Ervaringsvraag Anbergen motoren in Slagharen

Recent heb ik ook een bezoek gebracht bij Anbergen. Mijn schoonvader was op zoek naar een GSXR1000 en bij Anbergen stonden er enkelen. Bij aankomst zagen we een mooi, schoon en fris ogend pand. Bij binnenkomst viel het me wat tegen. De motoren stonden zeer dicht tegen elkaar aan, het was niet echt goed verlicht (terwijl het zaterdag was en best wel een paar klanten liepen) en het was er gewoon steenkoud. Het deed mij denken dat ze sterk aan het bezuinigen waren.
De motoren die er stonden vond ik behoorlijk aan de prijs. Hij wilde weinig van de prijs afdoen en daarna kwam er ook nog eens 250euro afleverkosten bij. Er stond een GSXR6000 van ergens rond de 6000euro. Hij wilde 200 euro van de prijs afdoen, kwam er alleen 250euro afleverkosten bij |( .... Ik zou er geen motor gaan kijken in elk geval.

Een GSX 6000

Wow een GSX is al snel maar om er een 6 Liter blok onder de hangen !!! ;)


Haha geintje.
 
Mijn mening.. Verwacht niets van de service die ze (niet) leveren. Ze hebben mooie praatjes dat ze een servicebeurt aan de motor geven die je koopt. Ze doen er alleen het hoog nodige aan, zoals olie en oliefilter (misschien een bandje of een remblokje). Na mijn bezoek aan een onafhankelijke motorkeurder bleek dat ze zelfs nog te lui waren om het luchtfilter te vervangen en dat ze er een oude band op hadden gegeooid die allang niet meer werd gemaakt.
Ik ben er in de garantieperiode vaak teruggekomen, omdat ik vond dat de motor onregelmatig liep. De motorkeurden vond dit namelijk ook. Ze bleven stug volhouden dat ze er alles aan hadden gedaan. Ze zouden zelfs de bougies hebben vervangen.
Ook had ik last van speling in de voorvork. Ook mee terug geweest. Ze bleven volhouden dat er niets mis mee was. Toen ik hem een keer terug kreeg kwam ik erachter dat ze lucht uit de voorband hadden gelaten. Waarschijnlijk om de speling te maskeren.

Na de garantieperiode ben ik naar een echte motorzaak gegaan om hem een beurt te laten geven. Wat bleek.. Zonder dat ik mijn klachten kenbaar had gemaakt zei de monteur dat hij zo onregelmatig liep dat het leek alsof hij op een boot zat.
Hij heeft de kleppen gesteld etc.. en de bougies vervangen. Dit was namelijk hoognodig!
Ook zei hij dat er speling in de voorvork zat. Een voorvork-revisie was de oplossing.
Na dit hoognodige onderhoud reed mijn motor weer als nieuw!

Ze verkopen vast goede motoren, maar verwacht helemaal niets van de service! Deze heb ik namelijk totaal niet gehad.

Ojah, de motor heb ik vorig jaar april gekocht. (vrij recent dus).
 
Laatst bewerkt:
ik zelf heb er 2 weken geleden een tiger gekocht op inruil met mn oude motor
nette deal kunnen maken verder
na proefrit aangegeven dat remmen voor niet echt goed waren
werd verteld dat dit gecontroleerd werdt
achter rem zijn nieuwe blokken in gekomen zoals afgesproken maar voor is dus niets mee gedaan terwijl gezegd is dat ze gecontroleerd zijn
bleek dus rechter klauw zat muur vast en remcilinders ook
linkerklauw zijn de blokken scheef afgesleten
morgen mee heen om dit met hun te overleggen
 
Laatst bewerkt:
@ banzxr-bas: Knap irritant man. Ik weet niet of dit bericht op tijd nog aankomt, maar laat ze ook je schijven uitlijnen en opmeten. Als er een scheef staat dan moet je dit ook horen. Zorgt ervoor dat je remblokjes verkeerd afslijten.

Ben trouwens blij dat ik dit topic heb afgelezen. Ik had al gekeken op baatsen.com om te zoeken naar recensies, maar deze staan er niet bij. Zegt mij al genoeg (als de dealer dit tegenhoudt). Er is niks mis met import en een scherpe prijs. Wees gewoon duidelijk wat de klant kan verwachten hiervoor. Als er meerprijs staat tegenover een beurt en/of garantie, vermeld dit dan op de website/advertentie!

Ik laat me niet uit het veld slaan, maar door de verhalen en de onduidelijkheid ben ik gaan twijfelen.
 
Laatst bewerkt:
IK heb er vorig jaar mijn X4 gekocht, en dat was een prima ervaring. Ik kreeg een nette prijs voor mijn afgeragde WildStar terug... niks mis mee.

De X4 was tiptop in orde, alles wat slijten kon was vernieuwd.. motor was compleet in nieuwstaat.

Qua service ook niks te klagen. Ik kan negatieve geluiden niet rijmen met de winkel waar ik mee te maken heb gehad. Ook voor mij helaas te ver weg voor "dagelijks gebruik".
 
update:
vandaag naar anbergen geweest en oude blokken mee genomen
na mn verhaal uitgelegd te hebben is er uit gekomen : nieuwe remblokken en excuses dat ze het gemist hadden tijdens de controle beurt
al met al netjes geregeld dus
remblokken hadden ze niet op voorraad dus die worden opgestuurd
 
@ banzxr-bas: Knap irritant man. Ik weet niet of dit bericht op tijd nog aankomt, maar laat ze ook je schijven uitlijnen en opmeten. Als er een scheef staat dan moet je dit ook horen. Zorgt ervoor dat je remblokjes verkeerd afslijten.

Ben trouwens blij dat ik dit topic heb afgelezen. Ik had al gekeken op baatsen.com om te zoeken naar recensies, maar deze staan er niet bij. Zegt mij al genoeg (als de dealer dit tegenhoudt). Er is niks mis met import en een scherpe prijs. Wees gewoon duidelijk wat de klant kan verwachten hiervoor. Als er meerprijs staat tegenover een beurt en/of garantie, vermeld dit dan op de website/advertentie!

Ik laat me niet uit het veld slaan, maar door de verhalen en de onduidelijkheid ben ik gaan twijfelen.

schijven had ik gecontroleerd en die waren goed
probleem zat het er in dat beide klauwen niet even soepel liepen en dus meer slijtage aan een zijde gehad
dit is nu opgelost verder
zoals eerder in topic is gezegd kunnen dit soort dingen gebeuren gaat er om hoe het onderling opgelost wordt
en in mijn geval is het compleet opgelost nu
 
Jep, ben ik ook helemaal met je eens. Zo te horen ben je in ieder geval handig genoeg om te weten wat er mankeert aan je motor. Ik ben wel handig aangelegd, maar onderhoud ed laat ik altijd door een vakman doen. Nu dat ik wat km's erop heb zitten is het iig een wat bekender terrein geworden. Handig als je met een dealer staat te onderhandelen :). Ga er nog maar eens een nachtje over slapen of ik wel bij hun ga shoppen :)
 
Hallo Oma!

Ik heb vorig jaar begin van het seizoen een R6 gekocht bij Anbergen. Keurige motor, goede prijs/inruil gekregen. Werkelijk geen krasje te bekennen, complete onderhoudshistorie er bij, Datatag formulieren, alle bonnen etc etc, heel compleet.

Ik ruilde hierop mijn 'oude' R6 in. Deze fiets was ook hartstikke netjes, weinig km's en liep als een tiet.

Toen ik de motor ging halen, en de mijne over ging dragen werd de sfeer al heel anders dan de keer er voor.
Mijn motor had wat kleine krasjes hier en daar, echt te verwaarlozen beschadigingen. Dit had ik notabene aangegeven, hij had hem ingeruild zonder te zien. Ik heb letterlijk gezegd (en foto's laten zien) 'Hij is heel netjes, er zit wel een klein krasje hier of daar, maar hij is hartstikke netjes"

Ik heb hem achter uit de bus gerold, en toen begon de 'inspectie' Hier zat een krasje en daar zat een krasje, de uitlaatklem was niet mooi meer enz enz. Kortom, afkraken van heb ik jou daar. He vervelende was eventjes, onder voorbehoud van de staat van mijn 2003 R6 had ik de 2007 R6 gekocht. Erg vervelend dus.

Toen starten. Het was winter, Januari/Feb ergens. Accu was dus schoonleeg, lekekr dan. Dus ding aandrukken. Hij wilde geen hulp, lukte wel.
Na wat sprints met de motor aan de hand kreeg hij hem aan de praat. Maanden stil gestaan, dampen uit de originele uitlaat (mét kat dus veel vocht in aanwezig, had in de schuur gelegen nl ivm gebruik sportdemper)

De motor heeft nog geen 3 slagen gelopen en hij rijdt er al met een enorm stuk gas op weg. Lekker dacht ik, dat zou ik nooooit doen met een koud blok. Helemaal niet vlak na de winter.

'Hij houd in!' roept hij. Hij rijdt naar de garagdeur aan de zijkant van het pand achterop het terein. Monteur erbij, en maar gassen op de Jiffy. Na 3 keer gas, waarvan één keer in de toerenbegrenzer ben ik heen gelopen en heb hem gevraagd wat hij in vredesnaam aan het doen was, 'Hij heeft 4 maand stil gestaan hoor!!' zei ik.

'Ja, maar hij hield in, nu is het goed.'

Lekker, stel voor de koop gaat niet door, dan heeft zo'n vent dat dus met je motor gedaan waarmee je zelf super zuinig omgaat.

Enfin, nieuwe motor (keurig gepoetst, verse olie etc etc, keurig voor elkaar!) in de bus geschoven en naar binnen om te betalen. Snel betaald en vertrokken.

Ik kom er NOOIT weer. Wat een verschrikkelijk flapdrol die man. Mijn motor afkraken en afzeiken voor niks. Er waren twee kameraden bij, die stonden er even zo versteld van.

Mijn toevoeging. Heb de 07 R6 nu nog, werkelijk super die fiets. Geen krasje te bekennen, en draait geweldig. Is een import motor, maar dat wist ik. Heb zelfs contact gehad met de vorige eigenaar (e-mailadres weten te achterhalen in documenten) en die heeft mij laten weten dat hij er alleen lange einden mee reedt, oa naar de Superbikes in Assen toe etc.

Fiets komt uit de UK, dus het stuur is wel wennen aan de andere kant :+
 
Hallo Oma!

Ik heb vorig jaar begin van het seizoen een R6 gekocht bij Anbergen. Keurige motor, goede prijs/inruil gekregen. Werkelijk geen krasje te bekennen, complete onderhoudshistorie er bij, Datatag formulieren, alle bonnen etc etc, heel compleet.

Ik ruilde hierop mijn 'oude' R6 in. Deze fiets was ook hartstikke netjes, weinig km's en liep als een tiet.

Toen ik de motor ging halen, en de mijne over ging dragen werd de sfeer al heel anders dan de keer er voor.
Mijn motor had wat kleine krasjes hier en daar, echt te verwaarlozen beschadigingen. Dit had ik notabene aangegeven, hij had hem ingeruild zonder te zien. Ik heb letterlijk gezegd (en foto's laten zien) 'Hij is heel netjes, er zit wel een klein krasje hier of daar, maar hij is hartstikke netjes"

Ik heb hem achter uit de bus gerold, en toen begon de 'inspectie' Hier zat een krasje en daar zat een krasje, de uitlaatklem was niet mooi meer enz enz. Kortom, afkraken van heb ik jou daar. He vervelende was eventjes, onder voorbehoud van de staat van mijn 2003 R6 had ik de 2007 R6 gekocht. Erg vervelend dus.

Toen starten. Het was winter, Januari/Feb ergens. Accu was dus schoonleeg, lekekr dan. Dus ding aandrukken. Hij wilde geen hulp, lukte wel.
Na wat sprints met de motor aan de hand kreeg hij hem aan de praat. Maanden stil gestaan, dampen uit de originele uitlaat (mét kat dus veel vocht in aanwezig, had in de schuur gelegen nl ivm gebruik sportdemper)

De motor heeft nog geen 3 slagen gelopen en hij rijdt er al met een enorm stuk gas op weg. Lekker dacht ik, dat zou ik nooooit doen met een koud blok. Helemaal niet vlak na de winter.

'Hij houd in!' roept hij. Hij rijdt naar de garagdeur aan de zijkant van het pand achterop het terein. Monteur erbij, en maar gassen op de Jiffy. Na 3 keer gas, waarvan één keer in de toerenbegrenzer ben ik heen gelopen en heb hem gevraagd wat hij in vredesnaam aan het doen was, 'Hij heeft 4 maand stil gestaan hoor!!' zei ik.

'Ja, maar hij hield in, nu is het goed.'

Lekker, stel voor de koop gaat niet door, dan heeft zo'n vent dat dus met je motor gedaan waarmee je zelf super zuinig omgaat.

Enfin, nieuwe motor (keurig gepoetst, verse olie etc etc, keurig voor elkaar!) in de bus geschoven en naar binnen om te betalen. Snel betaald en vertrokken.

Ik kom er NOOIT weer. Wat een verschrikkelijk flapdrol die man. Mijn motor afkraken en afzeiken voor niks. Er waren twee kameraden bij, die stonden er even zo versteld van.

Mijn toevoeging. Heb de 07 R6 nu nog, werkelijk super die fiets. Geen krasje te bekennen, en draait geweldig. Is een import motor, maar dat wist ik. Heb zelfs contact gehad met de vorige eigenaar (e-mailadres weten te achterhalen in documenten) en die heeft mij laten weten dat hij er alleen lange einden mee reedt, oa naar de Superbikes in Assen toe etc.

Fiets komt uit de UK, dus het stuur is wel wennen aan de andere kant :+


Sorry hoor, maar je komt hier je verhaaltje doen, maar je ruilt je fiets er wel in??
Het is graag of niet, als zo'n vent onterecht m'n fiets af gaat lopen zeiken, dan gun ik hem z'n winst (uit mijn knip) ook niet, dus adios!
 
Koop was al gesloten, goeie deal gemaakt verder. Begrijpend lezen valt niet mee he?

Ja hoor, volgens mij schrijf je ergens "afkraken van heb jou daar"
Koop was gesloten onder voorbehoud van de staat van jouw fiets, als ik het goed lees. Als hij dan gaat lopen afkraken, dan zou ik zeggen; ok, als je hem zo slecht vindt, laat dan het hele gebeuren maar zitten.
Kritisch naar een motor kijken is iets anders dan afkraken, dan breng ik m'n geld wel ergens anders heen.
Enniewee, veel plezier met je R6, da's uiteindelijk het belangrijkst ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, volgens mij schrijf je ergens "afkraken van heb jou daar"
Koop was gesloten onder voorbehoud van de staat van jouw fiets, als ik het goed lees. Als hij dan gaat lopen afkraken, dan zou ik zeggen; ok, als je hem zo slecht vindt, laat dan het hele gebeuren maar zitten.
Kritisch naar een motor kijken is iets anders dan afkraken, dan breng ik m'n geld wel ergens anders heen.
Enniewee, veel plezier met je R6, da's uiteindelijk het belangrijkst ;)
Maar ik schoot er wat mee op, ik ging er op vooruit. Dat is mijn idee geweest. Voor de rest kon het mij niet veel schelen.

Denk alleen wel dat het verhaal een duidelijk beeld geeft van die club.
 
In mei 2011 heb ik er mijn Midnight Star gekocht. Op zich waren ze erg vriendelijk en attent. Het onderhandelen ging redelijk moeizaam. Ik kreeg een redelijke prijs voor mijn oude motor (er werd even een rondje om heen gelopen en vervolgens op internet gekeken wat de gemiddelde prijs was, waarna een bod volgde), maar van de verkoopprijs van de nieuwe kon nagenoeg niks af, op de kosten voor de afleverbeurt na natuurlijk...
Een van de banden was duidelijk aan vervanging toe en ik wilde dat dit meegenomen werd als onderdeel van de koop. Hun aanbod was dat ik tegen een vriendenprijs een nieuwe band kon kopen, in plaats van de tweedehands die er anders onder zou komen.
Na wat gesteggel over en weer heb ik vervolgens gedreigd de onderhandelingen af te breken waarna ze overstag gingen en de koop werd gesloten.
Toen ik twee weken later de motor op kon halen zag alles er keurig uit. Eenmaal thuis gekomen bleek dat bepaalde onderdelen van de afleverbeurt niet waren uitgevoerd (bijv. het vervangen van luchtfilter) waardoor ik weer die kant op kon om dit onder garantie alsnog uit te laten voeren. Ik heb hierna besloten om het onderhoud daar in ieder geval nooit uit te laten voeren.
Algehele conclusie: Ik ben van mening dat ze er geen rommel verkopen. Ik ben zeer te spreken over de koop die ik heb gesloten en zal er ook zeker weer komen. Wel vind ik het erg jammer dat je erg alert moet zijn als klant, omdat ze op alle mogelijke manieren proberen om hun winstmarge wat aan te scherpen, zowel bij het onderhandelen als bij het nakomen van hun afspraken en bij het onderhoud.
 
Ben naar aanleiding van deze topic weer eens gaan kijken of mijn (schade)motor al gekocht is bij Anbergen. En ja hoor, onlangs verkocht zie ik via de RDW :X . Stond geadverteerd als motor met zeer lichte glijschade, weet ik nog, terwijl die destijds tot mijn ongenoegen TL was verklaard. Ca. 8K aan schade (alles wat gebogen kon worden was gebogen ;( ), voor de helft opgekocht en voor 7K in de etalage gezet :( . Ik hoop dat de nieuwe eigenaar weet wat 'ie gekocht heeft :N .
 
In mei 2011 heb ik er mijn Midnight Star gekocht. Op zich waren ze erg vriendelijk en attent. Het onderhandelen ging redelijk moeizaam. Ik kreeg een redelijke prijs voor mijn oude motor (er werd even een rondje om heen gelopen en vervolgens op internet gekeken wat de gemiddelde prijs was, waarna een bod volgde), maar van de verkoopprijs van de nieuwe kon nagenoeg niks af, op de kosten voor de afleverbeurt na natuurlijk...
Een van de banden was duidelijk aan vervanging toe en ik wilde dat dit meegenomen werd als onderdeel van de koop. Hun aanbod was dat ik tegen een vriendenprijs een nieuwe band kon kopen, in plaats van de tweedehands die er anders onder zou komen.
Na wat gesteggel over en weer heb ik vervolgens gedreigd de onderhandelingen af te breken waarna ze overstag gingen en de koop werd gesloten.
Toen ik twee weken later de motor op kon halen zag alles er keurig uit. Eenmaal thuis gekomen bleek dat bepaalde onderdelen van de afleverbeurt niet waren uitgevoerd (bijv. het vervangen van luchtfilter) waardoor ik weer die kant op kon om dit onder garantie alsnog uit te laten voeren. Ik heb hierna besloten om het onderhoud daar in ieder geval nooit uit te laten voeren.
Algehele conclusie: Ik ben van mening dat ze er geen rommel verkopen. Ik ben zeer te spreken over de koop die ik heb gesloten en zal er ook zeker weer komen. Wel vind ik het erg jammer dat je erg alert moet zijn als klant, omdat ze op alle mogelijke manieren proberen om hun winstmarge wat aan te scherpen, zowel bij het onderhandelen als bij het nakomen van hun afspraken en bij het onderhoud.
Sinds wanneer wordt bij een afleverbeurt een luchtfilter vervangen....? Afleverbeurt is geen grote/kleine beurt, maar een algehele checkup van de motor bij aflevering. Hierbij worden niet altijd zomaar alle onderdelen vervangen als dit niet percé nodig is.
 
Iid een afleverbeurt is alleen maar een controle, olie, filter, luchtfilter enz hoeft niet eens vervangen te worden, daar is een onderhoudsbeurt voor nodig.
En natuurlijk willen ze een zo hoog mogelijke winstmarge hebben, jij loopt ook niet naar je baas met de mededeling dat je liever wat minder wilt verdienen omdat je makkelijk rond kan komen toch???
 
Ja je wilt een zo hoog mogelijke winstmarge maar wel je klant tevreden houden. Anders komt ie nooit meer terug en dat kan je veel meer kosten dan die ene €100
 
Laat ik het anders zeggen: dit was de tweede keer dat ik een motor kocht en in beide gevallen zouden o.a. remvloeistof en luchtfilter gecontroleerd worden en zonodig vervangen. In beide gevallen heb ik de motor vlak na het ophalen nog eens na laten kijken en degene die dat deed was in beide gevallen van mening dat zowel remvloeistof als luchtfilter vervangen hadden moeten worden terwijl dit niet was gebeurd. Ik snap niet dat een zaak op zulke kleine dingen probeert te besparen want het geeft mij als klant direct een vreemd gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan