Ervaringen Tokico remklauwen spuiten

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Wie heeft er ervaring met het spuiten van tokico remklauwen?

Met name het logo hiervan, aangezien die er niet op gegoten zijn.

Zelf dacht ik een sticker plakken, spuiten en dan de stickers er weer af halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

(Voorbeeld foto komt van internet)

100_2473.jpg
 
Mijn ervaring met zelf spuiten is dat de 1k lak niet hard genoeg wordt. Heb toen zelf eerst de klauwen zwart gespoten, sticker erop en daar blanke lak overheen.

Je kunt het proberen met 2k zwarte en blanke lak, dan heb je meer kans dat het netjes blijft. Ik was in ieder geval teleurgesteld door alle steenslagschade na een paar weken. En het is toch een beste klus als je het netjes wilt doen.
 
Het moeilijkste vond ik de kleine hoekjes. Een spuiter adviseerde mij om een beetje verf in een dopje te doen en dan met een klein penseeltje de kleine hoekjes te doen. Hierdoor voorkom je druipers doordat je moeilijk de juiste hoek krijgt om deze hoekjes goed te bereiken. Als je het met een spuitbus gebruikt dan even eerst in een dopje spuiten.
 
Het moeilijkste vond ik de kleine hoekjes. Een spuiter adviseerde mij om een beetje verf in een dopje te doen en dan met een klein penseeltje de kleine hoekjes te doen. Hierdoor voorkom je druipers doordat je moeilijk de juiste hoek krijgt om deze hoekjes goed te bereiken. Als je het met een spuitbus gebruikt dan even eerst in een dopje spuiten.

Als een spuiter adviseert om met een penseel de hoekjes te doen om druipers te voorkomen zou ik hem adviseren een ander vak te kiezen...
 
Als een spuiter adviseert om met een penseel de hoekjes te doen om druipers te voorkomen zou ik hem adviseren een ander vak te kiezen...
Of de spuiter wist goed dat hij een beginnetje/ amateurtje voor zich had met weinig ervaring op het gebied van spuiten en dus nooit dezelfde techniek heeft als de prof spuiter zelf. ik denk dus dat hij mijn vaardigheid goed inschatte. Tip werkte uiteindelijk wel voor mij en het resultaat was ook goed voor een eerste keer. Maar hoe kom jij dan bij die hoekjes die diep gelegen zitten? De grote oppervlakken en de normale hoeken lukken mij ook wel maar vooral de hoeken die dieper liggen vind ik altijd moeilijk om gelijkmatig te krijgen.
 
Het enige wat ik niet kan met een spuitpistool of spuitbus is om een hoekje spuiten, dus in principe zeg ik als je het rechtstreeks kunt zien kan je het ook spuiten.

Dat kan in sommige gevallen inderdaad betekenen dat je een stukje onder een flinke hoek moet benaderen om het te raken. Zaken als glans en dekking zijn dan een uitdaging maar we hebben het over remklauwen, niet over een tank ofzo.

Met een spuitpistool kan je de verftoevoer knijpen zodat er een heel klein beetje verf uitkomt en door dan heel dicht op je spuitobject te gaan zitten kan je een heel klein stukje van een paar mm gericht spuiten.

En lukt me dat niet pak ik een kleinere spuit of een airbrush.

Maar als je bent aangewezen op spuitbussen moet ik je gelijk geven dat het dan wat gecompliceerder ligt, daarmee kan je helemaal niets doseren, daar komt altijd een oncontroleerbare hoeveelheid verf uit.

Ik spuit alleen nooit met spuitbussen dus daar had ik even geen rekening mee gehouden.

Maar ook met spuitbussen moet het lukken zolang je maar dunne laagjes spuit en in beweging blijft. Er komt zoveel verf uit die dingen dat als je blijft stilhangen op een plekje je al gauw teveel verf neerlegt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan