Euro 5 Nieuws

GSX-APD

Die hard MF'er
4 feb 2013
319
319
Apeldoorn
Hierin staan de motoren vermeld welke niet meer geleverd gaan worden vanaf 2022 als de Euro 5 normering in gaat.

 
Dit is de reden dat ik mijn rijbewijs afgelopen jaar snel heb gehaald. Komend seizoen hopelijk beginnen met het genieten tot wanneer het niet meer mag en kan :(
 
Hierin staan de motoren vermeld welke niet meer geleverd gaan worden vanaf 2022 als de Euro 5 normering in gaat.

Verdomme dat hadden ze wel iets eerder kunnen laten weten. Heb mijn GS daarom eind november op kenteken laten zetten ipv in januari. Scheelt een jaar, op papier dan :?
 
kom gezellig in Amsterdam wonen...
even m'n gal spuien..

daar mag niet meer met benzinewatdanook binnen de ring komen in 2030...
stelletje sukkels..

over anderhalf jaar staat er een leuk huisje te koop binnen de ring, MET garage..
blablabla..
dus als je nog een grote zak geld ergens heb waar je vanaf wilt...
 
kom gezellig in Amsterdam wonen...
even m'n gal spuien..

daar mag niet meer met benzinewatdanook binnen de ring komen in 2030...
stelletje sukkels..

over anderhalf jaar staat er een leuk huisje te koop binnen de ring, MET garage..
blablabla..
dus als je nog een grote zak geld ergens heb waar je vanaf wilt...
Als je die tent verkoopt dan kan een e-bike er toch vanaf....ben je gelijk voorbereid op de toekomst.

Ik schat in dat ik nog één tesla en daarna een scootmobiel nog nodig heb.... _O-
 
Ze hebben het al voor elkaar met mijn diesel uit 2006. daar moest ineens vorig jaar dik 20,- bij in de maand. 140,- totaal per maand.
Toen kwam corona en stond ie 10 maanden naast het huis.
Nu dat ding de deur uit gedaan en maar een private lease bak op bezine. Mischien gaat dat ook wel zo met de motor straks.
 
kom gezellig in Amsterdam wonen...
even m'n gal spuien..

daar mag niet meer met benzinewatdanook binnen de ring komen in 2030...
stelletje sukkels..

over anderhalf jaar staat er een leuk huisje te koop binnen de ring, MET garage..
blablabla..
dus als je nog een grote zak geld ergens heb waar je vanaf wilt...
als ik in Amsterdam zou zitten was ik allang geëmigreerd ;)
 
kom gezellig in Amsterdam wonen...
even m'n gal spuien..

daar mag niet meer met benzinewatdanook binnen de ring komen in 2030...
stelletje sukkels..

over anderhalf jaar staat er een leuk huisje te koop binnen de ring, MET garage..
blablabla..
dus als je nog een grote zak geld ergens heb waar je vanaf wilt...
Ik wou dr gratis nog niet wonen :+
 
Vaag, kon me nog herinneren dat er een Euro5 NMAX 155 bij Yamaha zou komen, maar op de site zie je nu alleen de Euro4.

Mja... schonere uitstoot is mooi, maar de keuze is er wel minder door. Zo vind ik het ook erg jammer dat de Kawasaki ZX25R hier gewoon niet komt. 4 cilindertjes, 250cc, 51 pk, bij 17.000 tpm pas in het rood. Lijkt me heerlijk om een keer op te janken. Die 51 pk is nog een stukje meer dan wat die oude 4-cilinder 250cc'ers er uit konden halen. Meestal was dat 40-45 pk (CBR250RR, FZR250RR, GSX250RR etc). Helaas, pindakaas..
 
Ik zou wel een schone euro5 motor willen. Als ik m'n B12 koud start, ruikt Jesse Klaver hem nog in Den Haag. Niet echt meer van deze tijd.
 
Heren, het is niet allemaal ellende:
1611928714099.png
 
Je kunt het ook de motorfietsfabrikanten kwalijk nemen. Hadden ze maar eerder moeten investeren in zuinigere motoren was de uitstoot ook niet zo hoog geweest.
Alle modellen die nu niet meer geleverd worden waren waarschijnlijk toch al op sterven na dood en zouden anders nog hooguit een jaartje langer op de verkooplijsten hebben gestaan.
Honda heeft dat dan weer een stuk beter gedaan door 'gewoon' alle modellen aan te pakken, zo kan het dus ook.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het ook de motorfietsfabrikanten kwalijk nemen. Hadden ze maar eerder moeten investeren in zuinigere motoren was de uitstoot ook niet zo hoog geweest.
Alle modellen die nu niet meer geleverd worden waren waarschijnlijk toch al op sterven na dood en zouden anders nog hooguit een jaartje langer op de verkooplijsten hebben gestaan.
Honda heeft dat dan weer een stuk beter gedaan door 'gewoon' alle modellen aan te pakken, zo kan het dus ook.
ik snap de samenhang met het verhaal op de website van bakker niet zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan