ervaringen suzuki v strom?

raysaki

Rookie
21 jan 2006
23
1
geleen
Hallo allemaal
ik heb vandaag proefgereden op een suzuki v strom 1000 en vorige week op een 650
beide fijne motoren.
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Andere suggesties zijn ook welkom wel graag met argumenten
ik heb nu een chopper maar wil heel graag een "all road'
rijdt namelijk super heb ik ervaren en wil ermee op vakantie
droommotor is een bmw gs adventure maar deze zijn erg prijzig
bedankt voor jullie reacties :] :] :]
 
Ik zou de 1000 nemen, meer vermogen, rijdt lekker soepel en heeft meer koppel. Je kunt er ook nog lekker mee vegen in de Eifel e.d.

Heb er zelf ook één en ben er erg happy mee.
 
Ik rijdt al ruim een jaar op een DL650 en ik heb niets te klagen. Vermogen genoeg (voor een solorijder). Zelfs als je van een 1100 boxer af komt.
 
ondanks dit een van suzuki's best verkochte motoren is valt het aantal reacties toch wel wat tegen
 
Het blok is wel goed hoor, dat is zeker. :Y

Alleen hebben ze op het 2007 model een aanpassing gemaakt, welke op motorfreaks beschreven is. :) Maar helaas staan daar net geen detail foto's van bij. -O-

Anwb heeft ook gekozen voor deze motor als dienstmotor, dus dat het een werkpaard kan zijn mag duidelijk wezen.
 
Het blok is wel goed hoor, dat is zeker. :Y

Alleen hebben ze op het 2007 model een aanpassing gemaakt, welke op motorfreaks beschreven is. :) Maar helaas staan daar net geen detail foto's van bij. -O-

Anwb heeft ook gekozen voor deze motor als dienstmotor, dus dat het een werkpaard kan zijn mag duidelijk wezen.

Wat ik wel weet is dat er meer gezeik mee is dan met een Transalp .. lees de forums maar... ben benieuwd wat de anwb zegt na 5 jaar
 
Dat is ook wel mijn idee , ken eigenlijk geen V-Strom rijders die met een regelmaat onverharde wegen afblazen..... *O* :]

Daar is die ook niet voor bedoeld. Maar het is wel goed te doen hoor.
Zeker als je er andere banden onderzet.

Maar als echt veel onverhard wilt rijden zijn er zeker betere keuzes dan een V-Strom.
 
Daar is die ook niet voor bedoeld. Maar het is wel goed te doen hoor.
Zeker als je er andere banden onderzet.

Maar als echt veel onverhard wilt rijden zijn er zeker betere keuzes dan een V-Strom.

Dat denk ik ook ,, je heb wel die typische all road configuratie
21"wiel voor 17" achter ,,breed stuur , rechte zit , breed zadel, hogere tank
smal blok meestal v twin ,, kleine draai cirkel, wendbaar,, relatief veel midden vermogen....
Dat een V-strom weer minder off road dna heeft is jammer maar aan de andere kant in hoe verre ga je echt vol in het zand met zo'n ding.....
Je ziet vaak dat mensen een pure off road als een KTM of Huskvarna of zo hebben en een toer/sport/all rounder , maar dat zijn meestal de 2 a 3x modalers met ruime garage's en de partner om gekregen..... :X

Maar ik ga een stukje rijden met zo'n ding zodra er gelegenheid is.......
 
Nou ik heb er sinds een jaar ook een (DL1000) en het bevalt super. Gebruik hem met name voor langere tourtochten en vakantie. Zeer comfortabel, ook voor de duo, genoeg bagage mogelijkheden, prima stuureigenschappen en genoeg power.

Nadeel is de minder goede afwerking, de ketting (smeren!!) en ik vind de rechtuitstabiliteit niet best. Dat speelt overigens pas een rol bij snelheden boven 160 km/u met koffers dus is dat eerder een nadeeltje. De injectie heb ik wel aan moeten wennen, vindt ik erg aan/uit. Zeker met duo in de bergen moet je best moeite doen om soepel te rijden.

Overall een prima motor met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ben er zeer tevreden over, al is mijn volgende motor denk ik een BMW GS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan