Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een bromfietshandelaar wist mij te vertellen dat op dit moment heel veel scooters 'naar de kloten gaan' door E10-ethanol.
Zeker die goedkope China-scooters kunnen vaak spoedig naar de sloop.
Ik was afgelopen week met mijn 47 jr oude Vespa Ciao bij een scooter/ brommer sloper.
Daar stonden al diverse Oost-Azië-meuk-scooters van slechts 4 jaar oud, en nu reeds rijp voor de sloop!
En dan heb je hier op MF nog steeds van die gladiolen die het ethanol-probleem blijven ontkennen. Stelletje struisvogels!
Zouden IBC’s benzine-bestendig zijn? Kun je een kuubje bewarenSterker nog: als je nu een grote lege tank in je tuin zou ingraven en die dan volgooit met een goede E5 Premium benzine dan scheelt je dat ook bakken en bakken met geld.
Want geloof me....straks als al deze ellende voorbij is dan gaan de benzineprijzen torenhoog worden.
Gisteren tankte ik Shell V-power voor rond de 1 euro 50 per liter.
Dat was een aantal weken geleden nog dik 1.80
Technisch waarschijnlijk wel, maar ik vermoed dat dit vooal economisch totalloss is.Wat is er dan precies aan de hand met die scooters dat ze al compleet naar de sloop moeten?
Zelfs al is de complete carburateur opgelost door ethanol dan lijkt het mij nog steeds de moeite om te repareren
De ene wel, de andere niet. Als de koop van mijn huis doorgaat, heb ik een ondergrondse mazouttank van 3.300L.Zouden IBC’s benzine-bestendig zijn? Kun je een kuubje bewaren
Bij ons is mazout nog in gebruik, maar enkel bij bestaande installatie's. Bij nieuwbouw mag het niet meer.@DKP Ik vroeg het me af, maar het lijkt me niet handig om serieus 1000 l benzine in een plastic bak in mijn garage te stallen
Mazout is volgens mij hetzelfde als de vroegere rode diesel (in NL hebben we al een tijdje geen rode diesel meer).
Let wel op dat daar tegenwoordig ook een deel bio-spul bijzit, waardoor je kans hebt op bacteriegroei in je tank, zeker als je het langere tijd opslaat. Het wordt dan onbruikbaar en je hebt ineens een paar m3 chemisch afval...
Technisch waarschijnlijk wel, maar ik vermoed dat dit vooal economisch totalloss is.
Je koopt zo'n ding voor onder de 900 euro, dus na vier jaar is hij bij het minste of geringste economisch total-loss.
Een verstopte Carburateur en een kapotte accu na een winter stilstand bijvoorbeeld. Als de eigenaar het moet laten doen.
Dat is natuurlijk niet alleen de E10 die de scooters naar de sloop brengt.Wat is er dan precies aan de hand met die scooters dat ze al compleet naar de sloop moeten?
Zelfs al is de complete carburateur opgelost door ethanol dan lijkt het mij nog steeds de moeite om te repareren
Dat zie je ook wel bij die super-goedkope 'oma-fietsen' die ze te koop aanbieden voor 2 knikkers en een knaak. Baggerzooi!na een zomertje is het kunststof al broos geworden, en de waterverf (sorry, chroom/lak bedoel ik) al weggespoeld/weggeroest.
Technisch waarschijnlijk wel, maar ik vermoed dat dit vooal economisch totalloss is.
Je koopt zo'n ding voor onder de 900 euro, dus na vier jaar is hij bij het minste of geringste economisch total-loss.
Een verstopte Carburateur en een kapotte accu na een winter stilstand bijvoorbeeld. Als de eigenaar het moet laten doen.
Ik heb 16 jaar geleden zo'n fiets gekocht voor 170 euro en heb hem nog steeds. Een keer een nieuw achterwiel voor 37 euro op gezet. Verder alleen banden.Dat zie je ook wel bij die super-goedkope 'oma-fietsen' die ze te koop aanbieden voor 2 knikkers en een knaak. Baggerzooi!
Al na de eerste regenbui staan de bruine spikkels op het metaal............................. Over pekel er overheen zullen we dan maar helemaal niet spreken.
Het kost nix, maar het is dan ook nix!
Onderdelen kosten geen drol, carburateur is tientjes werk. Er op zetten 20 minuten bij die simpele scooters. Zal wel economisch beter zijn voor de handelaar, als hij ze total verklaart. Liever 500 op een nieuwe verdienen, dan 150 op een reparatie.
Hier staat er ook één van 11 jaar. Daar is wel het een en ander van af gevallen moet ik eerlijk zeggen. Maar hij doet het nog steeds.Ik heb 16 jaar geleden zo'n fiets gekocht voor 170 euro en heb hem nog steeds. Een keer een nieuw achterwiel voor 37 euro op gezet. Verder alleen banden.
Ik zou me er, als ik professioneel monteur was, ook niet aan wagen. Het is na een reparatie wachten tot het weer kapot is, en dan komen ze bij jou terug voor garantie.Onderdelen kosten geen drol, carburateur is tientjes werk. Er op zetten 20 minuten bij die simpele scooters. Zal wel economisch beter zijn voor de handelaar, als hij ze total verklaart. Liever 500 op een nieuwe verdienen, dan 150 op een reparatie.
in China gelden er andere regels (airbags zijn er bijv. niet wettelijk verplicht).Het verbaasd mij vooral dat zodra het om auto's of motoren gaat er geen Chinees voet aan de grond krijgt, maar bij scooters?