Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Krijg je een omgekeerd verhaal snelste en wellicht een 600 die juist in de bochten de 1000 terug gaat pakkenIk begrijp niet dat ze niet eerst de 600's laten starten en daarna de 1000's
Op het moment dat de snelle 1000's bij de langzamere 600's komen, zijn ze er zo voorbij en heeft de 600 geen kans om te counteren op vermogen.
In theorie... in de praktijk iets meer en alsnog 600 tussen de 1000’s. En des te kleiner het verschil des te moeilijker kom je met je 600 langs een 1000 en niet elke 1000 denkt als Wooney “laat maar gaan hij is sneller en zo wegOverigens vind ik het idee van sport 600 en sport 1000 in dezelfde race te laten starten een goed idee.
Het verschil is, in theorie, max 5 seconden.
Supersport 600 en 1000 is het verschil natuurlijk wel meer dan 5 seconden
Sport 600 en supersport 600 (en hetzelfde bij de 2 verschillende 1000 klassen) is het verschil tussen de langzamere en de snelste nog veel groter
Bij de 1000’s ken ik weinig mensen dus geen idee maar begreep idd wel dat er meerdere OW rijders aanwezig waren en die hebben soms een iets andere instelling ja.Ik heb alleen zaterdag gereden (om mijn motor te testen vanwege een elektronisch probleem). 1 keer werd ik zelf geraakt door een Kawa ZX10 die mij buitenom in de stekkenwal voorbij wilde, nu ben ik niet de lichtste dus het viel mee (alleen ff een stuurwoble). Verder heb ik meerdere acties gezien die echt niet kunnen, zelfs 2 keer dat iemand buiten de baan gedrukt werd . 1 pannenkoek kwam zelf in de uitloopronde na meeuwenmeer nog vol gas tussen meerdere rijders geslalomd, ik heb nog even tegen zijn achterwiel gereden in de pitstraat maar hij begreep het niet.
Waren geen bekende rijders dus ik vermoed OW rijders?
Qua 600 waren er verschillende die voorbij kwamen, op het rechte stuk hou ik dan ff in en probeer dan te volgen
Van 20 naar 40 stelde ik op het paddock ook al een paar keer voor maar begon iedereen over afkoelende banden (de 5min wachten bij de vooropstelling is al niet ideaal) maar nu ging het opstellen vlot als er nog eens iemand verkeerd staat...Ik reed zelf niet mee, maar zat een beetje van boven te kijken, maar m.i. is de 20 seconden wat te kort, verder vond ik het niet zo gek geregeld met supersports die na de superbikes starten. Er is maar een supersport door een superbike ingehaald maar andersom een stuk meer, dus als die 20 seconden naar pak 'm beet 40 seconden wordt gezet lijkt mij het probleem van elkaar moeten inhalen redelijk opgelost. Maar ik heb geen idee hoe makkelijk dat te regelen is met bijv. opwarmronde enz.
overigens bij ons in de groep op zaterdag wel iemand op een witte cbr 600f die zichzelf klemreed door meerdere mensen buitenom te pakken in ossenbroeken en vervolgens leek te vergeten dat strubben erna komt, waardoor hij het 2e stuk van ossenbroeken niet meer haalde, door de grindbak moest en vervolgens de mensen die hij net buitenom inhaalde weer tegenkwam toen hij uit de grindbak dwars over strubben heen denderde om daarna weer verder door de grindbak te hobbelen. Hij had wel een mooie stijl en snelheid, maar dat was niet echt een hele handige actie.
Dat was dan overigens wel meteen de enige stomme actie die ik heb gezien. Verder ging het er redelijk gemoedelijk aan toe.
In de regel idd houden we rekening met elkaar, plus op een gegeven ogenblik ken je elkaar een beetje.Het was mijn eerste ZAC race afgelopen zondag. Mij viel juist op hoe vriendelijk er geraced werd. Verschillende keren 2/3 breed de bocht in gedoken en iedereen liet elkaar leven, echt heel gaaf. Voor mij zeker een reden om volgend seizoen vaker mee te rijden.
Ik vroeg mij af of er iemand gopro beelden heeft van de races van 1000ProSport, zelf was ik mijn camera namelijk vergeten
Meerdere klassen gebeurt al jaren, optimaal is het nooit maar RSZ is nu aan het proberen wat wel of niet werkt.Het Corona lijkt dit jaar ook bij vele rijders naar de hersenpan te zijn verschoven ? Het "respect" voor elkaar , is dit jaar wel heel erg ver te zoeken geweest !! Vermoeddelijk ,dat te snelle rijders die in de minder snelle groepen reden ,het circuit en de organisatie er geen toezicht op gehouden hebben.
Ook een gevaarlijke ontwikkeling om meerder klasse in dezelfde race met respectieve bijbehorenden snelheden. Het geld regeert de wereld !! De veiligheid, onze veiligheid komt langzaam in het geding!
Bekijk het ook eens andersom. Ik was met een bmw "in gevecht" voor een plekje in de pro 1000. Dat kon ik wel vergeten toen de 600 mannen me net voor de gt voorbij staken in de laatste ronde .
Verder had ik er wijnig problemen mee in het middenveld van de pro.
Krijg je een omgekeerd verhaal snelste en wellicht een 600 die juist in de bochten de 1000 terug gaat pakken
In theorie... in de praktijk iets meer en alsnog 600 tussen de 1000’s. En des te kleiner het verschil des te moeilijker kom je met je 600 langs een 1000 en niet elke 1000 denkt als Wooney “laat maar gaan hij is sneller en zo weg
Omdat je met sport 600 en Supersport 600 tegelijk vertrekt moet je wel eerst een volle ronde inhalen. Die paar langzamere 600’s die we dan tegen komen rijden alleen en zijn eenvoudig in te halen.
En sport 600 en 1000 wel bij elkaar en supersport 600 en pro 1000 niet zijn weer niet genoeg rijders voor.
Blijft lastig, snap ook dat Frank de dag vol wil hebben.
Meerdere klassen gebeurt al jaren, optimaal is het nooit maar RSZ is nu aan het proberen wat wel of niet werkt.
En heel simpel, als telkens een sessie halfvol is stopt RSZ vanzelf een keer. Er moet helaas (voor ons) wel geld verdiend worden.
RSZ mailen met bevindingen werkt het beste. Als zij niets horen zal het voor goed aangenomen worden.
Dat is het fijne van de ZAC, er namelijk echt geluisterd naar de rijders/klanten.Het echte probleem ligt bij de Circuits ,die veel te duur geworden zijn ,vanwege alle ( "vaak voor motorrijders onnodige" ) investeringen om bepaalde auto evenementen binnen te kunnen halen.
Wat betreft het RSZ en alle andere organisaties, die stoppen vanzelf ,als wij stoppen , omdat ons geld op is of het onbetaalbaar wordt
Eigenlijk kan het mij ook allemaal zeer weinig bommen , Je kunt je druk maken om van alles, maar vaak is dat helemaal nergens voor nodig.Denk regelmatig bij jezelf dingen als “Wat maakt het eigenlijk uit?”.Je hoeft je niet altijd druk te maken om dingen waar je verder toch geen invloed op hebt.
Dat is het fijne van de ZAC, er namelijk echt geluisterd naar de rijders/klanten.
Idd, je hebt gelijk!Volgens mij klopt je beredenering niet (verbeter me als ik het fout heb)
De Langzamere 600's die ingehaald worden door de snellere 1000's hebben behalve minder vermogen, meestal ook een minder snelle bochtensnelheid om te kunnen counteren.
Dus de snellere 1000's hebben na het inhalen van de langzamere 600's waarschijnlijk geen last van ze.
Andersom wel
Het echte probleem ligt bij de Circuits ,die veel te duur geworden zijn ,vanwege alle ( "vaak voor motorrijders onnodige" ) investeringen om bepaalde auto evenementen binnen te kunnen halen.
Wat betreft het RSZ en alle andere organisaties, die stoppen vanzelf ,als wij stoppen , omdat ons geld op is of het onbetaalbaar wordt
Eigenlijk kan het mij ook allemaal zeer weinig bommen , Je kunt je druk maken om van alles, maar vaak is dat helemaal nergens voor nodig.Denk regelmatig bij jezelf dingen als “Wat maakt het eigenlijk uit?”.Je hoeft je niet altijd druk te maken om dingen waar je verder toch geen invloed op hebt.
Dan ervaren wij dat wel anders. Heb het idee dat ze steeds minder luisteren naar mensen.
Je merkt dat het meer draait om geld verdienen en minder om het racen zelf.
De 4 uurs is normaal het mooiste event van het jaar en dat zal het dit jaar ongetwijfeld weer zo geweest zijn.
Maar de normale race dagen merk je dat het niet meer draait om wat de rijders/klanten willen.
Eens, maar vind wel dat de reglementen (die overigens zeer duidelijk zijn en waar ik mij prima in kan vinden) nageleefd moeten worden.
Vroeger werd er na de kwalificatie een streep getrokken de snellste 40 rijders in de S3, de volgende 40 S2, etc.Ik denk dat diverse (niet vaste) rijders zich in een andere klasse hebben ingeschreven dan dat ze daadwerkelijk thuis horen, omdat diverse klassen vrij snel volzet waren.
In de light cup reden er enkele in de vrije training al onder de 2 minuten.
In de race 1.56
Ik heb ook mensen gesproken die door RSZ gevraagd werden een klasse lager te gaan rijden, dan waar ze eigenlijk thuis horen, omdat er op het laatste moment nog snelle rijders ingepast moesten worden.
Dat vind ik een slechte zaak. Dan kunnen de rijders die wel in die klasse horen dus niet meer meedoen voor het podium.
Op zich wel begrijpelijk dat ze dat doen maar laat ze dan niet voor de punten meedoen.Ik denk dat diverse (niet vaste) rijders zich in een andere klasse hebben ingeschreven dan dat ze daadwerkelijk thuis horen, omdat diverse klassen vrij snel volzet waren.
In de light cup reden er enkele in de vrije training al onder de 2 minuten.
In de race 1.56
Ik heb ook mensen gesproken die door RSZ gevraagd werden een klasse lager te gaan rijden, dan waar ze eigenlijk thuis horen, omdat er op het laatste moment nog snelle rijders ingepast moesten worden.
Dat vind ik een slechte zaak. Dan kunnen de rijders die wel in die klasse horen dus niet meer meedoen voor het podium.
Op zich wel begrijpelijk dat ze dat doen maar laat ze dan niet voor de punten meedoen.
Nu gingen de Supersport rijders idd met bekers van de Sport naar huis
Enkelen staan ook gewoon in de ZAC ranking onder SuperSport600.Waren 1-2-3 geen OW rijders? Ik ken de namen niet uit de SSP600 namelijk.
(Die dan idd te laag ingeschreven stonden)