Ervaringen Suzuki dr 350

Je koopt nu gewoon rommel voor dat geld, zeker in het dual sport segment.

Reken maar op minimaal 2000 euro, liever meer voor wat fatsoenlijks. Je wil als eerste motor voornamelijk iets betrouwbaar, liefst maximaal 15 á 20 jaar oud.

Vaak is het al zo oud dat het al helemaal kapot gereden is.
De prijzen voor dat oude spul zijn echt belachelijk hoog en je koopt de ellende van een ander.

Ben zelf ook een liefhebber van oude off the roads.
Misschien is een Mash 650 Trail iets voor je, heeft een wel een klassiekere uitstraling, maar is nieuw te koop voor € 6.999,00.
Het motorblok is gebaseerd op de Honda 650 Dominator.

Bekijk bijlage 1822696

Veel te veel geld voor een Chinese luchtgekoelde ééncilinder, waarbij de kwaliteit ook niet geweldig is. En als je het wil verkopen, willen de meeste dealers het waarschijnlijk niet eens aannemen of er een erg laag bedrag voor geven. Dit is leuk voor iemand die nog een XT500 heeft gereden en 'm voor erbij neemt in de schuur en genoeg centen heeft.
 
Motoren uit de vorige eeuw zijn leuk voor mensen van middelbare leeftijd die hun jeugdherinneringen willen ophalen.
Een beginnende motorrijder wil rijden. Niet romantisch zitten kijken naar een oud barrel dat niet stationair wil lopen, uit de versnelling springt, schudt bij het remmen en om de haverklap afslaat.
Zie al die topics op MF van enthousiaste beginners die een motor met problemen kopen. Waarom denk je dat de vorige eigenaar hem verkoopt? Hij is stuk!
Koop liever wat jongers. Ja, een klx250 trekt geen klinkers uit de straat. Lekker belangrijk.

Bekijk bijlage 1822690
Eens, maar waar je in Nederland wel tegenaan loopt is dat er bijna niks te krijgen is. De bekendste zijn KLX250, WR250R, DRZ400 en de CRF250/300. Allemaal prima opties, maar tweedehands niet te vinden of voor veel te veel geld. Nieuw heb je alleen de CRF300 als optie.
 
Laatst bewerkt:
Eens, maar waar je in Nederland wel tegenaan loopt is dat er bijna niks te krijgen is. De bekendste zijn KLX250, WR250R, DRZ400 en de CRF250/300. Allemaal prima opties, maar tweedehands niet te vinden of voor veel te veel geld. Nieuw heb je alleen de CRF300 als optie.

Beste optie is denk ik importeren. Al is die TT600 bij Lowlands BIker Store ook niet verkeerd. Zo'n 600 is prima als beginner. Het is geen Hayabusa ofzo. Een 250 gaat heel snel vervelen. Heb zelf een XR250R gehad, een XT350 en dus een DR650SE.
 
Misschien is een Mash 650 Trail iets voor je, heeft een wel een klassiekere uitstraling, maar is nieuw te koop voor € 6.999,00.
Het motorblok is gebaseerd op de Honda 650 Dominator.

Veel te veel geld voor een Chinese luchtgekoelde ééncilinder, waarbij de kwaliteit ook niet geweldig is. En als je het wil verkopen, willen de meeste dealers het waarschijnlijk niet eens aannemen of er een erg laag bedrag voor geven.
Inderdaad,als Japanners een nieuwe motor uitbrengen met een motorblok gebaseerd op een ouder model,wil dat zeggen dat ze het blok nog verbeterd hebben.
Als Chinezen dat doen wil het meestal zeggen dat ze een slechte kopie gemaakt hebben,want zelf kunnen ze helemaal niets goed ontwerpen/bouwen.
 
2e hands motorfietsen zijn sowieso flink aan de prijs vergeleken met de nieuwprijs. En oude meuk wil je niet tenzij je gouden handjes hebt en van sleutelen houdt.

Voor een 10 jaar oude motorfiets met nieuwprijs < €10.000 ben je al rond de €5.000 kwijt. Dan beter nieuw kopen.
Met A2 op zak en op zondagmiddag een kort ritje naar de voetbalclub lijkt me deze rakker wel fijn:
(Kans op ruzie met de terreinknecht is wel groot, fietsje nodigt uit tot omploegen voetbalveld tijdens de 3e helft)

1668538533817.png


Maar waar kan je nog fijn off-road rijden in Nederland?
Met deze maak je ook de blits op de voetbalclub en als je wat verder weg wil ook fijn op de snelweg.
De "verstandige" keus is deze bulletproof CB500X:

1668538835917.png
 
Inderdaad,als Japanners een nieuwe motor uitbrengen met een motorblok gebaseerd op een ouder model,wil dat zeggen dat ze het blok nog verbeterd hebben.
Als Chinezen dat doen wil het meestal zeggen dat ze een slechte kopie gemaakt hebben,want zelf kunnen ze helemaal niets goed ontwerpen/bouwen.

Ze kunnen best blokken bouwen, maar ligt er aan welke onderdelen ze gebruiken en hoeveel je wil betalen.
Anders hadden ze ook geen partnerships met BMW, KTM etc. maar voor Mash is het een NX650-blok en dan opgepoetst met injectie en Euro5. De blokken van de Chinezen blijven best lopen, maar de rest er omheen moet het ook goed blijven doen. Ik kijk echt de kat uit de boom en wil dus geen Japanse prijzen betalen voor iets Chinees wat gewoon een (veel) lagere inruilwaarde heeft en waar het nog maar de vraag is of het over 10 jaar nog allemaal werkt. Bij een Japanner weet je dat het over 20-30 jaar nog steeds goed is, mits goed onderhouden.

Maar goed, niet elk Chinees merk is hetzelfde. Ik heb ervaring met Mash en Benelli. En in BMW's dan motorblokken van Loncin. Heb nog nooit gereden op Voge of CF Moto, sta er wel voor open om het eens te proberen. Maar 7k neerleggen voor een luchtgekoelde 650 en verder weinig techniek? Nope!
 
Terug
Bovenaan Onderaan