EU wil geen snelle motoren

Als je echt iets gaat doen wat je niet wil dat nagekeken kan worden hou dan in de gaten :

Neem niks mee fysiek wat :
Wifi , Bluetooth of een gsm chip heeft.

Fun fact, vele auto's en diverse andere apparatuur heeft gewoon gsm-chips d'r in zitten.

Verbazend wat allemaal te volgen, detecteren en te koppelen is aan een persoon.


Dus op een ouwe motor, of met een auto auto ( met valse platen ) zit je goed, als je je gadgets thuis laat.
En zelfs dát klopt niet helemaal , want die zijn ook prima te traceren door hun ...
.. hoe zeg je dat..

Voetafdruk :) ( en dan heb ik het niet over banden in de modder, maar iets met magnetisme )
Vergeet ook niet je helm in aluminium te wikkelen.
 
Zelf zie ik het ook niet in dat een auto of een motor snelheden boven de 200 km/h kunnen halen je kan in de meeste Europese landen niet harder dan 130 km/h [behalve Duitsland] dus waarom die hoge top snelheid als je er toch niets aan heb?
Mijn auto heeft een top van tegen de 200 km/h ik heb ooit in Duitsland eens 160 km/h gereden en vond het niet erg plezierig en ben verder met 140 km/h gegaan wat ik wel een fijne snelheid vind. Mijn scooter heeft een top van 130 km/h en dat vind ik ook een plezierig snelheid, met mijn vorige motor Honda CB 400 F heb ik ooit eens op top snelheid gereden ± 160 km/h en ik moest mij verdomd goed aan het stuur vasthouden om en niet vanaf te vliegen.
Met mijn leeftijd moet het rijden een plezier zijn en heb ik geen supersnelle of hoog vermogen auto of motor nodig...
Prima dat jij dat zo wil, ik wil het liefst zo hard mogelijk dus optiefen met die begrenzer.
 
Ach, afgelopen zondag nog legaal 202 op de navi gehaald….oprit A31 in Duitsland, ff wat gang maken en gauw weer terug…
 
Ik rijd een motor van 28 jaar oud.
Is er sinds die tijd nou werkelijk zoveel verbetert door de racerij?
Er is vooral veel onnodige onzin bij gekomen wat mij betreft.
Mijn FZ750 is nu 36 jaar oud.
Toen ie ooit op de markt kwam was dat een revolutie.
Zelfs vandaag de dag wordt de FZ nog gebruikt voor races in UK!
Als we met de motorclub onderweg zijn, raak ik nog steeds niet achter.
 
Laatst bewerkt:
Hebbe jullie google lokatie service niet aanstaan???? Heel de wereld weet waar je zit.

Edit: ik heb het ook aan. Service my ass, gewoon dataverzamelen
Ja, dat is zeker zichtbaar.
Onlangs kreeg ik ook zo'n melding van google.
Kon ik precies zien waar ik laatste 2 jr ben geweest. Zelfs de vakantiebestemmingen waren zichtbaar.
 
Ja, dat is zeker zichtbaar.
Onlangs kreeg ik ook zo'n melding van google.
Kon ik precies zien waar ik laatste 2 jr ben geweest. Zelfs de vakantiebestemmingen waren zichtbaar.

Haha, ik zet 'm alleen aan als ik het wil. Vind het wel geinig om te zien waar ik allemaal geweest ben.
Als ik het niet wil, laat ik het uit staan. Overigens kunnen ze ook ongeveer zien waar je bent geweest als je ergens een pinbetaling doet, of als je telefoon 'inlogt' op een zendmast.

Inmiddels ziet het kaartje er zo uit, maar ik ben op veel meer plaatsen geweest, in Amerika toch ook zeker de helft van de staten bezocht (wat je hier niet op ziet, omdat ik het uit had staan);
1635932803173.png
 
Al kreeg ik de verzekering gratis dan nog ging ik niet met zo,n ding rijden.|(
Ik heb sowieso een hekel aan verzekeringsmaatschappijen die politieagentje gaan spelen.:r
Het rijden zelf vind ik wel heel even gaaf.
Al ben ik überhaupt geen fan meer van autorijden.
Voor een rit in een Lambo hoef je mij niet wakker te maken.

En ik wist dat ze voor korting spaarde, maar dat het ook de andere kant op kan gaan wist ik niet.
De volgende dag hangen ze aan de bel met de dreiging van een royement. 8)7 :')
 
Al kreeg ik de verzekering gratis dan nog ging ik niet met zo,n ding rijden.|(
Ik heb sowieso een hekel aan verzekeringsmaatschappijen die politieagentje gaan spelen.:r
Over een tracker bij de ANWnee verzekering.
Nee, zoiets wil je dus nooit. En al zeker niet op de motor.
Meestal gedraag ik me netjes. Maar soms.....soms.............. Nee dan ben ik niet klaar met de genoemde €24 bijbetalen.

Sinds dat ANWnee mij een kunstje heeft geflikt voor een motor-verzekering ben ik wel klaar met die gasten!
Afwijzen oke, maar dan wel vooraf duidelijkheid en niet pas bij aanvraag.
Nu moet ik bij iedere nwe verzekering melden van 'geweigerd'. Onlangs nog bij afsluiten reisverzek. :X
Sindsdien bij een motor-verzekering elders alleen schade-vrije jaren opgebouwd. (verwacht ook niet anders)
 
Over een tracker bij de ANWnee verzekering.
Nee, zoiets wil je dus nooit. En al zeker niet op de motor.
Meestal gedraag ik me netjes. Maar soms.....soms.............. Nee dan ben ik niet klaar met de genoemde €24 bijbetalen.

Sinds dat ANWnee mij een kunstje heeft geflikt voor een motor-verzekering ben ik wel klaar met die gasten!
Afwijzen oke, maar dan wel vooraf duidelijkheid en niet pas bij aanvraag.
Nu moet ik bij iedere nwe verzekering melden van 'geweigerd'. Onlangs nog bij afsluiten reisverzek. :X
Sindsdien bij een motor-verzekering elders alleen schade-vrije jaren opgebouwd. (verwacht ook niet anders)
Ik weet niet hoe zo,n tracker is ingesteld maar als die bij iedere km te hard je op de vingers tikt zou
je er gek van worden,zeker met sommige motoren rij je als je ff niet oplet zo wat te hard.
 
Het rijden zelf vind ik wel heel even gaaf.
Al ben ik überhaupt geen fan meer van autorijden.
Voor een rit in een Lambo hoef je mij niet wakker te maken.

En ik wist dat ze voor korting spaarde, maar dat het ook de andere kant op kan gaan wist ik niet.
De volgende dag hangen ze aan de bel met de dreiging van een royement. 8)7 :')
En het is de vraag hoe dat in geval van een aanrijding afloopt,stel het apparaat geeft aan
dat je bij een aanrijding waarbij de schuldvraag moeilijk is vast te stellen je iets te hard gereden heb,
grote kans dat je dan het haasje ben want snelheid staat gelijk aan extra gevaarlijk rijgedrag.
 
Prima dat jij dat zo wil, ik wil het liefst zo hard mogelijk dus optiefen met die begrenzer.

De EU wil dus geen begrenzer, maar ISA. Dat kun je implementeren als een begrenzer, maar dat is het bij de voertuigen die het nu hebben in ieder geval niet. Het valt onder de rijhulpsystemen zoals cruise control en ABS. Als de EU er voor kiest om ze als begrenzer te verplichten zullen ze dat alleen doen als ze het idee hebben dat teveel motorrijders “het liefst zo hard mogelijk” rijden en daarbij hun eigen definitie van “mogelijk” hanteren. Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was.
 
Ach, dan is er altijd wel weer een slim adresje te vinden waar ze de software van zo'n begrenzer weten aan te passen aan de klantwens.
 
De EU wil dus geen begrenzer, maar ISA. Dat kun je implementeren als een begrenzer, maar dat is het bij de voertuigen die het nu hebben in ieder geval niet. Het valt onder de rijhulpsystemen zoals cruise control en ABS. Als de EU er voor kiest om ze als begrenzer te verplichten zullen ze dat alleen doen als ze het idee hebben dat teveel motorrijders “het liefst zo hard mogelijk” rijden en daarbij hun eigen definitie van “mogelijk” hanteren. Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was.
Zou me maar niet zoveel zorgen maken wat ze bij de EU verzinnen,maar veel meer zorgen maken wat verzekeringsmaatschappijen
verzinnen,nu is die tracker nog niet verplicht ,maar ik zie de bui al hangen dat ze dat wel een keer vast gaan plakken aan het afsluiten van een verzekering.Ze zijn al heiliger als de roverheid ,daar blijf je "maar 5jaar" geregistreerd na een zware verkeersovertreding de verzekeringsmaatschappijen straffen je nog 3 jaar langer,ook het hardrijden in Duitsland kan je als Nederlander beter niet doen
want hoewel het mag van de Duitse overheid denken verzekeringsmaatschappijen daar heel anders over,krijg je in Duitsland een ongeluk
waarbij vast staat dat jij (voor Nederlandse begrippen)te hard heb gereden en het ongeluk jou schuld is ben je het haasje,de verzekering verhaald dan de schade op jou.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak me over beide behoorlijk zorgen.
De ervaring leert dat als de technologie er is om iets te doen, die technologie ook gebruikt gaat worden.
Het dringt nog niet zo door tot iedereen maar het is eigenlijk al 1984 ...
 
Zou me maar niet zoveel zorgen maken wat ze bij de EU verzinnen,maar veel meer zorgen maken wat verzekeringsmaatschappijen
verzinnen,nu is die tracker nog niet verplicht ,maar ik zie de bui al hangen dat ze dat wel een keer vast gaan plakken aan het afsluiten van een verzekering.

Helemaal eens! Straks betaal je de hoofdprijs als je een verzekering wil die niet met zo'n tracker werkt. Dat de ANWB hier aan mee wil werken maakt ook meteen weer duidelijk dat de commerciële kant van de ANWB altijd belangrijker is dan de verenigingskant.
 
Helemaal eens! Straks betaal je de hoofdprijs als je een verzekering wil die niet met zo'n tracker werkt. Dat de ANWB hier aan mee wil werken maakt ook meteen weer duidelijk dat de commerciële kant van de ANWB altijd belangrijker is dan de verenigingskant.
Die verenigingskant is allang door het toilet gespoeld ,het is gewoon een commercieel bedrijf onder het mom van vereniging.
Het is net zo met de KNMV,achter hun verzekeringstak zit gewoon een grote verzekeringsmaatschappij met een
commercieel doel.
 
Over een tracker bij de ANWnee verzekering.
Nee, zoiets wil je dus nooit. En al zeker niet op de motor.
Meestal gedraag ik me netjes. Maar soms.....soms.............. Nee dan ben ik niet klaar met de genoemde €24 bijbetalen.

Sinds dat ANWnee mij een kunstje heeft geflikt voor een motor-verzekering ben ik wel klaar met die gasten!
Afwijzen oke, maar dan wel vooraf duidelijkheid en niet pas bij aanvraag.
Nu moet ik bij iedere nwe verzekering melden van 'geweigerd'. Onlangs nog bij afsluiten reisverzek. :X
Sindsdien bij een motor-verzekering elders alleen schade-vrije jaren opgebouwd. (verwacht ook niet anders)
Je hoeft niet geweigerd te zeggen, jullie zijn er alleen samen niet uitgekomen 🤷‍♂️
 
Stel je koopt een Volvo met 460pk en de fabrikant moet er een begrenzer op monteren met de nodige verzegelingen.
Daar ging het al ergens fout omdat andere mensen bedachten dat zonder begrenzer rijden levensgevaarlijk was.
Ja, heb het over de vrachtwagens.O-)

Kwestie van tijd dat ieder voertuig een aktieve begrenzer krijgt waarmee je nergens boven de V-max kan rijden.
Rij je bv. ergens een dorp in gaat de begrenzer op 30km/u.
Zo zal je gebeuren!, rij je op een 80 weg en daarna het dorp in of op een stukje waar je net 30 mag slaat de begrenzer er in!..van 80 naar 30 en over je stuur on the ground..nice…
 
Zo zal je gebeuren!, rij je op een 80 weg en daarna het dorp in of op een stukje waar je net 30 mag slaat de begrenzer er in!..van 80 naar 30 en over je stuur on the ground..nice…
Ik denk niet dat een begrenzer een fysieke rem functie heeft het zal wel de gasklep sluiten zodat het voertuig op de motor zal afremmen tot de vereiste snelheid is bereikt
 
Ik maak me over beide behoorlijk zorgen.
De ervaring leert dat als de technologie er is om iets te doen, die technologie ook gebruikt gaat worden.
Het dringt nog niet zo door tot iedereen maar het is eigenlijk al 1984 ...

Loopt ook geheel in de pas met de energie/klimaat transitie 🤔 😒
 
Terug
Bovenaan Onderaan