Ervaringen van eigenaren Speed Triple en Tiger

Roderick87

Die hard MF'er
6 okt 2012
364
0
Haarlem
Ben de laatste tijd actiever aan het kijken naar een mogelijke andere motor.
Mijn huidige en nog eerste motor: Honda VFR800 VTEC 2002

Sinds ik vorig jaar een testritje had gemaakt op een VFR1200X en een Speed Triple 1050
Heeft het mij toch een beetje aan het denken gezet, en daarbij dat ik na 6 jaar toch een beetje het gevoel heb. Dat ik aan mijn huidige motor zo gewend ben dat ik toch een beetje meer wil aan vermogen/koppel.

Dan is de keus simpel en sowieso de lol factor op de Speed is super, had ook gelijk in de eerste minuten al "Dit is een gooi en smijtfiets en echt een hoog (hooligan gehalte"
Bleek ook wel dat opeens bij het wegtrekken spontaan een wheelie eruit kwam :9

Maar nu gebruik ik de motor ook zoveel als kan voor woon/werk, en moet af en toe ook wel aardig wat spullen meenemen voor een dag werken of een weekend (werk in de beveiliging door zo goed als hele land)

En de laatste tijd zit ook te denken aan de Triumph Tiger ipv de VFR1200x, eigenlijk een Speed maar dan op wat hogere poten. Ook wel wat makkelijker om te zeggen dan bij de Speed, gooi een tas of grote buddytas achterop en klaar.
Toch ook wel dezelfde motor en vermogen als de Speed en wat meer windprotectie wat makkelijker is bij lange afstanden.
De Speed blijft toch ook een aantrekkelijke gedachten, alleen toch kwa spullen meenemen vindt ik het dan weer wat beperkt. En weet ook niet hoe het zich houdt met langere afstanden (ben zelf 1,94)

Misschien dat er hier rijders zijn die ervaringen hebben met de Speed Triple als de Tiger.
En suggesties van Speed rijders of Tiger Rijders zijn natuurlijk ook welkom. Met betrekking tot spullen meenemen op de Speed sowieso.
 
Heb ik wel vaker ben ik aan typen en denk ik dat ik dat al gedaan heb.
Alleen dan kom je er later achter dat je een paar woorden vergeten bent, haha

(Zie alleen de optie niet om de titel te veranderen)
 
'Ervaringen van eigenaren' > 'Ervaringen van eigenaren Speed Triple en Tiger'
 
Ik ben 1.93 en vindt de S3 (2006) echt heerlijk comfortabel. Voor mij ideale combinatie: gooi- en smijt fiets waar je na een dagje touren nog best fris afstapt. En het oog wil trouwens oog wat.. vandaar de S3

Echter, zonder er ooit op gereden te hebben, kwa bagage en comfort (houding / windbescherming) doet de Tiger het ongetwijfeld beter.
 
Sprint ST 1050 of GT zou je ook mee moeten nemen in je vergelijking. Zelfde modulaire basis als de Tiger en Speed Triple 1050, maar dan in sport-touruitvoering zoals je huidige vfr, maar dan met veel meer ballen :+

Het fijne aan deze dikke driecilinders is, dat je daarna niet meer snel wat anders wil.

Als je toch op zoek bent naar een lichte hooliganfiets, vergeet dan ook niet de street triple.
 
Laatst bewerkt:
Na Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki ben ik een aantal jaren geleden op aanraden van een vriend die motoren test voor M&T bij Triumph geland. Dat was een Sprint 955i ST. Absoluut fijne motor, alleen werd de kniehoek ( met mijn 1.91 m) wat krap. Het driecilindervirus had toen al toegeslagen, dus de volgende was een 1050 Tiger. Fantastisch ding, zowel voor woonwerk als om te reizen. Al naar gelang hoe lang ik weg ga zet ik er de koffers, een topkoffer en/of een grote tankzak op.
Het blok is absoluut bulletproof, hij rijdt uistekend, en de afwerking is van zeer hoog niveau. EN je ziet hem niet op iedere straathoek. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan