Ervaringen Suzuki DL1000 V-Strom

Stormtrooper

Rookie
17 mei 2002
3
0
Rotterdam
Hoi,

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Suzuki V-Strom (na een Yamaha Thundercat weer 's wat anders). Heb "al" bijna 1000 Km gereden dus mag hem binnenkort echt gaan opentrekken, jippie! :9

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere bezitters. Nog bijzondere dingen, problemen of gewoon ook net zo tevreden? Welke accessoires heb je of overweeg je, en hoe bevalt dat eventueel?

Dat soort dingen dus....
 
hallo,
Allereerst wens ik je vele mooie toertochten op je nieuwe motor.
Ik heb enkel een testrit met deze V Strom mogen maken.
Daar ik nog twijfel tussen de aankoop van de Honda Varadero en de V Strom heb ik besloten om eerst de eerste ervaringen met de VStrom af te wachten i.v.m eventuele kinderziekten
Van de Varadero Weet ik dat deze heel veel benzine verbruikt.
Hoe is het verbruik bij de V Strom?
Heb je eventueel andere mankementen vb:moeilijk starten,te zachte voorvering etc kunnen opmerken?
Het is in ieder geval een mooie motor,en hij was bij mijn kleine testrit zéér goed meegevallen.
Bij voorbaat dank voor u reactie!
Patrick, :]
 
Hai Patrick,

Ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over de V-Strom, echt een beest van een motor. Zeker nu hij vrijwel is ingereden en ik hem vol mag gaan belasten is het erg genieten van de forse power en de soepele wenbaarheid :] Ook nog geen kinderziekten kunnen ontdekken. Enige wat ik in sommige forums lees is dat onder extreme omstandigheden met slecht wegdek de voorvoork wat beter zou kunnen en dat hij bij hoge snelheden (rond de 200...) wat licht aanvoelt. Ik heb daar echter nog niet echt iets van gemerkt.
V.w.b.t. de Honda Varadero; dat was ook voor mij een optie en ik heb dan ook op een 2e hands proefgereden. Dat beviel echter niet goed. Juist de Varardero had een erg slappe voorvoork (ik kom van een Yamaha Thundercat) en ik had last van forse turbulenties. Bij de V-Strom was dat dus een stuk minder. Over het verbruik: ik kom denk zo rond de 1 op 15, wat een actieradius van ruim 300 km geeft. Als je je nog verder wilt orienteren, er zijn een aantal Duitse sites inclusief een goed forum geheel aan de V-Strom gewijd evenals een bijzonder actieve Amerikaanse site met 10-tallen gebruikers:
zie ook:
http://www.v-strom-dl1000.de/
http://www.mikeschinkel.com/Motorcycles/V-Strom/
http://groups.yahoo.com/group/vstrom/

Veel wijsheid bij je keuze, en als je nog leuke V-strom tips/sites hebt hou ik mij aanbevolen!
 
Bedankt voor je reactie op mijn vragen,van de aankoop van de varadero ben ik inmiddels al afgestapt! zeker na de verschillende mailtjes van de varaderovrienden te hebben gelezen,dan blijkt dat er vele motorrijders nadien overstappen naar een Pan,BMW,en andere motors.
ook bedankt voor de sites i.v.m de V-Strom.
Laat me Ook ééns weten waneer er voor de V-strom nieuwe accesoires zoals valbeugels windschermen etc.op de markt komen.
Mijn keuze is al voor 99% gemaakt,het word een V-strom!
Nog een mooie verlofperiode en vele kilometers :9~
Groetjes,
Patrick
 
Ik ben nu al ruim 6000KM goede maatjes met mijn V-Strom. Negatieve ervaringen heb ik niet gehad met het beestje. Rijdt super. Ik heb er crashpads op gemonteerd, een QuickLock-zijkofferdragersysteem (wat een woord!) een Givi-topcase drager, een Nova-cruise control en ik heb een gat in de kuipruit gemaakt om turbulentie tegen te gaan (werkt perfect). Prima motor dus, maar Honda heeft al aangekondigd volgend jaar met een vernieuwde Varadero te komen... daar kan Suzi natuurlijk niet tegenop....
Greetz,
René.
 
René.

Hoop spullen erbij gekocht, je gebruikt hem zeker voor woon-werk verkeer? Ik heb inmiddels bijna 3000 Km "fun" verkeer gedaan...En er een V-Strom (Givi) topkoffer opgezet. Een middenstandaard staat nog op mijn verlanglijstje.

Je vertelt dat je een gat in de ruit hebt gemaakt tegen de turbulentie. Nu heb ik niet echt last van turbulentie in de zin dat ik wisselende windstoten op mijn helm krijg, maar ik moet zeggen dat het wel vrij lawaaiig is. Ik vraag mij af of zo'n gat daarvoor ook zou helpen. Belangrijk daarbij is natuurlijk hoe lang je bent. Ik ben 1.89 hoe lang ben jij?
Heb je dat gat er zelf in gezaagd (plaatje?)?
 
Hoi Stormtrooper,

sorry voor de late respons, meestal zit ik op een Duits DL-forum te snuffelen. Daar heb ik ook het idee van het 'gat' in de ruit opgedaan.
Ik ben zo'n 1.82mtr en vond het gebulder aan m'n kop onacceptabel luid. Nu zit ik "gewoon" met m'n kop in de wind, dus het gebulder ben ik grotendeels kwijt. Veel lawaai wordt trouwens ook mede door de helm en de vorm hiervan veroorzaakt. Daarom is de BMW helm zo stil, hij is superglad van vorm... en duur..... ;(

Greetz, René.

Bijlage: gat3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan