Ervaringen Suzuki GSX750F

Pink

MF veteraan
17 mrt 2002
1.742
0
Soesterberg
Ik ga binnenkort een proefritje maken op een GSX750F. Eens kijken of ik mijn 1,98m hierop kwijt kan. Het lijkt me een prima all-round motor. En betaalbaar. En de dealer zit bij mij om de hoek dus dat is ook makkelijk.
Ik wil hem gebruiken voor woon-werk (hele jaar), vakantie en verder alles tussen A en B.
Wie heeft ervaringen? Met name tips voor bagage/koffers, onderhoud, sterke en zwakke punten enz.
Alvast bedankt.
 
Als je het hele jaar rond gaat rijden en ook woon/werk, zou ik iig iets met cardan aanraden. Verder is het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak en budget :)
 
Yamaha FJR1300 :}

Een allround motorfiets met cardan, uitstekend om te touren.... En mijn vriend (1.94 m lang) zit er perfect op.

alleen die prijs :X daar moeten ze nog wat aan doen
 
Ik heb mijn cardan-wens laten vervallen. Ik wil nieuw gaan rijden en een cardan-toermotor is nieuw minimaal € 10.000. De Suzuki komt op € 8.000,-.
 
Beste, heb zelf 9 jaar gereden op een 750F (oud en nieuw model) zowel voor reizen als woon-werk verkeer met een 16000 km per jaar, ook in de winter! Het is inderdaad een toffe motor, zeer weinig kosten aan enz. Ben zelf niet zo groot (1 m79), maar voor mij was hij uitstekend kwa handeling. Zelfs na een klein monsterritje Munchen-Tienen (een 800 km) totaal geen last! Kan spijtig genoeg niet hetzelfde zeggen van de passagier : mijn vrouwke Lynda is iets kleiner, maar heeft langere benen - zij kon maximaal een uurtje achterop zitten en was na een dag rijden toch geradbraakt. Kwestie van gewoonte of toch te oncomfortabel ? Wat betreft bagage - rij met een 3-delige kofferset van Givi - heb nooit last gehad, ook niet aan snelheden van >180 km op de duitse autobaan. Heb nu de sprong gemaakt naar een V-Strom om eens iets anders te gebruiken. Is wel een stuk hoger, dus als de 750F je niet past, probeer deze eens ! Have fun!

Wat onderhoud betreft - gewoon om de 6000 km binnengebracht bij de dealer! Geen extra kosten gehad in de 76000 km dat ik met mijn laatste gereden heb, behalve eenmaal de schijfrem achteraan en een lekkende voorpoot (nieuwe afdichtingen). Cardans ? Gebruik een automatisch kettingsmeerder van Scottoiler - geregeld (eens per maand) 't reservoir bijvullen en ok - nog maar mijn 3de ketting op 76000 km :) Eén nadeel - je krijgt wel meer olievlekken op je wielen en de draagas - geen gevaar, wel kuisen... ;(
 
Laatst bewerkt:
Nou, nog steeds geen proefrit gemaakt. Intussen wel op een Honda CBF600S gereden en dat is ook niet verkeerd.

[me]Pink weet het even niet meer en blijft maar even doorboxeren[/me]
 
Mijn 600F doet het goed.

Ik rijd veel andere motorrijders eruit en touren gaat heerlijk Ben er mee naar St. Tropaiz en denemarken geweest

Pro's: weinig onderhoud, f*cking goed blok.
Con's: spaghetti frame bij 180 +
 
Laatst bewerkt:
Wees maar voorzichtig met zo een gsx 750 f. Ik heb er ook een een getest. hij is nu perto en mijn been is ook 5 maar gebroken, maar dat had natuurlijk niets met de moto te maken.

ik ben zelf 1m 99 dus ik ken je probleem wel goed. Moet eerlijk toegeven dak de moto te klein vond, zeker voor lange ritjes en vakanties. ben ook wel een veelrijder ( een 20000 per jaar) en rij zelf met een tdm 850. Vooral om de grote van de moto, das een echte alles kunnen maar je moet hem natuurlijk mooi vinden he, das smaakt.

Voor de rest is zo een gsxf best leuk en bagage kan je regelen met een kofferset van bv givi.

moets ik van jou zijn zou ik toch ook maar eens kijken achter zo een honda, das volgens mij toch een trapje hoger en ook wel zuiniger.

de blok van de gsxf is al wat ouder maar doet prima zijn werk en bolt normaal vlot 100000 km

de groetjes RObke
 
Terug
Bovenaan Onderaan