Ervaringsdeskundigen gezocht: Honda CBR954RR SC50

Kubiekdriehoekje

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2002
5.590
47
Hellevoetsluis
Zo het is alweer enige tijd geleden dat ik hier uberhaupt geweest ben, maar ik heb nu even tijd (zit nu in een hotel in Delfzijl voor m'n werk).

Ik ben op het moment aan het kijken voor een nieuwe fiets en zit te denken aan een 2002 CBR 954. Nu zou ik graag wat meer info over de rijeigenschappen en ook en persoonlijke meningen van diegene die er 1 gehad hebben (Marrio?) willen hebben.

Groet Kuub.
 
Zo het is alweer enige tijd geleden dat ik hier uberhaupt geweest ben, maar ik heb nu even tijd (zit nu in een hotel in Delfzijl voor m'n werk).

Ik ben op het moment aan het kijken voor een nieuwe fiets en zit te denken aan een 2002 CBR 954. Nu zou ik graag wat meer info over de rijeigenschappen en ook en persoonlijke meningen van diegene die er 1 gehad hebben (Marrio?) willen hebben.

Groet Kuub.
Ik zelf heb er ook ééntje. Hij is wel inmiddels verkocht. Persoonlijk vind ik het een fijne fiets. De stuureigenschappen zijn echt super. Het benaderd echt een 600. Nadeel aan de motor vind ik zijn injectie. Je krijgt hierbij het aan/uit gevoel bij het uitkomen van de bocht, maar dat is een kwestie van wennen. Een aanrader. Absoluut!!!
 
Heb ook één gehad, is 3 dagen geleden verkocht, echt een stuurfiets net een 600 met lots of power maar op de één of andere manier vond ik het allemaal wat te soepel gaan, heb nu een SP1 en geen spijt van. Ook de aan/uit reactie steekt tegen als je in de stad rijd bevoorbeelt, heeft die sp1 ook wel maar dat is een twin dus is zowiezo al bokkerig. Je zult er hard mee kunnen gaan maar dat was voor mij geen topprioriteit.Ook moet je zien of de 02 een modificatie heeft gehad aan zn balhoofdlagers want die waren niet sterk genoeg of zoiets.
Verder een topfiets...als het je aanstaat kopen zou ik zeggen!

grtz
 
Zo het is alweer enige tijd geleden dat ik hier uberhaupt geweest ben, maar ik heb nu even tijd (zit nu in een hotel in Delfzijl voor m'n werk).

Ik ben op het moment aan het kijken voor een nieuwe fiets en zit te denken aan een 2002 CBR 954. Nu zou ik graag wat meer info over de rijeigenschappen en ook en persoonlijke meningen van diegene die er 1 gehad hebben (Marrio?) willen hebben.

Groet Kuub.

Eeemshotel toevallig ?? :P
 
Ik vond het een zeer goede bike voor zowel circuit als op de weg,maar idd het aan uit effect is iets om mee te leren omgaan,maar ik weet dat je met een powercommander dat er uit kan krijgen.Wat betreft het rijden, bike is zeer stabiel en snel,maar let wel als je veel gast dan rijd je vaak op het achterwiel, niet dat dat voor mij een probleem was vond het wel leuk iig.En verder ik heb 19.000 km met mijn vorige Blade gereden.Zithouding is redelijk relax iig niet zo heel veel druk op je polsen.Zo als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ;)
 
Ik heb een blade uit 2002. EN ik heb em nog niet verkocht ;)

Echt een super fiets. Een bak vermogen die nooit leeg gaat en het stuurt heerlijk (met stuurdemper, zoals de meeste supersports)
En dat aan uit is idd wel iet wat vervelend in de stad maar als je doorgast merk je er niet veel van. Voor de rest heb ik nog geen negatieve dingen kunnen ontdekken (hoogstens het verbruik. Honda is nooit echt zuinig geweest). Ik zou zeggen:"Kopen dat ding."
 
Ik vond het een zeer goede bike voor zowel circuit als op de weg,maar idd het aan uit effect is iets om mee te leren omgaan,maar ik weet dat je met een powercommander dat er uit kan krijgen.Wat betreft het rijden, bike is zeer stabiel en snel,maar let wel als je veel gast dan rijd je vaak op het achterwiel, niet dat dat voor mij een probleem was vond het wel leuk iig.En verder ik heb 19.000 km met mijn vorige Blade gereden.Zithouding is redelijk relax iig niet zo heel veel druk op je polsen.Zo als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ;)
Waarom had je geen rode of blauw-witte? :+
 
En bezoek aan Rinus (Frederiks in Goes) staat al op de begroting. Het volgende staat in de planning: Legale Bos Oval Carbon slip-on (600 demper, deze zijn nl. wat korter }) ), een K&N Filter en een PCIIIusb.

[me]Kubiekdriehoekje verwacht een zeer goede kerstbonus... ;) [/me]
 
Lekker dat je in zo'n "gat" zit voor je werk. Maar het is een prima fietsje (ik rij zelf een rode 2002) en wat bakkertje Deeg zegt klopt...injectie is onderin aan/uit, lastig in de stad en bij het uitkomen van bochtjes. Maar het went wel... verder is het gewoon een zeer lichte fiets met veel PK's. Prima reismotor overigens... niet zo extreem als een R1 o.i.d.. Een alleskunner.

Als je meer witl weten moet je maar een langskomen. Mijn motor staat namelijk in Delfzijl (daarom weet ik wat voor een gat het is ;) ).
 
Lekker dat je in zo'n "gat" zit voor je werk. Maar het is een prima fietsje (ik rij zelf een rode 2002) en wat bakkertje Deeg zegt klopt...injectie is onderin aan/uit, lastig in de stad en bij het uitkomen van bochtjes. Maar het went wel... verder is het gewoon een zeer lichte fiets met veel PK's. Prima reismotor overigens... niet zo extreem als een R1 o.i.d.. Een alleskunner.

Als je meer witl weten moet je maar een langskomen. Mijn motor staat namelijk in Delfzijl (daarom weet ik wat voor een gat het is ;) ).

Ik ga zo weer terug naar Hellevoetsluis, maar ik lust volgende week wel een bakkie koffie :) . Ben hier dinsdag t/m donderdag weer...
 
Ik ga zo weer terug naar Hellevoetsluis, maar ik lust volgende week wel een bakkie koffie :) . Ben hier dinsdag t/m donderdag weer...

Uhm... dat is goed maar gaat niet lukken. Ik zit volgende week in Azië en ben pas 6 december weer terug. Volgens mij zit jij dan nog in Delfzijl...pikken we dan de draad wel weer op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan