ervaringen WR 400 F

Leo!

MF veteraan
25 aug 2004
1.003
7
Echt
Had al 'jeuk!' gepost... maar die titel is eigenlijk niet zo handig voor serieuze reacties!!

Wie kan me wegwijs maken met dit Yamaha-apparaat?
 
je kunt problemen krijgen met de versnellingsbak, voor de rest kijken naar de algehele staat.
Ik heb de opvolger wr426, bevalt uitstekend, lekker handelbaar en power genoeg voor off-road. Aantrappen is wel oefenen en valt soms niet mee met loodzware benen. Maar een oudere enduro met elektrische starter is toch moeilijk te vinden.
 
je kunt problemen krijgen met de versnellingsbak

Met alle gevolgen van dien... Ik heb er al verhalen genoeg over gehoord!
Bovendien heeft de 400 ook nog een minder snel blok dan de 426, en niet alleen door die 26cc extra. En dan hebben we het nog niet over de 450.
 
Met alle gevolgen van dien... Ik heb er al verhalen genoeg over gehoord!
En ik niet alleen de verhalen
Bovendien heeft de 400 ook nog een minder snel blok dan de 426, en niet alleen door die 26cc extra. En dan hebben we het nog niet over de 450.
Voor een beginner heeft de 400 meer dan genoeg power. Hard rechtuit kan iedereen.
 
En ik niet alleen de verhalenVoor een beginner heeft de 400 meer dan genoeg power. Hard rechtuit kan iedereen.


Helemaal mee eens :}
En als je dan toch voor een 400 gaat, ga meteen voor een goede >>> DRZ400! Paar pk minder als de WR400, maar wel dubbel zo betrouwbaar. :]
 
Met alle gevolgen van dien... Ik heb er al verhalen genoeg over gehoord!
Bovendien heeft de 400 ook nog een minder snel blok dan de 426, en niet alleen door die 26cc extra. En dan hebben we het nog niet over de 450.


Ik moet eerst oefenen! Als het allemaal goed gaat, heb ik extra pony's nodig!!
 
je kunt problemen krijgen met de versnellingsbak, voor de rest kijken naar de algehele staat.
Ik heb de opvolger wr426, bevalt uitstekend, lekker handelbaar en power genoeg voor off-road. Aantrappen is wel oefenen en valt soms niet mee met loodzware benen. Maar een oudere enduro met elektrische starter is toch moeilijk te vinden.

De motor ziet er goed uit. In Handel op de cross was ik al gewaarschuwd voor de versnellingsbak. Moet ik 'm om die reden dan niet pakken?
 
koop een HONDA, koop een HONDA


















nee geintje hoor, :+ :+ :+
als je jeuk hebt moet je krabben!!
ofwel: koop die motor en leef je uit
WR-ren zijn prima motoren (WR was mijn 2e keus na de XR)
 
koop een HONDA, koop een HONDA


nee geintje hoor, :+ :+ :+
als je jeuk hebt moet je krabben!!
ofwel: koop die motor en leef je uit
WR-ren zijn prima motoren (WR was mijn 2e keus na de XR)


Ik ben ook een echte Honda-man. Op het werk vroegen ze of ik van m'n geloof was gevallen. Ik ga voor Yami omdat daar een origineel NL kenteken op zit.
Ik zou graag een crf willen, maar die heeft dat niet!! Een XR vind ik te log. Broerlief (Bakkertjedeeg) heeft er 2 van die gehad.
 
Moet ik 'm om die reden dan niet pakken?

Als jij dat risico durft te lopen...
Persoonlijk zou ik het alleen doen als ik het verleden van de motor precies kende, en als ik zeker wist dat hij perfect onderhouden is geweest.
 
Je weet hoe ik erover denk. Je kunt aan een enduro machine aflezen of er serieus mee gereden is. Elke machine heeft wel een hekel punt. Echt slecht machines worden niet meer verkocht. Niet alleen het kappensetje verraad zijn verleden. Als de WR eruit ziet zoals jij zegt, dan kun je hem gerust kopen. En zo spannend zullen die off-road ervaringen van jouw toch niet worden. :Z :P Ons hart ligt toch op het asfalt. :9~

[me]Bakkertjedeeg is wel blij dat hij de WR mag afraggen. :9 [/me]
 
Ik zou graag een crf willen
Een XR vind ik te log.

...........................appels en peren

.........................enduro <-> cross
kenteken + duurzaamheid <-> vermogen/lichtgewicht + hoog onderhoud







overigens, wat ik zover op internet heb gevonden is:

.......................CRF450....XR650R..YF450F...WR450F
-drooggewicht:..109.7kg......122kg......100kg....112.5kg (119.5 met 2trac)
-vermogen as:.....55.7pk.....61.2pk.....53.6pk.....53.6pk
-vermogen wiel:...45.2pk.....49.6pk.....43.5pk.....43.5pk

maar die nummers zeggen natuurlijk nog niks
gewichtsverschil tussen de XR650 en de WR450 is 10kg
(vergelijkbaar gewichtverschil van een volle of lege tank :? )
en het goed afstellen van de vering en evt een ander stuur kunnen de rijhouding /gevoel enorm beïnvloeden

maar de vraag is: wat wil je er mee doen??
wil je de crossbaan op, of wil je de bossen in, of wil je de snelweg op?
Op de crossbaan rijd ik liever op een 250je (alhoewel ik met mijn 650 ook lol heb). maar ik wil met dat 250je niet graag de snelweg op... ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gezanik kan nu ophouden... want ik ben zonet gezwicht voor het yami-apparaat!! Vrijdagavond staat hij in de stal naast het andere motorspul.

[me]Leo! Bakkertjedeeg gaat ook voor de ratten als ie een rondje heeft gereden op de WR! Net zoals met die circuitracer... Ik heb 'm aangestoken en nu heeft ie er zelf ook één!! *D [/me]
 
Het gezanik kan nu ophouden... want ik ben zonet gezwicht voor het yami-apparaat!! Vrijdagavond staat hij in de stal naast het andere motorspul.

[me]Leo! Bakkertjedeeg gaat ook voor de ratten als ie een rondje heeft gereden op de WR! Net zoals met die circuitracer... Ik heb 'm aangestoken en nu heeft ie er zelf ook één!! *D [/me]


FOTOOOOOO!!! :]
 
Helemaal mee eens :}
En als je dan toch voor een 400 gaat, ga meteen voor een goede >>> DRZ400! Paar pk minder als de WR400, maar wel dubbel zo betrouwbaar. :]
dan moet je de drz400s niet kopen,ik heb er ook 1 gehad,omgebouwd naar supermoto,maar gauw weer verkocht omdat hij gewoon veel te weinig vermogen heeft.(en ik ben op supermoto nog een leek,en ik vond dat hij al te weinig vermogen had,net als paul van bonmotoren )
 
Piccie...

full
 
dan moet je de drz400s niet kopen,ik heb er ook 1 gehad,omgebouwd naar supermoto,maar gauw weer verkocht omdat hij gewoon veel te weinig vermogen heeft.(en ik ben op supermoto nog een leek,en ik vond dat hij al te weinig vermogen had,net als paul van bonmotoren )


Dynokit & open demper & luchtfilter mod. doen wonderen!

Kijk hier maar eens: http://www.overveldparts.nl/Nieuws.htm (www.overveldparts.nl/Nieuws.htm)
En dan nog even hier: http://www.overveldparts.nl/suzuki.htm (www.overveldparts.nl/suzuki.htm)

:z 49pk is idd erg weinig :z

Oja, en een SMC660 is geen Supermotard hoor, dat is meer een tank met 17" hahaha }) Hoeveel weegt dat? 180 kilo ongeveer he :Z

Zo nu hebben we weer genoeg afgekraakt denk ik. (Jij begon. Onee, het was allen je mening he, dit is dus de mijne)
 
Laatst bewerkt:
Dynokit & open demper & luchtfilter mod. doen wonderen!

Kijk hier maar eens: http://www.overveldparts.nl/Nieuws.htm (www.overveldparts.nl/Nieuws.htm)
En dan nog even hier: http://www.overveldparts.nl/suzuki.htm (www.overveldparts.nl/suzuki.htm)

:z 49pk is idd erg weinig :z

Oja, en een SMC660 is geen Supermotard hoor, dat is meer een tank met 17" hahaha }) Hoeveel weegt dat? 180 kilo ongeveer he :Z

Zo nu hebben we weer genoeg afgekraakt denk ik. (Jij begon. Onee, het was allen je mening he, dit is dus de mijne)
he slaped :Z ,ik heb het over de drz400S,en niet de betere E,en ik kan het toch zeker wel weten,ik heb hem toch gehad,of niet dan??(voor motard,niet voor cros) en wat heeft de motor wat ik rijd er mee te maken?(131kilo straatlegaal,70pk`s nietlegaal trouwens,inderdaad,een tank }) ) het is een advies van mij om geen drz400s(supermotard)te kopen/om te bouwen omdat het toch niet wat is/wordt,of veel geld kost om er wat van te maken( tank,carburatuur,compleet uitlaatsysteem,vering.)jij crost zeker met de drz400s,dat is wat anders dan motard er mee te rijden,voor het zand is het wel een goed ding lijkt mij :]
gr mikebike die nog wacht op kenteken van smc. :9
 
Laatst bewerkt:
Of wou je beweren dat plastic er na 5 jaar gebruik er zo uitziet?
Dan gebruik je de motor niet waarvoor hij bedoeld is.
Dus je trekt conclusies die niet op harde feite zijn gebaseerd. Er zijn genoeg mensen die idd de motor niet gebruiken waar hij voor bedoeld is. Een goed voorbeeld daarvan ben ikzelf. Toendertijd zo nu en dan de bossen in met mijn XR 600 was voor mij voldoende. In de zomer was het een supermotard. Plastic verraad overigens niet alleen de staat van de motor. Er zijn genoeg onderdelen die moeilijk te vervangen zijn, waaraan je de staat ook goed kunt aflezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan