Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Enkelen staan ook gewoon in de ZAC ranking onder SuperSport600.

En het reglement is verder duidelijk en onverbiddelijk; 2x onder de 1.55 rijden is door naar Supersport, dus ze mogen de ranking ook wel weer eens aanpassen.

Heb ik naar gekeken, heb er 2 gevonden die achterin de SSP zitten?

Ranking is Assen tijden en na de vorige race op Assen nog aangepast (1-8 zien staan geloof ik) en dat zal voor de laatste race ook wel weer gedaan worden.
 
Heb ik naar gekeken, heb er 2 gevonden die achterin de SSP zitten?

Ranking is Assen tijden en na de vorige race op Assen nog aangepast (1-8 zien staan geloof ik) en dat zal voor de laatste race ook wel weer gedaan worden.
Ga hier geen namen noemen maar het zijn er meer.

Ben meer benieuwd hoe ze het na dit weekend in de Ranking gaan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Na heel veel mailtjes en een mega berg ergernissen kon ik me toch inschrijven voor de ssp op zondag doordat een kennis niet meer wilde rijden door z’n gezondheid.
Nadat dat gelukt was kreeg ik een telefoontje waar ik erg verbaasd over was .
Ik kreeg een telefoontje van een bepaald persoon of ik naar de sp wilde want hij had nog wat vrienden die hij wilde plaatsen in de 600 en 1000 ssp.
Ik heb aangegeven dat dat prima was maar dat ik niet mee wilde dingen voor punten of een prijs.
Ook mij valt erg op dat er bepaalde rijders al onder de 1:55 hebben gereden maar niet overgeplaatst worden.
Heb hier een mailtje over gestuurd maar geen reactie gekregen.
Het begint erop te lijken dat bepaalde personen al een prijs in de eindklasse hebben met hun naam erop.
Afgelopen zondag waren er aardig wat die het gas dicht hielden om zo toch een prijs te pakken .
2 man van de racing school en wat mannen uit de ow.
Maar ook een vaste rijder houd het gas dicht om zo in het eindklassement een prijs te kunnen pakken.
Jammer voor hem heeft hij zondag onder de 155 gereden dus die valt door de mant en anders help ik hem daarmee.
Het. Lijkt er steeds meer op dat ze of een oogje dicht knijpen bij bepaalde personen.
Ik hoop dat dit snel verandert want op het paddock worden er steeds meer negatieve uitingen gedaan over de rsz.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger werd er na de kwalificatie een streep getrokken de snellste 40 rijders in de S3, de volgende 40 S2, etc.
Ook toen had je schaaltjesdieven ;)
Die streep was wel een eerlijke streep.
En soms als je een slechte kwali had (om wat voor reden dan ook) maar je behoorlijk snellere tijden gereden had in de vorige races, werd je soms (of op eigen verzoek) een groep hoger geplaatst.

Alleen de regen-kwali's waren altijd ruk. Daar kwamen nooit eerlijke groepen uit.
 
Dat bewust in een klasse blijven heb ik nooit begrepen al dachten mensen dat wellicht ook van mij. Ik heb ruim een jaar tegen de grens om naar de f1 klasse te kunnen lopen hikken.

Persoonlijk wilde ik in de snelste klasse zover mogelijk vooraan rijden. Dus overgaan is het eerste “doel” en bekertjes ed zijn leuk mee genomen.
Maar het is een competitie dus alles afdoen als “het is maar hobby/amateur” enz gaat niet altijd op. Nee we hoeven geen long lap/drive through en what not, maar wel een leuke en duidelijke competitie.

En onderaan de streep is dat bij RSZ nog steeds. Ja er zijn weleens dingen die ook mij niet bevallen maar ik meld eventuele suggesties en of ze er wat mee doen is een tweede.
 
Maar het is een competitie dus alles afdoen als “het is maar hobby/amateur” enz gaat niet altijd op. Nee we hoeven geen long lap/drive through en what not, maar wel een leuke en duidelijke competitie.

En onderaan de streep is dat bij RSZ nog steeds. Ja er zijn weleens dingen die ook mij niet bevallen maar ik meld eventuele suggesties en of ze er wat mee doen is een tweede.
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld....
Want duidelijk is het daar niet altijd
 
Tja...word ik hier beschuldigd van bewust in een te lage klasse rijden of mijn gas bewust dicht te houden 😢. Zijn er echt mensen die dat doen? :?Tuurlijk 10 jaar geleden was ik sneller maar als ik kijk naar mijn huidige rondetijden dan voldoe ik gewoon aan de regels. En als ik weer wat sneller wordt dan rij ik met veel plezier mee achter in de ssp. Bekers interesseren me geen bal (hoewel ze nu wel veel mooier zijn dan de schaaltjes van vroeger

Daarnaast was dit pas de tweede keer dat ik mee deed (en de eerste keer dat ik ook echt kon starten) dus mijn plek in het eindklassement....
 
Laatst bewerkt:
Tja...word ik hier beschuldigd van bewust in een te lage klasse rijden of mijn gas bewust dicht te houden 😢. Zijn er echt mensen die dat doen? :?Tuurlijk 10 jaar geleden was ik sneller maar als ik kijk naar mijn huidige rondetijden dan voldoe ik gewoon aan de regels. En als ik weer wat sneller wordt dan rij ik met veel plezier mee achter in de ssp. Bekers interesseren me geen bal (hoewel ze nu wel veel mooier zijn dan de schaaltjes van vroeger

Daarnaast was dit pas de tweede keer dat ik mee deed (en de eerste keer dat ik ook echt kon starten) dus mijn plek in het eindklassement....

Troost je, volgens mij sta jij inmiddels niet eens meer in de ranking en kennen de meeste je oude tijden niet :P _O-

Ik wist niet dat je er ook weer was! Nu zat je wel in een andere klasse maar racen met degene waar ik mijn eerste circuitfiets van kocht :P
 
Hahaha ik ga mijn best doen Roy maar om echt met je te kunnen racen is de drie/vier dagen die ik per jaar voor mezelf rij, denk ik een net 🤏niet genoeg. Eerste doel is om weer bij je in de klasse te komen 🙂

Mijn oude tijden zijn dan wel onbekend maar blijkbaar worden er op basis van mijn pak conclusies getrokken die nu nog (even) niet kloppen.
 
Hahaha ik ga mijn best doen Roy maar om echt met je te kunnen racen is de drie/vier dagen die ik per jaar voor mezelf rij, denk ik een net 🤏niet genoeg. Eerste doel is om weer bij je in de klasse te komen 🙂

Mijn oude tijden zijn dan wel onbekend maar blijkbaar worden er op basis van mijn pak conclusies getrokken die nu nog (even) niet kloppen.

Geloof niet dat ze het over jou hadden hoor. Zaten 3 bekende SSP600 rijders in de SP600, jij viel daar (bij mijn weten) niet onder ;)
 
Na heel veel mailtjes en een mega berg ergernissen kon ik me toch inschrijven voor de ssp op zondag doordat een kennis niet meer wilde rijden door z’n gezondheid.
Nadat dat gelukt was kreeg ik een telefoontje waar ik erg verbaasd over was .
Ik kreeg een telefoontje van een bepaald persoon of ik naar de sp wilde want hij had nog wat vrienden die hij wilde plaatsen in de 600 en 1000 ssp.
Ik heb aangegeven dat dat prima was maar dat ik niet mee wilde dingen voor punten of een prijs.
Ook mij valt erg op dat er bepaalde rijders al onder de 1:55 hebben gereden maar niet overgeplaatst worden.
Heb hier een mailtje over gestuurd maar geen reactie gekregen.
Het begint erop te lijken dat bepaalde personen al een prijs in de eindklasse hebben met hun naam erop.
Afgelopen zondag waren er aardig wat die het gas dicht hielden om zo toch een prijs te pakken .
2 man van de racing school en wat mannen uit de ow.
Maar ook een vaste rijder houd het gas dicht om zo in het eindklassement een prijs te kunnen pakken.
Jammer voor hem heeft hij zondag onder de 155 gereden dus die valt door de mant en anders help ik hem daarmee.
Het. Lijkt er steeds meer op dat ze of een oogje dicht knijpen bij bepaalde personen.
Ik hoop dat dit snel verandert want op het paddock worden er steeds meer negatieve uitingen gedaan over de rsz.

Noem het beestje is bij de naam dan. Welke rijders heb je het over?
 
Na heel veel mailtjes en een mega berg ergernissen kon ik me toch inschrijven voor de ssp op zondag doordat een kennis niet meer wilde rijden door z’n gezondheid.
Nadat dat gelukt was kreeg ik een telefoontje waar ik erg verbaasd over was .
Ik kreeg een telefoontje van een bepaald persoon of ik naar de sp wilde want hij had nog wat vrienden die hij wilde plaatsen in de 600 en 1000 ssp.
Ik heb aangegeven dat dat prima was maar dat ik niet mee wilde dingen voor punten of een prijs.
Ook mij valt erg op dat er bepaalde rijders al onder de 1:55 hebben gereden maar niet overgeplaatst worden.
Heb hier een mailtje over gestuurd maar geen reactie gekregen.
Het begint erop te lijken dat bepaalde personen al een prijs in de eindklasse hebben met hun naam erop.
Afgelopen zondag waren er aardig wat die het gas dicht hielden om zo toch een prijs te pakken .
2 man van de racing school en wat mannen uit de ow.
Maar ook een vaste rijder houd het gas dicht om zo in het eindklassement een prijs te kunnen pakken.
Jammer voor hem heeft hij zondag onder de 155 gereden dus die valt door de mant en anders help ik hem daarmee.
Het. Lijkt er steeds meer op dat ze of een oogje dicht knijpen bij bepaalde personen.
Ik hoop dat dit snel verandert want op het paddock worden er steeds meer negatieve uitingen gedaan over de rsz.
Ik ben het ermee eens dat het wellicht niet de beste optie was zondag, maar je kan niet ontkennen dat ze moeite doen iedereen te laten starten..
Er schrijven ow/idm/benecup lui in die niet in ranking staan die met 4/5 sec overmacht winnen, jammer voor de dagwinst van de vaste rijders maar in het klassement dingen ze niet mee.
Ik rij al paar dagen 56’ers/hoge 55’ers, en reed in middenmoot Sport1000, had 5aug een uitschieter in de race van 54 hoog.
31 aug niet gereden en 20sept netjes Pro1000 ingeschreven.
Werd gebeld, hadden gekeken naar tijden en klassement plek en vroegen of ik Sport1000 wou doen. Gezien mn tijden hoorde ik eigenlijk daar en Pro zat vol.
Als ik al 52’ers oid had gereden had ik

Punten behaald zondag in sport worden 75% en gaan dan bij Pro klassement net als dat je normaal overgeplaatst wordt.
Ook nu de hele dag 55/uitschieter 54 gereden (en nee niet met gas dicht, wou dat ik zo hard kon met gas dicht 😂😂) en pas in laatste race door een sleepje/battle een dikke pr.
Mij was eind 2019 ook gezegd in een mail dat je pas overgeplaatst wordt als je constant te snel bent over een evenement òf ineens bam 5sec sneller bijvoorbeeld, maar niet nét te snel in een race vanwege het “meeslepende effect” dus ik vond het in mijn geval een prima en niet oneerlijke oplossing.

en zoals meerderen al zeggen, het is altijd wat en ze proberen vanalles mar zullen altijd mensennet buiten de boot vallen.
Vorig jaar reed iemand constant hele jaar, op 1 (of 2) in Sport, en had 1 na laatste dag uitschieter en moest omhoog, kwam op conclusie dat als ie niét zou starten laatste dag dan zou ie kampioen zijn in Sport, zou ie wel starten zou ie middenmoot Prosport zijn.. ja zo zijn helaas regels als je met overplaatsing en halvering van punten werkt.

Gas dichthouden in kwali en in race voluit gaan is gewoon kansloos laten we dat voorop stellen 😂
 
Laatst bewerkt:
Ging op zich prima op die slome duikelaar na .
Dat je omvalt kan elke rijder overkomen maar wat erna volgde was echt kansloos.

Verder in de race waren er toch van die slimme 1000 rijders .
Ingehaald worden in de strubbe en dan op vermogen het een 600 moeilijk maken die druk aan het knokken is om een plaats .
 
Ging op zich prima op die slome duikelaar na .
Dat je omvalt kan elke rijder overkomen maar wat erna volgde was echt kansloos.


Verder in de race waren er toch van die slimme 1000 rijders .
Ingehaald worden in de strubbe en dan op vermogen het een 600 moeilijk maken die druk aan het knokken is om een plaats .
Dit was inderdaad heel bizar.

Verder was het goed geregeld.
 
Mij was eind 2019 ook gezegd in een mail dat je pas overgeplaatst wordt als je constant te snel bent over een evenement òf ineens bam 5sec sneller bijvoorbeeld, maar niet nét te snel in een race vanwege het “meeslepende effect” dus ik vond het in mijn geval een prima en niet oneerlijke oplossing.
Tja, de ZAC bepaald dus wie ze wanneer over willen laten gaan en dus niet volgens het reglement.
Ik begreep altijd dat 1x te snel mocht en bij de 2e keer ging je automatisch over.
Op deze manier ontstaat er ruimte voor discussie en dat wil je naar mijn mening nou juist niet hebben.

Goede post overigens Dennis 👍
 
Zoals ik al eerder heb gezegd vond ik het afgelopen zondag perfect. Fijn dat er minder tijdsverschil is op de baan. Top dat we gewoon 3 races konden rijden. Ik lees ook veel over OW rijders en andere niet klassementsrijders. Het is zeer makkelijk te regelen om hen er niet bij te hebben. Als iedereen 2 dingen doet is er geen ruimte meer voor hen en zitten de dagen toch vol. Als alles zaccers:
1. zich vroeg inschrijven
2. RSZ promoten zodat er meer echte zaccers komen
Dan heb je geen "gast"-rijders die het klassement verstoren of dagzeges pakken en hebben we wellicht in iedere klasse een eigen race.
Persoonlijk heb ik al wat mensen richting de ZAC gehaald. Als iedereen dat nu doet.....
 
Zou het een idee zijn om misschien niet-ZAC-ers wel mee te laten racen, maar duidelijk van te voren mee delen dat ze niét voor klassement en voor podia mee doen?
Ze zijn te gast bij de ZAC ten slotte, dus dat zullen ze vast wel begrijpen (zou ik wel doen...)
 
Over gastrijders is al vaker gesproken, wat is gast? Daar wil RSZ niet aan.

Stond al eens ergens iets geschreven over 2x op 1 evenement onder de tijdgrens = over.
Edit:
Ranking 2
Indien een deelnemer tijdens een hetzelfde evenement zijn PR tweemaal verbeterd en hij / zij daarmee de in het
hoofdstuk “Klasse-indeling” de voorgeschreven maximale rondetijd overschrijdt, dan zal de rijder verplicht
promoveren naar een hogere klasse. Promoveren naar een hogere raceklasse is slechts mogelijk tot de ZAC
Euro Cup race 9 (datum 20 september 2020 te Assen).

En zoals vaker gezegd, mail RSZ. Als je ze nergens op wijst verandert er niets.
En dan wel gewoon netjes en met argumenten en niet als Calimero natuurlijk 😉😝
 
Laatst bewerkt:
Zou het een idee zijn om misschien niet-ZAC-ers wel mee te laten racen, maar duidelijk van te voren mee delen dat ze niét voor klassement en voor podia mee doen?
Ze zijn te gast bij de ZAC ten slotte, dus dat zullen ze vast wel begrijpen (zou ik wel doen...)
Inderdaad doet de ZAC niet aan "gast" rijders en terecht, maar ze moeten gewoon in hun eigen klasse meedoen.
 
Wat is uberhaupt een zac rijder. Als je nu kijkt naar het aantal inschrijvingen voor 12 oktober (26 stuks) kan je niet zeggen dat RSZ dit seizoen veel vaste deelnemers heeft. Deelnemers zijn veelal passanten die waarschijnlijk het weer afwachten en zo laat mogelijk beslissen. Hetzelfde voor buitenlandse races, die worden ook erg slecht bezocht. Allemaal prima maar dan kan je niet spreken over trouwe zac rijders. Dat is wat RSZ ook ziet en ze afhankelijk maakt van last minute inschrijvingen en "gast" rijders. Dat ze dan door hoepels moeten springen om dit zo goed mogelijk te faciliteren is daar het gevolg van.

Zal nu wel wat boze reacties krijgen maar volgens mij bestaat is de zac community momenteel vooral in het hoofd van mensen maar minder in de paddock. De onvrede op de paddock zoals @GuusFlater beschreef zie ik ook. Binnen mijn racegroepje zijn er een aantal die al een paar seizoenen een jaarlicentie hebben en zoveel mogelijk zac races rijden maar de plannen voor volgend jaar nog open houden. Plotselinge wijzigingen, willekeur, rode/zwarte vlaggen en incidenten op de baan zijn argumenten die je hoort.

Maargoed, lange winter om e.e.a. te laten bezinken, een kalender met relatief veel rijtijd voor je euro's en alles is snel vergeten en begint het volgend jaar weer van voor af aan. Zo oppertunistisch zijn de meeste dan ook wel weer :).
 
27 stuks, loon is binnen 😝
Maar de groep rijders die alle races pakken is altijd wisselend geweest en door Corona is het nu helemaal een rommelig jaar.

Ieder zijn mening natuurlijk maar vooraan de 600SSP hebben we een leuke groep vaste rijders en buiten dat spreek ik veel mensen in het paddock en is de sfeer goed. En plotselinge wijzigingen welke de 1 als nadelig ervaart is voor de volgende top (600-1000 bij elkaar bv), willekeur kan ik niet zoveel over zeggen want niet gemerkt? De rode/zwarte vlaggen en incidenten op de baan kan de organisatie toch niets aan doen? Dat zijn de rijders uiteindelijk.

Ik moet het ook ff bekijken maar we hebben idd nog een lange winter en wil toch een keer dat SSP kampioenschapsbekertje 😂


Voor nu 12 okt iig geboekt want heb volgens mij een behoorlijke sprong gemaakt in het kampioenschap dus ja dan gaan we er toch maar voor!
 
Ik merk ook niet zoveel onvrede. Maar ik sta ook altijd met een vast clubje enthousiastelingen op de paddock. We zijn dan met minstens 6 man en 1 vrouw die de meeste races pakken. In ieder geval op Assen. Zandvoort rijd ik persoonlijk niet. het gevoel van gevaar zorgt er daar voor dat ik geen plezier ervaar. Buitenland is afhankelijk waar het is. Dijon stond voor ons dit jaar wel op de planning.
Maar eens dat er wellicht te weinig ZAC Community is en dat we zelf als rijders RSZ dwingen om het zo af en toe anders te doen. Dus, inschrijven en ZAC promoten. Laten we er een mooie community van bouwen.
Aan de andere kant kom ik vaak veel dezelfde mensen tegen. Dat maakt dat het ook zo leuk is.
 
Maar eens dat er wellicht te weinig ZAC Community is en dat we zelf als rijders RSZ dwingen om het zo af en toe anders te doen. Dus, inschrijven en ZAC promoten. Laten we er een mooie community van bouwen.
Vinger op de zere plek dit, dit is inderdaad waar maar daarvoor zou een rijdersvertegenwoordiging perféct zijn.
Alleen daar ziet rsz helaas niet zoveel heil in..
Dus idd optijd inschrijven en vrienden/familie enthousiasmeren mee te racen is de beste oplossing.
Dit jaar is gewoon hectisch vanwege Corona, zonder Corona waren er een stuk minder “gast” rijders uit OW/IDM etc.
We zien het volgend jaar wel, RSZ heeft gewoon meeste rijtijd voor minste geld en over algemeen dik prima geregeld :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan