Ervaringen Suzuki dr 350

Ik rijd ook een Suzuki DR650SE. Heb in 2005 een zelfde DR gekocht. Na een jaar weer weg gedaan, omdat ik dacht niet te gaan offroaden. BIG MISTAKE. Paar jaar later super veel spijt. Toch weer een DR650SE gekocht in Duitsland. Meenemen op aanhangertje. BTW en BPM hoef je niet te betalen bij oudere motoren. Ik heb hem nu nog steeds.....Heeft gelukkig een startknopje (en geen kick starter), dus altijd zorgen dat de accu in goede staat is. Aanduwen gaat niet zo makkelijk....

Maar ja ik heb nu ook een Honda Africa Twin CRF 1000 van 2019, dus ik zal minder gaan rijden op de Suzuki. Dus is er een kans dat hij de verkoop in gaat.
OMG wat een droom motor

Maar ik moet eerst mijn rijbewijs nog halen
Dus denk dat hij dan al verkocht is :( :(
Maar wat een prachtig ding holy moly
 
Ik ken zelf 2 personen met wie ik wel eens een offroad rit heb gereden, die ook een Dr350 hadden. Leuk ding, maar als je wat meer ervaring opdoet met offroad rijden, en je gaat lekker in een weiland, of maisakker (tijdens een MON of KNMV offroadrit) kom je toch vermogen te kort.
Zelf heb ik een extra set wielen gekocht. achterwiel van 18 inch. Standaard is 17 inch, maar 17 inch noppenbanden zijn moeilijk verkrijgbaar. Banden voor 18 inch wiel zijn beter te verkrijgen. En het is makkelijk wisselen als je op asfalt wil rijden.
Ik weet niet hoever je bent met je rijlessen, maar als je het rijbewijs hebt gehaald mag je wel op de suzuki rijden als je wil om te kijken of het wat voor je is. Ik woon in het midden van NL in de provincie Utrecht
 
Ik ken zelf 2 personen met wie ik wel eens een offroad rit heb gereden, die ook een Dr350 hadden. Leuk ding, maar als je wat meer ervaring opdoet met offroad rijden, en je gaat lekker in een weiland, of maisakker (tijdens een MON of KNMV offroadrit) kom je toch vermogen te kort.
Zelf heb ik een extra set wielen gekocht. achterwiel van 18 inch. Standaard is 17 inch, maar 17 inch noppenbanden zijn moeilijk verkrijgbaar. Banden voor 18 inch wiel zijn beter te verkrijgen. En het is makkelijk wisselen als je op asfalt wil rijden.
Ik weet niet hoever je bent met je rijlessen, maar als je het rijbewijs hebt gehaald mag je wel op de suzuki rijden als je wil om te kijken of het wat voor je is. Ik woon in het midden van NL in de provincie Utrecht

Een kleiner tandwiel met 1 tand minder doet wonderen. Het is een 6 bak, dus kan makkelijk.
 
Ok zou kunnen. Ik wil alleen maar aangeven als je flink gaat offroaden kun je toch beter een 650 dan een 350 rijden. Maar voor algemeen gebruik, en beginnende offrroaders is een 350 een prima keuze. Nadeel is, maar dat geldt voor veel offroads, dat ze vrij hoog zin.
De dr650 die ik heb heeft een zithoogte van 870 mm, en aangezien mijn binnen been lengte maar 82 cm is, is het voor mij ook stoppen met een voet aan de linkerkant, ietwat schuin.
 
Ik ken zelf 2 personen met wie ik wel eens een offroad rit heb gereden, die ook een Dr350 hadden. Leuk ding, maar als je wat meer ervaring opdoet met offroad rijden, en je gaat lekker in een weiland, of maisakker (tijdens een MON of KNMV offroadrit) kom je toch vermogen te kort.
Zelf heb ik een extra set wielen gekocht. achterwiel van 18 inch. Standaard is 17 inch, maar 17 inch noppenbanden zijn moeilijk verkrijgbaar. Banden voor 18 inch wiel zijn beter te verkrijgen. En het is makkelijk wisselen als je op asfalt wil rijden.
Ik weet niet hoever je bent met je rijlessen, maar als je het rijbewijs hebt gehaald mag je wel op de suzuki rijden als je wil om te kijken of het wat voor je is. Ik woon in het midden van NL in de provincie Utrecht
WoW dat lijkt me super gaaf
Ik woon zelf ook in provinci Utrecht haha wat toevallig
 
Ok zou kunnen. Ik wil alleen maar aangeven als je flink gaat offroaden kun je toch beter een 650 dan een 350 rijden. Maar voor algemeen gebruik, en beginnende offrroaders is een 350 een prima keuze. Nadeel is, maar dat geldt voor veel offroads, dat ze vrij hoog zin.
De dr650 die ik heb heeft een zithoogte van 870 mm, en aangezien mijn binnen been lengte maar 82 cm is, is het voor mij ook stoppen met een voet aan de linkerkant, ietwat schuin.
Zag ik u vanmiddag rijden rondom Vianen?
Of was dat iemand anders
Was ook een dikke Suzuki
 
Ik rijd ook een Suzuki DR650SE. Heb in 2005 een zelfde DR gekocht. Na een jaar weer weg gedaan, omdat ik dacht niet te gaan offroaden. BIG MISTAKE. Paar jaar later super veel spijt. Toch weer een DR650SE gekocht in Duitsland. Meenemen op aanhangertje. BTW en BPM hoef je niet te betalen bij oudere motoren. Ik heb hem nu nog steeds.....Heeft gelukkig een startknopje (en geen kick starter), dus altijd zorgen dat de accu in goede staat is. Aanduwen gaat niet zo makkelijk....

Maar ja ik heb nu ook een Honda Africa Twin CRF 1000 van 2019, dus ik zal minder gaan rijden op de Suzuki. Dus is er een kans dat hij de verkoop in gaat.
Echt een mooi ding zeg
 
Ok zou kunnen. Ik wil alleen maar aangeven als je flink gaat offroaden kun je toch beter een 650 dan een 350 rijden. Maar voor algemeen gebruik, en beginnende offrroaders is een 350 een prima keuze. Nadeel is, maar dat geldt voor veel offroads, dat ze vrij hoog zin.
De dr650 die ik heb heeft een zithoogte van 870 mm, en aangezien mijn binnen been lengte maar 82 cm is, is het voor mij ook stoppen met een voet aan de linkerkant, ietwat schuin.
Heeft u toevallig iets van Facebook of instagram waar ik u op kan volgen
 
Ik ben niet zo'n instagram type. Heb wel een FB pagina, maar doe ik eigenlijk niet meer zo veel mee.
 
Moet het een Suzuki zijn of mag het ook een Yamaha XT350 zijn. Vergelijk, er staat er een op Marktplaats voor 1250 euro
 
Nee , ik was niet in Vianen. Ging op de AT rijden, nu het nog lekker weer is.

Zie trouwens op allroadmaniacs forum dat Floor een Suzuki DR350 wil verkopen voor € 2000. Ik ken Floor. Zij heeft wat foto's geplaatst. Is ook iemand anders geinteresseerd op deze motor. Kijk hier :Te koop: Suzuki DR350S 1993- Allroadmaniacs
IMG-6785. Tsja, Mijn DR650SE heb ik destijds in Duitsland gekocht voor € 2.000. Ik wil niemand zijn motor afkraken, maar vind mijn 650 er toch wel beter uitzien
 
Laatst bewerkt:
Is erg veel geld voor een DR350 in zo'n staat.
Ik denk als je echt offroad wil rijden, beter uit bent met een 350 dan een 650. Een xt350 is ook prima trouwens.
 
Moet het een DR350 zijn?
Sowieso zijn alle off-road motoren 2e hands veel te duur.
Een CRF300L kost nieuw 6700 EUR en je krijgt 5 jaar garantie:
A2F1DD3D-B2DF-44D0-9D10-5F96EAD2F03E.jpeg
 
Nee , ik was niet in Vianen. Ging op de AT rijden, nu het nog lekker weer is.

Zie trouwens op allroadmaniacs forum dat Floor een Suzuki DR350 wil verkopen voor € 2000. Ik ken Floor. Zij heeft wat foto's geplaatst. Is ook iemand anders geinteresseerd op deze motor. Kijk hier :Te koop: Suzuki DR350S 1993- Allroadmaniacs
IMG-6785. Tsja, Mijn DR650SE heb ik destijds in Duitsland gekocht voor € 2.000. Ik wil niemand zijn motor afkraken, maar vind mijn 650 er toch wel beter uitzien

2000 euro voor die DR650SE is een prachtige prijs die je hebt betaald.
Ik heb de mijne in 2009 ingeruild voor 1750 euro bij Arie Molenaar met iets van 30.000 km op de teller. Dat ding zag er uit als nieuw en was toen 11 jaar oud (overjarig model van 1996, maar pas op kenteken gegaan in 1998). Maar ik reed er dan ook bijna niet offroad op, denk 95% asfalt, 5% offroad. Laatste keer dat ik het kenteken checkte, was ie gestolen.

2000 euro voor die afstandse DR350, dat is echt veeeeel te veel geld. Loopt ook nog eens niet, dus moet naar gekeken worden. Wie spuit er verf op z'n zadel, waarom niet gewoon opnieuw bekleden? Maar het is maar net wat de gek er voor geeft.
Zie wel vaker motoren waarbij de vraagprijs veel te hoog is, ook bij veel oude motoren. Als ik 'm zo zou zien, zou ik er 500 euro voor geven en eigenlijk dat niet eens. Dan spaar ik liever door voor iets recenters, maar dit soort motoren zijn in Europa niet meer populair. Iedereen moet opeens op een tweecilinder adventure gaan rijden. Die rijden ook zeker niet verkeerd, maar is wel hele andere koek.

Een nieuwere Kawasaki KLX250 (rondom 2010, ze zijn tot 2015 denk ik hier geleverd) is misschien ook wel geinig ,maar ze zijn erg tam. Zeker als je offroad wil gaan. Maar voor op de weg best geinig en je kan er de snelweg nog wel mee op.
1668413537128.png
 
Moet het een DR350 zijn?
Sowieso zijn alle off-road motoren 2e hands veel te duur.
Een CRF300L kost nieuw 6700 EUR en je krijgt 5 jaar garantie:
Bekijk bijlage 1822574
Ook dat is veel te duur, in 2013 kostte de 250L hier nog 3999 nieuw.

Maar! Als de brute ouwe look geen must is (ik vind dat fantastisch), dan is zo'n CRF250/300L, WR250R of KLX250/300 wel een hele leuke keuze.
 
Ook dat is veel te duur, in 2013 kostte de 250L hier nog 3999 nieuw.

Maar! Als de brute ouwe look geen must is (ik vind dat fantastisch), dan is zo'n CRF250/300L, WR250R of KLX250/300 wel een hele leuke keuze.

Die brute oude look is idd geweldig, het nieuwe spul heeft dat niet meer. Die zien er wat 'liever' uit.
Wie weet komt het ooit weer terug, de retro's uit de jaren '70 zin er toch ook weer, dus nog even wachten tot we eind jaren '80 tot halverwege/eind jaren '90 zien. Het enige nadeel is dat je echt wel moet kiezen voor de rijstijl van een éénpitter. De meeste mensen vinden dat niet prettig en willen minimaal twee cilinders.
 
haha, ik ben gelukkig niet de enige die de suzuki dr350 van Floor veel te duur vind. Ik had ook een max. prijs van ongeveer € 600 in mijn hoofd. Die klr 250/350 is veel te tam, ben je echt gauw op uitgekeken..
En de discussie of een 350 voor een beginner beter is dan een 650 laat ik even in het midden.
Ik ben zelf als beginnend endurorijder zo'n 8 tot 9 jaar geleden ook begonnen met een Suzuki DRZ 400S. Was ook vrij tam. 2 jaar later kwam de Husaberg FE 450 4-takt.
Daarom zei ik ook tegen Icewomanrider: probeer die suzuki dr650 maar eens uit als ze haar rijbewijs heeft, want proefrijden/huren van een allroad is natuurlijk mogelijk, mits je op het asfalt blijft.
Alle genoemde motoren zijn allroad, en geen enduro. Enduro is gewoon een crosser met kenteken waar de vering wat softer is.
De crf300L is een heel mooi ding, maar voor een beginner best wel prijzig. Als ze een suikeroompje heeft met veel geld had ik het wel geweten...
Die rode klr650 is redelijk goedkoop, maar het model is nogal gedateerd en ziet er nou niet bepaald flitsend uit. Is natuurlijk een persoonlijke mening. Eerst maar proefrijden, kijken welk budget je kan besteden, en wat wil je er mee gaan doen ?
 
Motoren uit de vorige eeuw zijn leuk voor mensen van middelbare leeftijd die hun jeugdherinneringen willen ophalen.
Een beginnende motorrijder wil rijden. Niet romantisch zitten kijken naar een oud barrel dat niet stationair wil lopen, uit de versnelling springt, schudt bij het remmen en om de haverklap afslaat.
Zie al die topics op MF van enthousiaste beginners die een motor met problemen kopen. Waarom denk je dat de vorige eigenaar hem verkoopt? Hij is stuk!
Koop liever wat jongers. Ja, een klx250 trekt geen klinkers uit de straat. Lekker belangrijk.

CE04CE83-F037-4773-8AAD-12366C9EE7C7.jpeg
 
Ben zelf ook een liefhebber van oude off the roads.
Misschien is een Mash 650 Trail iets voor je, heeft een wel een klassiekere uitstraling, maar is nieuw te koop voor € 6.999,00.
Het motorblok is gebaseerd op de Honda 650 Dominator.

mash-x-ride-650-trail-2023_2.jpg
 
DR gekocht voor €650, de TTR voor €1150

XR400 of 250 zit ook in die categorie, af en toe vind je nog eens een KLX300. XT250/350 zou ook kunnen.

Tegenwoordig heb ik dit hok, enkele jaren terug €1500 betaald. Geduld loont.
Persoonlijk vind ik echter de 350 leuker en beter.
Bekijk bijlage 1822383
Je koopt nu gewoon rommel voor dat geld, zeker in het dual sport segment.

Reken maar op minimaal 2000 euro, liever meer voor wat fatsoenlijks. Je wil als eerste motor voornamelijk iets betrouwbaar, liefst maximaal 15 á 20 jaar oud.
 
Gaaf man die TTR250.
Ik heb mijn Spaanse TTR250 vorig jaar naar NL gehaald en op kenteken gezet.
IMG_20181009_152852.jpg

Er zijn er niet zoveel van in NL maar in Engeland zijn er genoeg.
Een paar weken nadat ik ermee in NL reed kreeg ik al een bod van €3000.
Heb hem niet verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan