Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Ik zit ,juist doordat er veel races op assen zijn, te twijfelen om komend jaar al mee te gaan doen ipv het jaar erop.
Zandvoort zal ik ook niet rijden en de banen in het buitenland ook niet.

Aan de andere kant vind ik het lastig, als ik niet het hele seizoen rijd kan ik beter gewoon circuitdagen rijden..
Waarom is het beter om gewoon circuitdagen te rijden?
 
Ik zit ,juist doordat er veel races op assen zijn, te twijfelen om komend jaar al mee te gaan doen ipv het jaar erop.
Zandvoort zal ik ook niet rijden en de banen in het buitenland ook niet.

Aan de andere kant vind ik het lastig, als ik niet het hele seizoen rijd kan ik beter gewoon circuitdagen rijden..
Racen is echt veel leuker dan een gewone circuitdag :)
 
Ik rijd graag op Assen. Zeker om te racen. En ja een ander circuit er bij is leuk. Maar dan wel een baan die qua veiligheid met Assen vergelijkbaar is. Voor mij Zandvoort dus zeker niet. Buitenland vind ik zeker leuk. Bij voorkeur dan wel een meerdaags event.
En welke circuits denk je dan aan? Wel realistisch zijn he? 😉
Ik denk dat er maar weinig circuits in aanmerking komen dan namelijk, zoveel GP circuits hebben we nou helaas niet in de buurt.

Ik zit ,juist doordat er veel races op assen zijn, te twijfelen om komend jaar al mee te gaan doen ipv het jaar erop.
Zandvoort zal ik ook niet rijden en de banen in het buitenland ook niet.

Aan de andere kant vind ik het lastig, als ik niet het hele seizoen rijd kan ik beter gewoon circuitdagen rijden..
Dan kan ik je bij deze verklappen, je gaat dan nooit een volledig seizoen rijden bij RSZ.

Maar ook een losse racedag is leuker als een gewone circuitdag.
 
Waarom is het beter om gewoon circuitdagen te rijden?
Qua financien, rijtijd en vrienden die ook circuitdagen doen ;)
Dan kan ik je bij deze verklappen, je gaat dan nooit een volledig seizoen rijden bij RSZ.

Maar ook een losse racedag is leuker als een gewone circuitdag.
Klopt helemaal, ik zal namelijk sowieso niet deelnemen op zandvoort of aan races in het buitenland.
Maar omdat er nu zoveel assen op de planning staat lijkt mij dat ik die ene race op zandvoort dan wel kan missen en alsnog mee zou kunnen doen in de eindstand

HEt doel is anders omhet volgende jaar de dagen op assen mee te doen namelijk
 
Qua financien, rijtijd en vrienden die ook circuitdagen doen ;)

Klopt helemaal, ik zal namelijk sowieso niet deelnemen op zandvoort of aan races in het buitenland.
Maar omdat er nu zoveel assen op de planning staat lijkt mij dat ik die ene race op zandvoort dan wel kan missen en alsnog mee zou kunnen doen in de eindstand

HEt doel is anders omhet volgende jaar de dagen op assen mee te doen namelijk
Wat heb je nou aan geld op de bank!
Voor, tijdens en na een race dubbel de lol dus eigenlijk verleng je de rijtijd!
Je maakt heel snel nieuwe vrienden omdat je toch telkens dezelfde rijders op en naast de baan ziet!
What else you got? :P

Vooropgesteld, vooral gewoon dit jaar al een dagje of wat pakken, maar 1 racedag en dus 2 races gemist en de kans dat ie bovenin de eindstand staat is heel klein.
Weet niet welke klasse je zal starten?
 
Heb jij aandelen Roy ? :P
Geld op de bank is ook geen sprake van maar jij snapt ook wel wat ik bedoel..
Oorspronkelijke plan was eerst een echte circuitfiets maar het doel van ZAC is natuurlijk dat je eigenlijk met je straatfiets gaat racen ( vind ik ) , dat samen met de voorlopige kalender liet mij even twijfelen ;)

Ik kom sowieso tijdens de races eens langs om alvast kennis te maken met wat deelnemers en zal proberen een of meerdere dagen mee te pakken.
Reed afgelopen jaar 1.56-1,59 constant en uitschieters in de 1,55.. word ik aan de hand van die tijden meteen ergens ingedeeld of ingeschrven ?
 
Heb jij aandelen Roy ? :P
Geld op de bank is ook geen sprake van maar jij snapt ook wel wat ik bedoel..
Oorspronkelijke plan was eerst een echte circuitfiets maar het doel van ZAC is natuurlijk dat je eigenlijk met je straatfiets gaat racen ( vind ik ) , dat samen met de voorlopige kalender liet mij even twijfelen ;)

Ik kom sowieso tijdens de races eens langs om alvast kennis te maken met wat deelnemers en zal proberen een of meerdere dagen mee te pakken.
Reed afgelopen jaar 1.56-1,59 constant en uitschieters in de 1,55.. word ik aan de hand van die tijden meteen ergens ingedeeld of ingeschrven ?
dan zal je in de sportklasse komen met die tijden
 
Heb jij aandelen Roy ? :P
Geld op de bank is ook geen sprake van maar jij snapt ook wel wat ik bedoel..
Oorspronkelijke plan was eerst een echte circuitfiets maar het doel van ZAC is natuurlijk dat je eigenlijk met je straatfiets gaat racen ( vind ik ) , dat samen met de voorlopige kalender liet mij even twijfelen ;)

Ik kom sowieso tijdens de races eens langs om alvast kennis te maken met wat deelnemers en zal proberen een of meerdere dagen mee te pakken.
Reed afgelopen jaar 1.56-1,59 constant en uitschieters in de 1,55.. word ik aan de hand van die tijden meteen ergens ingedeeld of ingeschrven ?

Niet eens! Geheel vrijwillig prijs ik het aan 😝
Nee maar of het nu RSZ of OW is, racen heeft (voor mij iig) net dat beetje extra op een dag.

Natuurlijk snap ik wat je bedoelt en het is allemaal een eigen keuze/voorkeur.

Wat @gixxer750srad al zegt, dat zijn Sport 600/1000? tijden. Wellicht dat ze als nieuwe rijder je eerst in Light zetten maar als in de training en kwali je tijden al dusdanig zijn zal je in Sport je eerste race doen verwacht ik. En als je dat zelf graag wil gewoon aangeven en even ter plekke overleggen.

De echte wegfietsen kan je op 1 hand tellen volgens mij maar mits hij voldoet aan het reglement 👌🏻
 
ik verwacht eigenlijk ergens dat de light klasse eruit gaat en er 2 klasses 600 zullen zijn en 2 klasses 1000 met bijvoorbeeld als scheidingstijd 1.53 op Assen, dan heb je ook het "gedoe" niet meer met 600's en 1000's bijelkaar
 
Ik weet niet of dit verslag nog ergens op het WWW is gepubliceerd?
Hij komt uit het papier van de nieuwsbrief/clubblad MAC Zandvoort. :)

2020-MAC-Zandvoort-clubblad-RSZ-races.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet eens! Geheel vrijwillig prijs ik het aan 😝
Nee maar of het nu RSZ of OW is, racen heeft (voor mij iig) net dat beetje extra op een dag.

Natuurlijk snap ik wat je bedoelt en het is allemaal een eigen keuze/voorkeur.

Wat @gixxer750srad al zegt, dat zijn Sport 600/1000? tijden. Wellicht dat ze als nieuwe rijder je eerst in Light zetten maar als in de training en kwali je tijden al dusdanig zijn zal je in Sport je eerste race doen verwacht ik. En als je dat zelf graag wil gewoon aangeven en even ter plekke overleggen.

De echte wegfietsen kan je op 1 hand tellen volgens mij maar mits hij voldoet aan het reglement 👌🏻
Het racen zal zeker iets extra s geven maar circuitdagen met je maten rijden en donderjagen in de box vind ik ook geweldig !
Ik denk dat ik komend seizoen nog best een aantal seconden van mijn tijd af kan schrapen, daarna een circuit fiets kopen en deze in de winter helemaal klaar zetten voor 2022.
Heb ik ook niet zoveel werk met ombouwen etc en als er eens iets mis gaat dan is dat minder erg.

Ik heb het al eerder geopperd maar ik vind dat er een klasse moet komen voor de mensen die gewoon aan komen rijden, de boel ombouwen en lekker racen.
Was ooit ook de insteek meen ik ?!
 
precies, maar ik bedoel dus sport 600 eigen wedstrijd supersport 600 eigenwedstrijd en dit geldt dus ook voor de 1000's
Dat snapte ik, maar 2 ipv 3 groepen heeft als gevolg ruimere tijdsgrens en dus grotere kans iemand op een ronde te zetten. Maar dat is dan geen probleem want 600 vs 600 dus die kom je makkelijk voorbij.

Ik weet niet of dit verslag nog ergens op het WWW is gepubliceerd?
Hij komt uit het papier van de nieuwsbrief/clubblad van de MAC Zandvoort. :)

Bekijk bijlage 1570985
Op de pc ff lezen, op de tel beetje klein ;)

Het racen zal zeker iets extra s geven maar circuitdagen met je maten rijden en donderjagen in de box vind ik ook geweldig !
Ik denk dat ik komend seizoen nog best een aantal seconden van mijn tijd af kan schrapen, daarna een circuit fiets kopen en deze in de winter helemaal klaar zetten voor 2022.
Heb ik ook niet zoveel werk met ombouwen etc en als er eens iets mis gaat dan is dat minder erg.

Ik heb het al eerder geopperd maar ik vind dat er een klasse moet komen voor de mensen die gewoon aan komen rijden, de boel ombouwen en lekker racen.
Was ooit ook de insteek meen ik ?!
Het mooie van het racen zijn mooie battles en het herbeleven op paddock (of box). Die battles had ik op circuitdagen maar zelden en het is heerlijk een mooi gevecht te hebben en bij voorkeur voor die ander over de streep 😝

Waarom die groep? Je rijd een bepaalde tijd en in die groep race je. De 1 doet die tijd met een S1000RR HP4 carbon dikke shit fiets en een ander op een jaren 90 1000cc straathok. Tijden blijven hetzelfde?
 
Dat snapte ik, maar 2 ipv 3 groepen heeft als gevolg ruimere tijdsgrens en dus grotere kans iemand op een ronde te zetten. Maar dat is dan geen probleem want 600 vs 600 dus die kom je makkelijk voorbij.


Op de pc ff lezen, op de tel beetje klein ;)


Het mooie van het racen zijn mooie battles en het herbeleven op paddock (of box). Die battles had ik op circuitdagen maar zelden en het is heerlijk een mooi gevecht te hebben en bij voorkeur voor die ander over de streep 😝

Waarom die groep? Je rijd een bepaalde tijd en in die groep race je. De 1 doet die tijd met een S1000RR HP4 carbon dikke shit fiets en een ander op een jaren 90 1000cc straathok. Tijden blijven hetzelfde?
Wij rijden altijd met de vrienden in dezelfde sessie dus we kunnen aardig spelen maar ook elkaar proberen te helpen ;)

Waarom ik zo n groep leuk zou vinden ?! Omdat het dan voor veel mensen makkelijker is om overstag te gaan, daarbij is het mogelijk met een kleine of zelfs geen investering.
Circuit fiets brengt ook de moeilijkheden van vervoer met zich mee.. zo heb ik bijvoorbeeld geen bus, kar of trekhaak..
Natuurlijk is daar een mouw aan te passen maar dat maakt het "racen"toch weer iets lastiger.
Dat er dan mensen met een panigale en een 300cc fiets in dezelfde groep zitten zou mij niets uit maken.
 
En welke circuits denk je dan aan? Wel realistisch zijn he? 😉
Ik denk dat er maar weinig circuits in aanmerking komen dan namelijk, zoveel GP circuits hebben we nou helaas niet in de buurt.
Volgens mij is de Nürburgring prima (ik bedoel niet de nordschleife natuurlijk) een optie. Is ook niet al te ver. En wat mij betreft een voorjaarstraining met een racedag op Almeria. Maar ik vrees dat dit laatste voor de meesten geen realistische optie is. In ieder geval laat ik me informeren voordat ik naar een circuit ga wat ik niet ken.
 
Wij rijden altijd met de vrienden in dezelfde sessie dus we kunnen aardig spelen maar ook elkaar proberen te helpen ;)

Waarom ik zo n groep leuk zou vinden ?! Omdat het dan voor veel mensen makkelijker is om overstag te gaan, daarbij is het mogelijk met een kleine of zelfs geen investering.
Circuit fiets brengt ook de moeilijkheden van vervoer met zich mee.. zo heb ik bijvoorbeeld geen bus, kar of trekhaak..
Natuurlijk is daar een mouw aan te passen maar dat maakt het "racen"toch weer iets lastiger.
Dat er dan mensen met een panigale en een 300cc fiets in dezelfde groep zitten zou mij niets uit maken.
Je kan met 2m10 al leuk mee rijden in Light zonder investering behalve wat sowieso moet volgens de reglementen, daar ontkom je niet aan. Dus circuitfiets moet niet. En in light rijd 600 en 1000 al door elkaar.

Dus ik denk (let op denk) dat zo’n groep weinig oplevert. De mensen die bij RSZ willen rijden halen een licentie en dan is er vaak al het plan een circuitfiets te halen/hebben.

Maar nogmaals, dat is mijn idee. Ik zou het eens bij RSZ aankaarten, stel ze gaan idd minder groepen maken is er wellicht ruimte om zoiets te proberen. Enige waar ik “bang” voor ben is een enorm snelheidsverschil en onervaren rijders?
 
mag toch hopen van niet, gescheiden klasses
Dan krijg je dus rijders die net onder de 2 minuten rijden, samen met mensen die 1.45 rijden in dezelfde race.
Dus de langzamere worden dus aan het einde van de race met een enorm verschil gedubbeld.
Vind ik geen goede (en veilige) situatie.

De snellere 600 en 1000 rijders in dezelfde race en de snelste 600 en 1000 rijders in dezelfde race is ook geen ideale situatie, maar in mijn ogen wel veiliger voor iedereen.
 
Dan krijg je dus rijders die net onder de 2 minuten rijden, samen met mensen die 1.45 rijden in dezelfde race.
Dus de langzamere worden dus aan het einde van de race met een enorm verschil gedubbeld.
Vind ik geen goede (en veilige) situatie.

De snellere 600 en 1000 rijders in dezelfde race en de snelste 600 en 1000 rijders in dezelfde race is ook geen ideale situatie, maar in mijn ogen wel veiliger voor iedereen.
15 sec valt nog mee. Met de endurance is het soms 30 sec :X
 
Klopt, maar dat is geen gewone race, daar rijdt alles door elkaar.
Van heel snel, tot heel langzaam.
Die duurt ook iets langer dan 10 ronden ;)

Daarom vind ik bij een race 15sec minder gevaarlijk. (Nu rij ik geen 45ers) Want dan weet je dat je op iemand inloopt en dus een verschil hebt, in de endurance gebeurt dat onverwacht.
 
Dan krijg je dus rijders die net onder de 2 minuten rijden, samen met mensen die 1.45 rijden in dezelfde race.
Dus de langzamere worden dus aan het einde van de race met een enorm verschil gedubbeld.
Vind ik geen goede (en veilige) situatie.

De snellere 600 en 1000 rijders in dezelfde race en de snelste 600 en 1000 rijders in dezelfde race is ook geen ideale situatie, maar in mijn ogen wel veiliger voor iedereen.
ik doel ook op 2 aparte races dus pro sport 1000 in 1 wedstrijd en sport 1000 ook een eigen wedstrijd. Light klasse zou kunnen vervallen
 
Dan krijg je dus rijders die net onder de 2 minuten rijden, samen met mensen die 1.45 rijden in dezelfde race.
Dus de langzamere worden dus aan het einde van de race met een enorm verschil gedubbeld.
Vind ik geen goede (en veilige) situatie.

De snellere 600 en 1000 rijders in dezelfde race en de snelste 600 en 1000 rijders in dezelfde race is ook geen ideale situatie, maar in mijn ogen wel veiliger voor iedereen.
helemaal eens. Gewoon indelen op tijd en niet naar de cc's kijken is veel veiliger dan 2 klassen met elkaar laten rijden. Ik ben zelf nu nog een langzame rijder in de sportklasse met een 1.58. En ik schrik niet snel. Maar in de laatste ronde drie rijders uit de snelste klasse die strijden voor de overwinning zo'n beetje tegelijk om je oren is toch een soort van spannend.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Terug
Bovenaan Onderaan