Ethanol in Benzine

Die man bovenaan het bericht laat een cilinderkop zien.
Maar ik vraag me toch af hoe de kleppen kunnen beschadigen door E10
Dat kunstof, rubber en carburators worden aangetast is me bekend, maar kleppen???
Krijg de indruk dat het hele verhaal zwaar overdreven is.
 
Die man bovenaan het bericht laat een cilinderkop zien.
Maar ik vraag me toch af hoe de kleppen kunnen beschadigen door E10
Dat kunstof, rubber en carburators worden aangetast is me bekend, maar kleppen???
Krijg de indruk dat het hele verhaal zwaar overdreven is.
Kleppen rammelen er vanzelf wel een keer uit met die Chinese meuk.
 
Er zijn diverse onderzoeken dat er gewoon regenwoud wordt gekapt voor de productie van bio ethanol en dat ze dat beter kunnen gebruiken voor menselijke voedselproductie.
Het schroot wat er over blijft zag gerust worden verwerkt in diervoeders.
Sterker nog ... er gaat bijv gewoon geraffineerde/ ruwe soyaolie non gmo direct door naar de bio,krankzinnig!
 
Ze hebben het over losgeweekte rubberdeeltjes die tussen de kleppen en klepzittingen vast komen te zitten waardoor je compressieverlies krijgt. Zal wel chinees rubber zijn
 
Veel mensen kopen die scootertjes om mee rond te raggen.
Die hebben dikwijls ook geen trek in duurdere benzine even los van de gevolgen.
E5 95 is nergens meer of veel te weinig te verkrijgen.
En daar heb je het recept voor de ellende
 
Nou, vertel eens waar het wel om draait.
Het is toch een feit dat motoren vele malen vuiler zijn dan bijvoorbeeld SUV of andere ASObakken.
Als je dat leuk vindt of het kan je niks schelen, is dat een beetje aso.
Dat mag toch wel gezegd worden.
Dat jij dat niet leuk vind is iets anders.
Het wordt misschien tijd om een andere hobby te zoeken.

Net als die rijke gepensioneerde "Boomers" die zo iets achterlijks doen als op een groot vervuilend cruise schip varen.
Of met een vervuilende camper door Europa scheuren.
Zo zijn er nog wel 10tallen op te noemen.
Mensen denk toch eens na, voordat je voor je eigen plezier de aarde om zeep helpt.
Weetje ik zou als ik jou was 17 van de grootste Cruiseschepen laten zinken .Die vervuilen net zoveel als alle automobielen die er rond rijden op deze planeet .

En kan me ook niet heugen dat mijn ouders erg aan het milieu dachten .Daarom zitten we nu met deze shit Dus ga opa en oma lastig vallen Enjoy
 
Die man bovenaan het bericht laat een cilinderkop zien.
Maar ik vraag me toch af hoe de kleppen kunnen beschadigen door E10
Dat kunstof, rubber en carburators worden aangetast is me bekend, maar kleppen???
Krijg de indruk dat het hele verhaal zwaar overdreven is.
Ze worden met E10 natuurlijk wel warmer dan waar ze voor gemaakt zijn. En zoveel marge zal dat spul niet hebben.
 
Ze worden met E10 natuurlijk wel warmer dan waar ze voor gemaakt zijn. En zoveel marge zal dat spul niet hebben.
Tja waarvoor zijn ze dan wel gemaakt,ze zijn gemaakt voor mensen die voor zo weinig mogelijk geld een opzich
van een afstand gezien leuk uitziende scooter willen kopen,ga je goed kijken zie je dat ze van de goedkoopste materialen
die ze in China konden vinden zijn gemaakt,en die goedkope materialen bevinden zich ook in het motorblok.
Ik zie mijn collega nog aan komen rijden op zijn nieuwe made in China Quad,oh wat was hij trots op zijn
nieuwe aanwinst,nu is een Quad eigenlijk bedoeld voor off the road rijden,dus mijn collega deed dat ook,
toen begon de ellende,er scheurde van alles kapot,de remmen werkte op een gegeven ogenblik niet meer,
het frame scheurde en als klap op de vuurpijl had het blok het ook maar opgegeven en dat alles binnen een paar maanden tijd.
Hij heeft het hele apparaat in stukken geslepen en in de oudijzerbak gemikt,hij zei ik wil dat ding niet eens verkopen,dat kan ik een ander niet
aandoen.
 
Lijstje van de uitbater van Tinq, Gulf en BP. Verre van volledig, slechts een opsomming van hun stations die 98 (E5) verkopen.

Voor dat geld waar je bij Tinq 98 hebt, heb je bij bijvoorbeeld Shell V-Power. Dat voelt dan toch meer premium voor m'n centen :+
Ja verdomd, nu zie ik het pas. Wat verneukeratief. Ik denk dat de meesten alleen in die 95 E5 geinteresseerd zijn maar die locaties (slechts 10 in het hele land) kan je er helemaal niet uit halen.
 
Ook wel een interessante. Niet voor het milieu, niet voor JanHeinEhv, maar voor inkomsten van de vriendjes van Rutte. Het geld regeert dus toch.

shutterstock_1155563959-560x280.jpg


En deze had ik al eens eerder geplaatst, blijkt toch wel een kern van waarheid in te zitten. Alleen hier zijn de veroorzakers van de vervuiling nog niet benoemd. Pure ethanol brandt schoner, toch vreemd als je bij de benzine bijmengt dat het vuiler brand.
De test
 
Ja verdomd, nu zie ik het pas. Wat verneukeratief. Ik denk dat de meesten alleen in die 95 E5 geinteresseerd zijn maar die locaties (slechts 10 in het hele land) kan je er helemaal niet uit halen.
Het lijstje slaat inderdaad echt nergens op :P.

Kort door de bocht moet je gewoon kiezen tussen 98/"premium" of 95 E10. De 95 E5 heb ik de laatste maanden echt nergens meer gezien. Het biedt ook geen voordelen (hooguit een paar cent (?)) ten opzichte van 98 (waar ik nog nooit een E10 van gezien heb, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat).
 
Ik ga al een tijd naar Poppel tank dan ca 150 liter Super + -= 98 E5 (40 in mijn auto en 110 liter in jerrycans
die 110 liter gebruik ik voor mijn motoren.
Is ca 10 kilometer rijden enkele reis
 
Ik denk dat ik maar bedank voor dit goedbedoelde cadeau.
Ik wil niet mijn bijstandsuitkering in gevaar brengen.
Of gedonder met de verzekering.
Ik heb wel een motor gehad, maar sinds ik in de bijstand zit is die verkocht.
Ik heb goed nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik destijds een enorme vervuiler was.
Een oud spreekwoord zegt: beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Ik ben dus bekeerd tot een weldenkend mens.
Hopelijk kan ik hier nog meer mensen overhalen om hetzelfde te doen.
Sober leven zonder allerlei zinloze dingen alleen maar om anderen te imponeren.
Je bent gewoon een pauper man, een uitzuiger, verspilde zuurstof die ook door de carburateurs van m’n motoren had kunnen stromen. Graaf een gat en ga er in liggen dan ben je over een paar jaar misschien werkelijk nuttig voor de samenleving als brandstof.

Fantast! Troll
Dat dus.
 
Ik wil toch nog even reageren op alle “haat” die ik over mij krijg.

Het moet toch mogelijk zijn om mijn mening te geven.

We leven in een vrij land waar iedereen mag zeggen wat hij wil, zonder te beledigen.

Ik heb vroeger ook motorgereden omdat ik dat een leuke hobby vond.

Maar ik kwam tot het inzicht dat ik daarmee heel fout bezig was.

Het is toch een feit dat motoren vele malen vervuilender zijn dan grote auto’s of vrachtwagens.

En dat terwijl er nauwelijks nuttige kilometers mee gemaakt worden.

Als een vrachtwagen etenswaren naar de winkel brengt, vervuilt hij, maar er gebeurt wel iets nuttigs mee.

Omdat ik dat in dit vrije land kenbaar maakt, zijn er mensen die mij dood wensen.

Dat is niet zo netjes. Een instelling van : Degene die aan mijn hobby komt moet weg!

Al help ik daarmee de aarde om zeep. Daar geef ik niks om.

Maar ik moet wel begrip hebben voor zijn mening.

Het was mijn bedoeling om mensen hier aan het denken te zetten.

Wat een onverdraagzaamheid, die steeds verder toeneemt.

Geert Wilders vind toch ook dat hij zijn mening mag verkondigen.
 
Ik ga al een tijd naar Poppel tank dan ca 150 liter Super + -= 98 E5 (40 in mijn auto en 110 liter in jerrycans
die 110 liter gebruik ik voor mijn motoren.
Is ca 10 kilometer rijden enkele reis
110 liter leek mij veel, maar blijkbaar mag je gewoon max 4x60 liter brandstof vervoeren in je kofferbak volgens de ADR. Zitten wel wat voorwaarden aan (4 door de kofferbak rollende jerrycans mag niet), maar het is erg soepel.

Toch zou ik het niet fijn vinden als de buurman zoiets in z'n schuurtje zou zetten. :X
 
ik ben een jankende huilebalk 😭 ik wil aandacht, ik ben verongelijkt en daarom gooi ik het over een andere boeg. Ik ben verontwaardigd en nu huil ik...weh weh weh
Ik wil toch nog even reageren op alle “haat” die ik over mij krijg.Het moet toch mogelijk zijn om mijn mening te geven.We leven in een vrij land waar iedereen mag zeggen wat hij wil, zonder te beledigen.Ik heb vroeger ook motorgereden omdat ik dat een leuke hobby vond.Maar ik kwam tot het inzicht dat ik daarmee heel fout bezig was.Het is toch een feit dat motoren vele malen vervuilender zijn dan grote auto’s of vrachtwagens.En dat terwijl er nauwelijks nuttige kilometers mee gemaakt worden.Als een vrachtwagen etenswaren naar de winkel brengt, vervuilt hij, maar er gebeurt wel iets nuttigs mee.Omdat ik dat in dit vrije land kenbaar maakt, zijn er mensen die mij dood wensen.Dat is niet zo netjes. Een instelling van : Degene die aan mijn hobby komt moet weg!Al help ik daarmee de aarde om zeep. Daar geef ik niks om.Maar ik moet wel begrip hebben voor zijn mening.Het was mijn bedoeling om mensen hier aan het denken te zetten.Wat een onverdraagzaamheid, die steeds verder toeneemt.Geert Wilders vind toch ook dat hij zijn mening mag verkondigen.

Pleur op man, je begint met je voor te stellen, te slijmen hoe je de boel kunt oplichten wat afgeraden word. Dan zeik je over lichten om maar een postcount te krijgen. Dan ga je uit pure armoede de wereldverbeteraar lopen uithangen en nu ga je janken omdat wij jou zouden haten?
Je haat je zelf al meer dan genoeg, dat is duidelijk. Je hebt ons niet nodig, je doet het alleen maar voor de aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht, zoals een hond moedwillig om een schop vraagt zodat je weer kunt huilen.

@JanHeinEhv je hoeft niemand aan het denken te zetten, dat is ook zo’n vieze zelfingenomen houding ontstaan doordat je ouders je misbruikt hebben ofzo?
Ga lekker een psycholoog, andere koekoeksklokdokter opzoeken of aftrekken op een drukke snelweg.
En dan ons niet netjes noemen, je bent onder valse voorwendselen hier ons op komen zoeken en loopt nu de messias van de groene huilb uit te hangen, ga lekker zwemmen met een broodrooster ofzo.
Kijk jou je gelijk eens bevestigen met de “toegenomen onverdraagzaamheid” die je zelf uitlokt loser.
En geert wilders aanhalen? Volgens mij ben jij een meisje met vlechtjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil toch nog even reageren op alle “haat” die ik over mij krijg.

Het moet toch mogelijk zijn om mijn mening te geven.

We leven in een vrij land waar iedereen mag zeggen wat hij wil, zonder te beledigen.

Ik heb vroeger ook motorgereden omdat ik dat een leuke hobby vond.

Maar ik kwam tot het inzicht dat ik daarmee heel fout bezig was.

Het is toch een feit dat motoren vele malen vervuilender zijn dan grote auto’s of vrachtwagens.

En dat terwijl er nauwelijks nuttige kilometers mee gemaakt worden.

Als een vrachtwagen etenswaren naar de winkel brengt, vervuilt hij, maar er gebeurt wel iets nuttigs mee.

Omdat ik dat in dit vrije land kenbaar maakt, zijn er mensen die mij dood wensen.

Dat is niet zo netjes. Een instelling van : Degene die aan mijn hobby komt moet weg!

Al help ik daarmee de aarde om zeep. Daar geef ik niks om.

Maar ik moet wel begrip hebben voor zijn mening.

Het was mijn bedoeling om mensen hier aan het denken te zetten.

Wat een onverdraagzaamheid, die steeds verder toeneemt.

Geert Wilders vind toch ook dat hij zijn mening mag verkondigen.
699D03CB-AFFB-43FD-9A70-E2BE0DCA30B7.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan