Ethanol in Benzine

Yep en met diesel is het ook al aan de gang. En de gevolgen zijn niet te overzien, zoek maar eens op bacteriegroei bij diesels. En dichtslibben van dieselfilters. In Duitsland al meegemaakt, dat er al 7% biodiesel door de normale peut zit. Daar gaan revisiebedrijven goud geld aan verdienen, als e.e.a. stuk gaat lopen.
 
idd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ik dacht dat daar 2 soorten van waren maar ik kan het mis hebben.......
 
Tank altijd BP ultimate,tot nu toe geen problemen met m,n 2takten,er zit ook geen
Ethanol in voor zover ik in de specs kan vinden,wel Methanol.
Shell V-power bevat wel Ethanol.
 
Laatst bewerkt:
Geef mij maar cognac of armagnac, die kan je eventueel nog in de tank flikkeren, maar even serieus, langs de snelweg is het bijna 100% zeker E10 geweest.

Och voordat dat brok massief gietijzer van je is doorgeroest, moet je nog even geduld hebben. :P
 
Geef mij maar cognac of armagnac, die kan je eventueel nog in de tank flikkeren, maar even serieus, langs de snelweg is het bijna 100% zeker E10 geweest.

Hee wij Harley rijders rijden alleen binnendoor en stoppen bij elk terras. ;)
Geen snelweg gezien.

Och voordat dat brok massief gietijzer van je is doorgeroest, moet je nog even geduld hebben. :P

Hmmm blok wordt nu gereviseerd. O-) ;)
 
Ook mijn kunststoftank van Guzzicaferacert naar de kl@te. Brokken en vellen tankcl@ting klotsen erin. Zelfs de buitenzijde is aangetast. Ik heb er maar een standaard stalen tank opgefrommeld.
Als ik in de toekomst zeker weet dat er een juiste bescherming ontwikkeld is, knap ik de oude msschn weer op.
 
Die por-15 tank sealer heb ik net gebruikt in men restauratieprojectje,
Heel vloeibaar spul, maar ik denk dat het goed gelukt is.
Ik weet niet of dit relevant is, maar ik heb 20 000 km met de Nsr50 op de goedkope E95, geen problemen gehad.
 
Dit topic nog maar eens wakker schudden,
Na Goochelen :) kwam ik dit tegen, iemand al gebruikt?

Home | Blankers Unusual Classics.

Niet gebruikt, maar ik ga me dan ook niet beschermen tegen iets wat ik net betaald heb. Beetje omgekeerde wereld. Ik wil benzine en geen ethanol. Tank daarom BP ultimate in de oldtimers.


De moderne motoren en auto krijgen gewoon euro95 (dus met ethanol). Heb laatst een keer die nieuwe benzine getankt: blue one 95. Daar zit 15% "natte" ethanol in. Heel lulverhaal op die website van ze maar het komt er op neer dat je gewoon 1% water staat te tanken. Lekker goedkoop :') Doen we dus ook maar niet meer..

[q]Door het gebruik van natte ethanol bevat Blue One 95 een verhoogd percentage water (oplopend tot maximaal 1%). Het is bewezen dat de toepassing van de juiste hoeveelheid water de prestaties van benzinemotoren bevordert. Al in de Tweede Wereldoorlog werden vliegtuigmotoren uitgerust met waterinjecties om ze de benodigde extra kracht te geven en ook in de Formule 1 is de toepassing van waterinjectie een bekend fenomeen. [/q]

Tof, dus gewoon normale benzine tanken en dan halve liter kraanwater in je tank pleuren... :?
 
Laatst bewerkt:
Kraanwater bevat een hoop andere stoffen behalve water (H20).
Hetgeen zij naar refereren is denk ik het zeer snel uitzetten van waterdamp als het verhit wordt. Volgens mij is dat een krachtiger explosie dan die van benzinedamp. Maar het fijne ervan weet ik ook niet, wel eens wat gezien op discovery over stoomkracht waar dit ook in uitgelegd werd :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan