esquad spijkerbroek kan niet tegen hitte

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Ik heb net een berichtje gestuurd naar esquad er zaten harde plekken in mijn broek en de stof begon van elkaar los te raken, iets wat na enkele maanden gebruik zich voordeed. Ze claimen echter dat het door hitte komt.

Specifiek door strijken of het opslaan bij een uitlaat.

Nu strijk ik mijn jeans eigenlijk niet en komt het ook niet voor dat ik mijn spijkerbroeken opsla bij een uitlaat.... maar het is wel frapant dat een spijkbroek niet tegen hitte zou kunnen. Terwijl je op een motor toch best mag verwachten dat het warm wordt. Een motorbroek verkopen die je niet op een motor mag gebruiken is toch eigenlijk wel een vreemd iets.

Afijn... ik krijg geen garantie op mijn broek... jammer, het heeft nogal wat gekost namelijk. Maar dit is alvast een waarschuwing voor anderen.
 
Blij dat ik er geen gekocht heb...
Vreemd verhaal inderdaad, als je zou vallen en je broek schuurt langs het asfalt, ontstaat er volgens mij toch ook hitte door de wrijving. Dus dan zou die al uit elkaar vallen? :?
 
Zoals Rene zegt, lijkt me op z'n minst vreemd dat een motorbroek niet tegen hitte zou kunnen. Er wordt flink wat warmte gegenereerd als je onderuit gaat en over het asfalt schuift.

Weet niet of je die broek nieuw bij ze hebt gekocht? In dat geval kan je ervan uitgaan dat je rechtsmatig nog wel garantie op die broek hebt en dit ook van ze mag eisen.
Aan jou de vraag of je het brieven schrijven en getouwtrek er voor over hebt.
 
Zoals Rene zegt, lijkt me op z'n minst vreemd dat een motorbroek niet tegen hitte zou kunnen. Er wordt flink wat warmte gegenereerd als je onderuit gaat en over het asfalt schuift.

Weet niet of je die broek nieuw bij ze hebt gekocht? In dat geval kan je ervan uitgaan dat je rechtsmatig nog wel garantie op die broek hebt en dit ook van ze mag eisen.
Aan jou de vraag of je het brieven schrijven en getouwtrek er voor over hebt.
nieuw gekocht maar wel uit frankrijk... dus het wordt lastig. ze zeggen zelf dat het door mijn "onjuist" gebruik komt. maar goed, ik strijk mijn spijkerbroeken echt niet en als het echt zo heet is als ze zeggen dan zou ik brandwonden hebben op mijn benen... laten die plekken nu dicht bij mijn kruis zitten... wat dus wel aangeeft dat het lang niet zo heet zou kunnen zijn als ze zeggen.
 
Je hebt gewone een veel te warme zak ;)
Valt me tegen van Esquad zulke slechte service, voor een veel te dure broek!
 
Als de broek nog geen half jaar oud is is het hier in nederland zo dat de verkoper maar moet bewijzen dat de broek verkeerd gebruikt is, denk dat dit europees is je zou dit nog eens aan kunnen kaarten...
 
hmm heb zelf een spijkerbroek van Vanucci, nergens last van terwijl die toch ook normaal gebruikt wordt. zeker bij het kruis kan het ook niet te warm worden van de uitlaat lijkt me.

staat wel in de spijkerbroek dat je hem niet tegen een hittebron aan moet houden maar dat gebeurt ook eigenlijk niet, logisch dat dan het katoen van de spijkerbroek zou gaan smelten.
 
Ik heb net een berichtje gestuurd naar esquad er zaten harde plekken in mijn broek en de stof begon van elkaar los te raken, iets wat na enkele maanden gebruik zich voordeed. Ze claimen echter dat het door hitte komt.

Specifiek door strijken of het opslaan bij een uitlaat.

Nu strijk ik mijn jeans eigenlijk niet en komt het ook niet voor dat ik mijn spijkerbroeken opsla bij een uitlaat.... maar het is wel frapant dat een spijkbroek niet tegen hitte zou kunnen. Terwijl je op een motor toch best mag verwachten dat het warm wordt. Een motorbroek verkopen die je niet op een motor mag gebruiken is toch eigenlijk wel een vreemd iets.

Afijn... ik krijg geen garantie op mijn broek... jammer, het heeft nogal wat gekost namelijk. Maar dit is alvast een waarschuwing voor anderen.


staat er ergens expliciet dat de motorbroek door motorhitte uit elkaar kan vallen of dat je hem niet mag strijken als je dat al gedaan zou hebben.

gewoon werk van maken aangezien je ook mag verwachten dat een motorbroek een beetje tegen motor hitte kan.

trouwens, brandplekken bij je kruis...lig je de hele tijd tegen je tank aan te rijden of zo :P :+
 
hmm heb zelf een spijkerbroek van Vanucci, nergens last van terwijl die toch ook normaal gebruikt wordt. zeker bij het kruis kan het ook niet te warm worden van de uitlaat lijkt me.

staat wel in de spijkerbroek dat je hem niet tegen een hittebron aan moet houden maar dat gebeurt ook eigenlijk niet, logisch dat dan het katoen van de spijkerbroek zou gaan smelten.


hmmm.. katoen smelt niet hoor.. :N
 
Ik heb hem dus uit frankrijk. Dat maakt het lastig om garantie te claimen omdat ik ht via de post heb geregeld. Ik heb weer een email gestuurd naar de fabrikant, en zal nog naar de winkel een email sturen. mijn frans is alleen niet zo goed :D
 
Ik heb hem dus uit frankrijk. Dat maakt het lastig om garantie te claimen omdat ik ht via de post heb geregeld. Ik heb weer een email gestuurd naar de fabrikant, en zal nog naar de winkel een email sturen. mijn frans is alleen niet zo goed :D


niet de winkel maar de fabrikant geeft garantie.. dus het maakt niet uit waar je het hebt gekocht.. en dit is volgens mij gewoon een produktiefout, dus iets voor de fabrikant
 
niet de winkel maar de fabrikant geeft garantie.. dus het maakt niet uit waar je het hebt gekocht.. en dit is volgens mij gewoon een produktiefout, dus iets voor de fabrikant
beide de fabrikant alswel de verkoper zitten in frankrijk.

De fabrikant heeft het al afgeschoven als "user error" ik heb al een email terug gestuurd met de opmerking dat ik het er echt niet mee eens ben en dat ik zeker niet een strijkijzer gebruikt heb. Het is dus even afwachten wat ze gaan zeggen... maar ik denk dat ze er gewoon niets mee gaan doen, en dan kan ik ook weinig maken.
 
hmmm.. katoen smelt niet hoor.. :N
Er zit dan ook plastic doorheen.
ARMALITH® is a mixed fabric produced from a fibre that is generally used for non-textile applications (for example in the defence, space or offshore sectors). The fibre is reworked, treated and combined with a cotton thread, and is then woven using a special process – the breaking limit of a trouser leg made of this material is greater than 10 tons! Powerful bikes can be ridden in complete safety by bikers wearing ARMALITH® outfits.
Zie ook: infotech
 
Kevlar is ook plastic. ;) Zie ook wiki en Kevlar.
Plastic is the general common term for a wide range of synthetic or semisynthetic organic amorphous solid[1] materials used in the manufacture of industrial products. Plastics are typically polymers of high molecular mass, ....

Kevlar is synthesised in solution from the monomers 1,4-phenylene-diamine (para-phenylenediamine) and terephthaloyl chloride in a condensation reaction yielding hydrochloric acid as a byproduct. The result has liquid-crystalline behaviour, and mechanical drawing orients the polymer chains in the fiber's direction.
 
Laatst bewerkt:
Verder is de trekkracht van armalite kennelijk heel hoog: je kunt een vrachtwagen aan een dun draadje ophangen. Maar dat zegt idd niet per se iets over schuifschade of het verdragen van temperatuurschommelingen. Ikzelf hou het bij de standaard plastic pakken of bij leer.

Ik heb ooit een prachtig (plastic) badpak gekocht waar je niet mee in de zon mocht en niet mee in het zoute water of chloorwater. Maar de lycra gaf een prachtige pasvorm.


[edit]Soort dubbelpost...[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Kevlar is ook plastic. ;) Zie ook wiki en Kevlar.



"....Enkele andere mooi meegenomen eigenschappen van Kevlar zijn dat de stof niet kan smelten..." "....Vezels gesponnen uit para-aramide hebben een bijzonder grote treksterkte, laag gewicht en kleine rek en ze zijn bestand tegen relatief hoge temperaturen...." (ff gepikt van een site over dit materiaal)

katoen smelt ook niet, want is een natuurlijke vezel.. er zal inderdaad nog een andere kunststof doorzitten... maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze in motorkleding kunststoffen gebruiken die smelten op een relatief lage temperatuur..

@ TS... Ten Kate verkoopt het in nederland.. dus als ik jou was, trek daar eens aan de bel en doe je verhaal..
 
Verder is de trekkracht van armalite kennelijk heel hoog: je kunt een vrachtwagen aan een dun draadje ophangen. Maar dat zegt idd niet per se iets over schuifschade of het verdragen van temperatuurschommelingen. Ikzelf hou het bij de standaard plastic pakken of bij leer.

Ik heb ooit een prachtig (plastic) badpak gekocht waar je niet mee in de zon mocht en niet mee in het zoute water of chloorwater. Maar de lycra gaf een prachtige pasvorm.


[edit]Soort dubbelpost...[/edit]


hmmmm... plastic is een kunststof, maar een kunststof is niet altijd plastic...

kunststof wil alleen maar zeggen dat het een kunstmatig verkregen vezel is, viscose is bv ook een kunststof maar wel van natuurlijk (nl cellulose net als katoen) materiaal, dus absoluut geen plastic
Daarbij is het smeltmoment van de diverse kunststoffen nogal verschillend of wil je gelijk alle kunststoffen op 1 hoop gooien??

(overigens het engelse plastic is meer te vertalen als flexibel, soepel, buigbaar dan als het kunststof zoals wij het kennen)
 
Ho, ik druk me niet zuiver uit, denk ik.
Er is zat plastic dat smelt bij niet zulke hoge temperaturen. Er zijn fantastische plastics. Gore-tex bijvoorbeeld, houdt je lekker droog.
Armalith is (volgens mij gewoon een) plastic. JS reageert met iets als 'oh, ehm, is Kevlar ook plastic'? Ja, kevlar is ook plastic, aldus wiki (zie wiki). Maar ik bedoel niet dat Armalite dezelfde eigenschappen heeft als Kevlar. Die kunnen heel anders zijn, wiki zegt er (o zalige bron van info) niets over.
Elke plastic heeft voor en nadelen. Kennelijk is de trekkracht van Armalith heel hoog, en de temperatuurtolerantie laag. En dat zegt idd nog niets over of het geschikt is als motorbroekmateriaal. Al is er vast een consumentenbond mee gaan stunten.
 
Laatst bewerkt:
Ho, ik druk me niet zuiver uit, denk ik.
Er is zat plastic dat smelt bij niet zulke hoge temperaturen. Er zijn fantastische plastics. Gore-tex bijvoorbeeld, houdt je lekker droog.
Armalith is (volgens mij gewoon een) plastic. JS reageert met iets als 'oh, ehm, is Kevlar ook plastic'? Ja, kevlar is ook plastic, aldus wiki (zie wiki). Maar ik bedoel niet dat Armalite dezelfde eigenschappen heeft als Kevlar. Die kunnen heel anders zijn, wiki zegt er (o zalige bron van info) niets over.
Elke plastic heeft voor en nadelen. Kennelijk is de trekkracht van Armalith heel hoog, en de temperatuurtolerantie laag. En dat zegt idd nog niets over of het geschikt is als motorbroekmateriaal. Al is er vast een consumentenbond mee gaan stunten.

ik denk dat je plastic en kunststof niet door elkaar moet halen.. een kunststof vezel is absoluut niet hetzelfde als een plastic tasje..

kevlar is geen plastic.. kevlar is een kunststof vezel waarbij het smeltpunt op 450 gr C ligt.. het smeltpunt van plastic ligt volgens mij rond de 100..

en als je naar de site van esquad kijkt zie je dat de broeken verstevigd zijn met kevlar.. houdt dus in (wetende dat katoen niet smelt maar brand m.b.v. vuur) dat je boven op je benen heel lastig bij normaal gebruik smeltplekken kan krijgen, daar moet je dan echt moeite voor doen..


overigens is armalite een wapen... ik denk dat je para aramide bedoelt?? en dat is dan de productnaam van kevlar (kevlar is een handelsnaam van dupont)
 
Blij dat ik er geen gekocht heb...
Vreemd verhaal inderdaad, als je zou vallen en je broek schuurt langs het asfalt, ontstaat er volgens mij toch ook hitte door de wrijving. Dus dan zou die al uit elkaar vallen? :?

Goeie opmerking. Ook bij de Vanucci wordt tegen hitte gewaarschuwd.
Lijkt me dat hitte, met name wrijvingshitte, juist iets is waar een motorbroek tegen moet kunnen.......
 
Ja plastic of kunstof. Je moet er wel vanuit kunnen gaan dat een motorbroek niet kapot gaat van het zitten op een motor.

Ik denk niet dat ik naar ten kate ga. Ik heb die broek daar niet gekocht, ik vind het niet netjes om daar mijn verhaal te gaan halen. Wellicht maar op de blaren zitten (he wat toepasselijk :))
 
Wat die plastic/ kunststof definitie betreft... das hetzelfde.... plastic is een wat oneerbiediger verzamelnaam voor kunststoffen, maar zoals gesteld is niet iedere kunststof een plastic...

Armalite is een door Esquad geregistreerde naam, het is geen speciale kunststof maar waarschijnlijk gewoon een soort Kevlar http://www.explainthatstuff.com/kevlar.html
 
En dus plastic.

Dat het heel ander plastic is dan het polyetheen waar de albert hein-tas van gemaakt is, snap ik ook wel. Polymeren heb je in alle soorten en maten.
Maar misschien moet ik het hebben over synthetische polymeren. Dat sluit natuurlijke zoals zetmeel uit.

'Plastic' is vergelijkbaar met 'koekblik'. Er zijn vele soorten koekblik. Zowel bijv een golfje als een mercedes. 'Kunststof' is vergelijkbaar met 'vervoermiddel'. Er zijn vervoermiddelen die koekblik zijn. Er zijn kunststoffen die plastics zijn, en die dat niet zijn. Inderdaad, een VTR 1000F is geen koekblik. En een mercedes is wel een vervoermiddel.
Maar plastic auto's kun je moeilijk koekblik noemen. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan