Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Rijke stinkerd, dan pak ik in en is het seizoen klaar 😬
Jij bent gewoon slimmer en gaat niet de natte baan op met straatbanden en een motor van 33k.
Ik dacht die andere vier gestarte rijders op regenbanden direct de eerste ronde te kunnen pakken. :+
De omstandigheden leken mij meer intermediate dan full wet.
 
Jij bent gewoon slimmer en gaat niet de natte baan op met straatbanden en een motor van 33k.
Ik dacht die andere vier gestarte rijders op regenbanden direct de eerste ronde te kunnen pakken. :+
De omstandigheden leken mij meer intermediate dan full wet.
Ach, ik ben ook al eens gaan liggen toen ik op regenbanden na code60 weer gelijk volle bak dacht te moeten gaan… ja die koelen ook af!
 
Dat is bij het ZAC, iig in de prosport groep al lange tijd zo helaas.
Vorig jaar geen problemen. Beide races 10 rondjes geknald. Dit jaar in totaal 14rondjes gereden over de hele dag...
Wel pole position getraind met een 1:47.937 en daarna de 2 races gewonnen, dus een hele slechte dag was het ook weer niet🤣
Race 1
Race 2
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230522_124354_Messenger.jpg
    Screenshot_20230522_124354_Messenger.jpg
    113 KB · Weergaven: 32
  • 23 ZV2-2381.JPG
    23 ZV2-2381.JPG
    330,4 KB · Weergaven: 37
  • 23 ZV2-7902.JPG
    23 ZV2-7902.JPG
    129,1 KB · Weergaven: 34
  • 23 ZV2-8271.JPG
    23 ZV2-8271.JPG
    246,1 KB · Weergaven: 38
Is er btw nog een team die nog een extra rijder zoekt voor de 5 uurs? Ik zou eigenlijk niet rijden, maar nu begint het toch te kriebelen😁
 
Heeft er nog iemand een plekje in een pitbox voor 7 augustus Assen.
Krijg net bericht dat er een plekje vrij is gekomen voor me in vrijrijder fast
 
7 augustus ben ik er trouwens ook weer eens!

Al ben ik er dan bij de TOMS cursus, maar zal vast nog wel weer een hoop bekenden gaan zien :)
Als iemand nog een sportieve straatband heeft die nog niet helemaal aan snot is hou ik me aanbevolen. Zal beter zijn dan op slicks.
 
In september ingeschreven voor de xl race, maar vroeg me af of deze op dezelfde manier zal worden verreden.
Van mijn kant niks te klagen over vorig jaar...

Ik moet nog even kijken of de ouwe blade nog loopt maar dat zal wel goed komen. En nog een milieumat scoren, en dan ben ik klaar voor de eerste meters op de motor dit jaar.
 
In september ingeschreven voor de xl race, maar vroeg me af of deze op dezelfde manier zal worden verreden.
Van mijn kant niks te klagen over vorig jaar...

Ik moet nog even kijken of de ouwe blade nog loopt maar dat zal wel goed komen. En nog een milieumat scoren, en dan ben ik klaar voor de eerste meters op de motor dit jaar.
Hij is dit keer 40 minuten ipv 50. als je het tijdschema even bekijkt zie je hoe de dag verloopt :)
Verder staat het regelement voor de xl race onder het kopje "info" op de RSZ site. kun je al je vragen uit beantwoorden ;)
 
Het waren mooie en spannende races in de ZAC gisteren!

Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-10-17-om-00-17-37-c3ee0d57.jpg


Voor ons zeer succesvol, #222 wist zijn eerste race te winnen, zijn eerste dag-overwinning te pakken, 0,4 seconden van z'n PR af te halen en ook nog de 3e plek in het kampioenschap Sport 600 veilig te stellen. Helemaal top!
Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-10-16-om-16-26-50-2d534154.jpg
 
Het waren mooie en spannende races in de ZAC gisteren!

Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-10-17-om-00-17-37-c3ee0d57.jpg


Voor ons zeer succesvol, #222 wist zijn eerste race te winnen, zijn eerste dag-overwinning te pakken, 0,4 seconden van z'n PR af te halen en ook nog de 3e plek in het kampioenschap Sport 600 veilig te stellen. Helemaal top!
Voor mij ook een mooi en geslaagd dagje met een nieuw pr (ik ben #28 in de foto).

Op sommige punten was ik sneller dan het groepje voor me dus voor mijn gevoel had er nog meer in gezeten, helaas is het moeilijk inhalen met minder vermogen tov modern spul. Op de rechte stukken moet ik van te ver komen om een uitremactie te doen. Hopelijk kan ik dit volgend jaar doorzetten en neem de leermomenten mee.
 
Dan zat jij er ook lekker bij. 👍
Die nieuwe R6'jes lopen idd gruwelijk hard.
 
Gisteren mijn 2e wedstrijd gereden in de Sport 600, dit jaar was een leerjaar voor mij, veel getraint om volgend jaar compleet seizoen ZAC te gaan rijden. Afgesloten met 2e plaats in de daguitslag dus dik tevreden. *D

Op naar volgend jaar. Als de gevechten net zo gaan zijn als gisteren dan belooft dat veel goeds! Ik vond het in ieder geval prachtig! O-)
 
Dan zat jij er ook lekker bij. 👍
Die nieuwe R6'jes lopen idd gruwelijk hard.
Bij ZAC vond ik het altijd al leip dat 636cc werd toegestaan in de 600 ivm extra koppel.
Nou heb ik dit jaar voor het eerst wat IDC wedstrijden gedaan, zie rond 6:25 na strubben even wat er in de 600cc mag mee rijden:
100pk uit de SRAD vs 155pk uit een V2 duc
Mijn rondetijden waren sneller dan die 2, maar daar kom je in de races echt niet voorbij.

 
Laatst bewerkt:
.
Dubbel. Van harte voor de kampioenen!
Volgend jaar denk ik weer een dagje ZAC als de kalender het toe laat (lees; in de schoolvakantie of in het weekend een Assen race).
 
Bij ZAC vond ik het altijd al leip dat 636cc werd toegestaan in de 600 ivm extra koppel.
Nou heb ik dit jaar voor het eerst wat IDC wedstrijden gedaan, zie rond 6:25 na strubben even wat er in de 600cc mag mee rijden:
100pk uit de SRAD vs 155pk uit een V2 duc
Mijn rondetijden zijn grofweg 2-3 seconden sneller dan deze 2, maar daar kom je in een race absoluut niet voorbij :)

Als je dat wil compenseren moet je wel heel hard gaan rijden......
 
Bij ZAC vond ik het altijd al leip dat 636cc werd toegestaan in de 600 ivm extra koppel.
Nou heb ik dit jaar voor het eerst wat IDC wedstrijden gedaan, zie rond 6:25 na strubben even wat er in de 600cc mag mee rijden:
100pk uit de SRAD vs 155pk uit een V2 duc
Mijn rondetijden waren sneller dan die 2, maar daar kom je in de races echt niet voorbij.

Benelux Trophy zelfde verhaal. Niets ten nadele van de kwaliteiten van de 2 rijders die op die fietsen 1 en 2 zijn geworden maar die zie ik toch een beetje als “niet mijn kampioenschap”.
 
  • Eens
Waarderingen: Tr@x
Terug
Bovenaan Onderaan