Ervaringsdeskundige gezocht rijschool Den Haag

rosey

Rookie
13 feb 2015
6
0
den haag
Hallo,

Ik wil graag mijn motorrijbewijs gaan halen en ik ben benieuwd of jullie tips hebben wat betreft rijscholen in Den Haag.

Er zijn 2 groupon rijscholen die leuke aanbeidingen hebben. Ik trek hier altijd mijn twijfels bij, maar misschien weten jullie beter. Het gaat hier om rijschool stip in rijswijk en basic drive in den haag. het is zo weinig geld dat ik bijna ga denken dat het moeite waard is om het te proberen, maar ben bang dat het slechts een begin is van vele extra kosten vanwege de constructie van de aanbieding. Maar aan de andere kant wie zegt dat deze instructeurs je niets kunnen leren?

Verder heb van bonaparte, falke, anwb en van buuren eenzijdige ervaringen gehoord. over de laatste gaf diegene aan dat ze het gevoel had wel erg lang op examens te moeten wachten, hebben meer mensen hier ervaring mee?

Met de Ridder heb ik ervaring ivm autorijlessen en ben niet heel enthousiast over de rijschool zelf, maar misschien is de instructeur wel super, iemand??

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)
 
bonaparte *O*

zoek maar even internet naar ervaringen. Arno is een mafkees maar wel echt heel goed. Volgens mij ook één van de beste slagingspercentages van de regio

Ik ben destijds in augustus begonnen, 1 a 2 keer per week lessen en zelfs met grote drukte van examens bij het CBR (was vlak voor de nieuwe rijbewijsregelingen) zonder wachten op avb en avd examen geweest. December was ik klaar. Volgens mij was ik geen bijzonder trage of snelle leerling, zodra ik er klaar voor was mocht ik examen doen.

Nog steeds ben ik erg blij met wat ik daar geleerd heb. Geen euro teveel betaald, dubbel en dwars waard :Y
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik zou geen gebruik maken van de groupon acties.
Ikzelf ben hier ook mee begonnen, omdat ik dacht dat het goedkoop was.. Mooie instap..

Wat heb ik daar een spijt van gehad, rijschool stip was gewoon uitermate slecht. Na een tijd van nooit op tijd komen, slechte uitleg en slecht onderhouden motoren heb ik voor mijzelf gekozen.
Desondanks dat ik via de groupon had betaald en nog wat lessen had open staan, ben ik naar een andere rijschool gegaan en daar verder gegaan.

Beste beslissing die ik ooit kon maken! Dit was voor in omgeving Rotterdam, dus ik denk dat wij het over dezelfde hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb positieve ervaringen met Van Buuren, ben zn naam kwijt maar het is een lange gast van de locatie den Haag. Toffe vent wel en ik had niet veel lessen nodig.
 
In Den Haag hebben Tempo en Motorway de hoogste slagingspercentages.
zelf heb ik het vorig jaar bij v Buuren gedaan. Neem een opstapdagje, beoordelen zij hoeveel lessen je nodig hebt en kun je meteen al je lessen en examendata inplannen.
VBuuren koopt examens vooraf in, zodat je meteen weet wanneer je examen kunt doen.
Ik heb het daar in minder dan 2 maanden gedaan, alles in 1 keer gehaald en was ongeveer 1700 euro kwijt.

Voor aanbiedingen geld vaak, goedkoop is duurkoop. Beter iets meer betalen en alles binnen afzienbare tijd halen, dan keer op keer zakken en de motivatie verliezen.
Ik zie ook vaak rijscholen die met een auto achter de motor-kandidaten aanrijden, lijkt mij niet de manier van lesgeven, maargoed...

Dus mijn ervaring met vBuuren zijn ronduit goed tot uitstekend. Je weet van te voren hoeveel je kwijt bent, en wanneer je op examen kan komen. Alle lessen die voor mij stonden ingepland werden op tijd na gekomen, en er is veel individuele aandacht voor je.
Ze hebben op de vestiging in Pijnacker een eigen terrein waar je AVB kunt doen, in Den Haag op de Pletterijkade kun je dan voor je AVD alles inplannen.
 
Niet beginnen aan die groupon acties krijg je alleen maar ellende mee. Ik raad je rijschool tempo aan en dan vragen of je les kan krijgen van richard van hamond, ontzettend relaxte instructeur!
 
mijn vrouw haalde haar rijbewijs bij van Buuren (dus dat is nu al de 4e keer dat die naam valt).
Goede lessen, eigen terrein voor verrichtingen gedeelte en ze waren ook erg coulant toen mijn vrouw afstapte tijdens haar pakket vanwege zwangerschap en een jaar later pas doorging. Top zaak dus.
 
Mijn vriendin en ik hebben beide zo'n Groupon gehaald voor Rijschool Stip. Ik heb het niet gedaan omdat ik goedkoop uit wilde zijn, want dat ben je toch nooit, maar omdat ik geen flauw idee had welke rijschool ik moest kiezen. 9 oktober, op mijn verjaardag, hadden we de eerste les. We lesten 2x per week. Halverwege november beide AVB in 1x gehaald, 1 december heb ik m'n AVD gehaald, vriendin helaas gezakt. 3 december mocht ze opnieuw en toen wel gehaald. Instructeur is heel relaxed en geduldig. Hij gaf alleen niet altijd genoeg feedback naar mijn mening. Paar keer om gevraagd en toen ging het wat beter. Ook een paar keer les gehad van zijn collega, die een stuk strenger was en dat was wel fijn voor de afwisseling.

In totaal waren we 2 rijbewijzen rijker en €3200 lichter. €1500 voor mijn rijbewijs en €1700 voor die van m'n vriendin. Volgens mij hadden we voor zowel AVB als AVD in totaal 8-9 lessen van 100 min.

Let wel, de rijschool heeft 2 handelsnamen: verkeersschool stip en rijopleiding stip. De tarieven per uur losse les verschillen best wel en de dure is natuurlijk voor de leerlingen die met een Grouponnetje komen. Dat was een onaangename verrassing voor mij. De verkeersschool vraagt €32,50 voor een losse les van 50 minuten en de rijopleiding €39. Helemaal met z'n tweeen tikt dat aan: ruim €25 meer per les van 100 minuten. Daarnaast betaal je ook nog €50 motorhuur per examen. Zowel het andere tarief als de motorhuur werd pas achteraf verteld. Dat is toch even minder.

Al met al ben ik toch blij dat ik het gedaan heb. In minder dan 2 maanden tijd beide ons rijbewijs gehaald en omdat hij zo snel een nieuwe datum had heb ik maar 1 avond met een huilende chagrijnige vriendin op de bank hoeven zitten. En voor €1500 je rijbewijs in 1x en voor €1700 met 1 herexamen vind ik best een goeie prijs.

Heel veel succes!



PS. Volgens mij vraagt TS om 'ervaringsdeskundige', niet om roekeloze aannames of acties wel/niet goed zijn en of goedkoop duurkoop is en blabla. Deel gewoon je ervaring, daar heeft ie een stuk meer aan. Als je ervaring met een Groupon actie slecht is is het goed om die te delen, maar alleen maar roepen schiet natuurlijk ook niet op.
 
Laatst bewerkt:
bonaparte *O*

zoek maar even internet naar ervaringen. Arno is een mafkees maar wel echt heel goed. Volgens mij ook één van de beste slagingspercentages van de regio

Ik ben destijds in augustus begonnen, 1 a 2 keer per week lessen en zelfs met grote drukte van examens bij het CBR (was vlak voor de nieuwe rijbewijsregelingen) zonder wachten op avb en avd examen geweest. December was ik klaar. Volgens mij was ik geen bijzonder trage of snelle leerling, zodra ik er klaar voor was mocht ik examen doen.

Nog steeds ben ik erg blij met wat ik daar geleerd heb. Geen euro teveel betaald, dubbel en dwars waard :Y

Al is het voor mij al dik 20 jaar geleden ... ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten! Top rijinstructeur ... en prettig gestoord *O*
 
Falke. Echt een top school. Bonaparte is ook een goeie. Ik zou zeker niet voor groepon gaan.
Je moet er altijd zelf uitkomen wat bij jou past. Doe bij verschillende rijscholen een proefles en kijk en voel dan wat voor jou het leukste en beste ervaring is.
 
Allemaal echt super bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben mij zeker geholpen :)

Vonniee1 heel erg bedankt je reactie, iedereen roept inderdaad veel over groupon, maar jij bent de eerste die ik hoor die ook daadwerkelijk ervaring hiermee heeft

het blijft lastig kiezen met zoveel aanbod, maar nu nog een selectie puntje gevonden, puur praktisch, maar gezien ik zelf geen auto heb is bereikbaarheid voor mij de doorslag gevende factor geworden.

Ik heb nu inmiddels bij motorway en bonaparte een proefles besproken en heb er heel veel zin in en ik hoop dat het met iig 1 van de zal klikken, maar dat komt vast wel goed :)
 
Ik weet niet waar je in Den Haag woont, maar op de grens met Wateringen in Den Haag zuid dus (Wateringse veld) heb je Martien Don.
Met tram 17 stap je voor de deur uit.

Hier zowel auto als motor rijbewijs gehaald. Beide keren was ik zeer tevreden. Motor nog meer dan auto.
O.a. ging de instructeur ook enkele keer met de auto achter je aan rijden om het effect van je rijgedrag (bv positie op de weg) op auto's te laten zien.
 
Hallo,
Ik heb zelf mijn motor rijbewijs gehaald bij Motorway , Jan Luykenlaan in den haag. Eigenaar en instructeur Halil is top. Alles in 1 keer gehaald, goede lesmotoren en hij rijd zelf op de motor mee . Weer of geen weer, zon of regen ,sneeuw en hagel.
Ik ben hier gekomen doordat ik een groupon had gekocht, echt geen spijt van.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Proeflessen achter de rug, keuze gemaakt :)

Eerste proefles was bij motorway, leuke gasten de instructeurs, gaven helder uitleg tot ik het begreep.
Had er wel een goed gevoel bij, alleen lessen ze avb alleen op zaterdag en avd doordeweeks, wat voor mij zou betekenen dat ik als ik geluk heb 1x in de 2 maanden zou kunnen lessen.

Iets dichter bij huis had ik mijn 2de proefles bij bonaparte, heel ander type maar ook een leuke kerel.
stapsgewijze heldere uitleg. niet alleen hoe maar ook waarom en wat gebeurd er als.
Alles bij elkaar besloot ik niet meer verder te zoeken en heb mijn eerste les gepland bij bonaparte
Ik mag morgen weer!! :)
 
Ik heb mijn rijbewijs gehaald via Metro erg tevreden mee, goede lessen nette prijzen doen het al jaren met een vaste ploeg dus kwaliteit zit wel goed. Via Don had ik mijn autorijbewijs ooit gehaald voor motor vond ik ze erg duur en erg wisselende kwaliteit van lessen veel verloop daar. Stip heeft een vriend van me gedaan via Groupon liep uit op een totaal drame nooit aan beginnen als je betaald heb is er alleen maar slechte lessen op tijden die jou nooit uitkomen en ze rijden echt op hele gare motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan