Ervaringsvraag Anbergen motoren in Slagharen

@tmoons ik verwacht geen grote beurt. Ik verwacht alleen wel dat de motor rijklaar is. En dat is dus niet met bijna versleten remblokken en vergane remvloeistof. Deze motor is dus niet nagekeken. Geen enkel bedrijf zal een motor van 5000 euro meegeven met remblokken waar je nog 1000 km mee kan rijden. Bij het rijklaar maken mag je verwachten dat dingen als remvloeistof correct zijn, en dat is in mijn beleving geen potje met troebele drab er in.
 
even een reactie op het verhaal van kevinblade
met alle respect...als je als verkoper 250 euro in rekening brengt voor een afleverbeurt,mag je als klant toch op zijn minst wel verwachten dat er nw.olie opkomt en {indien nodig}nw bougies...
zoals jij het brengt...alleen ff nakijken of de bike aan de veiligheidseisen voldoed,ja,dan is 250 euro wel heel veel geld.
Naar mijn mening heeft arthurross hier wel een steekhoudend verhaal,ook de toezegging om de manual na te zenden en vervolgens niet doen..getuigd nu niet echt van fatsoenlijk ondernemerschap,come on man..verder....veilige kilometers gewenst.


Als het onderhoudschema bekend is en de olie is nog voldoende en de remmen 50% dan zie ik geen enkele reden om het te vervangen. En hoe kan je als minder deskundige zien dat de olie oud en zwart is?
Maar je bent zo een paar uur bezig met een motor, maar in het redelike is voor alleen nakijken die €,250 best aan de prijs.'
Aan de andere kant mag je niet te veel verwachten voor die €,250.
 
Zo mijn grote beurt, is helemaal klaar.
Alles zelf gedaan en nu is het perfect.
Overmorgen ga ik op motorvakantie naar Italie !!

Wat ik Anbergen kwalijk neem is.

Dat ze voor de afgesproken aflever beurt niets gedaan hebben volgens mij.
Het enigste wat ik heb geconstateerd, is dat de accu opgeladen was.

De olie filter is niet vervangen (was echt nodig)
De Bougies waren niet vervangen (was echt nodig)
Blokolie was dus niet vervangen. (pikzwart)
Er was een lekke olie leiding
De achterband was bijna op
Alle remblokken zitten op 50 %
De extra betaalde manual is nooit opgestuurd.

IK heb dus alles zelf maar gedaan.

De motor bleek achteraf geimporteerd te zijn uit Duitsland in 2008, Dit had ik eigenlijk wel vooraf willen weten.

Er zat geen orgineel gereedschapsetje en achterzadel bij........Maar oke dat wist ik.

Ze hadden duidelijk gezegd dat de motor voor 250 meer een aflever beurd krijg, waarin alle bovenstaande punten worden gecontroleerd en indien nodig worden vervangen, maar waarschijnlijk altijd !

""""Ïndien nodig, heeft bij hun dus een hele andere betekenis""""

Maar om niet te negatief te zijn.

Het is een goede, mooie motor, voor een scherpe prijs !
......Alleen geen beloofde en verwachte services......

Als ze dit open hadden gecommuniceerd, had ik best wel meer willen betalen
voor een ECHTE AFLEVERBEURD.
 
Ik snap die hele "rijklaarkosten" niet. Begrijp me niet verkeerd Pim, heeft niets met jou te maken.
Je koopt een auto of motor in, ziet wat er aan moet gebeuren, maakt dat en rekent die kosten bij de verkoopprijs op. Volgens mij is het zo simpel. Bij goedkopere motoren en auto's vind ik het een slinkse manier om maar niet te hoeven voldoen aan de BOVAG-drempel.

Kan ik als klant ook aangeven dat ik geen "afleverbeurt" voor de auto of motor wil?
Waardoor de auto / motor dus ineens hoger geprijst is en potentiele koper de auto / motor voorbij loopt juist door die prijs. Op het moment dat de klant in de winkel is stappen zij veel makkelijker over die prijs heen. Daarbij komt nog dat sommigen helemaal geen behoefte hebben aan het rijklaar maken omdat zij dit zelf kunnen of uitbesteden bij familie / vrienden / eigen garage. Zij willen doorgaans ook dat die kosten verdwijnen en nemen de auto of motor 'zo mee'.

En dan hebben we het nog niet gehad over eventuele collega zaken die de auto of motor willen overkopen. Zij kunnen alles zelf en hebben geen behoefte aan een auto waar alles al aan gedaan is maar hen inkoop wel (pak 'em beet) 600 euro meer kost omdat hij net onderhoud en alles gehad heeft. Dat verkopen ze er veel liever bij ;)
 
Zo mijn grote beurt, is helemaal klaar.
Alles zelf gedaan en nu is het perfect.
Overmorgen ga ik op motorvakantie naar Italie !!

Wat ik Anbergen kwalijk neem is.

Dat ze voor de afgesproken aflever beurt niets gedaan hebben volgens mij.
Het enigste wat ik heb geconstateerd, is dat de accu opgeladen was.

De olie filter is niet vervangen (was echt nodig)
De Bougies waren niet vervangen (was echt nodig)
Blokolie was dus niet vervangen. (pikzwart)
Er was een lekke olie leiding
De achterband was bijna op
Alle remblokken zitten op 50 %
De extra betaalde manual is nooit opgestuurd.


IK heb dus alles zelf maar gedaan.

De motor bleek achteraf geimporteerd te zijn uit Duitsland in 2008, Dit had ik eigenlijk wel vooraf willen weten.

Er zat geen orgineel gereedschapsetje en achterzadel bij........Maar oke dat wist ik.

Ze hadden duidelijk gezegd dat de motor voor 250 meer een aflever beurd krijg, waarin alle bovenstaande punten worden gecontroleerd en indien nodig worden vervangen, maar waarschijnlijk altijd !

""""Ïndien nodig, heeft bij hun dus een hele andere betekenis""""

Maar om niet te negatief te zijn.

Het is een goede, mooie motor, voor een scherpe prijs !
......Alleen geen beloofde en verwachte services......

Als ze dit open hadden gecommuniceerd, had ik best wel meer willen betalen
voor een ECHTE AFLEVERBEURD.
Wat staat daarover op de koopovereenkomst? Staat daar dat de motor werkelijk een beurt krijgt, of een aflevercontrole? Wat zijn hierin de voorwaarden die gesteld worden aan deze beurt / controle.

Zolang jij daar niet naar vraagt zijn zij niet verplicht dit te melden. Heb jij er wel naar geïnformeerd en zeiden zij dat dit niet zo is, dan is het een ander vehaal. Probleem is echter... Bewijs eens dat zij dit toen ontkenden.

Wederom, wat zijn de gestelde voorwaarden en wat staat er op de koopovereenkomst.

Remblokken op 50% zijn zeker niet nodig. Evenals bijv. banden welke nog niet op hun limiet zitten etc. Wat ik mij vooral afvraag, waarom ben je er niet mee terug gegaan of heb je, indien nodig, de Bovag niet ingeschakeld?


In ieder geval, zoals al eerder aangegeven zit er een levensgroot verschil tussen een verwachtingspatroon van de klant en wat wettelijk verplicht is. Zorg dat je alles precies op papier hebt anders kom je dit soort dingen tegen. Mensen verwachten over het algemeen nu eenmaal 2 briefjes van 10 euro terug wanneer zij er 2 van 5 euro inwisselen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben écht geen fan van Anbergen motoren en hun 'conculega's' uit Hoogenveen heb ik al helemaal geen hoge pet van op. Maar feit blijft dat mensen makkelijk slecht praten over dit soort zaken terwijl de fout (vaak) bij hen zelf ligt. Verwacht gewoon geen hagelnieuwe meer dan perfect afgeleverde auto of motor voor de scherpste prijs, dit is simpelweg niet mogelijk. Uiteindelijk wil de verkopende partij geld verdienen, en jij tevreden zijn met wat je krijgt voor je zuurverdiende muntjes. Maar blijft realistisch m.b.t. het verwachtingspatroon.


Overigens maak ik uit je verhaal op dat jij wel heel makkelijk te bespelen was. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar die 500 euro was voor Anbergen natuurlijk snel en makkelijk verdiend... No offence by the way.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan wel een snelle, kortzichtige een eenzijdige concludie.

Ik heb helemaal niets met de Anbergens/de HP's van deze wereld maar des te meer met hoor en wederhoor!
 
Als ik de reactie's zo lees is dit het nakijken van de motor!!!





Dat dit is bij het wegrijden zeggen ze er dan even niet bij voor het gemak...


:) :) :)
 
@ Pim, een auto verkopen zonder garantie kan niet en als klanten terug komen als ze een klacht hebben hebben ze groot gelijk of het nu een meeneem prijs is geweest of niet...

Als ik iets koop dan is de wet daar duidelijk in, dan mag ik verwachten dat dat ding doet wat ik ervan verwacht doet ie dit niet dan is er in de wet gesteld dat je terug moet naar de verkoper om deze de gelegenheid te geven dit op te lossen, dat jij dan vind als die mensen terugkomen met een gebrek aan een auto dat ze "zeuren" is dan weer jouw perceptie maar zeker niet die van de wetgever...

Of het nu gaat om een 2de hands auto of niet dat doet niet eens ter zake trouwens...
 
Heb mijn motor er vandaan.

Bleek geen gereedschap bakje in te zitten (ja stom vergeten te kijken). Motor zag er verder perfect uit. Zelf gereedschapsbakje gehaald en kom er achter dat een ophaningkje was afbegroken van de kap. Na wat controleren ook de koplamp steun afgebroken en amaturistisch gerepareerd. En over gespoten.
Schade motor dus... Nu is alles recht en zitten er geen grote schade sporen op dus lijkt me om gevallen aangezien er geen reparatie in de lak te zien is aan de kont.

En dan idd nog die grote stickers waar de motor mee vol geplakt is van anbergen die er niet normaal af te krijgen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik die problemen van afleverbeurten vaker mee gemaakt( ik bedoel nu dealers in het algemeen), je koopt een tweedehands motor bij een dealer ( omdat je particulier meestal niet vertrouwd ofzo ), je betaald keihard voor een afleverings beurt en je krijgt hem niet.
Ik vraag me af wat hun ermee opschieten, want het spreekt zich toch rond (collega's enzo )
en in mijn ogen is het pure diefstal want je betaald er gewoon voor.???
Of zou het zo zijn dat van de tien kopers er toch maar 1 vanzich laat horen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Als je 250 euro afleverkosten betaald, wat verwachten jullie er dan van??????

Verse vloeistoffen, even nalopen en dan het op naam zetten, c'est ca.

Ik kan me voorstellen dat er ongetwijfeld mensen zijn die in de veronderstelling zijn dat je voor dit bedrag een grotere grote onderhoudsbeurt krijgt.

Ik zie het meer als wisselgeld overigens.
 
Laatst bewerkt:
Als de motor goed is zegt de dealer ook niet hier heb je je 250 euro terug. Het alleen nalopen van de motor komt niet overeen met dit geld, het is een kleine moeite om toch olie edg te verwisselen, ook al twijfel je.
Op het moment dat je de motor wilt kopen kan alles, als je hem eenmaal gekocht hebt begint het gedoe.
Waarom altijd dat moeilijk gedoe??
 
Als je 250 euro afleverkosten betaald, wat verwachten jullie er dan van??????
Dat als een yamaha 43.000 heeft gelopen en bij 42.000 de klepspeling gecontroleerd moet worden, dat ook gedaan is b.v. Of dat nu aantoonbaar is met historie of net gedaan maakt niet uit. Verder moet de hele motor weer volledig aan het onderhouds schema voldoen.

Als je die motor als handelaar inruilt als net de grote beurt eraan komt trek je ook de prijs van die grote beurt van het inruil bedrag af.

Jammer genoeg wordt hiermee gesjoemeld om maar te kunnen voldoen aan de vraag van de consument :')

Daarom handel ik niet in motorfietsen. Die worden dan te duur -O-
 
Laatst bewerkt:
Dat als een yamaha 43.000 heeft gelopen en bij 42.000 de klepspeling gecontroleerd moet worden, dat ook gedaan is b.v. Of dat nu aantoonbaar is met historie of net gedaan maakt niet uit. Verder moet de hele motor weer volledig aan het onderhouds schema voldoen.
:N

Dat is utopie. Ze kijken hem na, en maken hem technisch in orde. Olie checken ze met een bepaald apparaat oid, als die zegt goed dan is het goed. Rest van het zaakje idem.

Ik voer elke keer de discussie bij motorzaken als ik een motor ga kopen over dit, en feitelijk kunnen ze niks hard maken, geen één van allen.
 
Nee, dat is wat je moet eisen voor die 250 euro. Zo niet geen 250 euro betalen.
Dat gaat geen van beiden lukken, het is een verkapte marge. Zo noem ik het ook altijd. het helpt me wel altijd aan meer korting. Anders gaat het feest idd niet door.
 
Een beetje dealer zou standaard een fiets die in de etalage gezet wordt al moeten nakijken op basisdingetjes. Voor ie verkocht wordt, of voor er proef mee gereden moet worden.

Vraag me af hoe dat nu gaat en of er uberhaupt wel naar motoren gekeken wordt bij binnenkomst behalve om de inruilprijs te verlagen.

Als ik lees dat er 250 euro betaald voor rijklaarkosten betaald moet worden maar de motor gewoon geleverd wordt met zwart olie ed.. Zo moeilijk is het dan toch niet om gewoon dat soort dingen die direct bij binnenkomst te vervangen of er in ieder geval een blik op te werpen?

Wordt er bij inruil ook proefgereden, alvorens tot inruilprijs te komen, of zelfs dat ook al niet? Weet niet, nooit zaken gedaan met motorzaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan