Ethanol in Benzine

Mijn diesel stoot ook geen roetpluimpjes uit, maar is nog steeds niet gezond :-) Palletkachels hebben echt wel fijnstof en rook, alleen wat minder dan een ouderwetse houtkachel. Maar als het bij de buren naar binnen komt is het nog steeds niet fijn.
 
Ik weet niet wat jullie je voorstellen bij een pelletkachel maar het is geen stinkende rokende bbq of een met slecht of nat hout gestookte openhaard of 50 jaar oude houtkachel.
De maximale verbrandingstemperatuur in een conventionele houtkachel is maximaal 650 graden terwijl dat in een pelletkachel zomaar 1000 graden wordt.
Bij mij zie je dan ook nooit een rookpluimpje. Laat staan dat hij grote roetwolken uit blaast. Ook ruik je hem gewoon echt niet in tegenstelling tot een houtkachel.
Maar mensen die niet weten van hoe of wat roepen nu altijd het hardst. En in Nederland hoef je tegenwoordig geen gelijk meer te hebben maar gewoon zo hard mogelijk te roepen. Krijg je vanzelf voldoende hersenloze napraat apen achter je aan en dan wordt het waarheid terwijl dat het dus niet is.
Ongefundeerde niet op feiten gebaseerde meningen verkondigen bekt nu eenmaal lekker
De techniek staat niet stil, hout brandt nog steeds.
 
Ik weet niet wat jullie je voorstellen bij een pelletkachel maar het is geen stinkende rokende bbq of een met slecht of nat hout gestookte openhaard of 50 jaar oude houtkachel.
De maximale verbrandingstemperatuur in een conventionele houtkachel is maximaal 650 graden terwijl dat in een pelletkachel zomaar 1000 graden wordt.
Bij mij zie je dan ook nooit een rookpluimpje. Laat staan dat hij grote roetwolken uit blaast. Ook ruik je hem gewoon echt niet in tegenstelling tot een houtkachel.
Maar mensen die niet weten van hoe of wat roepen nu altijd het hardst. En in Nederland hoef je tegenwoordig geen gelijk meer te hebben maar gewoon zo hard mogelijk te roepen. Krijg je vanzelf voldoende hersenloze napraat apen achter je aan en dan wordt het waarheid terwijl dat het dus niet is.
Ongefundeerde niet op feiten gebaseerde meningen verkondigen bekt nu eenmaal lekker
Omdat een pelletjachel hout verstookt en veel fijnstof uitstoot en gewoon lang niet zo schoon is als wel gedacht werd.
https://www.rtlz.nl/life/personal-f...lletkachel-verdwijnt-maar-voor-warmtecentrale
 
Ik was per ongeluk bij de Makro om te tanken, en daar schenken ze tegenwoordig E10 én blue one E10. Wat het verschil tussen die twee is, is me een raadsel.
 
Ff googlen

Om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen heeft Europese milieuregelgeving voorgeschreven dat moderne motorbrandstoffen voor een deel uit biobrandstoffen bestaan. Blue One 95 bevat net als Euro 95 ethanol. De aan Blue One 95 toegevoegde ethanol is echter bijzonder. Het bevat een hogere concentratie water dan gewone ethanol en de productie ervan vergt veel minder energie.
 
Terwijl er ook waterinjectie bestaat om juist prestatie te kunnen verhogen.

D0D039BB-84A1-4BA8-8916-4C433A52B9C3.jpeg
 
Ligt er maar net aan hoelang je wilt dat een motor meegaat. In de oorlog was dat geen probleem met die vliegtuigmotoren en in de racerij ook niet echt. Het is een soort van intercooler en bij hoge temperaturen doet ook het waterstof en zuurstofdeel mee aan de verbranding zeker icm een -ol verbinding erbij.
Maar dat staat ook in het artikel..lol.
Heb zelf jaren met een elektrolyse gereden, op een magna v65, die H2 en O2 indirekt de cylinders in stuurde. Dat werkte best goed eigenlijk, vooral bij lage toeren en deelgas. Op de huidige brommert heb ik daar geen goeie plek meer voor en het is verboden he.
Daarbij is de huidige motor zo zuinig dat dat de moeite en het risico niet meer waard is.
Valt onder economisch delict... Net als slaolie oid in een diesel.
 
Laatst bewerkt:
Omdat een pelletjachel hout verstookt en veel fijnstof uitstoot en gewoon lang niet zo schoon is als wel gedacht werd.
https://www.rtlz.nl/life/personal-f...lletkachel-verdwijnt-maar-voor-warmtecentrale


Nogmaals dit is nog steeds niet onderzocht, bewezen en onderbouwd.
Dit wordt verondersteld omdat de 10% van onze bevolking die last heeft van luchtwegaandoeningen er over klagen. Maar die hebben overal last van. Vervolgens wauwelen longartsen de patiënten na want die hebben er financieel baat bij en wordt dit breeduit verkondigd in media tv.
En aangezien in Nederland alleen de minderheden nog belangrijk zijn en we tegenwoordig nauwelijks opgeleide volksvertegenwoordigers hebben en het lekker ligt bij de kiezers gaan ze dit soort totaal overbodige maatregelen nemen op onderbui gevoel maar niet onderbouwd en bewezen.
En de grote meute in Nederland loopt daar hersenloos achter aan
 
Nogmaals dit is nog steeds niet onderzocht, bewezen en onderbouwd.
Dit wordt verondersteld omdat de 10% van onze bevolking die last heeft van luchtwegaandoeningen er over klagen. Maar die hebben overal last van. Vervolgens wauwelen longartsen de patiënten na want die hebben er financieel baat bij en wordt dit breeduit verkondigd in media tv.
En aangezien in Nederland alleen de minderheden nog belangrijk zijn en we tegenwoordig nauwelijks opgeleide volksvertegenwoordigers hebben en het lekker ligt bij de kiezers gaan ze dit soort totaal overbodige maatregelen nemen op onderbui gevoel maar niet onderbouwd en bewezen.
En de grote meute in Nederland loopt daar hersenloos achter aan

Toch zal de pelletkachel geen sterke toekomst tegemoet gaan, denk ik. Als is het maar omdat de grondstoffen ervoor niet ruim genoeg aanwezig zullen zijn om het massaal in te voeren.

Gas gaat, dankzij extra accijnzen ?, te duur worden.

Stroom gaat vast ook duurder worden en zonnepanelen zijn cool, maar opslaan kun je je energie nog niet en ik denk dat er ook niet genoeg grondstoffen zijn om thuisopslag op grote schaal te realiseren.

Windenergie, groot voorstander van, maar ook daar: Hoe sla je het op ?

Ik zie straks kernenergie toch een grotere rol gaan krijgen, over 10 / 20 jaar.
 
Neem je dat dan klaver kwalijk of je ouders ?
Zo lang Klaver nog altijd in een dikke door ons betaalde BMW rond toert met chauffeur natuurlijk op onze kosten neem ik dat kereltje niet serieus

En me ouder hadden net als de rest van de wereld andere problemen dan het milieu
 
Zo lang Klaver nog altijd in een dikke door ons betaalde BMW rond toert met chauffeur natuurlijk op onze kosten neem ik dat kereltje niet serieus

En me ouder hadden net als de rest van de wereld andere problemen dan het milieu

Ik heb geen mening over Klaver, maar dat je ouders een ander probleem hebben zorgt er toch niet plots voor dat het nu aan iemand anders ligt ?

Als stikstof een probleem is, is de oorzaak in het verleden opgebouwd. Laten we dan wel de 'schuld' laten liggen waar hij ligt, onze vorige generaties.

Nu lijkt het alsof je een politicus van nu verantwoordelijk houdt voor dingen die bij vorige generaties horen.
 
Maar zelf onze Klavert en vooral Jette hebben schijt aan alles Of zijn we de vlieg praktijken van Jette alweer vergeten

Het milieu probleem moet door Jan met of zonder pet opgelost worden 2 keer modaal en de rijken koopt zijn ziel af met Geld .Dat begint al bij de Shell zou u extra willen betalen voor het milieu vraag je baas maar die is rijk geworden met het milieu verzieken Maar back on Topick ik gooi straks jenever in me tank
 
Maar zelf onze Klavert en vooral Jette hebben schijt aan alles Of zijn we de vlieg praktijken van Jette alweer vergeten

Het milieu probleem moet door Jan met of zonder pet opgelost worden 2 keer modaal en de rijken koopt zijn ziel af met Geld .Dat begint al bij de Shell zou u extra willen betalen voor het milieu vraag je baas maar die is rijk geworden met het milieu verzieken Maar back on Topick ik gooi straks jenever in me tank

Ik weet niets van de vliegpraktijken van Jette, boeit me ook niet.

Ik vraag me alleen heel erg af waarom je het hun kwalijk neemt dat er een stikstof probleem is.
De tijd waarin dat probleem ontstond en 'op niveau' gebracht werd bestonden zij nog niet eens.

Als je een discussie wil over of zij het adequaat aanpakken en of aanpakken uberhaupt wel nodig is kan ik me daar wel wat bij voorstellen maar dat is puur persoonlijk.

Dit lijkt een beetje op het nieuwe Nederlandse spel: Laten we alles wat misgaat de politiek kwalijk nemen, ongeacht of ze ermee te maken hebben of niet.

Proost !
 
Terug
Bovenaan Onderaan