esquad spijkerbroek kan niet tegen hitte

"It's not a bug, it's a feature" :) Volgens mij is het de bedoeling dat die broeken verharden op het moment dat je er een schuiver mee maakt. Je creeert dan op het contactvlak met de weg een solide vlak, wat altijd steviger is dan vezels. Het nadeel is dat je in de loop der tijd door gewoon gebruik ook andere wrijving hebt. Met name bij de plooien rond je liezen. Denk dat ze daar gewoon nooit zo bij stil gestaan hebben en dat dat gewoon structureel een probleem is met die broeken.
 
Laatst bewerkt:
"It's not a bug, it's a feature" :) Volgens mij is het de bedoeling dat die broeken verharden op het moment dat je er een schuiver mee maakt. Je creeert dan op het contactvlak met de weg een solide vlak, wat altijd steviger is dan vezels. Het nadeel is dat je in de loop der tijd door gewoon gebruik ook andere wrijving hebt. Met name bij de plooien rond je liezen. Denk dat ze daar gewoon nooit zo bij stil gestaan hebben en dat dat gewoon structureel een probleem is met die broeken.
Ze zijn broos geworden. Niet hard in de zin zoals jij het zegt.
 
Ik denk niet dat ik naar ten kate ga. Ik heb die broek daar niet gekocht, ik vind het niet netjes om daar mijn verhaal te gaan halen. Wellicht maar op de blaren zitten (he wat toepasselijk :))


waarom niet?? je kan toch vragen of zij je willen helpen?? doe je verhaal en zeg dat je er door je slechte frans moeilijk uitkomt met de fabrikant.. laat evt de plekken zien en vraag of zij er ervaring mee hebben..

niet eisend opstellen en aangeven dat je het wel zelf op wil lossen, maar dat dat nu even niet lukt vanwege je frans.. een beetje zaak wil je dan echt wel helpen hoor, ook al heb je daar niks gekocht..
 
waarom niet?? je kan toch vragen of zij je willen helpen?? doe je verhaal en zeg dat je er door je slechte frans moeilijk uitkomt met de fabrikant.. laat evt de plekken zien en vraag of zij er ervaring mee hebben..

niet eisend opstellen en aangeven dat je het wel zelf op wil lossen, maar dat dat nu even niet lukt vanwege je frans.. een beetje zaak wil je dan echt wel helpen hoor, ook al heb je daar niks gekocht..
ik ken die mensen van ten kate namelijk niet.
 
ik ken die mensen van ten kate namelijk niet.


dat maakt toch niet uit joh.. vragen kan altijd, willen of kunnen ze je niet helpen heb je het iig geprobeerd, nu zit je met een broek die niet doet wat ie moet doen.
het is voor de meeste zaken geen enkele moeite om dingen terug te sturen, de fabrikant geeft de garantie en niet de winkelier..

ik heb zelf bijna 20 jaar in een winkel gestaan en deed het ook wel hoor.. geen enkel probleem, een telefoontje wat er mogelijk is of niet.. de klant blij en jij een goed gevoel dat je in ieder geval hebt geprobeerd om iemand te helpen..
 
even een update. Bij esquad geloven ze er geen barst van maar ze zeggen dat ze de stof wel nader willen onderzoeken en of ik de broek even op kan sturen. Dus dat word de vervolg stap. Hopelijk wordt het niet iets knulligs als in "sorry is toch echt door het strijken, geen garantie en geen vervangende broek"
 
En zoals ik al dacht. Esquad trekt zijn handen er vanaf en zeggen dat ik mijn broek Bij een hitte bron heb neergelegd... en anders dan mijn motor kan ik me niet bedenken wat dit zou moeten zijn. Het vervelende is ook dat het steeds erger wordt over de hele broek heen. Nou... Het was een knap dure broek. Ik zal zeker geen esquad meer kopen. Kan het me echt niet voorstellen hoe lullig ze dit hebben gedaan.


Dear Sir,

The ARMALITH® used on your jeans has been developed to protect you against abrasion. The technical fiber at the heart of the tissue is a Ultra High Molecular Weight Polyethylene (UHMWPE). This technical fiber resists again cutting, chemical products and moderate heat impacts. Once its combined with the cotton fiber, it constitutes an ideal barrier against abrasion.
This fiber resists the heat generated on a moto crash. However, it was not conceived to protect against fire or prolonged contact with a source of heat.
Our analysis shows clearly the sample has been exposed to a heat source on a defined and visible zone.
We are sorry the way you bought the pant did not inform you enough on this sensitive point.
We cannot achieve your request and handle this under warranty, we send back the pant.
Best regards

Esquad
 
hmmm, kruis... warmte... uitlaat...
wat heb je gedaan dan??? :P





Nee, vind het wel sneu voor je. Als je broek door gewoon gebruik kapot gaat en dan die reactie van de fabrikant krijgt :N
 
hmmm, kruis... warmte... uitlaat...
wat heb je gedaan dan??? :P





Nee, vind het wel sneu voor je. Als je broek door gewoon gebruik kapot gaat en dan die reactie van de fabrikant krijgt :N

Deze broek vertoonde na een maand (2 hooguit) al deze gebreken. Bij ons in huis wordt niets gestreken (afgezien van de overhemden die aan moeten naar een klant). Dus ik vind het een beetje een bullshit verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen reclame voor Esquad!
Beetje service voor z'n dure broek zou geen kwaad kunnen.

Jammer dat nog niet zoveel mensen een esquad broek hebben, dan zouden er wat meer ervaringen zijn.
Is het geen idee om een motorblad aan te schrijven? Ik zie in Motor Magazine ook weleens een reporter rijden met een esquad broek aan.
 
tja... ik lees meestal geen motorbladen... vraag me uberhaupt af of dat nog wat gaat helpen. Ik zou niet eens weten welk blad ik het beste zou aanschieten hierover.

Ik had ESquad nog gemailed hieromtrent, zeker omdat ik het nogal een slechte actie vind voor zo'n dure broek (zeker na 2 maanden, kijk als het 2 jaar was dan had ik nog gezegd, dat is gewoon gebruik).

Maargoed, Weer maar eens een reden om geen vertrouwen in fransen te hebben :)
 
Als ie niet tegen hitte kan moet je m gewoon nu gebruiken, tering wat is t koud buiten :+
 
Ik heb net een berichtje gestuurd naar esquad er zaten harde plekken in mijn broek en de stof begon van elkaar los te raken, iets wat na enkele maanden gebruik zich voordeed. Ze claimen echter dat het door hitte komt.

Specifiek door strijken of het opslaan bij een uitlaat.

Nu strijk ik mijn jeans eigenlijk niet en komt het ook niet voor dat ik mijn spijkerbroeken opsla bij een uitlaat.... maar het is wel frapant dat een spijkbroek niet tegen hitte zou kunnen. Terwijl je op een motor toch best mag verwachten dat het warm wordt. Een motorbroek verkopen die je niet op een motor mag gebruiken is toch eigenlijk wel een vreemd iets.

Afijn... ik krijg geen garantie op mijn broek... jammer, het heeft nogal wat gekost namelijk. Maar dit is alvast een waarschuwing voor anderen.


Opgewonden? :+ zou zomaar kunnen gezien je ondertitel
 
Terug
Bovenaan Onderaan