ervaringen suzuki v strom?

raysaki

Rookie
21 jan 2006
23
1
geleen
Wie heeft er hier een suzuki v strom?
Ben zelf gaan testrijden op een 650 en een 1000
Vind het geweldige motoren
nou ben ik aan het twijfelen welke het gaat worden
suggesties zijn dus welkom
en ja dit topic staat ook bij all road maar aangezien ik daar weinig reacties kreeg
of reacties waarin stond dat dit topic niet op de goede plaats stond plaats ik het hier ook nog eens :+
 
Wie heeft er hier een suzuki v strom?
Ben zelf gaan testrijden op een 650 en een 1000
Vind het geweldige motoren
nou ben ik aan het twijfelen welke het gaat worden
suggesties zijn dus welkom
en ja dit topic staat ook bij all road maar aangezien ik daar weinig reacties kreeg
of reacties waarin stond dat dit topic niet op de goede plaats stond plaats ik het hier ook nog eens :+

Tja maar voor ervaringen met de V-Strom moet je ook ergens anders kijken: www.vstrom.nl dat is de juiste plek.
 
Ja, hoewel er genoeg V-Stroms rondrijden is er op M-F geen aktief V-Strom topic. Op zich wel vreemd. :?

Ik rijd nu al meer dan 1 jaar en 35000 km op een V-Strom 650 en het bevalt mij prima.

Nooit behoefte gehad aan meer vermogen en het feit dat de 650 20 kilo lichter is dan de duizend vind ik erg in het voordeel van de 650 spreken. Daarbij is het 650 blok soepeler en is de 650 3000 euro goedkoper.

Ik zie het voordeel van de 1000 op de 650 dus niet (en wel andersom), tenzij je ook op het circuit wil gaan rijden.
 
kheb ook al gereageerd in het allroad forum, misschien heb je dat gezien. De vstrom is overigens meer een toer motor dan een offroad, ik gebruik hem zelf voornamelijk om te toeren en af en toe een stukje sportief te rijden. Heb wel de 1000 vanwege het hogere vermogen.
 
ik heb pas een keer proefgereden, op de 1000. best een leuk ding. redelijk soepel, het trilt wel maar niet storend, zit redelijk gang in, en windbescherming is minimaal. maar ik heb zelf een ST1300, dus das lastig vergelijken. ik vond de varadero (2004 model) net ff beter, meer souplesse, meer snelheidsbeleving.
ik heb ook begrepen dat de vstrom redelijk last heeft van roest, oa op het frame, dus als hij altijd buiten moet slapen, moet je daar ook aan denken.
 
Rij sinds een jaar op de KLV1000strom.
Nu 24000 km en zeer tevreden.
Minpuntjes vind ik de rubbers bij het luchtfilterhuis.
Die zijn in 1 jaar al twee keer vervangen(onder garantie.
Verder blijft hij maar af en toe hikken en ploffen rond de 3000 a 3500 toeren.
Kettingset was al bij 20000 km versleten :?
Toch altijd netjes gesmeerd.
Verbruik zit bij mij rond de 1:18.
Olieverbruik = nihil.
Bandenset Bridgestone Battle wing +- 16000 km
Verder begint de steun waar mijn bovenkuip aan de binnenzijde flink te roesten.
Is een lelijk gezicht.
Kon geen kwaad volgens Bv Nimag/Kaasaki.
Ziet er echter niet uit.

:(

Heb een verhoogde ruit, kofferset en valbeugel gemonteerd.
Heerlijk met de strom op vacantie naar engeland geweest.
Super

tot kawa

Ninjawil

full
 
Hoi, ben sinds afgelopen zaterdag (26 Augustus) de gelukkige bezitter van een Vstrom 1000. Tjemig wat rijd dat lekker, heel wat anders dan wat ik hiervoor had (Yamaha Diversion 600). Heb er een top en twee zijkoffers op. deze is van 2003 en met een onwijs gaaf kleurtje (blauw metalic). Alleen heb ik 1 min puntje en dat is dat hij nog al lijkt in te houden. Als ik denk lekker 80 te touren, is het net of hij inhoud, (doeetie dus ook) toerental ligt dan meestal rond de 4000 (rijd dan in zijn 4/5 geloof ik) iemand ook deze ervaring en wellicht weet iemand wat de oorzaak kan zijn ? 8-) alvast bedankt voor de melding
 
Hoi, ben sinds afgelopen zaterdag (26 Augustus) de gelukkige bezitter van een Vstrom 1000. Tjemig wat rijd dat lekker, heel wat anders dan wat ik hiervoor had (Yamaha Diversion 600). Heb er een top en twee zijkoffers op. deze is van 2003 en met een onwijs gaaf kleurtje (blauw metalic). Alleen heb ik 1 min puntje en dat is dat hij nog al lijkt in te houden. Als ik denk lekker 80 te touren, is het net of hij inhoud, (doeetie dus ook) toerental ligt dan meestal rond de 4000 (rijd dan in zijn 4/5 geloof ik) iemand ook deze ervaring en wellicht weet iemand wat de oorzaak kan zijn ? 8-) alvast bedankt voor de melding

Gefeliciteerd met je Strom *O*

Dat inhouden van de 1000 heeft te maken met het wat arm afstellen fabrieks-af door Suzuki om maar aan de euronormen te voldoen. Is vrij makkelijk en goedkoop te laten verhelpen door je dealer en zeker de moeite waard.

Zijn ook al aardig wat topics over dit onderwerp op het V-strom forum.
 
:} Dank dank, voor de toffe snelle reactie, en inderdaad zie op http://vstrom.nl/forum diverse berichten hier over. Dan wordt het dus snel terug naar mijn dealer om dit euvel te laten verhelpen. (Mits deze het probleem ook erkent en kan oplossen) Heb gelukkig nog garantie.. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan