Ervaringsvraag Anbergen motoren in Slagharen

MotorHenk

Rookie
29 mei 2008
13
0
Wie heeft er ervaring met Anbergen motoren in Slagharen. heb daar via marktplaats een mooie motor zien staan maar voor ik de rit ga ondernemen vanuit Rijswijk (den Haag) naar Slagharen wil ik wel graag weten of iemand er ervaring mee heeft. is het een bonafide zaak die vertrouwen geeft.
Dank voor jullie evt. reacties
groetend Motorhenk 8-)
 
Ik heb er zelf positieve ervaringen mee. Beetje rare zaak wat zich daar voordeed op baatsen.com, geloof niet dat Anbergen opzettelijk een motor met een hoge kilometerstand verkoopt. Daarnaast probeerden ze ook netjes met een oplossing te komen.

Verder is de showroom echt netjes, motors staan er netjes bij en het personeel is altijd bereid om je te helpen. Veel bekenden van mij (kom zelf uit de buurt) hebben hun motor ook gekocht bij Anbergen en hebben hem daar in onderhoud. Tot heden alleen nog maar positieve berichten.

Zelf heb ik me motor er heen gebracht, dit was een GSX-R uit 1993. Hiervan was de nokkenas vermoedelijk kapot en zou er veel kosten aan kwijt zijn. Ze hebben destijds een scherpe deal gemaakt om de motor in te ruilen voor een R6. Heb toch gekozen om de motor weer mee te nemen, aangezien het mij financieel toen ook niet goed uit kwam.

Just my 2 cents ;)
 
Ik heb er zelf positieve ervaringen mee. Beetje rare zaak wat zich daar voordeed op baatsen.com, geloof niet dat Anbergen opzettelijk een motor met een hoge kilometerstand verkoopt. Daarnaast probeerden ze ook netjes met een oplossing te komen.

Verder is de showroom echt netjes, motors staan er netjes bij en het personeel is altijd bereid om je te helpen. Veel bekenden van mij (kom zelf uit de buurt) hebben hun motor ook gekocht bij Anbergen en hebben hem daar in onderhoud. Tot heden alleen nog maar positieve berichten.

Zelf heb ik me motor er heen gebracht, dit was een GSX-R uit 1993. Hiervan was de nokkenas vermoedelijk kapot en zou er veel kosten aan kwijt zijn. Ze hebben destijds een scherpe deal gemaakt om de motor in te ruilen voor een R6. Heb toch gekozen om de motor weer mee te nemen, aangezien het mij financieel toen ook niet goed uit kwam.

Just my 2 cents ;)
 
Ik heb toen mijn Bandit 600S daar te koop aangeboden en daar nog een redelijke hoge prijs voor gekregen. Voor de rest geen ervaringen en geen motor daar gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Altijd vooral veel negatieve ervaringen aangehoord over Anbergen. Echter sinds ze in het nieuwe pand zitten nog geen negatieve, maar wel veel positieve verhalen mogen aanhoren. Als het weer weer eens wat beter wordt maar eens ff een keer daar kijken met de brommert :Y
 
ik kan niks anders zeggen dan: TOP :}

kep er eind November mijn 1000RR weg gehaald...
en de hele afwikkeling was relaxed, dit omdat ik op het moment van "koop" geen RBW had...
de motor werd achteruit gezet, en op het moment dat ik mijn RBW weer had...
kon ik testen etc. etc.
was dus allemaal goed, en dus toen de koop rond gemaakt... ;)
 
Vind het maar een flapdrol van een eigenaar.

Heb geprobeerd om er een motor in te ruilen.

Ipv te zeggen, ik heb geen belang bij jou motor als inruiler word het apparaat geheel afgekraakt.
Verkeerde kleur, niet verkoopbaar etc. etc. :(

Ja ja en dezelfde motoren goedkoop vanuit Duitsland importeren.

Aflevering van motoren kan ook veel beter, heb het mee gemaakt met een VFR 750, door hem verkocht.
Remblokken versleten en remolie aan de kook, en daar sta je dan in de Spaanse Pyreneen.
Weer terug in Slagharen komt meneer met de smoes jah geen tijd voor gehad.......waar betaal je afleveringskosten voor :? :(

Wat mij betreft geen 2 cent weerd :N om een reis vanuit Rijswijk voor te ondernemen...lekker verder zoeken
 
ik heb er het een en ander over gehoord, het is natuurlijk wel zo dat mensen die negatief zijn sneller hun reactie op internet zetten dan mensen die positief zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er mijn eerste motor ook vandaan en ik vind zelf dat ze erg goede service hebben en geen rotzooi verkopen. Een vriend van mij heeft daar een R6 gekocht 4 maand geleden en nu was zijn accu stuk. Ze hebben hem er een nieuwe ingezet en niet gezeurd over dat hij hem niet aan de lader heeft gehad of zoiets. Ik ga er nog steeds af en toe heen om even te kijken. Elke zaak heeft wel eens iets wat een ander niet goed vind.
 
Ik heb er mn eerste Duc gekocht, een 916. 2001 dacht ik toen hij nog op de locatie naast het pony-park zat.
Vanzelfsprekend import, hij doet bijna niet anders. Alle papieren erbij en afhandeling en garantie ook OK. Inruil Firestorm ook goed.
Als je weet wat je wilt, een beetje voorbereid bent (lees je verdiept hebt in de fiets die je wilt kopen) naar mijn idee een betrouwbare zaak.
 
Vanmiddag net mijn motor bij Eric (eigenaar) opgehaald..

- Goede service.
- Vriendelijk personeel.
- Ruimte om te onderhandelen.
- Prachtige zaak.

Ik vind persoonlijk dat ik een superdeal met Anbergen motoren heb gemaakt.

Good luck
 
Dit heb ik gepost op baatsen.com

Zeer gemengde gevoelens..

Eind april 2009 gaan kijken voor een Triumph Thruxton.

Eerste contact:
-goed vriendelijk onthaal, koffie staat klaar.

Aangegeven dat ik kwam voor de Thruxton, die stond in de showroom waar ik hem rondom kon bekijken. Wat opviel is de staat waarin de motoren in de showroom staan. Even snel een lap erover en meer niet.. Aangezien de motor een jaar oud was, was deze in prima staat. Een testrit was geen probleem..
Na de testrit, die beviel, was tenslotte een nieuwe motor, onderhandelen over de prijs. Verkoper wist dat er weinig vergelijkbare motoren zijn en dat maakt zijn positie sterk, terecht.

Afgesproken dat er een bepaalde korting zou komen. Prima! Afleverbeurt zonder meerprijs. Top! En een schoonmaakbeurt want de motor was VIES..

Twee weken later de motor gaan halen. Van te voren gebeld over de afleverbeurt en de oliewissel die moest na een jaar, de km stand was dus nog niet gehaald.. Zou allemaal geregeld zijn.

Moment van ophalen: inspectie van motor leerde dat deze niet was gepoetst, kan ik mee leven doe dat ook graag zelf.
Inspectie van olie.. wel heel donker voor nieuwe olie.. Met een vinger over het filter gegaan.. pikzwarte vinger! Geen nieuw filter dus.. Wel hadden ze twee VEEL te grote stickers van de zaak geplakt.. Binnen aangeven wat ik had ondekt. Kreeg te horen dat het erg druk was en de olie echt niet gewisseld hoefde te worden. Wel volgens de boekjes maar niet volgens de firma Anbergen. De neus er toen al van vol en de motor lekker meegenomen. Halverwege huis liet de versnellingspook los.. Gelukkig een noodoplossing bedacht en thuis de boel goed vastgezet! Met de motor daags erna naar de Triumph dealer gegaan. Nieuwe olie die WEL nodig was.. Bleek carbarateurs niet synchroon te lopen.. 150 euro verder was alles top!!

Weer wat later merkte ik dat de koppeling slipte.. na 5000 km..?? Terug naar Anbergen onder garantie natuurlijk gebracht op een maandag. Aangegeven wat er nu speelde en wat er had gespeeld met de motor, dat werd met waardeloze argumenten weggeveegd, begon al te borrelen toen. Was toevallig GEEN leenmotor.. dus succes met je houten been. Anderhalve week later (ja 10 dagen..) was de motor klaar.. wel naar tevredenheid (voorlopig)..

Al met al twijfelachtig vandaar mijn oordeel. Men verkoopt naar mijn mening goede motoren, maar het is puur inkoop, de showroom in en doorverkopen. Ze doen niet vervelend over garantie dus dat spreekt voor ze.

Ik denk niet dat ik er na de garantie van mijn motor nog kom.. :N :N :N :N
 
Vind het maar een flapdrol van een eigenaar.

Heb geprobeerd om er een motor in te ruilen.

Ipv te zeggen, ik heb geen belang bij jou motor als inruiler word het apparaat geheel afgekraakt.
Verkeerde kleur, niet verkoopbaar etc. etc. :(

Ja ja en dezelfde motoren goedkoop vanuit Duitsland importeren.

Aflevering van motoren kan ook veel beter, heb het mee gemaakt met een VFR 750, door hem verkocht.
Remblokken versleten en remolie aan de kook, en daar sta je dan in de Spaanse Pyreneen.
Weer terug in Slagharen komt meneer met de smoes jah geen tijd voor gehad.......waar betaal je afleveringskosten voor :? :(

Wat mij betreft geen 2 cent weerd :N om een reis vanuit Rijswijk voor te ondernemen...lekker verder zoeken


Hm bekend verhaal. Vriend van me wilde zijn motor daar ook inruilen maar kreeg ook te horen dat ze niets met zijn motor konden omdat er al zo een te koop stond blablabla. Beetje vage verkopers lopen er rond.
 
Ik ben er ooit naar toe gereden om naar een FJ1200 te kijken. Die hadden ze nog niet binnen (maar stond al wel op hun website). Oke. Ik ben toen wat gaan rondlopen en heb gekeken naar een GPZ600 die er erg mooi uit zag, maar wel 500 euro meer zou kosten dan de FJ1200. Hij ging iets met de prijs naar beneden en toen was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar de motor en vroeg of ik hem zou kunnen proefrijden. Tijdens het rijden merkte ik dat de koppeling slipte en dat ik niet weg was van het rijgedrag. Eenmaal terug bij de zaak gaf ik dat aan en toen veranderde de sfeer drastisch. De heer Anbergen vond dat ik de motor nu moest kopen aangezien ik erop had proefgereden en ik vond hem verbaal erg aggresief overkomen. Toen ik de zaak wilde verlaten ging hij zelfs boos voor mij staan. Wat een flapdrol.

Ik ben lachend naar buiten gelopen. Ik raad iedereen aan om lekker ergens anders je motor te kopen als je niet zo'n groot budget hebt. Heb je wel geld voor een dure motor, dan word je er vast heel vriendelijk geholpen. :N
 
Je hebt wel in de gaten dat je oma geschopt hebt? :9

Ik heb er begin dit jaar mijn motor gekocht, met inruil van mijn oude.
Niks aan het handje eigenlijk, tot bij de koop bleek dat het om een import ging.
Dit had men wel iets eerder mogen vertellen!
Maargoed, daar kan ik mee leven.
Week later zouden ze hem afleveren, na een beurt natuurlijk,
je weet wel, olie hier en daar vervangen, alles ff nalopen, poetsen...bla bla!
Toen ze hem brachten direct al te zien: Niet gewassen/gepoetst! :N
Zelfs de ketting zat onder het roest...
Volgens hem hadden ze het heel erg druk en dit was er bij ingeschoten... :')
Poosje later eens even goed bekeken....oude rem/carterolie, tank zat er los op...de bout zat er net 1 slag in...Kapje van de exup klep zat los, er misten 2 van die drukbevestigingdingen onder de zit. en zo nog wat meer.
Ook mee terug geweest, olie was niet nodig zeiden ze.... |(
De rest had ik natuurlijk al weer vastgezet, dus ze zeiden dat ik dat vast niet goed had gehad.... :?
Kapje van de exup klep zouden zij even weer vastzetten...kwam ie de werkplaats uit hadden ze het kapje dr maar afgelaten....hij was afgebroken... :?
Ja, dat kan natuurlijk, dus zei ik dat er maar even een nieuwe besteld moest worden dan...

Heb daar tot op heden geen bericht van gehad... '(

Maar goed, voor de rest is de fiets wel prima in orde :X

M.A.W: Kijk wel heel goed voordat je er iets koopt! Ik zal het iig niet snel weerdoen!
 
Je hebt wel in de gaten dat je oma geschopt hebt? :9

Ik heb er begin dit jaar mijn motor gekocht, met inruil van mijn oude.
Niks aan het handje eigenlijk, tot bij de koop bleek dat het om een import ging.
Dit had men wel iets eerder mogen vertellen!
Maargoed, daar kan ik mee leven.
Week later zouden ze hem afleveren, na een beurt natuurlijk,
je weet wel, olie hier en daar vervangen, alles ff nalopen, poetsen...bla bla!
Toen ze hem brachten direct al te zien: Niet gewassen/gepoetst! :N
Zelfs de ketting zat onder het roest...
Volgens hem hadden ze het heel erg druk en dit was er bij ingeschoten... :')
Poosje later eens even goed bekeken....oude rem/carterolie, tank zat er los op...de bout zat er net 1 slag in...Kapje van de exup klep zat los, er misten 2 van die drukbevestigingdingen onder de zit. en zo nog wat meer.
Ook mee terug geweest, olie was niet nodig zeiden ze.... |(

Nou dat is vergelijkbaar met wat ik heb meegmaakt daar.. Wel willen verkopen, geen afleverservice..
De rest had ik natuurlijk al weer vastgezet, dus ze zeiden dat ik dat vast niet goed had gehad.... :?
Kapje van de exup klep zouden zij even weer vastzetten...kwam ie de werkplaats uit hadden ze het kapje dr maar afgelaten....hij was afgebroken... :?
Ja, dat kan natuurlijk, dus zei ik dat er maar even een nieuwe besteld moest worden dan...

Heb daar tot op heden geen bericht van gehad... '(

Maar goed, voor de rest is de fiets wel prima in orde :X

M.A.W: Kijk wel heel goed voordat je er iets koopt! Ik zal het iig niet snel weerdoen!

Verkopen willen ze wel.. Ik had hetzelfde! Motor vies, geen nieuwe olie/geen filter.. Ik kom er niet meer! Heb op Baatsen.com hele review geschreven, staat ook hierboven. Ben nog wel telefonisch benaderd nav daarvan. Ze vonden het vervelend dat het zo gelopen was.. Netjes dat ze bellen, maar.. voorkomen is beter dan genezen..
 
Laatst bewerkt:
Verkopen willen ze wel.. Ik had hetzelfde! Motor vies, geen nieuwe olie/geen filter.. Ik kom er niet meer! Heb op Baatsen.com hele review geschreven, staat ook hierboven. Ben nog wel telefonisch benaderd nav daarvan. Ze vonden het vervelend dat het zo gelopen was.. Netjes dat ze bellen, maar.. voorkomen is beter dan genezen..


Had idd je post al gelezen! En ik kom er idd ook niet meer!
 
Wie heeft er ervaring met Anbergen motoren in Slagharen. heb daar via marktplaats een mooie motor zien staan maar voor ik de rit ga ondernemen vanuit Rijswijk (den Haag) naar Slagharen wil ik wel graag weten of iemand er ervaring mee heeft. is het een bonafide zaak die vertrouwen geeft.
Dank voor jullie evt. reacties
groetend Motorhenk 8-)

Ik heb daar me suzuki gsxr gekocht.
Het is een goede zaak, met veel motoren en goedkoop, deze motoren worden ingevoerd.
Anbergen is wel te vertrouwen.
Ben nog steeds tevreden met de motor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan