Ervaringen Yamaha Maxster 150 ?

RRookie

MF veteraan
18 apr 2011
1.152
0
Vanmiddag ga ik kijken naar en proefrijden op een maxster 150. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit model? Zijn er "standaard " dingen om rekening mee te houden?
 
Die zie je toch niet veel. :)
Even kijken hoe vlot die op de 115 km/u zit.
Bij heuveltjes en duo kwam ik zelfs niet boven de 65 uit.
(iets met vario en snaar versleten denk ik)

Alleen op de snelweg ging redelijk zonder inhalen en volgas bleef de olie nog helder. :')



Hij is wel een heel stuk zwaarder dan een vergelijkbare 2 takt.
Die trek je nog wel eens om een hoek met 2 vingers, de Maxter is loodzwaar aan blokzijde.
(dat brak mij uiteindelijk op bij het parkeren in de schuur)
Maar de Yamaha is wel beter geschikt voor ritjes langer dan 10 km.
 
Laatst bewerkt:
mijn eerste en les motor was een yamaha maxster 150.
zwart
zelf nieuw gekocht alweer bijna 10 jaar geleden.
een l voor het lessen erop gezet en erop gelest.
examen gedaan en rijden maar.
ben er zelfs mee naar duitsland gegaan.
hij deed bij mij 130 op de teller.
gps had ik toen nog niet dus dat weet ik niet.
ik vond het een hele fijne blok hij is groter dab mening andere 150cc waaroddor die niet zo ieleg aanvoelt lekker volwassen vond ik zelf.
nu ik meer ervaring heb en met de kennis van nu zou ik er een andere vario in gooien.
maar dat is meer mijn heberigheid en heeft niks met de kwaliteit van de orginele te maken.
voor mijn is de maxster een mooie herinering als eerste motor en les motor.
 
Laatst bewerkt:
@WB: is geen tweetakt.

Een Maxter heeft hetzelfde blok als een Leonardo 150, van Rotax. Daarvan kan ik wel uit ervaring zeggen dat het een relatief snel en onverwoestbaar blokje is. De Maxter is zelfs iets lichter dan een Aprilia Leonardo. Vloeistofgekoeld, remschijven voor en achter en ook goede vering voor en achter. Ik zeg: goede keus voor weinig geld.
 
Laatst bewerkt:
@WB: is geen tweetakt.

Mij lijkt dat hij bedoelt dat deze scooter sneller is dan een vergelijkbare tweetakt, niet dat dit een tweetakt is.

Verder: ik heb deze scooter nog nooit gezien! 't Lijkt wel echt een klein scootertje te zijn, de mensen aan de stoplichten gaan niet weten wat ze zien als je op de weg opduikt en niet op het fietspad, en hen nog voorblijft ook.

Als ik dat zo lees, en 't is niet al te duur is lijkt het me wel een goed ding. Bekend blokje, yamaha-reputatie, licht, wendbaar, ideaal om binnendoor te touren, stadsverkeer te doen en, als't moet, een paar afritten autosnelweg te doen.
 
De proefrit zit er op :) Het bleek een nette scooter te zijn, zeker als je bedenkt dat hij al weer 9 jaar oud is. De scooter is ook nog best ruim.

full


Ik heb dan ook de deal gesloten en ga deze zomer deze scooter gebruiken :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Ziet er keurig uit. Lekker kleurtje ook.

De neus doet me denken aan een bromscooter die ik ooit had, Benelli 491.
 
Mooi ding om te zien, denk wel dat je 'm goed aan de ketting moet hangen. Dus zorg dat je 'm in ieder geval goed op slot hebt staan, ergens aan vast bijvoorbeeld. Lekker touren verder :) .
 
Mooi ding om te zien, denk wel dat je 'm goed aan de ketting moet hangen. Dus zorg dat je 'm in ieder geval goed op slot hebt staan, ergens aan vast bijvoorbeeld. Lekker touren verder :) .

Ik woon nog in een deel van Nederland waar (volgens mij) niet veel motorscooters worden gestolen. Hoop ik :X
Daarnaast ga ik de scooter gebruiken voor woon-werk verkeer, hij zal dus nooit onbeheerd in de grote stad staan.
 

Bedoelen ze nu dat je een alien bent als je deze scooter gaat rijden? :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan