoires de waarde verhogen, dan zou ik eventueel bij kunnen betalen. Op 06-07 heb ik deze overwegingen ook naar Strada Motoren gecommuniceerd. Ik wil zijn vakantie ook respecteren en heb dit vermeld. Ik heb daarom ook nog geen reactie vernomen en zal de eerste week van augustus contact met hem zoeken.
Ik weet nog niet zo goed waar ik op uit wil komen. Vooralsnog heb ik vertrouwen in Strada Motoren en verwacht ik dat dit gewoon een incident is. Ik zal hier in ieder geval de uitkomst laten weten.
Dacht een mooie Speed Triple gekocht te hebben bij Strada Motoren met een zeer lage kilometerstand (7000 km). Het gaat om een import motor uit Engeland. Hij werd verkocht met "complete onderhoudshistorie". Ik heb de motor op 05-07 opgehaald en op 06-07 heb ik de onderhoudshistorie en bijbehorende documentatie doorgelezen. De tellerstand staat op de koopovereenkomst en daar is ook mee geadverteerd.
De enige en laatst gedocumenteerde beurt is de 6.000 mijlen -beurt (10k km's) in november 2011. Dat is mooi zou je denken, ze hebben alvast vooruit gewerkt, want er staat op 7000 km op de teller. Oh nee, wacht. De kilometerstand op de teller klopt gewoon niet, want de werkelijk stand was toen al 5936 mijlen ! Dus dat is al meer dan de stand die nu op de teller staat.
Ook zit er een MOT report bij uit Oktober 2013 waar een tellerstand van 11669 staat genoteerd. Dat is bijna 20.000 kilometers. Verder staat nergens gedocumenteerd of er toen ook onderhoud is verricht. Dat is toch wel balen, vooral omdat ik niet weet welk onderhoud er tussen de 6k en bijna 12k is uitgevoerd. Waarschijnlijk niets, maar gezien de leeftijd had de olie eigenlijk nog wel een keer ververst mogen worden. Met als klap op de vuurpijl dat de 12k beurt nu moet gaan komen en dat is incl klepspeling controleren. Dat zal geen goedkope zijn.
Strada heb ik op 06-07 op de hoogte gesteld van de constateringen, met het verzoek om samen tot een oplossing te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit ook welwillend zal oppakken. Hij heeft een mailtje teruggestuurd dat hij het erg vervelend vindt en ook graag samen tot een gepaste oplossing komt. Alleen is hij nu met vakantie, dus of ik de eerste week van augustus even een belletje wil geven. Ik weet nog niet precies wat ik zal verlangen. Afgezien van de foutieve tellerstand ben ik tevreden met de motor. Hij ziet er netjes uit, hij rijdt goed en er is nergens schade te bekennen.
De volgende punten zijn voor mij een issue:
De motorfiets is minder waard door de extra gereden afstand.
Nauwelijks meer te verkopen, omdat de getoonde stand op de teller niet klopt met de werkelijk gereden afstand.
De beurt die nu moet worden uitgevoerd is zeer prijzig.
Gevraagde tegemoetkomingen van handelaar:
Deel van de aankoopsom restitueren.
20k beurt vergoeden.
Nu weet ik niet precies wat de marge is geweest op de motorfiets, maar ik verwacht dat hij ter goede trouw heeft gehandeld. In dat geval gaat hij nooit uitkomen met zijn marge. Ik gok bij de beurt op +/- € 800 en een waardedaling van ongeveer € 750 door de kmstand?
Een andere mogelijkheid is vragen of hij een gelijkwaardige motorfiets kan leveren. Een motor van het zelfde type, (liefst zelfde kleur), ongeveer gelijke kilometerstand als geadverteerd op de vorige. Mochten de accessoires de waarde verhogen, dan zou ik eventueel bij kunnen betalen. Op 06-07 heb ik deze overwegingen ook naar Strada Motoren gecommuniceerd. Ik wil zijn vakantie ook respecteren en heb dit vermeld. Ik heb daarom ook nog geen reactie vernomen en zal de eerste week van augustus contact met hem zoeken.
Ik weet nog niet zo goed waar ik op uit wil komen. Vooralsnog heb ik vertrouwen in Strada Motoren en verwacht ik dat dit gewoon een incident is. Ik zal hier in ieder geval de uitkomst laten weten.
Laat je nou niet gek maken door een lage kilometerstand! Stil staan is erg slecht voor een voertuig, of erger, alleen maar korte stukjes gereden..
Kleppenstellen had toch een keer gemoeten, alleen nu iets eerder, heb je ook eerder geruststelling dat alles weer goed is...
Bedankt voor de reacties.
Ik ben zeker niet van plan om de fiets door te verkopen.
De reden waarom ik het verhaal hier even noteer, is omdat ik niet zo goed weet wat allemaal reeël is om te verwachten. De kosten van de 20k beurt vind ik redelijk. De koopovereenkomst is tot stand gekomen met de veronderstelling (mondeling geveriffieerd bij aankoop) dat er voorlopig geen onderhoud noodzakelijk was.
Dus wat ik verwacht is dat de motorfiets voldoet aan deze verwachting. Wat de beurt daadwerkelijk gaat kosten is voor mij niet zo ontzettend relevant. Dit is wel van belang voor de tegenpartij, want die weet wat de marge is geweest. Ik wil met de prijzen slechts proberen in te schatten wat schappelijk is voor de tegenpartij.
Dat de motorfiets iets minder waard is lijkt mij ook aannemelijk. De exacte waardedaling, daar heb ik niet zo veel notie van. Misschien een setje banden? Lijkt me ook redelijk.
Het is zeker niet de bedoeling om hier "het maximale" uit te halen; dat is helemaal de insteek niet. Ik wil slechts verkennen wat beide partijen van elkaar mogen verwachten.
Ik had beloofd om er nog even opvolging aan te geven.
Zodra Tim terug was van vakantie heeft hij contact met mij gezocht. In zijn e-mail gaf hij aan dat hij bereid was om de 20k beurt te vergoeden (wel uitgevoerd door een garage waar hij zelf zijn werk aan uitbesteedt) en restitutie á 300 euro (waarde van een setje banden) als tegemoetkoming.
Ik ben tevreden met de uitkomst en de wijze waarop Tim omgaat met de situatie. Ik geloof dat hij wel 100x zijn excuses heeft aangeboden voor de vergissing.
We hebben afgesproken dat er ook een document wordt overlegd waarop alles staat wat in de beurt is uitgevoerd, zodat ik over een complete onderhoudshistorie beschik.
Ik durf iedereen met goed vertrouwen naar Strada motoren te verwijzen. Motoren verhandelen kan iedereen, maar op correcte wijze omgaan met de uitzonderingen is hoe ze zich op positieve wijze onderscheiden.