EU wil geen snelle motoren

Ik denk niet dat een begrenzer een fysieke rem functie heeft het zal wel de gasklep sluiten zodat het voertuig op de motor zal afremmen tot de vereiste snelheid is bereikt
Mijn eerste auto's met snelheidsregeling rolden uit als ik terugregelde van 80 naar 30. Als ik het met deze huidige doe gaan ze achter me in de ABS. Het systeem remt harder dan ik zelf zou doen.
 
Gezien hoe schijt irritant de onnodig langzame weggebruikers zijn (typetje 3kmu in elke bocht, overal 15kmu onder de limiet, en vooral nul besluitvaardigheid bij banen wisselen en dus iedereen ophouden) ben ik juist de asociale hardrijders meer gaan waarderen. Ook hier zit uiteraard een bovengrens aan, maar de weggebruikers die vaart pakken zijn veel minder mensen tot last. 5-10kmu boven de limiet.

Ik heb het hier over LAST, niet irritatie.
 
Zo zal je gebeuren!, rij je op een 80 weg en daarna het dorp in of op een stukje waar je net 30 mag slaat de begrenzer er in!..van 80 naar 30 en over je stuur on the ground..nice…
Zal wel wat meevallen toch? 80-30 moet goed te doen zijn. Ook bij flink remmen ;)
 
Ik vind het getuigen van groot vertrouwen in overheden om te vrezen dat er op korte termijn een verplicht actief snelheidsbegrenzend systeem in motoren zou kunnen komen. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan