Flitsmagneet
Die hard MF'er
- 7 okt 2016
- 664
- 569
Graag gedaan. Enne, U is niet nodig. Hier zijn we allemaal motorrijder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
OMG wat een droom motorIk rijd ook een Suzuki DR650SE. Heb in 2005 een zelfde DR gekocht. Na een jaar weer weg gedaan, omdat ik dacht niet te gaan offroaden. BIG MISTAKE. Paar jaar later super veel spijt. Toch weer een DR650SE gekocht in Duitsland. Meenemen op aanhangertje. BTW en BPM hoef je niet te betalen bij oudere motoren. Ik heb hem nu nog steeds.....Heeft gelukkig een startknopje (en geen kick starter), dus altijd zorgen dat de accu in goede staat is. Aanduwen gaat niet zo makkelijk....
Maar ja ik heb nu ook een Honda Africa Twin CRF 1000 van 2019, dus ik zal minder gaan rijden op de Suzuki. Dus is er een kans dat hij de verkoop in gaat.
Ik ken zelf 2 personen met wie ik wel eens een offroad rit heb gereden, die ook een Dr350 hadden. Leuk ding, maar als je wat meer ervaring opdoet met offroad rijden, en je gaat lekker in een weiland, of maisakker (tijdens een MON of KNMV offroadrit) kom je toch vermogen te kort.
Zelf heb ik een extra set wielen gekocht. achterwiel van 18 inch. Standaard is 17 inch, maar 17 inch noppenbanden zijn moeilijk verkrijgbaar. Banden voor 18 inch wiel zijn beter te verkrijgen. En het is makkelijk wisselen als je op asfalt wil rijden.
Ik weet niet hoever je bent met je rijlessen, maar als je het rijbewijs hebt gehaald mag je wel op de suzuki rijden als je wil om te kijken of het wat voor je is. Ik woon in het midden van NL in de provincie Utrecht
WoW dat lijkt me super gaafIk ken zelf 2 personen met wie ik wel eens een offroad rit heb gereden, die ook een Dr350 hadden. Leuk ding, maar als je wat meer ervaring opdoet met offroad rijden, en je gaat lekker in een weiland, of maisakker (tijdens een MON of KNMV offroadrit) kom je toch vermogen te kort.
Zelf heb ik een extra set wielen gekocht. achterwiel van 18 inch. Standaard is 17 inch, maar 17 inch noppenbanden zijn moeilijk verkrijgbaar. Banden voor 18 inch wiel zijn beter te verkrijgen. En het is makkelijk wisselen als je op asfalt wil rijden.
Ik weet niet hoever je bent met je rijlessen, maar als je het rijbewijs hebt gehaald mag je wel op de suzuki rijden als je wil om te kijken of het wat voor je is. Ik woon in het midden van NL in de provincie Utrecht
Zag ik u vanmiddag rijden rondom Vianen?Ok zou kunnen. Ik wil alleen maar aangeven als je flink gaat offroaden kun je toch beter een 650 dan een 350 rijden. Maar voor algemeen gebruik, en beginnende offrroaders is een 350 een prima keuze. Nadeel is, maar dat geldt voor veel offroads, dat ze vrij hoog zin.
De dr650 die ik heb heeft een zithoogte van 870 mm, en aangezien mijn binnen been lengte maar 82 cm is, is het voor mij ook stoppen met een voet aan de linkerkant, ietwat schuin.
Echt een mooi ding zegIk rijd ook een Suzuki DR650SE. Heb in 2005 een zelfde DR gekocht. Na een jaar weer weg gedaan, omdat ik dacht niet te gaan offroaden. BIG MISTAKE. Paar jaar later super veel spijt. Toch weer een DR650SE gekocht in Duitsland. Meenemen op aanhangertje. BTW en BPM hoef je niet te betalen bij oudere motoren. Ik heb hem nu nog steeds.....Heeft gelukkig een startknopje (en geen kick starter), dus altijd zorgen dat de accu in goede staat is. Aanduwen gaat niet zo makkelijk....
Maar ja ik heb nu ook een Honda Africa Twin CRF 1000 van 2019, dus ik zal minder gaan rijden op de Suzuki. Dus is er een kans dat hij de verkoop in gaat.
Heeft u toevallig iets van Facebook of instagram waar ik u op kan volgenOk zou kunnen. Ik wil alleen maar aangeven als je flink gaat offroaden kun je toch beter een 650 dan een 350 rijden. Maar voor algemeen gebruik, en beginnende offrroaders is een 350 een prima keuze. Nadeel is, maar dat geldt voor veel offroads, dat ze vrij hoog zin.
De dr650 die ik heb heeft een zithoogte van 870 mm, en aangezien mijn binnen been lengte maar 82 cm is, is het voor mij ook stoppen met een voet aan de linkerkant, ietwat schuin.
Nee , ik was niet in Vianen. Ging op de AT rijden, nu het nog lekker weer is.
Zie trouwens op allroadmaniacs forum dat Floor een Suzuki DR350 wil verkopen voor € 2000. Ik ken Floor. Zij heeft wat foto's geplaatst. Is ook iemand anders geinteresseerd op deze motor. Kijk hier :Te koop: Suzuki DR350S 1993- Allroadmaniacs
IMG-6785. Tsja, Mijn DR650SE heb ik destijds in Duitsland gekocht voor € 2.000. Ik wil niemand zijn motor afkraken, maar vind mijn 650 er toch wel beter uitzien
Ook dat is veel te duur, in 2013 kostte de 250L hier nog 3999 nieuw.Moet het een DR350 zijn?
Sowieso zijn alle off-road motoren 2e hands veel te duur.
Een CRF300L kost nieuw 6700 EUR en je krijgt 5 jaar garantie:
Bekijk bijlage 1822574
Ook dat is veel te duur, in 2013 kostte de 250L hier nog 3999 nieuw.
Maar! Als de brute ouwe look geen must is (ik vind dat fantastisch), dan is zo'n CRF250/300L, WR250R of KLX250/300 wel een hele leuke keuze.
Je koopt nu gewoon rommel voor dat geld, zeker in het dual sport segment.DR gekocht voor €650, de TTR voor €1150
XR400 of 250 zit ook in die categorie, af en toe vind je nog eens een KLX300. XT250/350 zou ook kunnen.
Tegenwoordig heb ik dit hok, enkele jaren terug €1500 betaald. Geduld loont.
Persoonlijk vind ik echter de 350 leuker en beter.
Bekijk bijlage 1822383
Gaaf man die TTR250.