Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

PR is 1:55:709, dus in de Sport 600.

Doel is om er een 1:52 of 1:53 uit te persen, dan houdt het qua motor ook een beetje op.
Cool, ik zit met PR op een 1:55.621, met ook het doel om naar de 52/53 te gaan.
Dan komen we elkaar vast wel tegen in de Sport 600 :)
 
1611061624763.png


Ik vind 1:53 al aardig wat.
 
Hoi allemaal, ik heb een vraag over helmen en de keuring hiervan.

Ik heb vandaag mijn nieuwe (!) helm binnen gekregen. Ik helemaal blij, helm past prima, ziet er mooi uit etc. Nu zit ik naar de productiedatum te kijken... 25-12-2018...
Wat betekend dit nu voor mijn helm?

In de regeltjes van rsz staat dat een nieuw gekochte helm 4 seizoenen gebruikt mag worden, dus tm 2024. En dat deze niet langer dan 4 jaar geleden geproduceerd mag zijn, en dat issie dus niet.
Daarna raak ik taaltechnisch een beetje het spoor bijster:
"Helmen niet ouder dan 3 jaar en onbeschadigd, krijgen een RSZ-sticker met het laatste jaar waarin de helm te
gebruiken is. Na een val dient de helm opnieuw te worden gekeurd."

Betekend dit nou dat er een sticker op komt met: Te gebruiken tm 2024, of krijgt mijn helm dit jaar een sticker, en dan volgend jaar niet, omdat hij dan ouder is dan 3 jaar???

Ik denk, ik vraag het eerst hier voordat ik rsz ermee lastig val.
 
Hoi allemaal, ik heb een vraag over helmen en de keuring hiervan.

Ik heb vandaag mijn nieuwe (!) helm binnen gekregen. Ik helemaal blij, helm past prima, ziet er mooi uit etc. Nu zit ik naar de productiedatum te kijken... 25-12-2018...
Wat betekend dit nu voor mijn helm?

In de regeltjes van rsz staat dat een nieuw gekochte helm 4 seizoenen gebruikt mag worden, dus tm 2024. En dat deze niet langer dan 4 jaar geleden geproduceerd mag zijn, en dat issie dus niet.
Daarna raak ik taaltechnisch een beetje het spoor bijster:
"Helmen niet ouder dan 3 jaar en onbeschadigd, krijgen een RSZ-sticker met het laatste jaar waarin de helm te
gebruiken is. Na een val dient de helm opnieuw te worden gekeurd."

Betekend dit nou dat er een sticker op komt met: Te gebruiken tm 2024, of krijgt mijn helm dit jaar een sticker, en dan volgend jaar niet, omdat hij dan ouder is dan 3 jaar???

Ik denk, ik vraag het eerst hier voordat ik rsz ermee lastig val.
Lang verhaal kort, ik kreeg voor mijn 2016 helm in 2019 een 2019 sticker, omdat ie, volgens de productiesticker 3 jaar oud was.
Je zal dus met een 2018 productiesticker, alleen in 2021 er mee mogen rijden :Y

@Roy "R"acing correct me if i’m wrong please.
 
Regels zijn regels.. maar een fiberglas helm heeft toch eigenlijk een onbeperkte levensduur. :?
Pas een carbon helm gekocht, ik ga maar eens even naar de datum kijken.
Vijf april TOMS. :P
 
Hoi allemaal, ik heb een vraag over helmen en de keuring hiervan.

Ik heb vandaag mijn nieuwe (!) helm binnen gekregen. Ik helemaal blij, helm past prima, ziet er mooi uit etc. Nu zit ik naar de productiedatum te kijken... 25-12-2018...
Wat betekend dit nu voor mijn helm?

In de regeltjes van rsz staat dat een nieuw gekochte helm 4 seizoenen gebruikt mag worden, dus tm 2024. En dat deze niet langer dan 4 jaar geleden geproduceerd mag zijn, en dat issie dus niet.
Daarna raak ik taaltechnisch een beetje het spoor bijster:
"Helmen niet ouder dan 3 jaar en onbeschadigd, krijgen een RSZ-sticker met het laatste jaar waarin de helm te
gebruiken is. Na een val dient de helm opnieuw te worden gekeurd."

Betekend dit nou dat er een sticker op komt met: Te gebruiken tm 2024, of krijgt mijn helm dit jaar een sticker, en dan volgend jaar niet, omdat hij dan ouder is dan 3 jaar???

Ik denk, ik vraag het eerst hier voordat ik rsz ermee lastig val.
Lang verhaal kort, ik kreeg voor mijn 2016 helm in 2019 een 2019 sticker, omdat ie, volgens de productiesticker 3 jaar oud was.
Je zal dus met een 2018 productiesticker, alleen in 2021 er mee mogen rijden :Y

@Roy "R"acing correct me if i’m wrong please.
:^
"Helmen niet ouder dan 3 jaar en onbeschadigd, krijgen een RSZ-sticker met het laatste jaar waarin de helm te
gebruiken is. Na een val dient de helm opnieuw te worden gekeurd."
In normaal NL:
"Helmen met een productiedatum van jonger dan 4 jaar krijgen een sticker tot welk jaar de helm te gebruiken is"

Even uit mijn hoofd heb ik een sticker 2023 op mijn helm, productie eind 2019 namelijk.
Regels zijn regels.. maar een fiberglas helm heeft toch eigenlijk een onbeperkte levensduur. :?
Pas een carbon helm gekocht, ik ga maar eens even naar de datum kijken.
Vijf april TOMS. :P

Ook niet, maar wel langer als 5 jaar ja. En zoals eerder gezegd, je hebt een licentie. Ga je dusdanig op je bek dat je geld zou krijgen van de verzekering (je licentie) moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.
 
:^
"Helmen niet ouder dan 3 jaar en onbeschadigd, krijgen een RSZ-sticker met het laatste jaar waarin de helm te
gebruiken is. Na een val dient de helm opnieuw te worden gekeurd."
In normaal NL:
"Helmen met een productiedatum van jonger dan 4 jaar krijgen een sticker tot welk jaar de helm te gebruiken is"

Even uit mijn hoofd heb ik een sticker 2023 op mijn helm, productie eind 2019 namelijk.


Ook niet, maar wel langer als 5 jaar ja. En zoals eerder gezegd, je hebt een licentie. Ga je dusdanig op je bek dat je geld zou krijgen van de verzekering (je licentie) moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Daar op in hakende, bij het reglement vrij rijden staan dezelfde regels.
Betekent dit dat ook voor vrij rijden een nieuwe helm (productie > 2018) benodigd is?

Ik heb voor 5 April een vrij rijden dag gepland.
Mijn helm is niet jong genoeg en wellicht moet ik het vervangen dan naar voren trekken.

Rest van de dagen bij andere organisatoren, die vragen niet naar helm productie datum.
Het is mijn eerste keer bij RSZ, vandaar de vraag.
 
Daar op in hakende, bij het reglement vrij rijden staan dezelfde regels.
Betekent dit dat ook voor vrij rijden een nieuwe helm (productie > 2018) benodigd is?

Ik heb voor 5 April een vrij rijden dag gepland.
Mijn helm is niet jong genoeg en wellicht moet ik het vervangen dan naar voren trekken.

Rest van de dagen bij andere organisatoren, die vragen niet naar helm productie datum.
Het is mijn eerste keer bij RSZ, vandaar de vraag.
Je moet het zelf ook niet willen om met zo'n "oude helm" te rijden. Ik zou sowieso (ongeacht welke organisatie) een nieuwe helm aanschaffen!
 
Wel mooi kut. Nieuwe helm (online) gekocht. Productie datum 2019. Dus ik kan daar alleen dit seizoen en volgend seizoen mee rijden?

Ik had het reglement anders geïnterpreteerd; helm mag bij keuring max 3 jaar oud zijn en daarna 4 seizoenen gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan