euro 95 , 98 , v-power , ultimate????

boytoylover

Die hard MF'er
5 dec 2007
532
0
Annen
heb een silverwing uit 81'en lees net topicje over "wat tank jij"?

ik tank nu 95' maar is dit nu wel verstandig met een gl 500 uit 81?

mischien dat iemand weet wat het beste is voor de verschillende merken fietsen. kan me voorstellen dat de ene beter loopt op 95, de ander op v-power enz. enz...

denk dat menig MFer hier baat bij zal hebben!
 
heb een silverwing uit 81'en lees net topicje over "wat tank jij"?

ik tank nu 95' maar is dit nu wel verstandig met een gl 500 uit 81?

mischien dat iemand weet wat het beste is voor de verschillende merken fietsen. kan me voorstellen dat de ene beter loopt op 95, de ander op v-power enz. enz...

denk dat menig MFer hier baat bij zal hebben!
Misschien de zoekfunctie eens pakken.
Er zijn al meerdere discussie's over de verschillende soorten benzine geweest :)

V power benzine
Onderzoek TNO inzake V-POWER
Brandstofkeuze, zin of onzin?
Shell V-power benzine
 
Laatst bewerkt:
Misschien de zoekfunctie eens pakken.
Er zijn al meerdere discussie's over de verschillende soorten benzine geweest :)

V power benzine
Onderzoek TNO inzake V-POWER
Brandstofkeuze, zin of onzin?
Shell V-power benzine

wat jij aangeeft klopt,maar ik bedoel eigenlijk wat anders. bij die discussie's gaat het erom wat nu het beste is,maar ik bedoel eigenlijk wat de fabrieken van de verschillende motormerken aangeven wat het beste is. oudere motoren zijn gemaakt in de tijd dat de brandstof "normaal" of "super" heette. lijstjes met bouwjaren van motoren waarin staat welk type(nieuwe namen)brandstof het beste is is voor menig motorrijder handig denk ik...
 
wat jij aangeeft klopt,maar ik bedoel eigenlijk wat anders. bij die discussie's gaat het erom wat nu het beste is,maar ik bedoel eigenlijk wat de fabrieken van de verschillende motormerken aangeven wat het beste is. oudere motoren zijn gemaakt in de tijd dat de brandstof "normaal" of "super" heette. lijstjes met bouwjaren van motoren waarin staat welk type(nieuwe namen)brandstof het beste is is voor menig motorrijder handig denk ik...
Ik denk dat jou motor volstaat met normale benzine de Japanners liepen wat dat betreft ver voorruit op de ontwikkelingen. Ik heb in het verleden een CB 550 Four van '78. Liep altijd op normaal. En heb nooit problemen gehad.
 
Ik weet bijna zeker dat de CX/GL twins voor RON 95 waren ontworpen; het tanken van hoger octaan heeft dan geen zin.
Of V-power / Ultimate zin hebben lopen de meningen "enigzins" uiteen, ik heb zelf nog nooit een verschil gemerkt in enig vehikel in ons bezit maar proberen kan nooit kwaad. Of de motor op de lange duur schoner wordt / blijft zoals beweerd is niet onmogelijk maar tamelijk lastig zelf te controleren Een keer een flesje STP carb-reiniger gebruiken heeft sneller effect.
 
oke. mijn fiets heeft dus voldoende aan 95'. blij om te horen want heb tot nu toe alleen maar 95 getankt. zoals er al aangegeven wordt is het dus per fiets (of berijder?) verschillend wat de resultaten zijn van de verschillende(lees: nieuwe.)brandstoffen. ik kan dus zonder problemen 98' of v-power of BP ultimate enz.. tanken? zo ja, waar moet ik dan op letten om de verschillen te merken/voelen?
 
oke. mijn fiets heeft dus voldoende aan 95'. blij om te horen want heb tot nu toe alleen maar 95 getankt. zoals er al aangegeven wordt is het dus per fiets (of berijder?) verschillend wat de resultaten zijn van de verschillende(lees: nieuwe.)brandstoffen. ik kan dus zonder problemen 98' of v-power of BP ultimate enz.. tanken? zo ja, waar moet ik dan op letten om de verschillen te merken/voelen?
Is '95 niet duur genoeg dan? Ik zou V-power-BP ultimate enz, benzine niet gaan gebruiken. In theorie zou de motor iets rustiger/mooier moeten gaan lopen. Benzine verbruik zou wat minder moeten gaan worden. Maar als je het mij vraagt, ik merkte geen verschil.
 
Is '95 niet duur genoeg dan? Ik zou V-power-BP ultimate enz, benzine niet gaan gebruiken. In theorie zou de motor iets rustiger/mooier moeten gaan lopen. Benzine verbruik zou wat minder moeten gaan worden. Maar als je het mij vraagt, ik merkte geen verschil.

het is duur, met je eens,maar als mijn fiets mooier en beter ( dus waarschijnlijk ook minder slijtage) gaat lopen,dan heb ik het prijsverschil op 17 liter(tankinhoud) er wel voor over.

btw wat voor een fiets heb jij dan polite?
 
het is duur, met je eens,maar als mijn fiets mooier en beter ( dus waarschijnlijk ook minder slijtage) gaat lopen,dan heb ik het prijsverschil op 17 liter(tankinhoud) er wel voor over.

btw wat voor een fiets heb jij dan polite?
Tja in theorie zou er misschien ook nog wel minder slijtage optreden. Had ik nog niet aan gedacht. Maar heeft een Honda CBR 600 en Honda transalp al zowieso geen last van. :X Weet je ook gelijk wat ik rij.
:+
 
ik ga het proberen bij te houden. zal volle tank 95' leegrijden, daarna volle tank 98' enz. enz.
zal het verbruik noteren, het starten(koude start) in de gaten houden, toerental bij stationair(warm en koud zonder choke) noteren. kortom; zelf een klein onderzoekje... ik laat het weten wat de uitkomst is...
ik ben een allesrijder(qua weer) dus hoop binnenkort wat gegevens te hebben..
 
ik ga het proberen bij te houden. zal volle tank 95' leegrijden, daarna volle tank 98' enz. enz.
zal het verbruik noteren, het starten(koude start) in de gaten houden, toerental bij stationair(warm en koud zonder choke) noteren. kortom; zelf een klein onderzoekje... ik laat het weten wat de uitkomst is...
ik ben een allesrijder(qua weer) dus hoop binnenkort wat gegevens te hebben..
Ben inderdaad heel erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben bang dat je weinig verschil zult merken. Ik lees het wel een keer. en veilig kilometers :] in 2008
 
Voor de MZ (250 of 300 tweetakt) schijnt het variabel te zijn, sommige rijders gebruiken altijd 98 en zeggen dat het beter is, anderen en ik tanken 95 en zijn er heel tevreden mee.
Je kunt eens je tank zo goed als leeg rijden, dan een bepaald type tanken, weer zo goed als leegrijden, ander type brandstof tanken, proberen min of meer hetzelfde soort routes te rijden, enzovoorts, en zien of je verschil merkt.
Het kan verschillen met het type motor, en zelfs met de individuele fiets.
Dus uitproberen geeft het enige geldige antwoord.
Groeten,
Eduard.
 
Voor de MZ (250 of 300 tweetakt) schijnt het variabel te zijn, sommige rijders gebruiken altijd 98 en zeggen dat het beter is, anderen en ik tanken 95 en zijn er heel tevreden mee.
Je kunt eens je tank zo goed als leeg rijden, dan een bepaald type tanken, weer zo goed als leegrijden, ander type brandstof tanken, proberen min of meer hetzelfde soort routes te rijden, enzovoorts, en zien of je verschil merkt.
Het kan verschillen met het type motor, en zelfs met de individuele fiets.
Dus uitproberen geeft het enige geldige antwoord.
Groeten,
Eduard.

ga ik doen eduard... zsm wat meetresultaten...
 
bij het tankstation zeggen ze zowieso dat je het effect pas merkt als je constant met dezelfde benzine rijdt. Hieruit kun je verschillende conclusies trekken, maar het lijkt mij een verkooppraatje om duurdere benzine te kunnen verkopen.

ik heb btw bij een tankstation gewerkt, en mij werd geinstrueerd om dat praatje op te hangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan